Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ceciel
Zeer actief

Re: bijten/ knagen tot bloedens aan toe

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik heb ook een pup van 10 weken, welliswaar van een ander type en energieniveau dan jouw Rico,maar waar ik achter ben gekomen is dat dit bij Styx een aantal oorzaken kan hebben. Als er gepoept moet worden of als meneer zich verveelt en dan gaan we dus ook naar buiten.
Wat ik hier doe als Styx in piranhamodus gaat omdat ie overprikkeld/moe is is opstaan en weglopen, het recent geplaatste traphekje dicht doen en dan mag ie het mooi even uitzoeken in de eetkamer.
De eerste dagen was dit wat lastiger omdat we eigenlijk geen deuren hebben in deze woning dus dan zat ik met m'n tablet in de enig afsluitbare ruimte, op de wc :LOL:

O, en ik heb juist het aantal speeltjes die hij tot zijn beschikking heeft wat geminderd met als toevoeging zo'n witte kauwrol. Die is hier favoriet om zijn knaagbehoefte op te botvieren.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

renee-uk schreef:waar ik dan wel benieuwd naar ben: geef je hem nog steeds de mogelijkheid om buiten stoom af te blazen en vermoeid te raken of is dat er een beetje bij ingeschoten?
Dit ook inderdaad.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Het is heel normaal hoor dat het bij zo n jonge eigenwijze pup soms een dagje ofzo weer wat minder gaat.
Gewoon lekker doorgaan met hoe je het de laatste tijd aanpakt.
Iedereen doet het weer anders wb bench of ren.
Ik zou me pas zorgen gaan maken als ie weer een paar dagen achter elkaar een terugval heeft wb het bijten en overprikkeld raken.

Je doet het volgens mij prima! :ok:
charley

Ongelezen bericht door charley »

Heavy schreef:Heb je enig idee waarom het nu weer slechter gaat ?
Geen idee, maar vandaag gaat het weer erg goed. Tot nu toe geen een keer gebeten maar kan komen omdat hij vandaag bij de DA is geweest voor zijn 3de enting.
Heavy schreef:Is er jets gebeurd ? Ben je minder met hem naar buiten geweest of misschien juist meer ?
Er is niks gebeurt of veranderd ook niet qua wandelen (zelfde tijden en rondjes als de laatste dagen).
Heavy schreef:Ben je op bezoek geweest of heb je bezoek gehad of is hij alleen thuis gebeleven?
Alleen bij mijn ouders maar daar komt hij dagelijks.
renee-uk schreef:waar ik dan wel benieuwd naar ben: geef je hem nog steeds de mogelijkheid om buiten stoom af te blazen en vermoeid te raken of is dat er een beetje bij ingeschoten?
Ja we gaan gewoon naar buiten en lopen de rondes die we de laatste dagen ook hebben gedaan (2x 30 min en 1x 15 min) daarnaast spelen we ook met de bal in de tuin.
ceciel schreef:Wat ik hier doe als Styx in piranhamodus gaat omdat ie overprikkeld/moe is is opstaan en weglopen, het recent geplaatste traphekje dicht doen en dan mag ie het mooi even uitzoeken in de eetkamer.
Dat ga ik dus doen door hem in de ren te zetten.
Heavy schreef: als ze moeten poepen kunnen ze ook heel vervelend zijn inderdaad of als ze honger hebben.
Als Rico moet poepen gaat hij eerst 10 rondjes draaien in de poephoudingen, dat is voor mij een teken dat hij naar buiten moet. Hij wordt voordat hij moet poepen of plassen niet druk of zo.

Rico is vandaag bij de DA geweest voor zijn 3de en laatste enting en de DA vond het een geweldige, actieve maar vooral drukke pup. De DA heeft goed naar zijn tanden gekeken en deze waren goed maar vlijmscherp en hij zij dat het bijten vanzelf minder gaat worden naar het wisselen. Verder is rico voor zover hij nu kon zien 100% gezond verklaard. De DA zij me al wel dat Rico super slim is en dat ik daar nu al op in moet gaan spelen door hem te laten werken voor zijn eten, maar dat doe ik al doormiddel van de voerbal, snuffelmat en Kong. Ik vertelde van de puppycursus en dat Rico daar al 1x de agility baan (tunnel en hindernissen) en 1x door de tunnels en loopplank heeft gelopen (uit zichzelf) en de DA vond dat geweldig en zij dat ik zulke dingen misschien thuis ook maar moet gaan proberen om hem bezig en moe te maken, wel in overleg met de cursus trainer met wat wel en niet kan qua leeftijd.
Ik ben in elk geval super en super blij dat Rico gezond is en dat ik op deze weg qua beweging en wandelen door mag gaan.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Maak je elke keer hetzelfde rondje? Zo ja, dan misschien eens een andere route, zodat hij weer andere luchtjes op kan snuiven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
charley

