Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je een kat dood rijdt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Re: Als je een kat dood rijdt

Ongelezen bericht door Anja »

nyckle schreef:Voor je zo'n half dode kat aanpakken, hebben jullie er wel aan gedacht, dat deze kat in zijn/haar doodstrijd en of pijn je behoorlijk kan verwonden?

Wie heeft er handschoentjes in de auto om deze poezenman/vrouw aan te pakken.

Ik heb liever zo'n gewond dier niet in mijn auto!
Ik heb altijd wel een plaid of badhanddoek in de auto liggen dus dat is geen probleem maar dat een kat niet zomaar op te pakken is als hij pijn heeft.. daar had ik niet zo snel aan gedacht.
Ik denk toch dat ik redelijk in paniek zou raken als ik daar zou staan met een zwaargewonde kat en ik zou een uur op de dierenambulance moeten wachten :schrik:
Nog een reden om je huisdieren ook bij je huis te houden. Beter voor je medemens.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

mijke schreef:Ik rijd geen auto maar als het zou gebeuren zou ik denk ik uitstappen en ofwel de dierenambulance bellen, ofwel het diertje er zelf heen brengen. Of naar een dierenarts. In ieder geval zodat de eigenaar op de hoogte gesteld kan worden. Dat heeft niet eens met netjes mezelf melden te maken maar vooral met het feit dat je anders iemand misschien de mogelijkheid ontneemt om te rouwen, want wie weet rijdt er nog wel een vrachtwagen overheen als ie blijft liggen en wordt ie nooit gevonden en blijven de baasjes wekenlang hopen dat het arme dier weer terug komt. Dat vind ik gewoon niet kunnen. Dus dat zou ik ook doen als ik een dode kat zie liggen die ik niet zelf doodgereden heb.

Ik vind het trouwens wel echt asociaal als mensen de kat in de berm bonjouren en verder denken van mijn pakkie an niet. Ik snap dat je zo'n beest niet bewust doodrijdt, maar echt het minste wat je kunt doen is toch wel de dierenambulance in ieder geval laten weten dat bij hectometerpaaltje zoveel een overleden kat ligt. Lijkt me ook niet bepaald veel moeite ofzo, en voor de baasjes kan het enorm verschil maken dat ze weten wat er met de kat is gebeurd. Eigen schuld dikke bult roepen vind ik ook te makkelijk geoordeeld, een kat kan ook ontsnappen of weglopen of in paniek geraakt zijn. Of ziek of wat dan ook. Dat geoordeel kan ik helemaal niks mee en ik vind het lomp.
Als ik een dood dier op de weg zie liggen 'bonjour' ik hem of haar naar de berm, maakt niet uit of het huis- of wilde dieren zijn. Ik vind het verschrikkelijk om dieren onherkenbaar platgereden te zien in en/of op het asfalt.

Ik rij OV in een kleine bus (8 passagiers max.) en heel veel in het buitengebied. En ja dan kom ik 's ochtend vroeg nog wel eens aangereden dieren tegen. Vooral op een stuk, waar een flink aantal bochten in de weg zijn en waar een paar boerderijen staan, heb ik een paar keer een dode kat aangetroffen. Die katten heb ik (in het zicht) naast de oprit van de dichtstbijzijnde boerderij gelegd. Meestal lag de kat er na een paar dagen nog :19: . Ik denk ook niet dat die katten gechipt waren.
Ik vond het heel erg sneu, zo zie je die dieren nog in het weiland op zoek naar muizen en een andere dag liggen ze te liggen op de weg :19: .
Maar ik heb zomaar het idee dat de eigenaren zich heel goed bewust waren van de risico's voor die katten. Ik zie in die buurt namelijk nog steeds katten aan het jagen in de weilanden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Ongelezen bericht door Annika »

144 red een dier. Landelijk nummer van dierenpolitie zij kunnen je doorverwijzen naar dichtstbijzijnde dieren ambulance
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

hewi schreef:No way dat ik met half onthoofde kat ga rondrijden.
Nee dat niet.
Maar ik heb wel eens twee aangereden konijnen langs de kant van de weg verstopt om ze later op te halen voor de hondjes. Die hadden alleen kopletsel, voor de rest nog in een prima (dode) staat :8): .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik vind het sowieso vreselijk om een dier aan te rijden, maakt niet uit wat voor...

