Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je een kat dood rijdt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Als je een kat dood rijdt

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat een gezeik steeds met die discussie over katten wel of niet buiten. Steeds hetzelfde gezeur en dezelfde discussie. Vermoeiend :blah:

Als ik een kat aan zou rijden zou ik stoppen mits dat veilig kan. Sowieso wil ik checken of de kat nog leeft. Als de kat dood zou zijn, zou ik kijken naar een halsbandje en als de kat deze niet heeft een foto van het beest maken en op een plaatselijke facebook pagina o.i.d. zetten en op amivedi zetten. Dierenambulance ga ik niet bellen die laten je eerst 5 keer heen en weer bellen omdat ze zelf niet weten onder welk district je valt en willen je vervolgens alsnog niet helpen.
_Esmee
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Ik heb volgens mij een keer een kat aangereden. Het was donker, 80 km weg, en ineens schiet er iets de weg op. Was wel formaat kat, maar het ging te snel om het goed te kunnen zien. Beest rent langs mijn achterwielen en ik hoorde wel een 'pok', maar daarna schoot beest ook meteen het weiland in. Er reed een auto vlak achter me, er was geen plek om veilig te stoppen en het was hartstikke donker. Ik heb dus niks gedaan. Kilometer teruglopen langs een donkere weg om dan in de weilanden een kat te gaan zoeken leek me ook zoeken naar speld in hooiberg.
Mocht het me nog eens gebeuren en ik kan stoppen dan zou ik dat wel doen. Zou de kat als deze dood was in elk geval aan de kant leggen en de dierenambulance bellen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Heel vaak rennen ze nog een stuk door op adrenaline en gaan dan later alsnog dood, dus de kans dat je hem dan vind is heel klein, maar op slag dood, is natuurlijk wat anders, .... net hoe je hem raakt
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Gelukkig nog nooit een kat, maar wel vogels. Ben ik de enige die er dan nog een keer over heen rijdt als ze dodelijk gewond zijn? (Wel met gevloek en tranen in m'n ogen). Voor je bij de DA bent met een gewond dier...
Al weet ik niet of ik dat met een kat ook kan, maar bij kleinere beesten vind ik dat humaner dan een half uur op een dierenambulance wachten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

GoldenGizmo schreef:
S@ndr@ schreef:ja en daar gaan we weer, als ik morgen een marathon loop, dan k kun jij het dan ook.. want we zijn exact hetzelfde( op schoenmaat na dan :Q: :smile2: ) ... er hangt nogal wat af van het individu ook namelijk :wink: ...... maar laten we dat gevoegelijk even vergeten en lekker doorgaan met one-liners die lekker bekken .... gewoon omdat het so popie jopie is, en dat t mensen kwetst en soms - ach jammer dan, boeien....... ik tref ie houding steeds vaker aan hier, :80: beetje jammer ,..... niet alles is zwart wit.
Nee, niet alles is zwart-wit, en natuurlijk zijn er zat katteneigenaren die van hun dier houden. De meesten zelfs, neem ik aan, want anders neem je toch geen kat? Maar waarom is het zo moeilijk toe te geven dat een kat die niet binnen en in eigen tuin te houden is, niet geschikt is als huisdier? Waarom moeten wij elke ochtend een rondje door de tuin maken om kattenstront te ruimen, zodat onze hond niet aan de diarree raakt omdat een ander zijn/haar kat onze tuin als kattenbak laat gebruiken? Ik mag mijn hond toch ook niet bij een ander laten schijten? Hij mag van mij zelfs niet tegen een heg of hekje bij een ander plassen. Maar zodra het om een kat gaat, is dit wel allemaal oké?

Als er hier dan nog wilde (dus niet verwilderde, want verwilderde katten horen mijns inziens ook niet in de natuur) katten voorkwamen, oké. Maar de katten die ik hier op straat zie rondlopen en soms ook in onze tuin betrap, zijn huiskatten. Ze hebben een belletje om, of een bandje zonder belletje, of je ziet ze regelmatig bij mensen binnen achter het raam zitten. Wilde katten komen bij mijn weten alleen in Zuid-Limburg voor, en ik denk niet dat die midden door de dorpen en steden lopen. Wat je in de rest van Nederland ziet, zijn huiskatten of verwilderde huiskatten.
De wilde kat komt zo goed als niet meer voor in Nederland, alles wat wij zien lopen zijn of verwilderde huiskatten, of huiskatten die ergens thuis horen.

