Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechthonden bijten man dood voor camera

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Vechthonden bijten man dood voor camera

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:De hele hype van dit soort honden is gebaseerd op hysterie en overdreven angsten. Mensen zijn gewoon aan het verharden en doodsbang voor elkaar. Als je nu eens naar reëele cijfers kijkt en dan eens gaat bedenken hoe vaak er ingebroken wordt en hoe weinig mensen daarbij wat aangedaan wordt op het stelen van hun tv na? Ik sliep prima na de twee inbraken en ik ga echt niet mee in dit hysterische gedoe. Hoef dus geen groep pitbulls die mensen verscheurd om rustig te slapen. Tom is waaks genoeg om me wakker te maken. Bas stond te kwispelen naast de inbreker en ook daarna sliep ik prima.
Je schijt zelf ook peulen als je een SPA tegen komt. :19:
Alleen als ik mijn hondjes bij me heb. Is dat gek? Begrijp niet goed wat je punt is in deze?
Omdat je het over hysterie en overdreven angsten hebt van mensen voor dit soort honden.
Daar heb ik het helemaal niet over. Ik heb het over hysterische angsten en overdreven angsten van mensen naar elkaar. Je leest het hier. Een inbreker is meteen iemand die je wil vermoorden. Waarom zou hij? Een inbraak en een moord zijn twee heel verschillende zaken en hebben meestal niks met elkaar te maken. Dus een inbreker hoef je niet aan te pakken zoals je een psychopaat aanpakt. Gelukkig maakt ons rechtsysteem wel onderscheid.

Mensen zijn soms alleen als doodsbang voor buitenlanders. In Zuid Afrika is ineens elke dief iemand die je keel door gaat snijden....pffff
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Wat ik ook nog wel het vermelden waard vind is dat deze man waarschijnlijk niets vermoedend die muur over ging. Immers, hadden die honden onderaan de muur gestaan dan had hij dit nooit gedaan. Daarnaast kunnen de honden hem er ook overheen getrokken hebben. Dat is wat ze deze honden vaak leren. Wachten tot er wat over de muur komt en dan die persoon de tuin in trekken. Hoe ver wil je gaan in bewaken? Lijkt voor mij meer op willens en wetens zorgen voor vreselijke incidenten.

Zie onderstaande filmpje over hoe dit soort honden soms getraind worden. 1 arm op de muur en je gaat er aan....bezopen als je het mij vraagt. Eva was genoeg bewaking om elke inbraak te verijdelen. En daar zou niemand het leven bij laten...

Je maakt er ook wel van alles van Laeken . Niemand weet wat die man wilde of heeft gedaan of gedacht en van die honden nog minder.
Wat Eva had gedaan weet je ook niet precies. Honden hebben hun eigen agenda.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

denk dat ze in zuid Afrika daar dan wel een reden toe hebben...gezien dat ook in arme buurten de tuinen vol zitten met honden om de boel te bewaken :U:

en zodra je over een muur gaat klimmen kan je er ook vanaf donderen en je nek breken,mogen muren dan ook niet meer gebouwd worden? dan vallen evt kinderen zich nl ook een breuk als ze eroverheen willen klimmen tenslotte.

en ik blijf van mening dat deze meneer puur pech had dat de witte hond hem bij zijn hoofd/nek greep,was het zijn arm of been geweest had die vast nog geleefd,dus nee ik vind het geen bloeddorstige moordenaars deze honden,sterker nog,ik vind ze vrij kalm eigenlijk,heb wel filmpjes van aanvallende pitbulls gezien die echt véél heftiger aanvielen en aan bleven vallen..
Laatst gewijzigd door Kimmie op 13 jun 2017 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou ja, vooralsnog laat ik mijn deuren meestal gewoon open. Ook als ik de honden ga uitlaten. Niet dat mijn honden überhaupt bescherming bieden tegen onverlaten. Ze wijzen hoogstens de weg naar het koffieapparaat. :mrgreen:
En o ja, ik woon gewoon in een woonwijk in de stad. En mocht er ooit een inbreker komen, dan mag-ie best mijn (oude) tv meenemen en als het onverhoopt een verkrachter of een psychopaat à la Hannibal Lector zijn, dan sla ik hem zelf wel op z'n hoofd met de asbak. Hoeven mijn honden niet op te lossen.
Maar ik schat die kans op 0,000001%. En ik ga op basis van die statistiek niet mijn hele leven verpesten door in doodsangst te leven terwijl ik meer kans heb om een auto-ongeluk te krijgen. Of van de trap te rollen en mijn nek te breken.
:19:
Afbeelding
Kimmie