Heb een keer een kat aangereden, vlak nadat die van mij was aangereden. Ik weet dus wat een verdriet dat teweeg kan brengen. Ik ben uitgestapt maar kon het dier niet meer vinden. De huizen langs gegaan om te vragen of iemand een kat buiten had.
Info achtergelaten. Bleek later bij mensen te horen die wel iets aan hem merkten, maar niets ernstigs.

Meestentijds hoort een kat bij een gezin en is een geliefd deel daarvan, wat gij niet wil dat u geschiedt....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

kooi schreef:Ik vind het sowieso vreselijk om een dier aan te rijden, maakt niet uit wat voor...

Heb een keer een kat aangereden, vlak nadat die van mij was aangereden. Ik weet dus wat een verdriet dat teweeg kan brengen. Ik ben uitgestapt maar kon het dier niet meer vinden. De huizen langs gegaan om te vragen of iemand een kat buiten had.
Info achtergelaten. Bleek later bij mensen te horen die wel iets aan hem merkten, maar niets ernstigs.

Meestentijds hoort een kat bij een gezin en is een geliefd deel daarvan, wat gij niet wil dat u geschiedt....
Vandaar dat mijn katten niet van mijn terrein af kwamen. Als je geen verdriet wilt van een aangereden kat, houd je hem mooi op eigen terrein.
Neeltje

hewi schreef:Dus ik krijg eerst een doodschrik van andermans kat die wel of niet naar buiten is gebonjourd, nadat ik van schrik bekomen ben krijg ik - mezelf kennende- vast nog enorme snotterig huilbui omdat ik hem heb doodgereden maar dan is het niet genoeg om aan kant te leggen maar moet ik hem ook nog in mijn auto midden in nacht meenemen? Zodat hij de volgende dag bij da zijn misschien chip kan uitlezen?

Ik weet niet hoe hard jullie rijden maar ik kan je vertellen dat met 100 km per uur niet zo veel van kat over is hoor. Spijt me zeer dat ik dat niet in mijn auto ga vervoeren.
Ik leg hem aan kant en bel de dierenambulance de volgende dag en dan is het mij wel goed.
No way dat ik met half onthoofde kat ga rondrijden.
Waar laat ik hem snachts? In vriezer?
Nee echt ik heb totaal geen problemen met katten die buiten rondlopen maar dr zit wel een risico aan.
Die kun je dan niet bij mij neer gaan leggen .
Dan ga je maar langs elke weg zoeken.
Zoiets dus.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Liesbeth schreef:
mijke schreef:Ik rijd geen auto maar als het zou gebeuren zou ik denk ik uitstappen en ofwel de dierenambulance bellen, ofwel het diertje er zelf heen brengen. Of naar een dierenarts. In ieder geval zodat de eigenaar op de hoogte gesteld kan worden. Dat heeft niet eens met netjes mezelf melden te maken maar vooral met het feit dat je anders iemand misschien de mogelijkheid ontneemt om te rouwen, want wie weet rijdt er nog wel een vrachtwagen overheen als ie blijft liggen en wordt ie nooit gevonden en blijven de baasjes wekenlang hopen dat het arme dier weer terug komt. Dat vind ik gewoon niet kunnen. Dus dat zou ik ook doen als ik een dode kat zie liggen die ik niet zelf doodgereden heb.

Ik vind het trouwens wel echt asociaal als mensen de kat in de berm bonjouren en verder denken van mijn pakkie an niet. Ik snap dat je zo'n beest niet bewust doodrijdt, maar echt het minste wat je kunt doen is toch wel de dierenambulance in ieder geval laten weten dat bij hectometerpaaltje zoveel een overleden kat ligt. Lijkt me ook niet bepaald veel moeite ofzo, en voor de baasjes kan het enorm verschil maken dat ze weten wat er met de kat is gebeurd. Eigen schuld dikke bult roepen vind ik ook te makkelijk geoordeeld, een kat kan ook ontsnappen of weglopen of in paniek geraakt zijn. Of ziek of wat dan ook. Dat geoordeel kan ik helemaal niks mee en ik vind het lomp.
Als ik een dood dier op de weg zie liggen 'bonjour' ik hem of haar naar de berm, maakt niet uit of het huis- of wilde dieren zijn. Ik vind het verschrikkelijk om dieren onherkenbaar platgereden te zien in en/of op het asfalt.