Ik heb een poos een hond voor iemand uitgelaten. Gezellig hun kat loopt ook mee, maar ging dan gezellig bij mensen in de voortuin zitten kakken. Echt, ik schaamde me rot. Maar oh weh, hun hond mocht niet in hun eigen voortuin plassen. Daar heb ik dan een zeer zeer groot probleem mee en ben er ook mee gestopt.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Overigens: veel mensen zeggen de dierenambulance te bellen, maar hebben jullie daar dan eigenlijk het nummer van? Ik zou dat toch eerst op moeten zoeken op internet. En je moet ook maar net weten welke dierenambulance je op welke locatie moet bellen denk ik? Er is vast geen landelijk meldnummer?
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb een smart ( nou je het lijkt erop) foon, en dan kun je dat gewoon opzoeken , Google is your friend
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik vind katten hartstikke leuke dieren en zou het vreselijk vinden er eentje aan/dood te rijden. Mits de situatie veilig is zou ik ook mijn best doen het dier te vinden en daarna de eigenaar te achterhalen. Bijvoorbeeld door de dierenambulance te bellen, kat bij de dierenarts af te geven of een foto te maken en aan amivedi te sturen.

Dat gezegd, ik vind het bagatelliseren van de overlast sommige katteneigenaren wel jammer. In buitengebied is het ongetwijfeld anders maar ik heb echt overlast van katten :19:
Terwijl ik wél voorkom dat mijn honden poepen en plassen in/tegen andermans eigendommen en de poep sowieso opruim als mensen erin kunnen trappen. Het vergelijk met hondenpoep op de stoep vind ik dus raar. Ik persoonlijk veroorzaak die overlast niet maar er is geen buitenkat die niet zonder toezicht is en dus overal kan poepen of iemand anders tot last zijn. Laat je je kat vrij buiten binnen de bebouwde kom dan veroorzaak je dus automatisch overlast want je kan dat niet voorkomen of erop aangesproken worden :19:
Mijn (voor)tuin wordt kapot gepist en gepoept, scootmobiel stinkt naar zeik en zit onder de haren (ze slapen er 's nachts op), en de lol van met name de avondrondjes met de honden is weg want ik kom zoveel katten tegen die niet aan de kant gaan of ons zelfs achterna lopen dat ik continue de honden onder strak appèl moet zetten. En de honden zijn zelfs ook door katten aangevallen, waarbij ik instinctief nog mijn best doe om te voorkomen dat Diem de kat terug wat aan doet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik denk dat heel veel van de irritatie daarvandaan komt je moet zelf zoveel om te zorgen dat je geen overlast veroorzaakt dat je er met je pet niet bij kunt.... en die discussie is er alle keren weer, en er is geen oplossing voor, Ik heb mijn gebroeders kater netjes laten castreren met 9 maanden en ze zijn ondertussen al zo oud den worden door iedereen gewaardeerd, mensen kennen ze ook, denk ook dat mensen aan de deur zullen komen als er 1 per ongeluk niet meer op straat zou lopen . waar je woont maakt een hoop uit, en ja ik zorg dat mijn hond niet tegen de heining van de buren aan piest, maar ik ga niet hysterisch lopen doen..... echt niet het leven is te kort om in dat soort kleinigheden te stranden ...
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik moet altijd ff kroelen met de loslopende buurtkat....en ja ik grijp weleens in de kattestront en mijn hond vreet het ook weleens . Maar als ik me daar werkelijk druk om moet gaan maken zijn er ergere dingen.

Ik heb er 1 dood gereden.midden in nacht in freaking middle of omelanderwijk.
Hartstikke dood. Geen bandje om. Ik hen hem aan de kant gelegd ( lang leve de hygiënische doekjes in de auto) en verder niks.
Het risico van buitenkat.
En als dat kwaliteit is wat ik van sommige eigenaren weet dan is dat een risico die ze dan graag nemen omdat het de kat gelukkig maakt.
Groetjes Heidi
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Maar watvoor jou een kleinigheid is is voor een ander een big deal.
Verderop woonde een oud dametje (is inmiddels overleden) die er plezier in had vogeltjes te houden in haar volière in de tuin. Waar keer op keer katten inhingen :roll: Dat zorgde voor stress bij de vogeltjes en een hoop dode vogeltjes. Ik vind dat niet een kleinigheid waar je je maar overheen moet zetten hoor.
Ja, vroeger hadden veel mensen een kat als ongedierteverdelger maar die tijden zijn voorbij. We wonen nu veel dichter op elkaar en we hebben maar rekening met elkaar te houden. Iedereen mag van mij een kat hoor maar ik blijf vinden dat je dan je tuin maar goed af moet zetten zodat hij er niet uit kan. Of je moet echt op de ruimte wonen, dan kan een loslopende kat wel.
Ik had het over zoiets als een plas tegen de heg aan al dan niet per ongeluk, heb dit soort situaties nooit ene kleinigheid genoemd.... moet ook wel zeggen dat er hier geen mensen zijn met een volière gewoon niet meer in de tijd dat mijn ouders nog leefde was dat wel en vaker zo, mijn vader had er zelf ook een een met kanaries en een met parkieten in alle soorten en maten , en we hadden een of 2 kat( ten) , .... en eigenlijk ging dat prima... .
hewi
Zeer actief