:scratch: is hier iemand die zegt in doodsangst te leven dan??

en denk je echt dat je ook zo zou leven in zuid-afrika??
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef: als het onverhoopt een verkrachter of een psychopaat à la Hannibal Lector zijn, dan sla ik hem zelf wel op z'n hoofd met de asbak.
Ik rook niet :ugh:

Verder voel ik ook niet de geringste behoefte om van die intimidatiemormels over de vloer te halen. Zeker vanwege die haast niet bestaande kans op een psychopaat die je huis binnendringt om jou eens fijn de strot af te snijden :piew: En er voor de rest alleen maar veel last van te hebben en met camera's op je bolle kop door de buurt te sluipen om het wangedrag van de diverse husseltjes en snuffeltjes jegens Psycho en Killa vast te leggen :LOL:

Schaf je speciaal voor de gelegenheid een paar stevige metalen kandelaars aan. Ik adviseer menorahs. Of een Chanoeka-kandelaar. Zo'n 7- of 9-armig geval kan je flink mee meppen en als je wat oefent, heb je gelijk een dagelijkse workout want die krengen wegen wel wat. :mrgreen:
Ik schat trouwens de kans dat ik in een risicogroep val, ook bijzonder laag in. Ik meen dat vrouwen rond de 20 en boven de 75 het meeste risico lopen. En voor de eerste groep ben ik veel te oud en voor de tweede groep nog (ietwat) te jong. Dus ik heb nog tijd om me voor te bereiden op wat er kennelijk komen gaat.
Over een jaartje of 15 komt er dus een leuke dogo presario. Of bandog. Of twee.
Als het forum dan nog bestaat, zal ik wat aanvallige pupfoto's plaatsen.
:cheer:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar ik snap echt niet hoor waar bij jullie al die kinderen vandaan komen? Hier komen geen kinderen ongevraagd maar ook niet bij de buren zonder hond. Prive terrein wordt niet ongevraagd opgewandeld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Tja, ik heb zelf een kind (nou ja, nu is hij bijna 19) en die heeft natuurlijk vriendjes. Nu vrienden. Maar er komt nog steeds op alle uren van de dag (en avond) van alles binnenvallen.
En ik heb buren met kinderen. Die soms voetballen in hun tuin en per ongeluk de bal over het hek schieten en dan de bal gaan ophalen. Ik ben niet zo blij met geplette rozenstruiken maar dat gaat niet zo ver dat ik zou willen dat mijn honden die jochies opvreten. Ongevraagd andermans tuin inlopen hoort niet maar daar hoeft ook niet de doodstraf op te staan wat mij betreft.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier ook maar die doen dat gewoom niet als t al zo is bellen ze aan. Bijv de buurman die patrijzen heeft die weleens willen verhuizen naar een andere tuin. Dan komt ie vragen of de honden al gegeten hebben em of ik even wil kijken of als ie er zit hij t overleefd heeft. Bij de andere buren belt hij ook aan of t beest in de tuin zit. Ik snap dat geloop echt niet. Er zit een bel op de deur.
Pakketbezorgers rijden me inmiddels al seinend achterna als ze een pakje hebben en ik bem er niet :mrgreen: omdat ze mn auto kennen. Maar achterom waar notabene hun bus direct voor mn poort staat gaan ze nooit. Ook niet als de poort openstaat omdat de honden in de auto zitten om ze uit te laten...
Maar mijn poort zit dus als de honden er lopen op slot. En ik vind t gestoord om een muur van 2 meter incl dak over te klimmen om een tuin in te komen waar je niks te zoeken hebt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Nanna schreef:
malinois schreef:Maar ik snap echt niet hoor waar bij jullie al die kinderen vandaan komen? Hier komen geen kinderen ongevraagd maar ook niet bij de buren zonder hond. Prive terrein wordt niet ongevraagd opgewandeld.
Ik had een poos terug een pakketbezorger die dacht dat ie wel achterom kon ;-) En het pakket was niet eens voor mij maar voor de buren. :hmmm:
Hij was door het geblaf van Glenn ook zo weer weg hoor, maar ik zie het al dat dat hinkend op één been moet omdat Scarface het andere been in zijn lelijke bakkes heeft :schrik:
:LOL: :LOL:

Ik heb het filmpje niet gezien maar ik vind het ook wel een hele zware straf voor een inbreker.
Dat een inbreker in zijn flikker gebeten word door de hond des huizes vind ik risico van het vak. Verscheurd worden door een paar monsterlijke klapkaken niet.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
bouvierpoedel
Zeer actief

Het is ook niet het als straf word gezien en ook niet dat het niet erg of niet triest is.
Maar wie zo stom is om in te gaan breken ja dan kan ik er niet mee zitten.
Van mij had hij ook niet dood gehoeven maar waarom zou ik begaan zijn met zijn lot als hij dat voor zichzelf niet is.
Als hij dan zo'n kutleven had dan is hij ook uit zijn lijden verlost.
Kan wel met de hele wereld mee janken maar dat schiet ookniet op.
Gaan ook kinderen dood aan honger en ziektes die met 2 euro op te lossen zijn maar daar zit ook niemand verder mee dan ahh zielig .
Als er hier morgen 1 bij de hippe rijke panda's het verblijf in stapt en hij word gesloopt dan is dat ook jammer maar ajuu eigen schuld dikke bult.
Of hier een inbreker op de vlucht staat en zich onder een vrachtwagen loopt ook jammer dan.
En ja ik ben ook voor straffen volgens het rechtssysteem wat we hebben en blij mee ben. Had die man dan ook liever een straf gegunt en zal hem niet dood wensen , maar ach als hij zelf een keuze maakt die verkeerd uitvalt ook prima.
bouvierpoedel
Zeer actief

Het is ook niet het als straf word gezien en ook niet dat het niet erg of niet triest is.
Maar wie zo stom is om in te gaan breken ja dan kan ik er niet mee zitten.
Van mij had hij ook niet dood gehoeven maar waarom zou ik begaan zijn met zijn lot als hij dat voor zichzelf niet is.
Als hij dan zo'n kutleven had dan is hij ook uit zijn lijden verlost.
Kan wel met de hele wereld mee janken maar dat schiet ookniet op.
Gaan ook kinderen dood aan honger en ziektes die met 2 euro op te lossen zijn maar daar zit ook niemand verder mee dan ahh zielig .
Als er hier morgen 1 bij de hippe rijke panda's het verblijf in stapt en hij word gesloopt dan is dat ook jammer maar ajuu eigen schuld dikke bult.
Of hier een inbreker op de vlucht staat en zich onder een vrachtwagen loopt ook jammer dan.
En ja ik ben ook voor straffen volgens het rechtssysteem wat we hebben en blij mee ben. Had die man dan ook liever een straf gegunt en zal hem niet dood wensen , maar ach als hij zelf een keuze maakt die verkeerd uitvalt ook prima.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Het gaat niet eens om die inbreker. Maar als jouw joekel een inbreker doodt of zwaar verwondt wat gaat er dan met die hond gebeuren? Ik denk dat ik het wel weet. En als het even meezit krijg je zelf ook een douw van belang.

Mij is dat het allemaal niet waard hoor. Die tv is vervangbaar, mijn hond niet.
Mij ook niet en daarom heb ik zulke ook niet .
Trouwens zit mij net te bedenken dat ik ook geen tv heb. :jank: Toch eens op pad gaan :engel:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Het gaat niet eens om die inbreker. Maar als jouw joekel een inbreker doodt of zwaar verwondt wat gaat er dan met die hond gebeuren? Ik denk dat ik het wel weet. En als het even meezit krijg je zelf ook een douw van belang.

