mijke schreef:
Ik vind het trouwens wel echt asociaal als mensen de kat in de berm bonjouren en verder denken van mijn pakkie an niet. Ik snap dat je zo'n beest niet bewust doodrijdt, maar echt het minste wat je kunt doen is toch wel de dierenambulance in ieder geval laten weten dat bij hectometerpaaltje zoveel een overleden kat ligt. Lijkt me ook niet bepaald veel moeite ofzo, en voor de baasjes kan het enorm verschil maken dat ze weten wat er met de kat is gebeurd. Eigen schuld dikke bult roepen vind ik ook te makkelijk geoordeeld, een kat kan ook ontsnappen of weglopen of in paniek geraakt zijn. Of ziek of wat dan ook. Dat geoordeel kan ik helemaal niks mee en ik vind het lomp.
Dat zou ik oprecht nooit bedacht hebben voor ik hier op het HF actief werd. Ik kom uit een plattelandsomgeving waar je dieren netjes aan de kant legt als ze dood zijn, maar waar ze over het algemeen aan niemand toebehoren. 'In de berm bonjouren' en 'mijn pakkie an niet' dekt echt de gedachte niet waarmee ik gewend ben dode dieren na aanrijdingen weggelegd te zien worden. En er zijn meer wegen zonder hectometerpaaltjes dan met

ik ken genoeg plekken waarvan ik niet aan een onbekende uit kan leggen waar het is. Ellenlange wegen met lange stukken zonder huizen, geen zijwegen en geen bochten. 'Ja, voorbij de derde bocht na boer Jansen bij de tweede boom aan de rechterkant van de weg in het kniehoge gras.'
Als je bij mijn ouders in het dorp zou roepen dat je de dierenambulance moet gaan bellen na een aanrijding met een kat, word je finaal uitgelachen. Van de rijbaan af en klaar is daar het devies. Dus ik snap je opmerking, maar ik denk dat er grote verschillen zijn tussen woonwijken en agrarische gebieden.
Zelf heb ik 1x een kat aangereden tussen de weilanden en door de paniek van de klap bedacht ik pas een kwartier later dat ik had kunnen stoppen. Maar het was in een bocht op een verlaten en stikdonkere landweg, dus ik ben toen niet omgekeerd. In my defense, de volgende ochtend was er geen dooie kat te bekennen op dat stuk dus hopelijk is het goed afgelopen.