Mijn buren hadden trouwens gewoon stroomdraden om de volière. Deden ze niet nog een keer .
Behalve buurtkat rambo. Die kickte erop geloof ik :lol1:
Groetjes Heidi
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Ik lig ook niet wakker van een plas in mijn voortuin, als dat per ongeluk eens gebeurt. Maar veel mensen wel, dat is nou eenmaal zo. DUS mogen mijn honden nergens in een tuin pissen. Ze gaan strak aangelijnd mee naar het bos en er wordt onderweg niet gepist. Omdat ik er niet zo mee zit wil dat toch niet zeggen dat dat voor een ander dan ook maar moet gelden?
We wonen nu eenmaal dicht op elkaar in NL en we hebben het er maar mee te doen. En ik heb vier honden, soms met logees erbij nog meer en ik heb absoluut geen trek in gelul achter mijn kont aan.
Nou feitelijk ze lullen maar een eind weg, ( dat soort stress is zo ongezond) .... doen ze toch wel ( reken er maar op ) en is ook feitelijk niet belangrijk , ik leef mijn leven niet voor hun en zij niet voor mij en ik heb niet deze leeftijd bereikt om me van dat soort dingen überhaupt nog iets aan te trekken . je doet het toch nooit goed dus fuck it :wink: wat niet weg neemt dat ik heel veel voorkom en de rest jammer dan een regenbui doet een heleboel goed en dit is Holland en het kan hier heerlijk plenzen .. Als er rotzooi in het oppervlakte water zit is het geen honden zeik maar rotzooi uit onze kleding, en medicijn resten van mensen die ze uitzeiken . en die zijn nog heel veel erger enz . maar goed dat weten ze dan weer niet want je ziet t niet....
S@ndr@
Zeer actief

hewi schreef:Mijn buren hadden trouwens gewoon stroomdraden om de volière. Deden ze niet nog een keer .
Behalve buurtkat rambo. Die kickte erop geloof ik :lol1:
Misschien vond hij het wel lekker weet jij veel, :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Maar goed we dwalen weer af :wink: ik denk dat als je googelt dat je best een nummer van een dierenambulance kunt vinden.... mocht het nodig zijn zelfs al sta je in niemands land
hewi
Zeer actief

Dierenambulance komt niet midden in nacht voor dode kat.
Groetjes Heidi
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nee dat is waar, maar als ze weten waar hij ligt kunnen ze hem de dag erna toch ophalen, misschien is hij gechipt
hewi
Zeer actief

S@ndr@ schreef:nee dat is waar, maar als ze weten waar hij ligt kunnen ze hem de dag erna toch ophalen, misschien is hij gechipt
Daar ging het niet om. Er werd gezegd " Google
Dan kun je net zo goed thuis bellen.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Neeltje