gonnie schreef:Maak je elke keer hetzelfde rondje? Zo ja, dan misschien eens een andere route, zodat hij weer andere luchtjes op kan snuiven.
Nee we lopen verschillende rondjes tegenwoordig.
Heavy schreef:Loopt hij trouwens al los buiten ?
Nee dat mag bij mij in de omgeving (woonwijk) niet, en dat doe ik nu ook niet aangezien ik zelf heb geklaagd over mijn buurvrouw die haar hond los heeft lopen (was toen een probleem met Boy en Donnie).
Daarnaast geef ik ook eerlijk toe dat ik dat heel eng vind en zo bang ben dat hij weg loopt, gestolen wordt of iemand bijt.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Pupjes lopen niet zo snel weg, die houden hun mensenmoeder heus wel in de gaten. Misschien kan je een gebied zoeken waar hij wel lekker los kan rennen. Mijn teckel nam ik meteen al los mee en met een paar keer per dag lekker sjezen, kon hij lekker zijn energie kwijt. Kijk maar naar onderstaand filmpje, volgens mij was hij toen een week of 10/12 en kijk ook eens hoe hij mij in de gaten houdt :wink:
Afbeelding
charley

alm@ schreef:Kijk maar naar onderstaand filmpje, volgens mij was hij toen een week of 10/12 en kijk ook eens hoe hij mij in de gaten houdt
Wat een heerlijke dribbel.
alm@ schreef:Pupjes lopen niet zo snel weg, die houden hun mensenmoeder heus wel in de gaten.
Ik denk dat ik op dat gebied te overbezorgd ben dat er wat gebeurd met Rico. Er is hier in het dorp wel een hondenuitlaat veldje daar kan ik wel eens naartoe gaan, deze is geloof ik omheind alleen lopen hier vaak hele grote honden.
charley

Kruimel53 schreef:Dan zou ik daar niet heen gaan eerlijk gezegd, vanwege de grote honden en ook vanwege het risico op infecties.
Ik kan er heen fietsen en kijken of er honden zijn, als deze er niet zijn kan Rico daar even los rond rennen en snuffelen. Of is de kan op infecties er dan nog.
Kruimel53 schreef: Is er verder weg een losloopbos oid?
Er is hier wel een bospadje van +- 80 meter maar die komt uit op een doorgaande weg (80 kilometerweg). Verder is het eerste losloopbos hier ongeveer 10 kilometer vandaan. Als het mooi weer is ga ik hier weleens heen met mijn moeder, deden we met Boy.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

is er ook geen speelwei in de buurt die niet of nauwelijks gebruikt wordt?
daar kun je ook heel leuk met je pupje aan de gang gaan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
charley

renee-uk schreef:is er ook geen speelwei in de buurt die niet of nauwelijks gebruikt wordt?
Er is hier maar 1 hondenveldje en 2 speelweide (voor kinderen) maar die zijn verboden voor honden.

Ik heb Rico net op een rustige parkeerplaats bij mijn ouders los laten lopen en dat ging redelijk goed, ik heb hem maar 2 keer moeten ophalen omdat hij de andere kant op liep en niet luisterde toen ik hem riep.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

charley schreef:
gonnie schreef:Maak je elke keer hetzelfde rondje? Zo ja, dan misschien eens een andere route, zodat hij weer andere luchtjes op kan snuiven.
Nee dat mag bij mij in de omgeving (woonwijk) niet, en dat doe ik nu ook niet aangezien ik zelf heb geklaagd over mijn buurvrouw die haar hond los heeft lopen (was toen een probleem met Boy en Donnie).
Daarnaast geef ik ook eerlijk toe dat ik dat heel eng vind en zo bang ben dat hij weg loopt, gestolen wordt of iemand bijt.
Tja als je hem ooit wil leren loslopen moet je t nu doen... anderw loop je straks zn leven lang aangelijnd. Maar dat verklaard mij ook genoeg. Hier liep ie altijd los als pup en dat rende en vloog rond en viel dan thuis als een blok in slaap. Ik had wel hele dagen mogen lopen als ie aan een lijntje moest lopen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
charley

