Dat doe ik inderdaad ook, bij alle honden eigenlijk.Paisley schreef:Ik snap wel wat je bedoelt. Het ligt er ook aan wat voor honden je gewend bent. Zelf kan ik staffords moeilijk 'lezen', ze kunnen soms heel stil blijven en uitvallen. Andere honden doen makkelijk wief-waf-woef zonder dat t wat aan de hand is.Manuma schreef:Dat zeg ik ook hemeerdere keren zelfs.
Het verbaast me dat leden van hier die honden kalm noemen.
Als ik onbekende staffords tegen kom, lees ik ook eerder de eigenaar en de reactie van mijn eigen honden, dan dat ik me baseer op de lichaamstaal van de honden zelf.
Hier loopt ook een stafford die behoorlijk fixeert, met een heel ontspannen eigenaar erbij. Inmiddels weet ik dat die hond gewoon vriendelijk en sociaal is, maar uit de lichaamstaal had ik t niet kunnen halen.
Manu jankt meestal zachtjes als hij een hond niet vertrouwt. Soms denk ik bij honden (meestal staande honden trouwens) "brrr" en reageren mijn honden met HALLOO!! Daar vertrouw ik dan maar op en ze hebben inderdaad 99% van de tijd gelijk.
Laatst stonden twee mensen op het pad te kletsen en één van hun honden stond heel hard te grommen naar mijn honden met al zijn haar overeind. Mijn honden reageerden totaal niet, alsof hij niet bestond en ik heb ze daarom laten lopen. Die hond bleek heel bang te zijn van naderende grote honden volgens de eigenaresse. Weer een teken voor mij dat ze dat prima in kunnen schatten. Beter dan ik want ik kreeg er wat kriebels van.
Het topic heeft me wel geïnspireerd en ik heb gisteravond eindelijk maar eens wat gezegd van de grootste kutkeffer uit de buurt. Die is ook nog eens hoogbejaard trouwens. De man reageerde met "ja maar uw (ja echt! Ik ben een U