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Ik lig ook niet wakker van een plas in mijn voortuin, als dat per ongeluk eens gebeurt. Maar veel mensen wel, dat is nou eenmaal zo. DUS mogen mijn honden nergens in een tuin pissen. Ze gaan strak aangelijnd mee naar het bos en er wordt onderweg niet gepist. Omdat ik er niet zo mee zit wil dat toch niet zeggen dat dat voor een ander dan ook maar moet gelden?
We wonen nu eenmaal dicht op elkaar in NL en we hebben het er maar mee te doen. En ik heb vier honden, soms met logees erbij nog meer en ik heb absoluut geen trek in gelul achter mijn kont aan.
Nou feitelijk ze lullen maar een eind weg, ( dat soort stress is zo ongezond) .... doen ze toch wel ( reken er maar op ) en is ook feitelijk niet belangrijk , ik leef mijn leven niet voor hun en zij niet voor mij en ik heb niet deze leeftijd bereikt om me van dat soort dingen überhaupt nog iets aan te trekken . je doet het toch nooit goed dus fuck it :wink: wat niet weg neemt dat ik heel veel voorkom en de rest jammer dan een regenbui doet een heleboel goed en dit is Holland en het kan hier heerlijk plenzen .. Als er rotzooi in het oppervlakte water zit is het geen honden zeik maar rotzooi uit onze kleding, en medicijn resten van mensen die ze uitzeiken . en die zijn nog heel veel erger enz . maar goed dat weten ze dan weer niet want je ziet t niet....
Mijn moeder heeft haar schutting helemaal met prikkeldraad en andere rotzooi volgehangen om die beesten uit haar tuin te houden. Zij hoeft geen andermans katten in haar achtertuin die daar pissen en poepen, vissen uit de vijver halen, de hele zooi. In de voortuin worden de planten kapot gepist, leuk, moet maar kunnen. Nou nee, dus niet.

En als er een kat wordt doodgereden, jammer voor de kat, voor de eigenaar, eigen schuld geen greintje medelijden mee. Moet je dat beest maar op eigen terrein houden. Ik heb 27 jaar katten gehad en die zijn niet verder gekomen dan de achtertuin. Gewoon deugdelijk afgezet, dat ze er niet uit kunnen.
Neeltje

Cleva schreef:
GoldenGizmo schreef:Overigens: veel mensen zeggen de dierenambulance te bellen, maar hebben jullie daar dan eigenlijk het nummer van? Ik zou dat toch eerst op moeten zoeken op internet. En je moet ook maar net weten welke dierenambulance je op welke locatie moet bellen denk ik? Er is vast geen landelijk meldnummer?

Je hebt tegenwoordig van die nieuwerwetse telefoons waar ook internet op zit.
Echter niet iedereen heeft die, of heeft die altijd en immer bij zich.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

GoldenGizmo schreef:Overigens: veel mensen zeggen de dierenambulance te bellen, maar hebben jullie daar dan eigenlijk het nummer van? Ik zou dat toch eerst op moeten zoeken op internet. En je moet ook maar net weten welke dierenambulance je op welke locatie moet bellen denk ik? Er is vast geen landelijk meldnummer?
Yep, ik wel, al jaren :19: .
Zowel het landelijke nummer (0900 0245), als het nummer van de ambu van Overgelder (0900 9991999) bij mij in de buurt.

Ik zit veel op de weg en kom nog wel eens aangereden dieren tegen, vandaar dat ik die nummers in mijn mobiel heb staan.
Maar, zoals ik al eerder vertelde, bel ik ze niet meer voor dode dieren. Je krijgt dan te maken met bandjes en extra kosten en dat heb ik niet over voor een niet noodgeval, dan stuur ik wel een mail als ik thuis ben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Neeltje

Liesbeth schreef:
Zowel het landelijke nummer (0900 0245), als het nummer van de ambu van Overgelder (0900 9991999) bij mij in de buurt.

Ik zit veel op de weg en kom nog wel eens aangereden dieren tegen, vandaar dat ik die nummers in mijn mobiel heb staan.
Maar, zoals ik al eerder vertelde, bel ik ze niet meer voor dode dieren. Je krijgt dan te maken met bandjes en extra kosten en dat heb ik niet over voor een niet noodgeval, dan stuur ik wel een mail als ik thuis ben.
Maar ik neem aan dat dat alleen de dierenambulances zijn aangesloten bij de dierenbescherming? Maar goed, ik heb maar zelden mijn telefoon bij me, alleen als ik ver van huis ga.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

alinelaila schreef:
Neeltje schreef:
Liesbeth schreef:

Maar ik neem aan dat dat alleen de dierenambulances zijn aangesloten bij de dierenbescherming? Maar goed, ik heb maar zelden mijn telefoon bij me, alleen als ik ver van huis ga.
Extra kosten voor een dier wat niet van jou is, is een beetje raar. Hier rijdt de dierenambulance van de dierenbescherming gewoon en hoef je niet te betalen. Over de particuliere dierenambulance hoor ik wisselende verhalen, ook wel van mensen die dus moeten betalen voor een gevonden (dood) dier.

