Tijdens een gezamenlijke wandeling zet ik mijn camera ook weleens op sportstand omdat ik niet de tijd heb om mijn camera (goed) aan te passen aan het natuurlijke licht. Wellicht word ik daar nog wat handiger in. Meestal houd ik het toch op manuele stand, hoog diafragma en een hoge sluitertijd. Ik vind handmatig scherpstellen echter veel mooier en leuker maar dat lukt me niet tijdens een wandeling met meerdere mensen en honden. Sowieso is dat in beweging nog best lastig, vaak wil je scherpstellen op de kop en moet je links of rechts in de foto zijn maar ook soms in het midden. Ik word er al wat sneller in maar vaak is het nog een dikke mislukking
Ik fotografeer vaak ook gewoon in tegenlicht omdat ik vooral bij mensen de schaduwen dan wel mooi vind. Dit kun je in photoshop vaak nog best opleuken.
Als er veel dingen om ons heen gebeuren tijdens een wandeling vind ik het ook lastig goed op je licht, schaduwen etc te letten en dan ook nog op de instellingen van je camera. Hier lopen er al gauw veel mensen om je heen en dus ook honden. Dat is ook een beetje afhankelijk van waar je woont en dus wandelt denk ik. Ik maak mijn honden graag erg moe en ga daarna lekker plaatjes schieten. Dan gaat het allemaal wat meer op mijn tempo