Ik rij OV in een kleine bus (8 passagiers max.) en heel veel in het buitengebied. En ja dan kom ik 's ochtend vroeg nog wel eens aangereden dieren tegen. Vooral op een stuk, waar een flink aantal bochten in de weg zijn en waar een paar boerderijen staan, heb ik een paar keer een dode kat aangetroffen. Die katten heb ik (in het zicht) naast de oprit van de dichtstbijzijnde boerderij gelegd. Meestal lag de kat er na een paar dagen nog :19: . Ik denk ook niet dat die katten gechipt waren.
Ik vond het heel erg sneu, zo zie je die dieren nog in het weiland op zoek naar muizen en een andere dag liggen ze te liggen op de weg :19: .
Maar ik heb zomaar het idee dat de eigenaren zich heel goed bewust waren van de risico's voor die katten. Ik zie in die buurt namelijk nog steeds katten aan het jagen in de weilanden.
Zou best kunnen dat mensen in de buitengebieden daar anders over denken. Althans sommige. Ik heb daar ook mensen gekend die wel degelijk veel verdriet hadden als hun kat werd aangereden. Ik was er zelf ook zo-een. Maar voor mij reden om daar geen katten meer te houden. Dat is een soort Russische Roulette.

Blijft een hardnekkig misverstand dat de buitengebieden de enige plek zouden zijn waar je wel buitenkatten zou kunnen hebben. :19:

Ik breng geen dode katten naar een d.a. Maar als het niet ernstig gehavend is, wel even aan de kant. En dan de dierenambulance bellen om het te melden.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Je hebt trouwens tegenwoordig van die hele handige rollende dingen die je op je schutting kan plaatsen. De kat kan geen grip houden, omdat het draait en kan dus niet uit (of juist in) je tuin.

Ik heb zelf twee echte buitenkatten, maar ik woon op een woonark in een jachthaven met een enorm buitenterrein zonder tuinen in de buurt, dus niemand heeft last van mijn katten die buiten wandelen. Als ik in een woonwijk zou wonen zou ik mijn tuin afzetten dat ze wel naar buiten kunnen, maar niet bij een ander gaan schijten of de vissen uit de vijver vreten.

Ik heb zelf wel eens een kat aangereden in het stikdonker in de polder. We hoorden de kat echt onder de auto doorbonken. Uitgestapt en nog een tijd gezocht met groot licht aan, maar de kat was nergens meer te vinden. Gras stond ook heel hoog, dus het was geen doen om die nog te zoeken. Toen zijn we maar gewoon naar huis gegaan in de hoop dat de kat het heeft overleefd.

Op de rijksweg wel eens een aangereden kat zien liggen op de vluchtstrook. Met die snelheid kon ik niet beoordelen of hij nog leefde. Ik ben doorgereden, maar heb wel even de dierenambulance gebeld om te melden waar de kat lag. Het nummer heb ik standaard in mijn telefoon staan.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Neeltje

Ody schreef:Je hebt trouwens tegenwoordig van die hele handige rollende dingen die je op je schutting kan plaatsen. De kat kan geen grip houden, omdat het draait en kan dus niet uit (of juist in) je tuin.

Ik heb zelf twee echte buitenkatten, maar ik woon op een woonark in een jachthaven met een enorm buitenterrein zonder tuinen in de buurt, dus niemand heeft last van mijn katten die buiten wandelen. Als ik in een woonwijk zou wonen zou ik mijn tuin afzetten dat ze wel naar buiten kunnen, maar niet bij een ander gaan schijten of de vissen uit de vijver vreten.

Ik heb zelf wel eens een kat aangereden in het stikdonker in de polder. We hoorden de kat echt onder de auto doorbonken. Uitgestapt en nog een tijd gezocht met groot licht aan, maar de kat was nergens meer te vinden. Gras stond ook heel hoog, dus het was geen doen om die nog te zoeken. Toen zijn we maar gewoon naar huis gegaan in de hoop dat de kat het heeft overleefd.