Daar? Niks... pech gehad
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:

Mij ook niet en daarom heb ik zulke ook niet .
Trouwens zit mij net te bedenken dat ik ook geen tv heb. :jank: Toch eens op pad gaan :engel:
Neem wel een dure. Inbrekers houden niet van goedkope teeveetjes.
Heb jij een dure dan .? Wanneer ben je pleite.? :engel:
Kimmie

het gaat over het algemeen ook niet over een tv die gestolen wordt,een inbraak heeft een heel andere impact,zie een vriendin die inmiddels doodsbang in haar éigen huis is...kan haar die kut tv nou schelen...feit dat je doodbang bent in een omgeving waar je je juist veilig zou moeten voelen is wat inbraak zo heftig maakt.

en zou wat zijn,je mag alleen nog maar dieren nemen die inbreker aardig zijn :piew:

er wordt hier op het moment veel ingebroken toen wij hier kwamen wonen waren de politie berichtjes in de plaatselijke krantjes dat ze moeten komen opdraven omdat er 2 flesjes bier uit de tuinkoelkast gestolen waren ( manlief was mooi vertrokken de dag dat oom agent aan de deur stond :lol1: )

nu staan er wekelijks inbraken in,al dan niet met steeds meer geweld,mijn buren durven al haast niet meer op vakantie te gaan ,maar ik zal ze zeggen dat ze blij moeten zijn dat ze een waarschijnlijk sielughe armlastige inbreker helpen als hun huis overhoop gehaald wordt :E: ,en dat ze er maar vooral heul veel begrip voor moeten hebben,kan dat rothuis nou schelen joh..
Laatst gewijzigd door Kimmie op 13 jun 2017 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier wordt ook emorm veel ingebroken dusdanig veel dat er bijna wekelijks autocontrole is door de politie... heb al een paar keer de bus mogen laten zien aan de binnenkant. Zodra ze de honden horen zeggen ze zelf wees er maar blij mee dat je dit type honden hebt. Ze bedenkem zich wel een paar keer dan zoeken ze liever iets makkrlijks.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

malinois schreef:Maar ik snap echt niet hoor waar bij jullie al die kinderen vandaan komen? Hier komen geen kinderen ongevraagd maar ook niet bij de buren zonder hond. Prive terrein wordt niet ongevraagd opgewandeld.

Dit dus.
Hier komen ook geen kinderen en ook geen pakket bezorger zomaar het erf op wandelen. Maar wel eens in de showroom binnen wandelen. Daar komt geen hond en staat de schuifpui vaak open is dus toegankelijk.

Maar het is gewoon duidelijk dat hier een "gevaarlijke" hond zit.
Het is ook nooit gebeurd dat hier een bal in de tuin lag.

Bij mijn moeder in haar tuintje wel, die woont in een rijtjeshuis.
Een hond als Dino die hier rondloopt zou daar absoluut niet passen.
De buurvrouw van mijn moeder heeft klein kinderen en daar ligt dus geregeld iets in de tuin.
En de kindjes konen ondanks dat het van hun oma niet mag toch wel eens de tuin in. Kindjes blijven onvoorspelbaar en de kleine hondjes van mijn moeder ook ;)

Dus opzich scheelt het heel erg denk ik waar je woont en ook hoe je je erf beveiligd hebt.
Ik durf echt met zekerheid te zeggen dat iemand hier gewoon niet zomaar het erf op durft.
Camera's een heel end een werkplaats door of eerst een poort door dan een voortuin om vervolgens een hek over te gaan tegen de tijd dat iemand bij het hek was stond Dino al klaar hoor ;) dat doet hij nu niet meer maar zomaar het erf betreden zonder door te hebben dat er de hond zit is hier gewoon niet mogelijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Wat ik ook nog wel het vermelden waard vind is dat deze man waarschijnlijk niets vermoedend die muur over ging. Immers, hadden die honden onderaan de muur gestaan dan had hij dit nooit gedaan. Daarnaast kunnen de honden hem er ook overheen getrokken hebben. Dat is wat ze deze honden vaak leren. Wachten tot er wat over de muur komt en dan die persoon de tuin in trekken. Hoe ver wil je gaan in bewaken? Lijkt voor mij meer op willens en wetens zorgen voor vreselijke incidenten.

Zie onderstaande filmpje over hoe dit soort honden soms getraind worden. 1 arm op de muur en je gaat er aan....bezopen als je het mij vraagt. Eva was genoeg bewaking om elke inbraak te verijdelen. En daar zou niemand het leven bij laten...

