Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Incident"

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: "Incident"

Ongelezen bericht door Manuma »

Paisley schreef:
Manuma schreef:Dat zeg ik ook he ;) meerdere keren zelfs.
Het verbaast me dat leden van hier die honden kalm noemen.
Ik snap wel wat je bedoelt. Het ligt er ook aan wat voor honden je gewend bent. Zelf kan ik staffords moeilijk 'lezen', ze kunnen soms heel stil blijven en uitvallen. Andere honden doen makkelijk wief-waf-woef zonder dat t wat aan de hand is.

Als ik onbekende staffords tegen kom, lees ik ook eerder de eigenaar en de reactie van mijn eigen honden, dan dat ik me baseer op de lichaamstaal van de honden zelf.
Hier loopt ook een stafford die behoorlijk fixeert, met een heel ontspannen eigenaar erbij. Inmiddels weet ik dat die hond gewoon vriendelijk en sociaal is, maar uit de lichaamstaal had ik t niet kunnen halen.
Dat doe ik inderdaad ook, bij alle honden eigenlijk.
Manu jankt meestal zachtjes als hij een hond niet vertrouwt. Soms denk ik bij honden (meestal staande honden trouwens) "brrr" en reageren mijn honden met HALLOO!! Daar vertrouw ik dan maar op en ze hebben inderdaad 99% van de tijd gelijk.

Laatst stonden twee mensen op het pad te kletsen en één van hun honden stond heel hard te grommen naar mijn honden met al zijn haar overeind. Mijn honden reageerden totaal niet, alsof hij niet bestond en ik heb ze daarom laten lopen. Die hond bleek heel bang te zijn van naderende grote honden volgens de eigenaresse. Weer een teken voor mij dat ze dat prima in kunnen schatten. Beter dan ik want ik kreeg er wat kriebels van.

Het topic heeft me wel geïnspireerd en ik heb gisteravond eindelijk maar eens wat gezegd van de grootste kutkeffer uit de buurt. Die is ook nog eens hoogbejaard trouwens. De man reageerde met "ja maar uw (ja echt! Ik ben een U :pffff: ) honden zijn altijd zo lief dus ik dacht dat kan geen kwaad". Werkt het toch tegen ze dat ze nooit uitvallen :jank: Ik denk ook eigenlijk dat ik het irritanter vind dan zij. De grootste tok hier loopt met een Labrador trouwens en de gezelligste hond van onze wijk is een dikke Stafford teef :lol1: Wat honden en hun baasjes betreft hebben we het in onze Haagsche wijk echt getroffen, ik ben benieuwd hoe dat na onze verhuizing gaat.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Haha herkenbaar, er rijd hier ook een vrouw rond met dr scootmobiel en een krijs-russel
Overigens vind ik het niet echt irritant. Die vrouw heeft natuurlijk niet al te veel in de melk te brokkelen omdat ze niet mobiel is. Ze heeft t er al lastig genoeg mee. Dat hondje verlaat dan gedecideerd de scootmobiel om mijn honden uit te gaan schelden. De vrouw rolt even met dr ogen op een "dat doet ie nou altijd" manier. Mijn honden trekken hun schouders erbij op en soms doe ik boven het gekrijs uit nog een poging tot een gesprek. "MOOI WEER HE BUURVROUW"
"WAT ZEG JE?!"
Nou, zoiets. Ik vind t niet erg.
Het kan ook vrij hardnekkig zijn. Wij hadden vroeger thuis een Yorkshire terrier die we ook niet stil kregen. Een loeder van een beest maar wat doe je dr aan?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

malinois schreef:Haha ik loop ook elke dag over hetzelfde stuk moet toch bij mn voordeur uitkomen
Wat een kutsmoes zeg. :pffff: :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoef je geen staff voor te zijn om argwanend te worden als er een vreemde hond op je hakken gaat lopen keffen.
Komt ook omdat het baasje opgefokt is net zo als de kleine kutkeffer wat meer als paniek klinkt en niet al te zeker.
Teveel lijn houd ook in dat ze het zelf even mogen invullen.
Komt natuurlijk wel van 2 kanten , als je wilt dat een andere hond zich sociaal gedraagd mag je dat ook van je eigen hond verwachten.
Zou mij goed voor kunnen stellen dat het kefkonijn kapot gebeten was.
Jammer en sneu voor het hondje maar gevalletje doet hij anders nooit en even Apeldoorn bellen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Paisley schreef:Haha herkenbaar, er rijd hier ook een vrouw rond met dr scootmobiel en een krijs-russel
Overigens vind ik het niet echt irritant. Die vrouw heeft natuurlijk niet al te veel in de melk te brokkelen omdat ze niet mobiel is. Ze heeft t er al lastig genoeg mee. Dat hondje verlaat dan gedecideerd de scootmobiel om mijn honden uit te gaan schelden. De vrouw rolt even met dr ogen op een "dat doet ie nou altijd" manier. Mijn honden trekken hun schouders erbij op en soms doe ik boven het gekrijs uit nog een poging tot een gesprek. "MOOI WEER HE BUURVROUW"
"WAT ZEG JE?!"
Nou, zoiets. Ik vind t niet erg.
Het kan ook vrij hardnekkig zijn. Wij hadden vroeger thuis een Yorkshire terrier die we ook niet stil kregen. Een loeder van een beest maar wat doe je dr aan?
Dat ze niet mobiel is vind ik geen erg sterk argument.
Er rijdt hier iemand in een scoot die niet kan praten, maar hij heeft zijn hond wel onder controle.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ben best wel trotst op onze Lana,
zo juist even een stuk wezen wandelen, en ja hoor, nog niet de straat uit, of er komen twee loslopende/gebroken honden aan,
een labrador en een iets van terrier achtig mormel.

waar Lana voor een poosje terug nog in de op af gaan modus ging, ging ze nu op commando netjes naast mij zitten, wel heel attent maar in afwachting van, [cursus begint te werken]
mijn focus ging naar die andere twee honden, met de waarschuwing en iets van dreigende houding, jullie blijven uit onze bubbel en er wordt niet aan mijn hond zijn kont geroken, ik stelde mij tussen Lana en de honden op, en waarachtig ze bleven om ons heen cirkelen, net een stel haaien, roep een buurvrouw nog van, ze doen niks hoor, tja daar heb ik de schijt aan, wil niet lastig gevallen worden, omdat mensen als ze weg gaan, hun honden niet opsluiten.
doordat Lana goed luisterde, konden we in ,,rust,, onze weg vervolgen, met in onze achterhoede de twee honden op afstand,

maar voor hetzelfde geld kom je twee niet zo makkelijk te overbluffen, honden tegen, vindt het vreselijk irritant.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”