Mocht ik een kat aanrijden bel ik de dierenambulance. Mocht kat al dood zijn neem ik hem mee naar m'n werk (asiel) om te kijken of hij gechipt is en meld ik hem bij amivedi. Kleine moeite.
Het gaat niet om het betalen voor andermans dier. Wat mij tegenhoudt om te bellen voor een dood dier, zijn de belkosten. Starttarief, zoveel extra per minuut, naast je mobiele kosten en dan krijg je een bandje waarmee ze je behoorlijk aan de lijn houden.
Nee, voor een dood dier stuur ik wel een mailtje (of niet).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik rijd geen auto maar als het zou gebeuren zou ik denk ik uitstappen en ofwel de dierenambulance bellen, ofwel het diertje er zelf heen brengen. Of naar een dierenarts. In ieder geval zodat de eigenaar op de hoogte gesteld kan worden. Dat heeft niet eens met netjes mezelf melden te maken maar vooral met het feit dat je anders iemand misschien de mogelijkheid ontneemt om te rouwen, want wie weet rijdt er nog wel een vrachtwagen overheen als ie blijft liggen en wordt ie nooit gevonden en blijven de baasjes wekenlang hopen dat het arme dier weer terug komt. Dat vind ik gewoon niet kunnen. Dus dat zou ik ook doen als ik een dode kat zie liggen die ik niet zelf doodgereden heb.

Ik vind het trouwens wel echt asociaal als mensen de kat in de berm bonjouren en verder denken van mijn pakkie an niet. Ik snap dat je zo'n beest niet bewust doodrijdt, maar echt het minste wat je kunt doen is toch wel de dierenambulance in ieder geval laten weten dat bij hectometerpaaltje zoveel een overleden kat ligt. Lijkt me ook niet bepaald veel moeite ofzo, en voor de baasjes kan het enorm verschil maken dat ze weten wat er met de kat is gebeurd. Eigen schuld dikke bult roepen vind ik ook te makkelijk geoordeeld, een kat kan ook ontsnappen of weglopen of in paniek geraakt zijn. Of ziek of wat dan ook. Dat geoordeel kan ik helemaal niks mee en ik vind het lomp.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Als je een kat dood rijdt

Ongelezen bericht door -Lilo- »

mijke schreef:
Ik vind het trouwens wel echt asociaal als mensen de kat in de berm bonjouren en verder denken van mijn pakkie an niet. Ik snap dat je zo'n beest niet bewust doodrijdt, maar echt het minste wat je kunt doen is toch wel de dierenambulance in ieder geval laten weten dat bij hectometerpaaltje zoveel een overleden kat ligt. Lijkt me ook niet bepaald veel moeite ofzo, en voor de baasjes kan het enorm verschil maken dat ze weten wat er met de kat is gebeurd. Eigen schuld dikke bult roepen vind ik ook te makkelijk geoordeeld, een kat kan ook ontsnappen of weglopen of in paniek geraakt zijn. Of ziek of wat dan ook. Dat geoordeel kan ik helemaal niks mee en ik vind het lomp.
Dat zou ik oprecht nooit bedacht hebben voor ik hier op het HF actief werd. Ik kom uit een plattelandsomgeving waar je dieren netjes aan de kant legt als ze dood zijn, maar waar ze over het algemeen aan niemand toebehoren. 'In de berm bonjouren' en 'mijn pakkie an niet' dekt echt de gedachte niet waarmee ik gewend ben dode dieren na aanrijdingen weggelegd te zien worden. En er zijn meer wegen zonder hectometerpaaltjes dan met :mrgreen: ik ken genoeg plekken waarvan ik niet aan een onbekende uit kan leggen waar het is. Ellenlange wegen met lange stukken zonder huizen, geen zijwegen en geen bochten. 'Ja, voorbij de derde bocht na boer Jansen bij de tweede boom aan de rechterkant van de weg in het kniehoge gras.'

Als je bij mijn ouders in het dorp zou roepen dat je de dierenambulance moet gaan bellen na een aanrijding met een kat, word je finaal uitgelachen. Van de rijbaan af en klaar is daar het devies. Dus ik snap je opmerking, maar ik denk dat er grote verschillen zijn tussen woonwijken en agrarische gebieden.