Je maakt er ook wel van alles van Laeken . Niemand weet wat die man wilde of heeft gedaan of gedacht en van die honden nog minder.
Wat Eva had gedaan weet je ook niet precies. Honden hebben hun eigen agenda.
Je bevestigd dus precies dat dit dodelijke ongeval alleen maar veel en veel erger is dan mensen het doen voorkomen. Dat zeg Ik dus precies een aantal pagina's geleden. Niemand weet waarom die man er was en wat hij kwam doen. Nu is hij dood omdat hij over een schutting is geklommen...okeejjjj..... Eva zou dus ook nooit of te nimmer zonder toezicht buiten lopen binnen bereik van buurtbewoners. Laat dat duidelijk zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef:Hier ook maar die doen dat gewoom niet als t al zo is bellen ze aan. Bijv de buurman die patrijzen heeft die weleens willen verhuizen naar een andere tuin. Dan komt ie vragen of de honden al gegeten hebben em of ik even wil kijken of als ie er zit hij t overleefd heeft. Bij de andere buren belt hij ook aan of t beest in de tuin zit. Ik snap dat geloop echt niet. Er zit een bel op de deur.
Pakketbezorgers rijden me inmiddels al seinend achterna als ze een pakje hebben en ik bem er niet :mrgreen: omdat ze mn auto kennen. Maar achterom waar notabene hun bus direct voor mn poort staat gaan ze nooit. Ook niet als de poort openstaat omdat de honden in de auto zitten om ze uit te laten...
Maar mijn poort zit dus als de honden er lopen op slot. En ik vind t gestoord om een muur van 2 meter incl dak over te klimmen om een tuin in te komen waar je niks te zoeken hebt.
Hier stond zoals je weet een asielzoeker in huis. Zomaar binnen gelopen terwijl mijn partner boven was. Ook komt ons buurjongetje wel eens met oma naar de kippen kijken. Ik heb al zoveel vrijwel onschuldige mensen bij mijn honden gehad dat ik in mijn handjes mag klappen dat hen niks is aangedaan door honden die ik zo nodig wil. Postbode zet hier ook rustig iets achterom. Kan ik niks regen doen en verbaasd mij ook.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hoe weten jullie eigenlijk dat de dode man een inbreker was? Dat heeft hij vast niet geroepen toen de honden hem uit elkaar trokken. Allemaal speculatie. Die asielzoeker bij mij had ook niks gestolen. Wie weet was hij dat niet eens van plan. Wilde hij een boterham? Of vragen om hulp omdat ze daar geen deurbel kennen? En als ik dan op internet had gezet dat mijn pitjes een crimineel verscheurd hadden dan hadden jullie dat ook geslikt als zoete koek?
Afbeelding
Kimmie

er kwamen hier laatst 3 meisjes paardjes kijken,die bellen dan netjes aan,en dan zorgen we dat de honden gewoon binnen zitten,en kinders konden zo uitstekend paardjes aaien,en zo hoort het te gaan.

mot er niet aan denken dat er hier hordes kinders maar zouden bedenken dat de godganse dag maar paardjes te gaan kijken,tis hier geen kinder boerderij..

onze voorkant is geheel vrij van honden en balletjes /balonnetjes zoekers/asielzoekers/kranten en post bezorgers kunnen totaal onbezorgd daar rondlopen en hun ding doen,pas als je echt naar het achter terrein gaat dan moet je eerst door 2 hoge hekken heen,waar zeer duidelijke waarschuwingen opstaan om bij honden te komen,en tja ben je zo dom om dat te doen,dan wordt alles wat daarna gebeurd gewoon een "bedrijfsongevalletje".

