Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jet - Hooper topic - 30/11 Nederlands kampioen!!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Re: Jet - Hooper topic - 23 april, wedstrijd Made.

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Onze inzending van de april challenge :)

https://youtu.be/MROQNJNktLw
Nikki90
Zeer actief

Re: Jet - Hooper topic - Challenge april

Wedstrijd KC Delft

Het was warm! En dat was aan Jet (en vast wel veel meer andere honden) te merken. Gelukkig iets minder warm dan gisteren, anders was ik niet gegaan. Jet heeft dankbaar gebruik gemaakt van de zwembadjes. :)

Numbered Hoops: Het enige parcours waarbij we geen disk hebben. Wel 2 parcoursfouten omdat ze vol overtuiging langs 2 hoopers heen liep. Wel goed voor een 1e plaats en 10 punten ( :LOL: ) voor het klassement.
Filmpje: https://youtu.be/86NphXgjwqY

Spelparcours: Veel te krap! Jet vloog direct al uit de bocht en sloeg van alles over. Als het (een stuk) ruimer had gestaan was dit parcours veel beter gegaan. Van de ik dacht 34 honden in de Novice heeft maar 1 hond een uitslag gelopen.

Lijnparcours: Direct na een lange tunnel (welke ze alleen van enkele wedstrijden kent) schuin vooruit naar een hooper, dat vond ze moeilijk en kwam terug door de tunnel, disk. Opnieuw door de tunnel gestuurd en daarna liep ze 'm verder netjes uit.

Vastparcours: Van hoop 1 naar hoop 2 direct een weg, dit deed ze! :cheer: Vind ze normaal best moeilijk. Maar ze ging erg ver weg en rende richting d'r bal :LOL: Teruggeroepen en opnieuw gestart, disk. Vervolgens 1 ton overgeslagen en de finish hoop was erg moeilijk omdat een meter ernaast een tunnel lag.. Heel veel honden gingen hier de fout in, erg jammer! Want het is zo leuk om een uitslag te lopen!

Op naar de volgende wedstrijd op 11 juni!
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Re: Jet - Hooper topic - 28/5 Wedstrijd Delft.

Ongelezen bericht door KarinW »

Het was een rampenplan in jullie ring hihi.. hmzz dan valt dat toch erg op dat er iets niet goed is.
Volgende wedstrijd beter! Toch gefeliciteerd met je prijs!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Als het zelfs voor Jet te krap staat, dan staat het wel echt te krap. Fijn dat er dingen zijn die voor jullie wel goed gingen en die 10 punten... ach je zal ze maar tekort komen aan het einde :LOL: heb je die maar alvast binnen.

11 juni zijn wij er ook weer :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Nikki90
Zeer actief

KarinW schreef:Het was een rampenplan in jullie ring hihi.. hmzz dan valt dat toch erg op dat er iets niet goed is.
Volgende wedstrijd beter! Toch gefeliciteerd met je prijs!
Haha, erg soepel ging het niet inderdaad. :schrik: De volgende wedstrijd gaan we er gewoon weer voor! Dankjewel!
Eilfy schreef:Als het zelfs voor Jet te krap staat, dan staat het wel echt te krap. Fijn dat er dingen zijn die voor jullie wel goed gingen en die 10 punten... ach je zal ze maar tekort komen aan het einde :LOL: heb je die maar alvast binnen.

11 juni zijn wij er ook weer :ok:
En waarschijnlijk hielp het ook niet mee dat we bij de 'generale' training het parcours neergezet hebben die de hele binnenhal in beslag nam. Vergeleken met dat was het spel een postzegel :Q: Verder liep ze netjes gisteren, qua parcoursen blij dat ik een klein hondje heb..

Hahaha! Inderdaad zeg over die 10 punten :LOL:

Tot 11 juni!
Nikki90
Zeer actief

Wedstrijd DTC Sport

:cheer: :cheer:

Vast parcours: Foutloos! 1e plaats, 50 punten en een T(itelpunt) :D
https://youtu.be/bI16fKhIYnM

Spel parcours: 1e plaats, 41 punten. :D
Ze liep dit parcours precies zoals mijn bedoeling was. Je mocht hier zelf de route kiezen om punten te verzamelen. Ik ben niet voor de route met de meeste punten gegaan, maar voor de route die voor Jet het fijnste was. Toch nog 41 van de 50 punten verdiend.
https://youtu.be/niu2B4WEhXM

Numbered hoops: Normaal haar beste parcours eigenlijk, maar vandaag alles behalve. :LOL:
https://youtu.be/bw2_jha3p7w

Lijn parcours: Laatste parcours van vandaag. Jet was er klaar mee.. :pffff: Maar ze had wel lol door d'r eigen route te bedenken. :lol1: Voor de start had ze opeens de keurmeester door, die de 3 parcoursen hiervoor er toch echt ook al was, maar nu zat ze op een stoel en dat was heul raar volgens Jet. :Q: Ik kreeg geen contact met d'r en ze moest en zou even gaan kijken, dan kan ik d'r beter even laten kijken, want anders doet ze dat terwijl we al gestart zijn. Niet dat het hielp, haha! :mrgreen:
https://youtu.be/YOTmkMSGyIg

Nog 104 punten te gaan voor het NK. En we moeten nog 1 T(itelpunt) of een Q (kwalificatiepunt) voor de Novice titel.

