Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechthonden bijten man dood voor camera

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Vechthonden bijten man dood voor came

Ongelezen bericht door laeken »

toots schreef:
laeken schreef:Ik denk echt dat een Fila geen enkele overeenkomst heeft met bullen en bull terriërs. De terriërs gaan gewoon op standje 10. Pitbulls trainen tot waak en verdedigings honden is wat mij betreft altijd uit den boze. Een Fila is net als een herder, een mastiff of een ander echt waakras er toch vooral op uit de boef uit het territorium te houden en bij gezinsleden weg te houden. Dus die horen wat en waarschuwen. Daarna laten ze zich zien denk ik en dan pas vallen ze aan als ze genegeerd worden. En zelfs dan denk ik dat je niet vastgehouden en geschud wordt. Dat soort gedrag moet je intrainen bij de meeste waakhonden. Een mechelse herder leert dat vasthouden van de boef ook met pakwerk. Een helemaal ongetrainde hond werkt anders dan een getrainde politiehond.

Die pitbulls houden gewoon vast. Komt door de terriër die er door zit en ook de Bullen hingen vroeger muurvast in de stieren.

Dapper was ook zo. Schat naar mensen en teefjes en alle andere dieren. Hij was immers geen echte pitbull dus hij jaagde zelfs niet en deed zelfs onze ratten niks. Maar een reu greep hij zoals een echte pitbull dat kan. Dus recht naar de smoel ineens na wat patsen en dan vast.....muur en muur vast zat hij dan. Die filmpjes dat twee pitbulls vast hangen met hysterische baasjes erbij die aan hun honden trekken en slaan kon je met hem ook maken. Aan de achterpoten trekken de hele mikmak. Als je twee van die honden formaatje xxl mensagressief maakt dan wordt een dodelijk wapen. Je komt nl nooit meer los uit hun bek als ze dat niet willen en omdat ze met zijn tweeën zijn gaan ze wel overpakken en schudden en overleef je dat dus gewoon niet.

Ik heb tegen mijn gevoel in toch dat filmpje bekeken. Vreselijk en heb er spijt van. Zag ook dat dit hele grote kruisingen waren. Want de honden kijken meer op boerboel x pitbull of ambull x pitbull. Heel erg groot en dik. Dus dan is het risico op dit soort zaken alleen maar groter. Een echte sportieve pitbull waakt vaak niet eens. Die kun je vaak gewoon uit hun tuin stelen en die springen kwispelend in je auto. Denk dat dit dus bewuste waak kruisingen zijn in Afrika. Pitbull x...

Ik zou zeggen start een actie voor kansarme in Afrika. En een petitie tegen honden houden in Afrika als je het zo erg vind.

Daar is het normaal dat honden het erf bewaken niet in de eerste plaats voor menselijke indringers maar ook om groot wild van hun erf te houden. En een yorkie neemt het nou eenmaal niet op tegen leeuwen ;) dus het is totaal geen vergelijk.

En hier in Nederland worden ook honden gehouden o,a herders waarbij ik echt geloof dat als het er op aan komt ze echt kunnen killen ;) je hebt gewoon uit andermans huis te blijven.

Het is verschrikkelijk als iemand overlijd door een aanval van honden. Echt. En ik vind dat men hier echt moeten waarschuwen als er zo'n hond zit. En gelukkig zie je dan dat mensen die kwaad in de zin hebben dan toch eieren voor hun geld kiezen. Want dan is bij de buren inbreken een stuk veiliger ;) maar eigenlijk zou die gewoon helemaal niet moeten inbreken, het feit dat je moet waarschuwen dat er een hond rondloopt in je eigen huis vind ik ergens al van de zotte.
Wat mensen in Afrika doen moeten ze zelf weten. Ik ben in gesprek met Nederlandse mensen die dit wel ok vinden. Hier kan je dit soort honden ook gewoon kopen en africhten tot bewakingshonden. Dus hier kan dit in de nabije toekomst ook gebeuren. Er zijn al mensen doodgebeten of ernstig verwond door honden als dit die uit de tuin springen bv....
Zijn ook al genoeg andere honden kapot gebeten door dit soort honden die los mochten lopen van hun baasjes.
Ik ben er dus gewoon klaar mee. Er is niks mis met het niet fokken van ongepaste honden. We hebben de mond vol over rashonden fok. Oh het neusje is te kort en de rug te krom dus zijn ze helemaal gek geworden die fokkers...
Voor het gemak vergeten mensen dat de grootste fok hype momenteel gewoon giga pitbulls is en dat Jan en alleman die honden in de achtertuin heeft lopen. Precies zoals daar in Afrika. Midden in Rotterdam in een postzegeltuin liggen ook xxl bandoggen. Toen ik in de Bijlmer was zag ik ook hangjongeren met pitbulls lopen. Opjutten en een trap geven etc. Het is wachten op de eerste dode inbreker in Nederland. En waarvoor? Hoeveel inbraken VS hoeveel moorden en andere shit heb je hier? Moet je jezelf echt gaan beschermen met dit soort honden?

