laeken schreef:Ik denk niet dat de roze brillen brigade de meeste problemen geeft. Ik denk dat dat de stoere praatjes brigade is. Mannen die hun honden slaan, er flink tegen schreeuwen. Die weten dat hun hond gevaarlijk is maar die denken dat ze hun honden onder controle hebben. De zelfbenoemde Cesar's zeg maar.
Die staan een jointje te roken en kijken niet op of om. Die laten de honden loslopen en schatten situaties verkeerd in.
Wuilus is een aantal keren bijna aangevallen of helemaal aangevallen door bepaalde hondenrassen. Een kangal in Amsterdam die zijn stoere baasje over de weg wist te slepen..
Een Bull terriër van een moterbende achtig iets die los liep en voor een terras vol motermuizen op mijn hond klapte. Niemand stond op en niemand deed wat. Gelukkig was de hond niet extreem in gedrag en kon Wuilus met haar 45 kilo op hem gaan liggen en hem onder controle houden.
Dapper werd ook wel eens uitgedaagd door honden van lakse mensen. Mensen die te laks waren om zelfs maar mee te gaan wandelen. Of die hun akita los lieten ondanks alles....
Ik heb zelf nog nooit gehad dat iemand zei dat zijn of haar pitbull of wat dan ook lief was en dat die dan alsnog op mijn honden klapte. Dus die roze bril herken ik niet. Het was altijd al een lastige hond die dan even los schoot of waar niet op gelet werd of wat dan ook.
Roze bril ben je ook meteen kwijt na 1 incident. Merk dat vredelievende mensen ook sneller hun honden muilkorven. Laatst nog een extreem asociaal stel in de dw gezien. Ja hij moet gemuilkorft want hij bijt andere honden. Dat is dan dus al gebeurd helaas.
Nou ik jammer genoeg wel, de 2 staffords die Luna aanvlogen stonden zich gigantisch op te pompen alleen bij het aanzicht van Luna en nee ik kon geen kant op, smal pad dus ik kon terug lopen of snel doorlopen, ik koos het laatste, door het opfokken kon die man en dat was geen kleintje, z'n honden niet meer houden, toen schreeuwde hij nog, ze doen niks hoor

voor ik kon reageren stonden ze Luna met z'n 2en te verscheuren

En zo lopen er hier veel meer rond, hond al grauwend aan het eind van de flexlijn, schuim op de bek, ze kunnen hem amper houden en dan zeggen ze doen niks hoor.....nee ze reageren zo omdat ze graag willen spelen zeker

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!