8 en 9 juli doen we mee aan de weekendwedstrijd in Vught. :D
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Jet - Hooper topic - 11/6 Wedstrijd Drogteropslagen

Gefeliciteerd!! Jet liep erg mooi vandaag, op VP zelfs het beste van de hele novice (grote en kleine honden) dus dat is iets om trots op te zijn :ok:

Die 104 punten moeten volgens mij gewoon goed gaan komen, jullie lopen steeds constanter en pakken iedere wedstrijd puntjes mee. Dus ik zou als ik jou was 19 november alvast maar vrij plannen :mrgreen:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Nikki90
Zeer actief

Eilfy schreef:Gefeliciteerd!! Jet liep erg mooi vandaag, op VP zelfs het beste van de hele novice (grote en kleine honden) dus dat is iets om trots op te zijn :ok:

Die 104 punten moeten volgens mij gewoon goed gaan komen, jullie lopen steeds constanter en pakken iedere wedstrijd puntjes mee. Dus ik zou als ik jou was 19 november alvast maar vrij plannen :mrgreen:
Dankjewel! Ja, het VP was gaaf! Gewoon de beste! :cheer:

Ik ga er ook vanuit dat die 104 punten nog gaan lukken. Telkens als ik de filmpjes terugkijk zie ik dingen die ik zelf moet verbeteren, maar dat komt vast wel goed. En ik hoop dat ik er bij Jet nog eens uit krijg dat ze na de start niet opzoek gaat naar de bal. :Q:

19 november staat al in de agenda :LOL:
Nikki90
Zeer actief

Afgelopen weekend hebben we 2 dagen een wedstrijd gelopen, en niet zonder resultaat!

We zijn gekwalificeerd voor het Nederlands Kampioenschap op 19 november! :cheer: :cheer:

En we hebben de novice titel gekregen, dus we mogen promoveren naar de advanced klasse, maar dit doe ik nog even niet. Eerst maar concentreren op het NK en waarschijnlijk volgend seizoen naar de advanced.

Zaterdag 8 juli:

Lijn parcours: Disk. Ze sloeg een hooper over en vervolgens was ik veel te laat met weg wijzen en roepen om de gate heen. Daarna het rondje wel mooi afgemaakt.

Vast parcours: Disk. Een parcours die ze met gemak had gekund, maar ze negeerde mij compleet, en rende doodleuk de verkeerde kant op dan wat ik aangaf :S: Daarna begon ze weer goed, maar vervolgens ging ze heel veel hoopers overslaan. :hmmm:

Numbered hoops: 2 hoopers overgeslagen, daardoor nog 10 punten overgehouden en de enige met een uitslag dus een 1e plaats.
Filmpje: https://youtu.be/4qAooCAjgbs

Spel parcours: Mevrouw sloeg meteen alweer een hooper over (waarom?!) Deze hersteld en vervolgens liep ze erg netjes. 45 punten en een eerste plaats.
Filmpje: https://youtu.be/dUUkGW1uviU

Zondag 9 juli:

Vast parcours: Disk. Geen moeilijk parcours. Ze moest helemaal om de ton heen en dezelfde route weer terug. Ze ging half om de ton heen en ging vervolgens weer terug om de ton. Omdat je normaal een disk krijgt als je de hond de ton nog een keer laat namen stuurde ik haar terug via de eerstvolgende hooper in de hoop op een parcoursfout. Maar ze pakte helaas de 2e hooper, daardoor een disk. Uiteindelijk zag ik dat erg veel honden de fout ingingen bij de ton en er gewoon weer omheen gestuurd werden zonder een disk te krijgen, baalde wel dat ik dat ook niet gedaan had, want anders hadden we gewoon punten gelopen.