Op de rijksweg wel eens een aangereden kat zien liggen op de vluchtstrook. Met die snelheid kon ik niet beoordelen of hij nog leefde. Ik ben doorgereden, maar heb wel even de dierenambulance gebeld om te melden waar de kat lag. Het nummer heb ik standaard in mijn telefoon staan.
Maar het is toch van de zotte dat ik iets in mijn tuin moet doen, om andermans beesten buiten te houden????
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Neeltje schreef: Maar het is toch van de zotte dat ik iets in mijn tuin moet doen, om andermans beesten buiten te houden????
Daarom stond het ook tussen haakjes, het is in principe natuurlijk ontworpen om je eigen katten IN de tuin te houden. :wink:
Zou ik zelf liever hebben dan zo'n lelijke kattenren of een net over mijn tuin.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja feitelijk is het ook van de zotte dat je je deur op slot moet doen om andere mensen buiten te houden als je weggaat of gaat slapen, toch doen we het wel. :wink: t zou veel fijner zijn als t niet nodig was.... maar we leven in een wereld waarin we soms rekening moeten houden en anticiperen op dingen die we niet willen
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik doe s'nachts nooit de deur op slot, alleen als er niemand thuis is gaat hij op slot.

Maar wij hadden ons balkon aan de zijkanten afgezet voor de kat van de vorige buren, nou hij probeerde nog steeds om het gaas heen te klimmen, totdat hij negen hoog naar beneden viel. Toen was het afgelopen voor hem.

Ik was niet van plan om zelf achter kippengaas te gaan zitten voor andermans kat. De zijkanten die we afgezet hebben vond ik wel genoeg moeite.

En dat was eigenlijk ook om ervoor te zorgen dat die kat niet vermoord zou worden door mijn honden. Maar ik ga niet in een kooi zitten voor andermans kat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Echt, zelfs met de honden gaat de deur nachts op slot, inbrekers die mijn honden proberen om te brengen heb ik geen zin in , :roll: gebeuren hele rare dingen als er mensen bij betrokken zijn
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Neeltje schreef:Maar het is toch van de zotte dat ik iets in mijn tuin moet doen, om andermans beesten buiten te houden????
Ja inderdaad, vreselijk zeg! Echt een groot drama.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

nyckle schreef:
Cleva schreef:
nyckle schreef:Voor je zo'n half dode kat aanpakken, hebben jullie er wel aan gedacht, dat deze kat in zijn/haar doodstrijd en of pijn je behoorlijk kan verwonden?
Ik heb jaren geleden een kitten van een week of 8 uit een sloot gepakt.
Dat kutbeest heeft me vreselijk te grazen genomen. Echt bijtgaten van een centimeter diep en nagelsporen over mijn pols. En het is een kat dus dat ontsteekt waar je bij staat.
Ik hoef het niet mee te maken met een volwassen kater van 4 kilo.
Ik bedoel maar. Probeer maar eens een half dode kat in een deken te houden.
Dit.
Ik heb ex-zwervers in de schuur, voor de muizen. Die katten moeten niets van mij, ik niets van hun. Ze kunnen in en uit en er staan altijd brokken. Paar weken terug zat 1 van de katten, Moortje, in het looppad. En rende niet weg. Dus ik erheen en van vlakbij bleek er een achterpoot onherkenbaar verwoest te zijn. Het enige wat ik dacht was, dierenarts! Nu! Straks is ze van schrik weer weg!
Dus ik greep Moor in haar nekvel en ze hing natuurlijk gelijk in mijn rechterhand, om zich vervolgens vast te bijten in mijn linkerhand. Gelukkig liet ze los toen ik haar in het reismandje stopte.
Met gillende spoed naar de dierenarts. De dierenarts heeft arme Moortje in laten slapen, ze was onder een maaibalk gekomen :jank: :jank:
Hand ontsmet en door naar de huisarts. Die heeft gelijk antibiotica gegeven.
De dag erna was mijn linkerhand echter 4 keer zo dik als normaal, deed wijsvinger helemaal niets meer en kwam er pus uit de wondjes. Zwaardere antibiotica, de boel open laten snijden in het ziekenhuis. Gelukkig geen opname, wat de spoedarts eigenlijk wel wou.
Nu dikke 3 week later is de ontsteking weg, maar het knokkelgewricht van mijn linkerwijsvinger is permanent beschadigd. Van een lullige kattenbeet.