malinois schreef:
charley schreef:
Tja als je hem ooit wil leren loslopen moet je t nu doen... anderw loop je straks zn leven lang aangelijnd. Maar dat verklaard mij ook genoeg. Hier liep ie altijd los als pup en dat rende en vloog rond en viel dan thuis als een blok in slaap. Ik had wel hele dagen mogen lopen als ie aan een lijntje moest lopen
Daarom dat ik dan bij het hondenveldje wil kijken of er honden zijn, zo niet dan mag Rico daar los lopen. Hier in het dorp mogen geen honden los lopen, zelf in het park mogen geen honden komen (staan borden en word gecontroleerd). De gemeente heeft aangegeven strenger te gaan controleren op loslopende honden ivm klachten.
charley

O ja Rico loopt niet aan een lijnt maar aan een flexi van 5 meter.
Heavy schreef:Misschien kan je eens met iemand van de puppycurses afspreken om samen te wandelen ? Daar worden pups ook lekker moe van samen spelen .
Ik kan vragen of er iemand van de cursus in mijn buurt woont, ik kan namelijk niet zelfstandig daar heen door mijn beperkingen. In mijn dorp zit geen hondenschool, de school waar Ricio puppycursus volgt is 20 km bij mij vandaan (mijn ouders rijden)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

charley schreef:
renee-uk schreef:is er ook geen speelwei in de buurt die niet of nauwelijks gebruikt wordt?
Er is hier maar 1 hondenveldje en 2 speelweide (voor kinderen) maar die zijn verboden voor honden.

Ik heb Rico net op een rustige parkeerplaats bij mijn ouders los laten lopen en dat ging redelijk goed, ik heb hem maar 2 keer moeten ophalen omdat hij de andere kant op liep en niet luisterde toen ik hem riep.
Niet ophalen, vanuit je ooghoeken hem in de gaten houden en precies de andere kant op lopen.
Volgens mij ben je gewoon een enorme lieverd die veel te lief is voor Rico.
Ik denk dat je jezelf even toe moet spreken en kijken of het lukt om, voor het welzijn van Rico, toch wat strenger voor hem te worden. Voor mijn idee loopt hij nu al over je heen, en hoe lief ook bedoeld, als je geen grenzen stelt dan heb je kans dat Rico straks behoorlijk ontspoord.
Het bijten tot bloedens toe moet je gewoon niet accepteren en is ook gewoon echt niet normaal. Dan vouw je zijn lippen er maar tussen en drukt zijn bekkie nog ff iets aan. Is ie nou helemaal belatafeld.
Ik wil best blijven ruilen hoor als ie mij bijt, maar ik zal hem toch eerst heeeeeel duidelijk maken dat er in mij niet gebeten wordt
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:
charley schreef:

Niet ophalen, vanuit je ooghoeken hem in de gaten houden en precies de andere kant op lopen.
Ik denk dat je jezelf even toe moet spreken en kijken of het lukt om, voor het welzijn van Rico, toch wat strenger voor hem te worden. Voor mijn idee loopt hij nu al over je heen, en hoe lief ook bedoeld, als je geen grenzen stelt dan heb je kans dat Rico straks behoorlijk ontspoord.
Het bijten tot bloedens toe moet je gewoon niet accepteren en is ook gewoon echt niet normaal. Dan vouw je zijn lippen er maar tussen en drukt zijn bekkie nog ff iets aan. Is ie nou helemaal belatafeld.
Ik wil best blijven ruilen hoor als ie mij bijt, maar ik zal hem toch eerst heeeeeel duidelijk maken dat er in mij niet gebeten wordt
Eens met alles...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Op zo'n hondenspeelveldje is de infectiedruk ook hoog als er geen honden zijn hoor. Er ligt gewoon veel ontlasting. Ik ontwijk ze altijd, bah. Maar misschien worden ze bij jullie wel schoongemaakt, dat kan. Is er ook nergens iets van een veldweggetje oid? Toen ik nog geen auto had vervoerde ik de honden trouwens in een doggyride achter de fiets. Zo kwamen we toch overal. Ik weet niet of dat voor jou gaat, maar ik vond het reuze handig.