Tom die 6 kilo weegt maar tekeer gaat als een dolle maakt ons ook wakker. Door Tom breekt hier ook niemand in. Meer dan een hond die keihard gaat blaffen als mensen een breekijzer tussen je raam steken heb je niet nodig om een inbraak te voorkomen. Inbrekers willen ongezien en stilletjes inbreken en slaan ook huizen met een gillende Jack Russel gewoon over...

Overdrijven met xxl pitbulls is dus nergens voor nodig in Nederland en geeft alleen maar onschuldige slachtoffers.... :ugh:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Vechthonden bijten man dood voor camera

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Je hebt het in je stukje toch echt over de honden in Afrika ;) aangezien je het filpmje bekeken hebt.

Ik vind xxl honden en zelfs aanverwanten daarvan in NL helemaal niet op hun plaats.
Dat mag m.i per direct verboden worden.

Echter kan het ook gebeuren met een niet xxl hond. En dan? Als een brave forum hond bijv ėėn van de herders bij inbraak iemand aanvalt en die persoon krijgt uit schrik een hartaanval of wordt in de slagader gebeten en overlijd. Hoe denk je er dan over?
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 16 jun 2017 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

De wereld is aan het verharden en mensen worden bang voor elkaar. Deze honden zijn een symptoom daarvan. En ze maken het erger want iedereen wordt alleen maar banger zo. De stoere gasten met hun pitbulls op de hoek van de straat hebben die honden alleen maar als accessoire net als de tattoo in hun nek en hun opgeblazen auto of brommer.

Als je je flatscreen op afbetaling wil beschermen tegen diefstal hoef je echt geen moordhonden in je achtertuintje te zetten. Je kan ook gewoon een leuke hond nemen die blaft en een inboedelverzekering erbij...
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik had mijn stukje nog aangepast sorry.

Chihuahua-paws
Zeer actief

En even wat betreft de flatscreen. Daar gaat het dus niet om hė.
Het gaat om het idee dat men zomaar in je huis staat als je alles hebt af gesloten. De angst. Het gevoel dat iemand je iets aan kan doen in je eigen huis. Alle spullen zijn vervangbaar ;)

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

toots schreef:En even wat betreft de flatscreen. Daar gaat het dus niet om hė.
Het gaat om het idee dat men zomaar in je huis staat als je alles hebt af gesloten. De angst. Het gevoel dat iemand je iets aan kan doen in je eigen huis. Alle spullen zijn vervangbaar ;)
Daar helpt een flinke keffer goed bij, want dan gaan ze wel naar het volgende huis. Lotje zal de mensen niks doen, maar ze gaat behoorlijk te keer als er iemand voorbij loopt of aanbelt of brievenbus kleppert, van mij mag ze.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Neeltje schreef:
Daar helpt een flinke keffer goed bij, want dan gaan ze wel naar het volgende huis. Lotje zal de mensen niks doen, maar ze gaat behoorlijk te keer als er iemand voorbij loopt of aanbelt of brievenbus kleppert, van mij mag ze.

Tuurlijk helpt een flinke keffert er goed bij.
Dat betekend niet dat je als je een liefhebber bent van Mechelaars, rottweilers of m.i Staffords je dan maar een Jack Russel aan zou moeten schaffen omdat die i.i.g de inbreker heel laat.