:U:
Kimmie

laeken schreef:Hoe weten jullie eigenlijk dat de dode man een inbreker was? Dat heeft hij vast niet geroepen toen de honden hem uit elkaar trokken. Allemaal speculatie. Die asielzoeker bij mij had ook niks gestolen. Wie weet was hij dat niet eens van plan. Wilde hij een boterham? Of vragen om hulp omdat ze daar geen deurbel kennen? En als ik dan op internet had gezet dat mijn pitjes een crimineel verscheurd hadden dan hadden jullie dat ook geslikt als zoete koek?
nou het kranten bericht zegt:

Inwoners zeggen dat het een bekende was en vaker zou hebben geprobeerd om in te breken in huizen. Hij greep zijn kans toen de inwoners van huis waren, niet wetende dat er twee pitbulls waakten over het huis.

dat doet mij geloven als iemand over een hoge muur klimt dat ie niet om een boterhammetje kwam vragen..
laeken
Zeer actief

Kimmie schreef:er kwamen hier laatst 3 meisjes paardjes kijken,die bellen dan netjes aan,en dan zorgen we dat de honden gewoon binnen zitten,en kinders konden zo uitstekend paardjes aaien,en zo hoort het te gaan.

mot er niet aan denken dat er hier hordes kinders maar zouden bedenken dat de godganse dag maar paardjes te gaan kijken,tis hier geen kinder boerderij..

onze voorkant is geheel vrij van honden en balletjes /balonnetjes zoekers/asielzoekers/kranten en post bezorgers kunnen totaal onbezorgd daar rondlopen en hun ding doen,pas als je echt naar het achter terrein gaat dan moet je eerst door 2 hoge hekken heen,waar zeer duidelijke waarschuwingen opstaan om bij honden te komen,en tja ben je zo dom om dat te doen,dan wordt alles wat daarna gebeurd gewoon een "bedrijfsongevalletje".

:U:
Eens kijken hoe rustig jij daarna slaapt en hoe het dan met je honden af loopt. Ik snap je redenatie ergens wel maar het woord bedrijfsongevalletje maakt je wederom walgelijk voor mij. Dus laat je honden daar lekker lopen. Je zal wel een reden hebben om zoveel honden te willen houden en dat is prima. Je maatregelen klinken ook prima. De manier waarop je dingen die gaan over doodmaken van mensen op je terrein brengt is echter om te kotsen.

Weer je zelf ook prima want als die meisjes niet aangebeld hadden en in de bekken van je honden hingen had je het jezelf nooit vergeven. Dus waarom die domme uitspraken doen en stoer doen terwijl je dat niet bent. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kimmie schreef:
laeken schreef:Hoe weten jullie eigenlijk dat de dode man een inbreker was? Dat heeft hij vast niet geroepen toen de honden hem uit elkaar trokken. Allemaal speculatie. Die asielzoeker bij mij had ook niks gestolen. Wie weet was hij dat niet eens van plan. Wilde hij een boterham? Of vragen om hulp omdat ze daar geen deurbel kennen? En als ik dan op internet had gezet dat mijn pitjes een crimineel verscheurd hadden dan hadden jullie dat ook geslikt als zoete koek?

Inwoners zeggen dat het een bekende was en vaker zou hebben geprobeerd om in te breken in huizen. Hij greep zijn kans toen de inwoners van huis waren, niet wetende dat er twee pitbulls waakten over het huis.

dat doet mij geloven als iemand over een hoge muur klimt dat ie niet om een boterhammetje kwam vragen..
Hij heeft vaker geprobeerd in te breken zeggen de witte mensen over een donkere man. Dat is voldoende? Waar staat dat hij wel eens wat gestolen heeft? Iemand de strot wilde doorsnijden? Het was waarschijnlijk een arme man die ze niet vertrouwde en die wel eens keek of ergens wat stond dat hij kon gebruiken. Deze woorden zeggen niks.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Kimmie schreef:

En volgens zijn familie wilde hij over de muur kijken om te zien of er schroot lag en werd hij vervolgens over de muur getrokken :U: Hij schijnt geen strafblad te hebben gehad.
http://www.iol.co.za/news/crime-courts/ ... th-2001187
Afbeelding
Kimmie

omdat kleine meisjes natuurlijk niets kwaads in zouden zouden hebben,een volwassen idioot die bewust door die hekken zou gaan dus wel....

dat is toch ook wel simpel te bedenken..