En bedenk ook dat als jij hem voor het eerst los laat en je blijft zelf gewoon op één plek staan, dat het voor hem heel aanlokkelijk is om in zijn eentje eens op pad te gaan. Leer hem dat als hij jou opzoekt er iets leuks gebeurt, beloon hem als hij vanzelf contact zoekt, maak jezelf interessant en oefen spelenderwijs alvast dat het altijd wat oplevert als hij aandacht aan jou geeft. Het is echt heel nuttig om daar nu al in te investeren. Juist nu hij nog klein is. En als hij los mag rondlopen en snuffelen is hij ook veel meer voldaan daarna.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

de eerste keer los, is ook heel spannend,
Als Lana niet goed luistert, vooral in het begin, dan val ik terug op haar nieuwsgierigheid, en die is erg groot.
ik ga dan op mijn hurken zitten,net doen alsof ik iets leuks heb gevonden, en daar snoezig tegen praten, terwijl ik dat doe, roep ik haar,
werkt bij Lana als een tierelier, hahaha nog steeds trouwens.
ik beloon haar dan wel met iets lekkers,
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Lanavandevledders schreef:de eerste keer los, is ook heel spannend,
Als Lana niet goed luistert, vooral in het begin, dan val ik terug op haar nieuwsgierigheid, en die is erg groot.
ik ga dan op mijn hurken zitten,net doen alsof ik iets leuks heb gevonden, en daar snoezig tegen praten, terwijl ik dat doe, roep ik haar,
werkt bij Lana als een tierelier, hahaha nog steeds trouwens.
ik beloon haar dan wel met iets lekkers,
Dit

En als je het echt niet durft er een lange lijn aan hangen en die over de grond laten slepen.
En anders blij en huppelend weg"rennen", dus de andere kant op
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Budkes schreef:Niet ophalen, vanuit je ooghoeken hem in de gaten houden en precies de andere kant op lopen.
Hier ben ik het wel mee eens. Keeshonden zien er schattig en fluffy uit, maar het zijn echt wel pittige hondjes die hele duidelijke regels nodig hebben, anders lopen ze zo over je heen. Ze zijn snel verveeld en bovendien enorm vasthoudend dus waar je bij bijvoorbeeld een herder 1 of 2 keer nee moet zeggen moet dat bij een keeshond soms wel 30x achter elkaar. Als je dat een keer niet doet hebben ze zo door dat ze dus een loopje met ze kunnen nemen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

mijke schreef:
Budkes schreef:Niet ophalen, vanuit je ooghoeken hem in de gaten houden en precies de andere kant op lopen.
Hier ben ik het wel mee eens. Keeshonden zien er schattig en fluffy uit, maar het zijn echt wel pittige hondjes die hele duidelijke regels nodig hebben, anders lopen ze zo over je heen. Ze zijn snel verveeld en bovendien enorm vasthoudend dus waar je bij bijvoorbeeld een herder 1 of 2 keer nee moet zeggen moet dat bij een keeshond soms wel 30x achter elkaar. Als je dat een keer niet doet hebben ze zo door dat ze dus een loopje met ze kunnen nemen.
En dat is dus een kwestie van opvoeden! Ik hoefde tegen mijn 2 keeshonden echt maar één keer nee te zeggen hoor, maarja ik heb vanaf de eerste dag duidelijk gemaakt wat de regels zijn en dat nee altijd nee is. Ze zijn nieuwsgierig, zijn graag bij je en willen graag iets met je doen, daar moet je gewoon gebruik van maken dan heb je heerlijke honden :I:

Verder helemaal met Budkes eens :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
charley

Vanuit mijn ooghoek in de gaten houden gaat niet, ik kan alleen recht vooruit kijken, mijn zicht naar beneden en opzij zijn bijna verdwenen. Rico moet daarom ook leren netje voor mij te lopen want naast mij gaat niet.
Budkes schreef:Volgens mij ben je gewoon een enorme lieverd die veel te lief is voor Rico.
Klopt en daarmee gaat een trainer van puppycursus mij helpen en krijg ik elke les ongeveer 10 minuten 1 op 1 begeleiding en gaan ze mij leren om strenger op te treden.
Anke schreef:En bedenk ook dat als jij hem voor het eerst los laat en je blijft zelf gewoon op één plek staan, dat het voor hem heel aanlokkelijk is om in zijn eentje eens op pad te gaan.
Ik ben gewoon gaan lopen.
Anke schreef:Is er ook nergens iets van een veldweggetje oid?
Zover ik weet niet, maar vraag ik even na.
Anke schreef:Toen ik nog geen auto had vervoerde ik de honden trouwens in een doggyride achter de fiets.
Ik heb een speciale hondenfietskar en hier neem ik hem nu in mee.
Lanavandevledders schreef:ik ga dan op mijn hurken zitten
Om Rico te lokken ga ik ook op mijn hurken zitten en als hij komt krijgt hij een beloning, dit heb ik ook geleerd bij puppycursus alleen mogen ze daar niet los lopen.
Judith schreef:En als je het echt niet durft er een lange lijn aan hangen en die over de grond laten slepen.
Hij loopt aan een lijn van 5 meter.
Lunatic schreef:ik heb vanaf de eerste dag duidelijk gemaakt wat de regels zijn en dat nee altijd nee is. Ze zijn nieuwsgierig,
Hier zijn ook vanaf dag 1 regels en nee is ook echt nee.

