Budkes schreef:Niet ophalen, vanuit je ooghoeken hem in de gaten houden en precies de andere kant op lopen.
Vanuit mijn ooghoek in de gaten houden gaat niet, ik kan alleen recht vooruit kijken, mijn zicht naar beneden en opzij zijn bijna verdwenen. Rico moet daarom ook leren netje voor mij te lopen want naast mij gaat niet.
Budkes schreef:Volgens mij ben je gewoon een enorme lieverd die veel te lief is voor Rico.
Klopt en daarmee gaat een trainer van puppycursus mij helpen en krijg ik elke les ongeveer 10 minuten 1 op 1 begeleiding en gaan ze mij leren om strenger op te treden.
Anke schreef:En bedenk ook dat als jij hem voor het eerst los laat en je blijft zelf gewoon op één plek staan, dat het voor hem heel aanlokkelijk is om in zijn eentje eens op pad te gaan.
Ik ben gewoon gaan lopen.
Anke schreef:Is er ook nergens iets van een veldweggetje oid?
Zover ik weet niet, maar vraag ik even na.
Anke schreef:Toen ik nog geen auto had vervoerde ik de honden trouwens in een doggyride achter de fiets.
Ik heb een speciale hondenfietskar en hier neem ik hem nu in mee.
Lanavandevledders schreef:ik ga dan op mijn hurken zitten
Om Rico te lokken ga ik ook op mijn hurken zitten en als hij komt krijgt hij een beloning, dit heb ik ook geleerd bij puppycursus alleen mogen ze daar niet los lopen.
Judith schreef:En als je het echt niet durft er een lange lijn aan hangen en die over de grond laten slepen.
Hij loopt aan een lijn van 5 meter.
Lunatic schreef:ik heb vanaf de eerste dag duidelijk gemaakt wat de regels zijn en dat nee altijd nee is. Ze zijn nieuwsgierig,
Hier zijn ook vanaf dag 1 regels en nee is ook echt nee.
Rico heeft vanochtend weer even los gelopen maar helaas ging dit niet goed en is hij weg gelopen en luisterde totaal niet toen ik hem riep, hij rende zonder om te kijken gewoon de weg op en liep gewoon door. Ik heb achter hem aan moeten rennen om hem te vangen en gelukkig is dat gelukt anders was hij de grote weg op gelopen.