Baasje verdronken puppy's gaat uit van wraakactie
De dierenbeul die bij een inbraak in Heesch (Noord-Brabant) vier jonge puppy's verdronk deed dat uit wraak. Dat stelt de eigenaresse van de honden. Ze wil anoniem blijven. ,,Het voelt als verdoofd. Ik kan nog steeds niet bevatten dat dit is gebeurd."
De vrouw werd rond middernacht gealarmeerd door een angstig geluid van haar hond, een whippet, ook wel mini hazewindhond genoemd. ,,Toen ik beneden kwam, hoorde ik de buitenkraan lopen en wist ik dat er iets mis was. Ik heb meteen 112 gebeld."
De politie was snel ter plaatse. Ze ontdekten in de achtertuin een emmer met daarin een slang met lopend water. Toen ze de natte doek van de emmer haalden, zagen ze vier verdronken puppy's. De politie kon niets meer doen om de dieren te reanimeren.
De inbreker of inbrekers hebben verder niks gestolen. ,,De politie gaat ook uit van een wraakactie", vertelt de vrouw. Ze wordt al maanden lastiggevallen, zo geeft ze aan. Dat is ook de reden dat ze rolluiken voor de ramen en deuren heeft en bewakingscamera's aan de gevel.
Forensische sporen
Alleen de aanbouw achter haar huis was afgelopen nacht alleen afgesloten met een hordeur. ,,Het was zo ontzettend warm voor de hond en haar puppy's. En wie verwacht er nou dat iemand dit doet?"
De politie heeft gisteren direct forensische sporen bij het huis veiliggesteld en hield een buurtonderzoek in de Heesche Heelwijkstraat en omgeving. Het slachtoffer hoopt dat het snel tot aanhouding van de dader(s) leidt. ,,Afgelopen nacht was het net of mijn hoofd op ontploffen stond."
http://www.ad.nl/binnenland/baasje-verd ... ~ada024d2/