Dat vind ik dus de omgekeerden wereld ;)

Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Angst is een slechte raadgever. Daarbij betwijfel ik of mensen minder bang zijn nadat hun honden een inbreker doodbijten in de eigen achtertuin, het lost niks op.
laeken
Zeer actief

Dat gevoel is angst en de kans dat dat gebeurd is kleiner dan jezelf doodrijden in je auto. Elke dag stappen we zonder zorgen de auto in...
De kans dat je agressieve pitbulls een onschuldige persoon aanvallen of iemands hond dood bijten is vele malen groter dan dat ze een moord verijdelen. Waarom zien mensen dat niet en waarom zijn mensen die dit soort honden kopen en in hun tuin zetten niet veel banger voor incidenten dan voor die nihile kans dat ze vermoord worden in hun huis?

Ik vraag me ook altijd af of de mensen die hun gezin bewaken met enorme pitbulls zelf wel fris zijn of dat hun angst komt doordat ze weten dat mensen het op ze gemund hebben omdat ze zelf mensen bedreigen en wat aan doen. Ik lig echt niet in bed met de gedachte dat iemand me komt afmaken in mijn huis hoor. Goddank....
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:

Angst is een slechte raadgever. Daarbij betwijfel ik of mensen minder bang zijn nadat hun honden een inbreker doodbijten in de eigen achtertuin, het lost niks op.

En daar ben ik het dan volledig mee eens.
Al weet ik dat er in NL mensen zijn die bewust een hond houden om te waken.

Chihuahua-paws
Zeer actief

laeken schreef:
Dat gevoel is angst en de kans dat dat gebeurd is kleiner dan jezelf doodrijden in je auto. Elke dag stappen we zonder zorgen de auto in...
De kans dat je agressieve pitbulls een onschuldige persoon aanvallen of iemands hond dood bijten is vele malen groter dan dat ze een moord verijdelen. Waarom zien mensen dat niet en waarom zijn mensen die dit soort honden kopen en in hun tuin zetten niet veel banger voor incidenten dan voor die nihile kans dat ze vermoord worden in hun huis?

Ik vraag me ook altijd af of de mensen die hun gezin bewaken met enorme pitbulls zelf wel fris zijn of dat hun angst komt doordat ze weten dat mensen het op ze gemund hebben omdat ze zelf mensen bedreigen en wat aan doen. Ik lig echt niet in bed met de gedachte dat iemand me komt afmaken in mijn huis hoor. Goddank....
Die enorme pittbuls moet je hier ook gewoon niet willen :schrik:

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Daar hielp een Mika al tegen, daar hoefde ik geen eng exemplaar voor. Toen we alleen Gollum hadden is ons huis 's nachts leeggehaald terwijl we lagen te slapen, doodeng. Gollum blaft niet, die kwispelt alleen. Mika blaft de hele buurt wakker maar zal niet bijten. Nu met Rani erbij is het wel opletten want zij zal wel bijten, al denk ik niet dat er iemand is die in een huis waar drie honden leven zal inbreken.
Izzie_Anneke
Zeer actief

toots schreef:
Izzie_Anneke schreef:

Er zit natuurlijk een wereld tussen waken en doodbijten op het eigen erf. Izzie waakt ook, die heeft een blaf alsof er een kudde Kangals achter de voordeur huizen. Ik weet dat de bovenbuurvrouw zich veiliger voelt sinds tante Izzie hier woont en dat mag. Als het boevengilde de deur ook daadwerkelijk binnen stappen denk ik dat tante pollewop onder het bed ligt te shaken, hoewel ik er goddank nog niet achter ben gekomen.
laeken
Zeer actief

toots schreef:
Neeltje schreef:

Tuurlijk helpt een flinke keffert er goed bij.
Dat betekend niet dat je als je een liefhebber bent van Mechelaars, rottweilers of m.i Staffords je dan maar een Jack Russel aan zou moeten schaffen omdat die i.i.g de inbreker heel laat.

Dat vind ik dus de omgekeerden wereld ;)

Denk persoonlijk dat het gros van de giga pitbulls niet bij liefhebbers zit maar puur en alleen aangeschaft wordt om het uiterlijk en voor een veilig gevoel. Allemaal gebaseerd op angst en onzin. Wietplantage in je huis vraagt om een gigantische waakhond. Grote bek op straat en huis vol drugs omdat je dealer bent vanuit huis vraagt om dit soort honden. Juist mensen die zelf niet fris zijn nemen vaak deze honden en juist onschuldige mensen zijn hiervan de dupe.