overigens lopen mijn honden nooit los over het terrein als ik er niet bij ben hoor,dan liggen ze lekker bij mij binnen op de bank :lol1: ,ik heb nl mijn honden omdat ik heel erg gek met ze ben,niet als killers aangenomen,maar het zou wel heeeel erg naief zijn te denken dat ze niet iemand zwaar kunnen verwonden,vandaar dat we er alles aan doen om dit te voorkomen,zo stoer ben ik dan nog wel :)
Kimmie

laeken schreef:
Hij heeft vaker geprobeerd in te breken zeggen de witte mensen over een donkere man. Dat is voldoende? Waar staat dat hij wel eens wat gestolen heeft? Iemand de strot wilde doorsnijden? Het was waarschijnlijk een arme man die ze niet vertrouwde en die wel eens keek of ergens wat stond dat hij kon gebruiken. Deze woorden zeggen niks.
waar zie jij witte mensen dan,aan het eind van het filmpje zie je een grote groep alleen maar zwarte mensen staan kijken :denken:

of verzin je voor het gemak maar dat witte mensen het gezegd hebben??

en wat nu,als de arme zwarte bevolking de man herkende als potientiele inbreker van de buurt...dat familie van de man het bagitalliseert verbaast mij dan weer niets.
laeken
Zeer actief

Kimmie schreef:
laeken schreef:
waar zie jij witte mensen dan,aan het eind van het filmpje zie je een grote groep alleen maar zwarte mensen staan kijken :denken:

of verzin je voor het gemak maar dat witte mensen het gezegd hebben??

en wat nu,als de arme zwarte bevolking de man herkende als potientiele inbreker van de buurt...dat familie van de man het bagitalliseert verbaast mij dan weer niets.
Een man zonder strafblad die schroot zoekt staat er ook.... :hmmm: Dat is voldoende om over een muur getrokken te worden en vermoord te worden door dolle pitbulls? Hoe ver zat ik er eigenlijk naast nu? En hoeveel aannames doe jij wel niet?
Zo hoog inzetten met zulke honden zover van je af is domweg buiten proportioneel. Dat je graag een rottweiler naast je bed legt prima. Maar moordmachines in je slechts omheinde tuin? Sorry, onacceptabel. Ik denk er trouwens niet alleen zo over. Je moest eens weten wat je hier in Duitsland aan voorzorgsmaatregelen moet nemen voor je een rottweiler mag houden in veel deelstaten. Een schutting is niet genoeg. Stalen hekken met een dak erop etc. En waarom? Omdat ze meer vertrouwen hebben in het oordeel van een rechter dan dat van de eerste de beste randdebielen die een stel moordlustige honden om het huis laat lopen. Deze honden konden tot aan de erfgrens komen. Hoe hoog ga je inzetten?

Dat je dit blijft goed praten op basis van aannames kan er bij mij niet in. Er staat nl ook dat het iemand was zonder strafblad. Man is op de meest gruwelijke wijze vermoord omdat hij over een muur keek of er schroot lag....Dat staat er nl ook. Jij leest alleen de ergste stukjes en doet niet of deze honden de wereld verlost hebben van een psychopaat. Bedrijfsongevalletje was dat toch?

Hier kijken mensen ook wel eens rond naar schroot of een fiets die niet afgesloten is. De dood moeten ze krijgen.... :oohja:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik ben ook lichtelijk verbijsterd over alle reacties. Mijn honden zijn echte waakhonden. Maar die zijn hier niet om mensen dood te bijten maar juist om ze buiten de deur te houden. Zodra hier iemand op het erf komt gaan ze tekeer als idioten. Er is echt niemand die dan door de deur komt met 3 woeste Mechelaars voor het raam. Mensen die hier regelmatig komen en ze heel goed kennen durven dat niet eens. Mocht er wel iemand door de deur komen dan zullen ze vast wel bijten, ik heb het nog niet meegemaakt dus ik kan er niks over zeggen. Maar mensen doodbijten zie ik ze niet doen. Dat zou ik ook vreselijk vinden, inbreker of niet. Daarvoor heb ik ze niet. Ik vind honden die stilletjes liggen te wachten en dan iemand over een muur trekken en kapot bijten doodeng. Zulke honden zou ik nooit willen hebben. Liever honden die mensen afschrikken met hun geblaf.
Natuurlijk hoef je inbrekers niet met een kopje thee op te wachten. Maar ze aan flarden laten bijten lijkt me ook wel weer het andere uiterste.
Deze man had dus achteraf blijkbaar niet eens veel kwaad in de zin maar moet dat dus met de dood bekopen. Dat is toch wel diep triest lijkt me.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”