Rico heeft vanochtend weer even los gelopen maar helaas ging dit niet goed en is hij weg gelopen en luisterde totaal niet toen ik hem riep, hij rende zonder om te kijken gewoon de weg op en liep gewoon door. Ik heb achter hem aan moeten rennen om hem te vangen en gelukkig is dat gelukt anders was hij de grote weg op gelopen.
mijke
Zeer actief

Lunatic schreef:
mijke schreef:[Keeshonden zien er schattig en fluffy uit, maar het zijn echt wel pittige hondjes die hele duidelijke regels nodig hebben, anders lopen ze zo over je heen. Ze zijn snel verveeld en bovendien enorm vasthoudend dus waar je bij bijvoorbeeld een herder 1 of 2 keer nee moet zeggen moet dat bij een keeshond soms wel 30x achter elkaar. Als je dat een keer niet doet hebben ze zo door dat ze dus een loopje met ze kunnen nemen.
En dat is dus een kwestie van opvoeden! Ik hoefde tegen mijn 2 keeshonden echt maar één keer nee te zeggen hoor, maarja ik heb vanaf de eerste dag duidelijk gemaakt wat de regels zijn en dat nee altijd nee is. Ze zijn nieuwsgierig, zijn graag bij je en willen graag iets met je doen, daar moet je gewoon gebruik van maken dan heb je heerlijke honden :I:

Verder helemaal met Budkes eens :ok:
Ja dat zeg ik toch, die 30x achter elkaar nee zeggen is het opvoeden. Zodat je dat niet de rest van hun leven hoeft te blijven doen.
charley

Over het bijten.
Vandaag is weer heel goed gegaan en Rico heeft me tot nu toe geen een keer gebeten, dat gaat dus heel goed. Ik heb Rico vandaag voor het eerst een echte kluif gegeven omdat hij wel wou bijten en het werkte want alle aandacht ging naar de kluif. Ik had deze kluif nog liggen van Boy, hij is wel wat groot maar hij kan hem optillen en hij loopt er zelfs al mee naar buiten. De kluif krijgt hij natuurlijk alleen onder toezicht.

Afbeelding
mijke
Zeer actief

charley schreef:Rico heeft vanochtend weer even los gelopen maar helaas ging dit niet goed en is hij weg gelopen en luisterde totaal niet toen ik hem riep, hij rende zonder om te kijken gewoon de weg op en liep gewoon door. Ik heb achter hem aan moeten rennen om hem te vangen en gelukkig is dat gelukt anders was hij de grote weg op gelopen.
Dan was dat niet zo'n geschikte plek om te leren loslopen. Ze moeten wel een beetje fouten kunnen maken zonder dat het direct rampzalig eindigt, dus liefst omheind of een groot natuurgebied. Heb je ergens bij jou in de buurt niet een voetbalveld met hek er omheen waar je heen kunt gaan als die niet gebruikt wordt? Dan kun je het hek dicht doen en kan je lekker oefenen zonder dat ie verder veel kwaad kan doen. En anders toch maar een lange 20meterlijn er los achteraan laten slepen.
charley

mijke schreef:
charley schreef:Rico heeft vanochtend weer even los gelopen maar helaas ging dit niet goed en is hij weg gelopen en luisterde totaal niet toen ik hem riep, hij rende zonder om te kijken gewoon de weg op en liep gewoon door. Ik heb achter hem aan moeten rennen om hem te vangen en gelukkig is dat gelukt anders was hij de grote weg op gelopen.
Dan was dat niet zo'n geschikte plek om te leren loslopen. Ze moeten wel een beetje fouten kunnen maken zonder dat het direct rampzalig eindigt, dus liefst omheind of een groot natuurgebied. Heb je ergens bij jou in de buurt niet een voetbalveld met hek er omheen waar je heen kunt gaan als die niet gebruikt wordt? Dan kun je het hek dicht doen en kan je lekker oefenen zonder dat ie verder veel kwaad kan doen. En anders toch maar een lange 20meterlijn er los achteraan laten slepen.
Nee omheinde of veilige plekken zijn hier niet, ja het hondenveldje dan. Dat met een touw extra eraan ga ik doen.