Numbered hoops: Foutloos, 50 punten + een T. 1e plaats en geselecteerd voor het NK! En de novice titel gehaald! :cheer:
Filmpje: https://youtu.be/wM7HJDQ92qI

Lijnparcours: Het was weer tijd om een hooper over te slaan volgens Jet. Ik had deze kunnen herstellen, maar dat heb ik bewust niet gedaan, wilde de snelheid er niet uit halen en ze begon al wat moe te worden. 1 parcoursfout en een tijdfout. 3e plaats. 26 punten.
Filmpje: https://youtu.be/q8CzNCtmz_g

Spelparcours: Ennnn we slaan gewoon weer een hooper over! :roll: Daarna liep ze best netjes. Maar ik moest d'r bijna door de finish hoop heen sleuren, gekke hond. Gewoon vol overtuiging langs de hooper heen. En daarna nog 2x moeilijk gaan doen terwijl ik er met m'n neus bovenop sta :LOL: . 1 parcoursfout en ik weet niet precies of er 1 of 2 fouten op de finish hoop zijn gegeven. Maar wel weer de enige met een uitslag, dus de 1e plaats.
Filmpje: https://youtu.be/YqqOUjkzhH4
Laatst gewijzigd door Nikki90 op 10 jul 2017 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Jet - Hooper topic - Geselecteerd voor NK!!

Gefeliciteerd met je kwalificatie voor het NK en je novice titel!!!
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Jet - Hooper topic -Gekwalificeerd voor NK!!

Ongelezen bericht door ninnie »

Gefeliciteerd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Wat gaaf! Gefeliciteerd!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nikki90 schreef:Afgelopen weekend hebben we 2 dagen een wedstrijd gelopen, en niet zonder resultaat!

We zijn gekwalificeerd voor het Nederlands Kampioenschap op 19 november! :cheer: :cheer:

En we hebben de novice titel gekregen, dus we mogen promoveren naar de advanced klasse, maar dit doe ik nog even niet. Eerst maar concentreren op het NK en waarschijnlijk volgend seizoen naar de advanced.
Ik dacht dat je daar geen keus in had en dat je verplicht nu gepromoveerd bent? Of werkt het niet zo? Van Starters naar Novice toch wel?

Suzanne
KarinW
Zeer actief

Gefeliciteerd! En leuk jullie weer te hebben zien lopen! Was gezellig!
Nikki90
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal! :D Ben zo trots! :cheer:
~Suzanne~ schreef:
Nikki90 schreef:Afgelopen weekend hebben we 2 dagen een wedstrijd gelopen, en niet zonder resultaat!

Ik dacht dat je daar geen keus in had en dat je verplicht nu gepromoveerd bent? Of werkt het niet zo? Van Starters naar Novice toch wel?

Suzanne
Bij in totaal 5 Q's mag je promoveren naar de volgende klasse. Bij 9 Q's moet je promoveren. Wij hebben er nu 5 dus we kunnen nog even in de novice blijven en dan dit najaar en winter advanced gaan trainen. Advanced afstanden redt ze op training eigenlijk prima, nu nog de technische stukken op grotere afstand onder de knie krijgen. Van starters naar novice geldt het zelfde volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb onszelf vorig seizoen na 1 wedstrijd in de starters gepromoveerd naar novice omdat starters parcoursen veel te krap zijn voor Jet.
KarinW schreef:Gefeliciteerd! En leuk jullie weer te hebben zien lopen! Was gezellig!

Het was zeker gezellig! :lol1:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Van starters naar novice mag je altijd promoveren maar het moet bij 9 Qs :-)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Eilfy schreef:Van starters naar novice mag je altijd promoveren maar het moet bij 9 Qs :-)

Ik had het verschil tussen "mogen" en "moeten" even gemist ;-)

Wij blijven nog lekker ff starters doen.. en trainen.... voorlopig nog geen foutloze rondjes, wel een prijs ;-) We hebben er lol in en dat lijkt me voor nu het belangrijkste al geef ik doe, die prijs is leuk, echt heel gaaf! (zeker omdat het Tristan was die 'm won)..

Suzanne
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Wat tof! Gefeliciteerd!
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

heimwee schreef:Wat tof! Gefeliciteerd!
Dankjewel!
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Gefeliciteerd!!!

Hoeveel competitie heb je eigenlijk bij het NK? Volgens mij wordt er nog niet zoveel op hoog niveau gehooperd door de kleinere honden dus vind ik het een dubbele prestatie om daar te komen :)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

Plumeau schreef:Gefeliciteerd!!!

Hoeveel competitie heb je eigenlijk bij het NK? Volgens mij wordt er nog niet zoveel op hoog niveau gehooperd door de kleinere honden dus vind ik het een dubbele prestatie om daar te komen :)
Dankjewel!

Tot nu toe is Jet het enige kleine hondje voor het NK, waarschijnlijk komt er nog eentje bij en dan houdt het wel op :LOL:

Ben benieuwd of ik volgend seizoen in de advanced groep 2 kan starten, voorlopig zijn wij de enige die door kunnen naar de volgende klasse. Weg competitie, haha!
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Nikki90 schreef:
Plumeau schreef:Gefeliciteerd!!!