Als je pitbull attacks gaat kijken op YouTube zie je dus allemaal onfrisse types met pitbulls die allemaal onschuldige mensen en poedels en labradors aan het verscheuren zijn. Nooit zie je een net huis met nette mensen waar een pitbull een seriemoordenaar aan pakt. Het zijn altijd enge types die deze honden niet onder controle hebben waarbij de honden oude dames, kinderen en andere onschuldige honden verscheuren.

Alles is recht te praten maar in deze denk ik dat de praktijk zaken laat zien die erg onwenselijk zijn.

Als je dit filmpje bekijkt dan zie je in wat voor puinhoop deze honden leefden. Een grote zooi daar en dat riekt al naar ellende.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
toots schreef:
Izzie_Anneke schreef:

Er zit natuurlijk een wereld tussen waken en doodbijten op het eigen erf. Izzie waakt ook, die heeft een blaf alsof er een kudde Kangals achter de voordeur huizen. Ik weet dat de bovenbuurvrouw zich veiliger voelt sinds tante Izzie hier woont en dat mag. Als het boevengilde de deur ook daadwerkelijk binnen stappen denk ik dat tante pollewop onder het bed ligt te shaken, hoewel ik er goddank nog niet achter ben gekomen.

Ook mee eens.
Maar we hebben het nu dus weer over NL hė. In Afrika is iemand dood gebeten.
Maar ook hier met een gezellige huis rottweiler of herder en volgens mij zelfs Labrador kan een inbreker een verkeerde inschatting maken. Wat ik al zei er kan een slagader geraakt worden. Als zo'n hond bijt heel veel hondeneigenaren weten niet hoe hun hond reägeerd. Maar los daarvan kan inbreker ook van de trap lazeren uit schrik als er iemand thuis blijkt te zijn. Doodbijten is niet ok nooit niet. Maar als het gebeurd bij een inbreker blijf ik vinden dat dat het risico is genomen door de inbreker. Ik vraag me echt af hoe men erover denkt als het gebeurd dat er bij ėėn van de forum leden wordt ingebroken en de inbreker wordt overmeesterd door de hond des huizes en overlijd. Dat hoeft niet te zijn omdat hij verscheurd is dat kan zijn door een verkeerde beet, schrik en hartaanval etc maar de dood blijft de dood. Ook als hij zelf valt en zijn straf blijft daardoor het zelfde, een inbreker zou het niet met de dood hoeven te bekopen daar zijn we het volgens mij allemaal over eens.

Als je in NL een dergelijk monster houd zo'n XL geval dan is dat bewust en dat vind ik daadwerkelijk anders.

Izzie_Anneke
Zeer actief

toots schreef:Maar we hebben het nu dus weer over NL hė. In Afrika is iemand dood gebeten.
Maar ook hier met een gezellige huis rottweiler of herder en volgens mij zelfs Labrador kan een inbreker een verkeerde inschatting maken. Wat ik al zei er kan een slagader geraakt worden. Als zo'n hond bijt heel veel hondeneigenaren weten niet hoe hun hond reägeerd. Maar los daarvan kan inbreker ook van de trap lazeren uit schrik als er iemand thuis blijkt te zijn. Doodbijten is niet ok nooit niet. Maar als het gebeurd bij een inbreker blijf ik vinden dat dat het risico is genomen door de inbreker. Ik vraag me echt af hoe men erover denkt als het gebeurd dat er bij ėėn van de forum leden wordt ingebroken en de inbreker wordt overmeesterd door de hond des huizes en overlijd. Dat hoeft niet te zijn omdat hij verscheurd is dat kan zijn door een verkeerde beet, schrik en hartaanval etc maar de dood blijft de dood. Ook als hij zelf valt en zijn straf blijft daardoor het zelfde, een inbreker zou het niet met de dood hoeven te bekopen daar zijn we het volgens mij allemaal over eens.

Als je in NL een dergelijk monster houd zo'n XL geval dan is dat bewust en dat vind ik daadwerkelijk anders.
Van de trap vallen, per ongeluk op de verkeerde plek bijten (slagaders) en hartaanvallen van schrik zijn wel meer van de orde 'ongeluk' dan bakbeesten die erop getraind zijn zo hard en vasthoudend te bijten in huis te houden als wakers. Ik begrijp eigenlijk niet wat de geografie daarmee te maken heeft :wink:

Overigens ga ik met Laeken mee dat het houden van bakbeesten een modeverschijnsel is. Ik kwam laatst op de Rozendaalse hei een jongen tegen met een kolos van een hond, 9 maanden was ie. Een bully XXL mevrouw. Dat de XXL erbij gezegd wordt alsof het een kwalificatie is zegt mij dat ie em juist om de grootte heeft aangeschaft. Ik hoop hem niet meer tegen te komen :mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
toots schreef:Maar we hebben het nu dus weer over NL hė. In Afrika is iemand dood gebeten.

