Wat mensen in Afrika doen moeten ze zelf weten. Ik ben in gesprek met Nederlandse mensen die dit wel ok vinden. Hier kan je dit soort honden ook gewoon kopen en africhten tot bewakingshonden. Dus hier kan dit in de nabije toekomst ook gebeuren. Er zijn al mensen doodgebeten of ernstig verwond door honden als dit die uit de tuin springen bv....toots schreef:laeken schreef:Ik denk echt dat een Fila geen enkele overeenkomst heeft met bullen en bull terriërs. De terriërs gaan gewoon op standje 10. Pitbulls trainen tot waak en verdedigings honden is wat mij betreft altijd uit den boze. Een Fila is net als een herder, een mastiff of een ander echt waakras er toch vooral op uit de boef uit het territorium te houden en bij gezinsleden weg te houden. Dus die horen wat en waarschuwen. Daarna laten ze zich zien denk ik en dan pas vallen ze aan als ze genegeerd worden. En zelfs dan denk ik dat je niet vastgehouden en geschud wordt. Dat soort gedrag moet je intrainen bij de meeste waakhonden. Een mechelse herder leert dat vasthouden van de boef ook met pakwerk. Een helemaal ongetrainde hond werkt anders dan een getrainde politiehond.
Die pitbulls houden gewoon vast. Komt door de terriër die er door zit en ook de Bullen hingen vroeger muurvast in de stieren.
Dapper was ook zo. Schat naar mensen en teefjes en alle andere dieren. Hij was immers geen echte pitbull dus hij jaagde zelfs niet en deed zelfs onze ratten niks. Maar een reu greep hij zoals een echte pitbull dat kan. Dus recht naar de smoel ineens na wat patsen en dan vast.....muur en muur vast zat hij dan. Die filmpjes dat twee pitbulls vast hangen met hysterische baasjes erbij die aan hun honden trekken en slaan kon je met hem ook maken. Aan de achterpoten trekken de hele mikmak. Als je twee van die honden formaatje xxl mensagressief maakt dan wordt een dodelijk wapen. Je komt nl nooit meer los uit hun bek als ze dat niet willen en omdat ze met zijn tweeën zijn gaan ze wel overpakken en schudden en overleef je dat dus gewoon niet.
Ik heb tegen mijn gevoel in toch dat filmpje bekeken. Vreselijk en heb er spijt van. Zag ook dat dit hele grote kruisingen waren. Want de honden kijken meer op boerboel x pitbull of ambull x pitbull. Heel erg groot en dik. Dus dan is het risico op dit soort zaken alleen maar groter. Een echte sportieve pitbull waakt vaak niet eens. Die kun je vaak gewoon uit hun tuin stelen en die springen kwispelend in je auto. Denk dat dit dus bewuste waak kruisingen zijn in Afrika. Pitbull x...
Ik zou zeggen start een actie voor kansarme in Afrika. En een petitie tegen honden houden in Afrika als je het zo erg vind.
Daar is het normaal dat honden het erf bewaken niet in de eerste plaats voor menselijke indringers maar ook om groot wild van hun erf te houden. En een yorkie neemt het nou eenmaal niet op tegen leeuwendus het is totaal geen vergelijk.
En hier in Nederland worden ook honden gehouden o,a herders waarbij ik echt geloof dat als het er op aan komt ze echt kunnen killenje hebt gewoon uit andermans huis te blijven.
Het is verschrikkelijk als iemand overlijd door een aanval van honden. Echt. En ik vind dat men hier echt moeten waarschuwen als er zo'n hond zit. En gelukkig zie je dan dat mensen die kwaad in de zin hebben dan toch eieren voor hun geld kiezen. Want dan is bij de buren inbreken een stuk veiligermaar eigenlijk zou die gewoon helemaal niet moeten inbreken, het feit dat je moet waarschuwen dat er een hond rondloopt in je eigen huis vind ik ergens al van de zotte.
Zijn ook al genoeg andere honden kapot gebeten door dit soort honden die los mochten lopen van hun baasjes.
Ik ben er dus gewoon klaar mee. Er is niks mis met het niet fokken van ongepaste honden. We hebben de mond vol over rashonden fok. Oh het neusje is te kort en de rug te krom dus zijn ze helemaal gek geworden die fokkers...
Voor het gemak vergeten mensen dat de grootste fok hype momenteel gewoon giga pitbulls is en dat Jan en alleman die honden in de achtertuin heeft lopen. Precies zoals daar in Afrika. Midden in Rotterdam in een postzegeltuin liggen ook xxl bandoggen. Toen ik in de Bijlmer was zag ik ook hangjongeren met pitbulls lopen. Opjutten en een trap geven etc. Het is wachten op de eerste dode inbreker in Nederland. En waarvoor? Hoeveel inbraken VS hoeveel moorden en andere shit heb je hier? Moet je jezelf echt gaan beschermen met dit soort honden?
Tom die 6 kilo weegt maar tekeer gaat als een dolle maakt ons ook wakker. Door Tom breekt hier ook niemand in. Meer dan een hond die keihard gaat blaffen als mensen een breekijzer tussen je raam steken heb je niet nodig om een inbraak te voorkomen. Inbrekers willen ongezien en stilletjes inbreken en slaan ook huizen met een gillende Jack Russel gewoon over...
Overdrijven met xxl pitbulls is dus nergens voor nodig in Nederland en geeft alleen maar onschuldige slachtoffers....