Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inbreker verdrinkt vier puppy's in emmer

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Inbreker verdrinkt vier puppy's in emmer

Ongelezen bericht door Kimmie »

Een inbreker heeft vannacht vier puppy's verdronken bij een woninginbraak in Heesch (Noord-Brabant). De politie ontdekte na een melding van de bewoonster een emmer vol water in de tuin waarin de dieren verdronken zijn.

Om 00.30 uur hoorde de bewoonster van de Heelwijkstraat in Heesch gerommel op de benedenverdieping. Zij belde 112 om melding te maken van een inbraak. De politie kwam in actie en zag dat de hor bij de achterdeur van de woning was opengesneden.

De bewoonster merkte op dat vier van haar zes puppy's ontbraken in de woning. In de tuin zagen agenten een afgedekte emmer staan. In de emmer hing een tuinslang, waarvan de kraan openstond.

Agenten haalden de natte doek van de emmer af en zagen dat de vier hondjes in het water verdronken waren. De politie kon niets meer doen om de dieren te reanimeren.

,,De politie is op dit moment op zoek naar getuigen om zo de dader op te sporen van deze laffe daad", zo meldt de politie Oss op haar Facebookpagina.

http://www.ad.nl/binnenland/inbreker-ve ... ~ada024d2/

:(
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Inbreker verdrinkt vier puppy's in emmer

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vreemd verhaal. De kraan stond nog aan en zie op de foto een emmer waarin de slang zit en niet helemaal vol/overgelopen is. Zie 1 grote en 1 kleine grijze hond in die emmer liggen. Hordeur kapot gesneden om binnen te komen. Hordeuren zitten toch geen sloten op .? Kost best wel wat tijd om 4 puppen te verzuipen zonder gepiep en gejank lijkt mij. vreemd verhaal.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Triest.
Maar ik vind het ook een raar verhaal.
Dan kom je binnen als inbreker, je schrikt vervolgens niet van moederhond.
Je besluit dan verder niks mee te nemen, maar denkt, die pups die verzuip ik.
Dan ga je kijken of je een emmer ziet, pakt de pups bij de moeder weg. Vindt moeder ook gewoon ok schijnbaar.
Loopt naar buiten doet ze in de emmer, en je zoekt even naar de tuinslang.
Zet de kraan open, zoekt nog even naar een doek voor over de emmer, en je maakt dat je weg komt :19:
Laatst gewijzigd door Leanne op 09 jul 2017 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben ook niet zo geneigd dit verhaal zomaar te geloven... vreemd verhaal, waarom zou een inbreker daar zijn tijd aan verdoen, en überhaupt een woning binnen gaan om dieren te vermoorden....... meestal zijn dat de slachtoffers als ze in de weg zitten, maar niet het doel...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Leanne schreef:Triest.
Maar ik vind het ook een raar verhaal.
Dan kom je binnen als inbreker, je schrikt vervolgens niet van moederhond.
Je besluit dan verder niks mee te nemen, maar denkt, die pups die verzuip ik.
Dan ga je kijken of je een emmer ziet, pakt de pups bij de moeder weg. Vindt moeder ook gewoon ok schijnbaar.
Loopt naar buiten doet ze in de emmer, en je zoekt even naar de tuinslang.
Zet de kraan open, zoekt nog even naar een doek voor over de emmer, en je maakt dat je weg komt :19:
Waarom leg je een doek over een emmer met pups die je net verzopen hebt. ?
Als inbreker heb je meer last van de volwassen hond in huis dan van een paar puppen , waarom dan de puppen verzuipen.?
Je zou haast denken ................
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

bouvierpoedel schreef:
Waarom leg je een doek over een emmer met pups die je net verzopen hebt. ?
Ik zou zeggen omdat je er niet mee geconfronteerd wilt worden. Maar wat zou die inbreker dat moeten schelen :19:
Het is uiteraard alleen maar gissen allemaal.
Afbeelding
Kiara2013
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kiara2013 »

Dan ga je toch *** naar beneden om die gast even te laten weten dat hij niks in je huis te zoeken heeft. Ik zou hem verzuipen. En daarna bel ik wel even.