Dankjewel!

Tot nu toe is Jet het enige kleine hondje voor het NK, waarschijnlijk komt er nog eentje bij en dan houdt het wel op :LOL:

Ben benieuwd of ik volgend seizoen in de advanced groep 2 kan starten, voorlopig zijn wij de enige die door kunnen naar de volgende klasse. Weg competitie, haha!
Ahhh, een score lopen = prijzen pakken :)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

20 augustus - Wedstrijd AKC Apeldoorn

Best wel eens fijn een wedstrijd op een kleine 20 minuten afstand! :lol1:

De parcoursen van vandaag waren erg uitdagend en daardoor erg moeilijk! Ik vond ze wel heel leuk, we hebben weer wat te trainen!

Vast Parcours: parcoursfout, 1e plaats. (voor ons was dit het makkelijkste parcours)
https://youtu.be/IUJrwcG6mJk.

Op het VP meteen weer geleerd dat ik mee moet draaien bij de ton i.p.v. achteruit lopen en Jet weer vooruit sturen. De eerste keer knalde ze tegen mij op en op de terugweg mislukte het ook :LOL: Even oefenen nog.. :mann:

Over de rest zijn we kort: Disk.. :Q:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Jet - Hooper topic - 20/8 Wedstrijd Apeldoorn

Mooi rondje, gefeliciteerd!
Nikki90
Zeer actief

Re: Jet - Hooper topic - 20/8 Wedstrijd Apeldoorn

10 september - Wedstrijd Vught.

Vastparcours: Disk. Jet vind een weg direct na een tunnel nog best wel moeilijk. Ik kreeg haar daarom ook niet weg om de 2 gates heen. Ze koos wel zelf een veel moeilijkere lijn door voor de gates langs te lopen en via de achterkant weer terug te komen, en dat tot 3x toe. :LOL:

Numbered hoops: Disk. M'n eigen schuld.. :S: De finish hoop en een andere hoop stonden vrij dicht bij elkaar, dit kan ze prima als ik maar heel duidelijk ben in mijn handling, ik had m'n andere arm moeten gebruiken voor de finish hoop, ook op die manier verkent. Maar geen idee waarom ik het tijdens het lopen niet deed.. :roll:

Lijnparcours: Foutloos, 1e plaats. :cheer: Ze wilde na de 2e tunnel naar binnen komen, maar herstelde heel snel weer en zocht mooi de hooper op!
https://youtu.be/Sl5W4v5XwXU

Spelparcours: Foutloos, 1e plaats. Perfect! :cheer:
https://youtu.be/38RuPe0fMOY
KarinW
Zeer actief

Re: Jet - Hooper topic - 10/9 Wedstrijd Vught.

Gefeliciteerd!
Nikki90
Zeer actief

Re: Jet - Hooper topic - 10/9 Wedstrijd Vught.

1 oktober - Wedstrijd Den Haag.

We kunnen heel kort zijn.. 4x een disk gelopen. :Q:

Jet was wel ontzettend blij en had er heel veel zin in! Maar dat vergat ze even te combineren met opletten. En dat is bij lastige parcoursen, met veel gedraai om tonnen heen e.d., toch wel een dingetje :mrgreen: De harde wind zal ook meegespeeld hebben.

Lijnparcours
https://youtu.be/RUMA3I-BtXo

Spelparcours
https://youtu.be/1VgFbuBbCnU

Numbered Hoops
https://youtu.be/zGUFGBwLXz8

Vastparcours
https://youtu.be/J3og7vYDvf4

Hopelijk gaat het op 5 november in Tholen beter!
JustJoyce
Zeer actief

Re: Jet - Hooper topic - 01/10 Wedstrijd Den Haag

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Toch goed jullie best gedaan, op naar Tholen!
KarinW
Zeer actief

Volgende keer weer beter, het waren ook lastige parcoursen!
Nikki90
Zeer actief

5 november - wedstrijd Tholen.

Lijnparcours, foutloos! 1e plaats.
https://youtu.be/2Vj0KPq1O70

Numbered hoops, foutloos! 1e plaats.
https://youtu.be/W3aiU5CZXMQ

Spelparcours, foutloos! 1e plaats.
https://youtu.be/jjaV6jW7WrI

Vastparcours, disk.
Ze werd toen de hond voor ons aan de beurt was bijna gegrepen door een losgeschoten hond. :schrik: Kon d'r net optijd wegslingeren voordat ze in haar zij gebeten zou worden. Daar baalde ik ontzettend van en had al wel verwacht dat ze dit rondje daarom niet zo goed zou lopen.
https://youtu.be/n2hnzP5Zs8M

Ontzettend trots! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”