Zelf heb ik 1x een kat aangereden tussen de weilanden en door de paniek van de klap bedacht ik pas een kwartier later dat ik had kunnen stoppen. Maar het was in een bocht op een verlaten en stikdonkere landweg, dus ik ben toen niet omgekeerd. In my defense, de volgende ochtend was er geen dooie kat te bekennen op dat stuk dus hopelijk is het goed afgelopen.
Neeltje

-Lilo- schreef:
mijke schreef:
Dat zou ik oprecht nooit bedacht hebben voor ik hier op het HF actief werd. Ik kom uit een plattelandsomgeving waar je dieren netjes aan de kant legt als ze dood zijn, maar waar ze over het algemeen aan niemand toebehoren. 'In de berm bonjouren' en 'mijn pakkie an niet' dekt echt de gedachte niet waarmee ik gewend ben dode dieren na aanrijdingen weggelegd te zien worden. En er zijn meer wegen zonder hectometerpaaltjes dan met :mrgreen: ik ken genoeg plekken waarvan ik niet aan een onbekende uit kan leggen waar het is. Ellenlange wegen met lange stukken zonder huizen, geen zijwegen en geen bochten. 'Ja, voorbij de derde bocht na boer Jansen bij de tweede boom aan de rechterkant van de weg in het kniehoge gras.'

Als je bij mijn ouders in het dorp zou roepen dat je de dierenambulance moet gaan bellen na een aanrijding met een kat, word je finaal uitgelachen. Van de rijbaan af en klaar is daar het devies. Dus ik snap je opmerking, maar ik denk dat er grote verschillen zijn tussen woonwijken en agrarische gebieden.

Zelf heb ik 1x een kat aangereden tussen de weilanden en door de paniek van de klap bedacht ik pas een kwartier later dat ik had kunnen stoppen. Maar het was in een bocht op een verlaten en stikdonkere landweg, dus ik ben toen niet omgekeerd. In my defense, de volgende ochtend was er geen dooie kat te bekennen op dat stuk dus hopelijk is het goed afgelopen.
Je hebt ook niet altijd de mogelijkheid om te stoppen. In de stad, misschien ja, een achteraf weggetje misschien ja, maar op een 80 km weg valt er weinig te stoppen en zo wel, is het met gevaar voor eigen leven. Als mensen graag willen weten wat er met hun kat gebeurt, moeten ze hem niet los rond laten lopen.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Voor je zo'n half dode kat aanpakken, hebben jullie er wel aan gedacht, dat deze kat in zijn/haar doodstrijd en of pijn je behoorlijk kan verwonden?

Wie heeft er handschoentjes in de auto om deze poezenman/vrouw aan te pakken.

Ik heb liever zo'n gewond dier niet in mijn auto!
S@ndr@
Zeer actief

ligt altijd wel een deken in de auto, mijn honden zijn ook niet vlekkeloos, t zijn net echt beesten :80:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Cleva schreef:
nyckle schreef:Voor je zo'n half dode kat aanpakken, hebben jullie er wel aan gedacht, dat deze kat in zijn/haar doodstrijd en of pijn je behoorlijk kan verwonden?
Ik heb jaren geleden een kitten van een week of 8 uit een sloot gepakt.
Dat kutbeest heeft me vreselijk te grazen genomen. Echt bijtgaten van een centimeter diep en nagelsporen over mijn pols. En het is een kat dus dat ontsteekt waar je bij staat.
Ik hoef het niet mee te maken met een volwassen kater van 4 kilo.
Ik bedoel maar. Probeer maar eens een half dode kat in een deken te houden.
hewi
Zeer actief

Dus ik krijg eerst een doodschrik van andermans kat die wel of niet naar buiten is gebonjourd, nadat ik van schrik bekomen ben krijg ik - mezelf kennende- vast nog enorme snotterig huilbui omdat ik hem heb doodgereden maar dan is het niet genoeg om aan kant te leggen maar moet ik hem ook nog in mijn auto midden in nacht meenemen? Zodat hij de volgende dag bij da zijn misschien chip kan uitlezen?

Ik weet niet hoe hard jullie rijden maar ik kan je vertellen dat met 100 km per uur niet zo veel van kat over is hoor. Spijt me zeer dat ik dat niet in mijn auto ga vervoeren.
Ik leg hem aan kant en bel de dierenambulance de volgende dag en dan is het mij wel goed.
No way dat ik met half onthoofde kat ga rondrijden.
Waar laat ik hem snachts? In vriezer?
Nee echt ik heb totaal geen problemen met katten die buiten rondlopen maar dr zit wel een risico aan.
Die kun je dan niet bij mij neer gaan leggen .
Dan ga je maar langs elke weg zoeken.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”