Van de trap vallen, per ongeluk op de verkeerde plek bijten (slagaders) en hartaanvallen van schrik zijn wel meer van de orde 'ongeluk' dan bakbeesten die erop getraind zijn zo hard en vasthoudend te bijten in huis te houden als wakers. Ik begrijp eigenlijk niet wat de geografie daarmee te maken heeft : In Afrika is het anders daar zijn de wetten ook anders ook houden mensen daar dus honden die kunnen verscheuren om andere redenen.

Overigens ga ik met Laeken mee dat het houden van bakbeesten een modeverschijnsel is. Ik kwam laatst op de Rozendaalse hei een jongen tegen met een kolos van een hond, 9 maanden was ie. Een bully XXL mevrouw. Dat de XXL erbij gezegd wordt alsof het een kwalificatie is zegt mij dat ie em juist om de grootte heeft aangeschaft. Ik hoop hem niet meer tegen te komen Ik weet wel zeker dat het een modeverschijnsel is net als de mini varianten tea cups enz

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kwam vorige week in de winkel Hulk 2 tegen... beest was 8 maanden en enorm groot. Mener werd de hele winkel doorgesleept toen t beest de nijnen ontwaarde... en dat loopt dan op.straat ook he...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

toots schreef:
Izzie_Anneke schreef:

Van de trap vallen, per ongeluk op de verkeerde plek bijten (slagaders) en hartaanvallen van schrik zijn wel meer van de orde 'ongeluk' dan bakbeesten die erop getraind zijn zo hard en vasthoudend te bijten in huis te houden als wakers. Ik begrijp eigenlijk niet wat de geografie daarmee te maken heeft : In Afrika is het anders daar zijn de wetten ook anders ook houden mensen daar dus honden die kunnen verscheuren om andere redenen.

Overigens ga ik met Laeken mee dat het houden van bakbeesten een modeverschijnsel is. Ik kwam laatst op de Rozendaalse hei een jongen tegen met een kolos van een hond, 9 maanden was ie. Een bully XXL mevrouw. Dat de XXL erbij gezegd wordt alsof het een kwalificatie is zegt mij dat ie em juist om de grootte heeft aangeschaft. Ik hoop hem niet meer tegen te komen Ik weet wel zeker dat het een modeverschijnsel is net als de mini varianten tea cups enz
He? :denken:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Izzie_Anneke schreef: Ik kwam laatst op de Rozendaalse hei een jongen tegen met een kolos van een hond, 9 maanden was ie. Een bully XXL mevrouw. Dat de XXL erbij gezegd wordt alsof het een kwalificatie is zegt mij dat ie em juist om de grootte heeft aangeschaft.
Dat is meestal om het minuscule van iets anders te compenseren. We laten maar even buiten beschouwing of dat het zelfbeeld, de hersencapaciteit of de piemel is. Of alledrie. En dan niet eens doorhebben dat bijna niemand je bewonderend nakijkt, maar meer met een mengeling van spot en meelij. :LOL:
Zeg loop jij in broeken te kijken buiten :O: ....
Ik vind juist altijd dat ik mijn groters uit de problemen moet houden ( op straat) en daar voel ik me echt niet veiliger bij,,,,,,,,klein voorbeeldje, een mevrouw die ik ken van het park, die reed hier op het pad, die houdt van honden ..... dus doet de deur open, en Van Gils stekkerd er zo heen en zou zo de auto inspringen om aangehaald te worden( hij kent t mens niet eens- zouden het foute mensen zijn, dahaag hond :80: ).... Zuri ging er niet heen , die heeft straat wijsheid...... maar ..... zomaar even een klein dingetje.... hier op het gras voor thuis waakt hij daarbuiten is t net een gewone domme blonde Hollandse gezellige hond.... gaat je training van t negeren :oeps:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Neeltje schreef:
Dat heeft bij het adres in het filmpje dus ook niet geholpen.