Even een vraagje, misschien een stomme. Als loslopen voor een hond zo belangrijk is waarom leren ze dat niet bij puppycursus? ik heb hier verschillende mensen gesproken over 3 verschillende hondenscholen in mijn omgeving en bij geen van 3tjes leren of mogen de puppy's los lopen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik weet ook wel van mensen die hun hond helemaal de eerste drie jaar niet los doen. En daarna eigenlijk pas oefenen.
Lijkt mij eerlijk gezegd nog niet zo verkeerd. Had ik bij Buster misschien ook moeten doen.

Hele ondernemende en zelfstandige typetjes, leren als het mis gaat met hier komen, als ze los zijn, die leren meteen dat je niet zo veel te vertellen hebt, als ze los lopen.

Of de methode hanteren die hier wel eens eerder is omschreven, is een uitleg topic van het forumlid, met de hovawarts.hoe heet ze nou ook alweer :denken: oh, Inge 0 bedoel ik. Maar het topic kan ik niet meer vinden :ugh:

Oh, zou ik ooit nog een volgende hond (pup) nemen, ga ik weer met de clicker aan de gang denk ik. En dan eerst baby steps clickeren voor aandacht.
Luca trouwens is dan weer heel makkelijk met luisteren als ze los loopt.Onze Buster is eigenlijk wel zo, dat je er steeds voldoende appèl op moet houden, onder het loslopen. Is niet zo relaxt voor mezelf :engel:
Laatst gewijzigd door Emma op 04 jul 2017 19:19, 2 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Kruimel53 schreef:
charley schreef:
mijke schreef:
Nee omheinde of veilige plekken zijn hier niet, ja het hondenveldje dan. Dat met een touw extra eraan ga ik doen.

Even een vraagje, misschien een stomme. Als loslopen voor een hond zo belangrijk is waarom leren ze dat niet bij puppycursus? ik heb hier verschillende mensen gesproken over 3 verschillende hondenscholen in mijn omgeving en bij geen van 3tjes leren of mogen de puppy's los lopen.
Nee, dat is normaal op cursussen. De meeste hondenscholen geven vooral les in het leren van kunstjes als zitten en liggen en netjes aan de lijn lopen enzo. Les in loslopen is eigenlijk veel belangrijker maar dat moet je dan wel organiseren.
Toch heb ik over de jaren heen met diverse van m'n pups puppycursus gedaan en allen hadden het los hierkomen en aanlijnen in het programma, evt eerst met een sleeplijn dat wel.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Kruimel53 schreef:
charley schreef:
mijke schreef:

Nee, dat is normaal op cursussen. De meeste hondenscholen geven vooral les in het leren van kunstjes als zitten en liggen en netjes aan de lijn lopen enzo. Les in loslopen is eigenlijk veel belangrijker maar dat moet je dan wel organiseren.
Precies, en dat is gelijk de makke van cursussen.
Maak gebruik van het pup zijn! Dan zijn ze van alles onder de indruk. Van nieuwe baasjes die ineens kwijt zijn. Verstop je achter een boom of struik en laat Rico je zoeken. En dik feest als hij je heeft gevonden, natuurlijk!

Ja, de eerdte keer is heel eng, maar je gaat het dubbel en dwars uitbetaald krijgen.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wij oefende met de puppylessen niet perse los lopen, maar wel zeker het 'hier' komen. Tobi liep ook al vanaf het begin los op (veilige) plekken en dat is altijd prima gegaan. Al-tijd belonen met een snoepje als de pup zich bij je meldt of op het 'hier' reageert. Pas met de pubertijd ging het een paar keer mis bij Tobi, maar het 'hier' is echt 90% te vertrouwen. In mijn ogen ook het enige commando wat gewoon zo perfect mogelijk moet.
_Esmee
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”