Ik slaap btw naast de pups, er worden hier erg rare dingen gedaan om vecht en lokhonden te bemachtigen. Ze zijn zeer actief.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Misschien een honden hater geweest.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Vreemd verhaal. De kraan stond nog aan en zie op de foto een emmer waarin de slang zit en niet helemaal vol/overgelopen is. Zie 1 grote en 1 kleine grijze hond in die emmer liggen. Hordeur kapot gesneden om binnen te komen. Hordeuren zitten toch geen sloten op .? Kost best wel wat tijd om 4 puppen te verzuipen zonder gepiep en gejank lijkt mij. vreemd verhaal.

Heel vreemd verhaal, dus de inbrekers hebben eerst binnen 4 pups gepakt en buiten in de emmer gelegd om deze te verzuipen(duurt volgens mij ook wel even) om daarna vervolgens écht in te breken??

Wie ze ook verzopen heeft, wat bezield je dan zeg :kotz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

smoekie schreef:Wie ze ook verzopen heeft, wat bezielt je dan zeg :kotz:
Dit dus. Gatver, echt om te kotsen :kotz: .
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Hmmmm, ik geleuf er geen hout van. Het zou me niet verbazen als ze het zelf hebben gedaan. Of een rancuneuze ex.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Sowieso iemand die ze kennen, want een moederhond laat niet zonder minstens flink geluid te maken d'r 3 weken oude pups wegpakken. Walgelijke actie.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mickie schreef:Gerichte wraakactie, of een eigenaar met een serieuze kronkel. Een van die twee zal het wel zijn.
Triest voor de pups
idd ja, dat denk ik ook. Heel raar verhaal
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Het is inderdaad een raar verhaal, maar dat betekent niet dat het niet kan. Al jullie logische bezwaren gaan alleen op als je uitgaat van een inbreker die ze allemaal op een rijtje heeft, of een inbreker die gericht inbrak met een doel. Maar het kan net zo goed een of andere ontaarde psychopaat zijn geweest.
Blafke
Actief

Ongelezen bericht door Blafke »

Wat afschuwelijk. De hondenbezitter schijnt volgens de media al langer lastig gevallen te worden.
Ik ben benieuwd wat daar achter zit. Of misschien een hondenhater van een bepaald ras? Al weet ik niet wat het ras van de pups was.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Baasje verdronken puppy's gaat uit van wraakactie

De dierenbeul die bij een inbraak in Heesch (Noord-Brabant) vier jonge puppy's verdronk deed dat uit wraak. Dat stelt de eigenaresse van de honden. Ze wil anoniem blijven. ,,Het voelt als verdoofd. Ik kan nog steeds niet bevatten dat dit is gebeurd."

De vrouw werd rond middernacht gealarmeerd door een angstig geluid van haar hond, een whippet, ook wel mini hazewindhond genoemd. ,,Toen ik beneden kwam, hoorde ik de buitenkraan lopen en wist ik dat er iets mis was. Ik heb meteen 112 gebeld."

De politie was snel ter plaatse. Ze ontdekten in de achtertuin een emmer met daarin een slang met lopend water. Toen ze de natte doek van de emmer haalden, zagen ze vier verdronken puppy's. De politie kon niets meer doen om de dieren te reanimeren.

De inbreker of inbrekers hebben verder niks gestolen. ,,De politie gaat ook uit van een wraakactie", vertelt de vrouw. Ze wordt al maanden lastiggevallen, zo geeft ze aan. Dat is ook de reden dat ze rolluiken voor de ramen en deuren heeft en bewakingscamera's aan de gevel.

Forensische sporen

Alleen de aanbouw achter haar huis was afgelopen nacht alleen afgesloten met een hordeur. ,,Het was zo ontzettend warm voor de hond en haar puppy's. En wie verwacht er nou dat iemand dit doet?"

De politie heeft gisteren direct forensische sporen bij het huis veiliggesteld en hield een buurtonderzoek in de Heesche Heelwijkstraat en omgeving. Het slachtoffer hoopt dat het snel tot aanhouding van de dader(s) leidt. ,,Afgelopen nacht was het net of mijn hoofd op ontploffen stond."

http://www.ad.nl/binnenland/baasje-verd ... ~ada024d2/
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sandra&co schreef:Sowieso iemand die ze kennen, want een moederhond laat niet zonder minstens flink geluid te maken d'r 3 weken oude pups wegpakken. Walgelijke actie.
Nou, de moederhond van Tanja wel hoor, die is super zachtaardig.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”