Overigens heeft alles in Afrika hoge muren en hekken, met een randje prikkeldraad. Je zult veel minder huizen tegenkomen die het niet hebben, dan die het wel hebben. Mijn zus woont nu bij haar vriend in Zuid Afrika in kaapstad en zij hebben ook zo'n ingebunkerde woning. Zonder wordt je sowieso beroofd.

Dus als kind "per ongeluk" bij iemand in de tuin dwalen, is daar sowieso geen sprake van. Je moet echt je best doen om over zo'n muur heen te komen zeg maar.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tineke schreef:
Branka schreef:
Marco88 schreef:is gewoon normaal voor vechthonden, zijn ze nou eenmaal voor gefokt.
Volgens mij zijn ze gefokt om elkaar te slopen, juist geen mensen. Niet voor niets dat er leeghoofden zijn die te pas en te onpas foto's van hun 'nanny-dog' showen. Want ze zijn zo mensgericht....
En blijkbaar is een vechthond dus niet zo geschikt als bewaker als ie zo ver gaat.
Dus als je foto's plaatst die passend zijn bij de eigenlijke beschrijving van je ras dan ben je leeghoofdig :denken:
Ik plaats ook regelmatig foto's van mijn honden passend bij hun karakteromschrijving wat in eigen roedel betrouwbaar is en dat zijn ze ook.
Dus zie je foto's van ze met de andere honden , knuffelend met de kinderen en kleinkinderen en nooit geen foto's waar ze met totale vreemde op staan te knuffelen :mrgreen:
Dan maar leeghoofdig :pffff: maar het eerste incident van een Fila met een kind uit het eigen gezin moet nog plaats gaan vinden. Het is de grootste fout die een Fila kan hebben agressie naar eigen roedelleden en ik zie dus op diverse filagroepen de meest aandoenlijke foto's voorbij komen van honden met andere roedelleden.
Leeghoofdigheidtroef in Filaland maar ondanks dat zijn ze zelden bij incidenten betrokken.
Jammer dat jij je aangesproken voelt want ik denk dat je prima weet hoe ik mijn opmerking bedoel.
Er zijn te veel mensen die alleen maar het positieve tonen om maar te bewijzen dat er echt geen nagatieve dingen zijn. Bij mijn weten heb jij vrij goed door wat voor karakters jij hebt en dat die echt niet alleen brave kinderoppassen zijn.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Branka schreef:
Tineke schreef:
Branka schreef: Volgens mij zijn ze gefokt om elkaar te slopen, juist geen mensen. Niet voor niets dat er leeghoofden zijn die te pas en te onpas foto's van hun 'nanny-dog' showen. Want ze zijn zo mensgericht....
En blijkbaar is een vechthond dus niet zo geschikt als bewaker als ie zo ver gaat.
Dus als je foto's plaatst die passend zijn bij de eigenlijke beschrijving van je ras dan ben je leeghoofdig :denken:
Ik plaats ook regelmatig foto's van mijn honden passend bij hun karakteromschrijving wat in eigen roedel betrouwbaar is en dat zijn ze ook.
Dus zie je foto's van ze met de andere honden , knuffelend met de kinderen en kleinkinderen en nooit geen foto's waar ze met totale vreemde op staan te knuffelen :mrgreen:
Dan maar leeghoofdig :pffff: maar het eerste incident van een Fila met een kind uit het eigen gezin moet nog plaats gaan vinden. Het is de grootste fout die een Fila kan hebben agressie naar eigen roedelleden en ik zie dus op diverse filagroepen de meest aandoenlijke foto's voorbij komen van honden met andere roedelleden.
Leeghoofdigheidtroef in Filaland maar ondanks dat zijn ze zelden bij incidenten betrokken.
Jammer dat jij je aangesproken voelt want ik denk dat je prima weet hoe ik mijn opmerking bedoel.
Er zijn te veel mensen die alleen maar het positieve tonen om maar te bewijzen dat er echt geen nagatieve dingen zijn. Bij mijn weten heb jij vrij goed door wat voor karakters jij hebt en dat die echt niet alleen brave kinderoppassen zijn.
Nou ik heb toch weleens het idee dat mensen met een stafford of pitje überhaupt geen goed kunnen doen met wat voor foto's ze ook plaatsen.
Er zullen best hele leuke staffies zijn die betrouwbaar zijn met kinderen en als die mensen dat dan willen laten zien zie ik eigenlijk niet wat daar mis mee is.
Ik zie dat eigenlijk liever dan al die rot filmpjes waarin een ander hond of mens wordt gesloopt. Een verantwoordelijke eigenaar daar zijn dat soort rot filmpjes ook niet van dus er rest ze niets anders dan leuke zaken te laten zien. Dat wil toch niet zeggen dat ze andere zaken ontkennen. Als ik een foto plaats van onze honden met de kleinkinderen zet ik er niet expliciet bij dat ze enkel met eigen zo close zullen zijn.
Vraagt iemand op straat of hij/zij ze aaien mag zeg ik wel gewoon nee en loop door. Maar goed ik vind dat geen enkele hond de term nannydog moet krijgen, zelfs de Fila's niet :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed hoe men erbij komt dat de eigenaar van (bijv.) een waakhond áltijd aansprakelijk is in geval van verwondingen door bijten van de hond tijdens een inbraak...
Ook hier is meerdere keren (geprobeerd) in te breken de afgelopen jaren (nooit gelukt overigens, juist door aanwezigheid van honden) waarbij in 1 geval de persoon te grazen is genomen en vastgehouden door mijn hond waardoor ik hem samen met de buurman kon aanhouden. Hij is hierbij, niet levensgevaarlijk, maar wel ernstig verwond door mijn toenmalige loslopende diensthond waardoor hij voor het leven getekend werd (o.a. geen gevoel meer in rechterhand). Dit is weliswaar al zo'n 28 jaar geleden maar heb hier never nooit geen problemen mee gehad. (Hond(en) zaten overdag in kennel(s) en pas 's avonds liep er altijd 1tje los in achtertuin.)
Ook ik ben van mening: Eigen schuld, dikke bult ! :19:

Overigens staat op de site van een letselschade advocaat (die o.a. gespecialiseerd is in hondenbeten) het volgende vermeld, ik citeer:
Wanneer is de dierenbezitter niet aansprakelijk?

Een dierenbezitter is niet aansprakelijk als hij het gedrag van het dier, waardoor de schade is veroorzaakt, in zijn macht zou hebben en er dan geen aansprakelijkheid zou zijn. Indien er sprake is van een onrechtmatige daad door het slachtoffer, dan is de bezitter ook niet aansprakelijk. Dit klinkt heel ingewikkeld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een inbreker die op een bedrijfsterrein inbreekt en wordt aangevallen en gebeten door de waakhond. Zou hij de schade ook gehad hebben als hij niet had ingebroken? Nee dus. In dit geval is het namelijk niet aan de eigenaar van de hond te wijten, aangezien hij op dat moment geen macht of invloed op het dier kon uitoefenen. In dergelijke gevallen kan de dierenbezitter niet aansprakelijk worden gesteld en komt de schade voor eigen risico van de inbreker.
Zo was de conclusie van de officier van justitie destijds in mijn geval ook... (echter gaf die toen ook aan dat, indien een kind zou overklimmen om bijv. de bal op te halen ik wel een probleem zou hebben, echter kon dit nooit gebeuren omdat mijn hond(en) overdag in kennels zaten, danwel binnen lagen.)

Eerlijk gezegd vind ik het absurd dat er überhaupt enige compassie is voor mensen die inbreken en daarbij schade oplopen. Als ze met hun poten van andermans spullen afblijven kan hun ook niks overkomen, ongeacht de reden waarom ze inbreken... :19: (Let wel, dan heb ik het over Nederland !)
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Cleva schreef:
Nou ik heb toch weleens het idee dat mensen met een stafford of pitje überhaupt geen goed kunnen doen met wat voor foto's ze ook plaatsen.
Klopt wat mij betreft.

Ik hoef geen anekdotes over je krokodil.
Je mag het allemaal wel zeggen maar je hoeft van mij geen gekoer te verwachten.
Ik vind het rasfoktechnisch een geweldig resultaat maar als hond in de maatschappij vind ik het niets waard.

Nou dat is ook weer het fijne van internet , je hoeft niet te koeren als je dat niet wilt en doorscrollen of wegklikken behoort tot de mogelijkheden.
Ik vind het overigens rasfoktechnisch ook niet zo'n geweldig resultaat , daar komen er naar mijn idee iets teveel huid en allergie problemen in voor.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zie net een filmpje uit abu dahbi voorbij komen waar ze geleerd wordt om in t gezicht/nek te bijten... stelletje dwazen.

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”