Nou was het al het gedoe natuurlijk dubbel en dwars waard. Die arme Moor, wat een pijn en angst moet zij gehad hebben. Ze had gewoon acuut hulp nodig.
Maar ik heb wel geleerd niet zo maar een bange kat op te pakken.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Neeltje

S@ndr@ schreef:Tja feitelijk is het ook van de zotte dat je je deur op slot moet doen om andere mensen buiten te houden als je weggaat of gaat slapen, toch doen we het wel. :wink: t zou veel fijner zijn als t niet nodig was.... maar we leven in een wereld waarin we soms rekening moeten houden en anticiperen op dingen die we niet willen
Dat is kol en geen vergelijking. Je houdt je beesten maar bij je. Een emmer ijskoud water krijgen ze hier over zich heen, zomer en winter.
Neeltje

mijke schreef:
Neeltje schreef:Maar het is toch van de zotte dat ik iets in mijn tuin moet doen, om andermans beesten buiten te houden????
Ga jij geld uitgeven voor dieren die je niet kent, niet weet wie de eigenaar is en al helemaal niet van jezelf zijn? Ben gek, ze kunnen gewoon opzouten.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Regelmatig zie ik hier een kat in de tuin, even later is die weer weg. In een van mijn bomen broedt een houtduif en in een andere boom Turkse tortels. Is toch leuk, ik zie het probleem dan ook niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief

Neeltje schreef:
S@ndr@ schreef:Tja feitelijk is het ook van de zotte dat je je deur op slot moet doen om andere mensen buiten te houden als je weggaat of gaat slapen, toch doen we het wel. :wink: t zou veel fijner zijn als t niet nodig was.... maar we leven in een wereld waarin we soms rekening moeten houden en anticiperen op dingen die we niet willen
Dat is kol en geen vergelijking. Je houdt je beesten maar bij je. Een emmer ijskoud water krijgen ze hier over zich heen, zomer en winter.
hear hear, gesproken als een mens met een warm hart voor dieren / katten :cheer:
Neeltje

S@ndr@ schreef:
Neeltje schreef:
hear hear, gesproken als een mens met een warm hart voor dieren / katten :cheer:
Lijkt me dat ik redelijk recht van spreken heb. Ik heb 27 jaar katten gehad en zijn altijd op eigen terrein gebleven. Mijn dieren, mijn last, niet die van iemand anders.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Nou een emmer ijskoud water is nog altijd beter dan zo heet mogelijk. Mijn moeder heeft onze buurman nog net kunnen stoppen om gloeiend heet water over onze ontsnapte kat te gooien :blauwoog:
En nu loopt zijn eigen kat altijd los buiten want katten moeten vrij rond kunnen lopen :roll:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

mijke schreef:
Nou ja, drama, drama, drama is ietwat "overdreven" maar ik zie als jong en onschuldig kind zonder problemen de schuttingmuren voor me waarin velen uit ergenis voor andermans katten kapotgeslagen glas in het cement hadden gemetseld.

Dat was naar ik aanneem een zeer zeer goedkope "oplossing".

S@ndr@ schreef:
Neeltje schreef:Dat is kol en geen vergelijking. Je houdt je beesten maar bij je. Een emmer ijskoud water krijgen ze hier over zich heen, zomer en winter.
Waar slaat dat nou weer op? :roll: Even op "mezelf" betrekkend, maar kheb een moeder die inmiddels 73 is, een moeder (met flinke osteoporose) die haar voet op haar verjaardag brak op haar matje bij haar balkondeur puur en alleen omdat ze deze niet "gelijk/vlak" had neergezet en dus altijd goed oplet en zich indien mogelijk goed vasthoud aan trapleuningen etc. Diezelfde moeder schrok zich laatst de rambam toen ze de voordeur opendeed(om alles door te laten tochten) en er een flinke rode kater schrok die haar portiekje als uitrustplek had uitgekozen en zo naar binnen stoof.

Kijk er niet echt naar uit dat dat mens straks uit schrik flikkert en haar heup of iets dergelijks breekt vanwege andermans kat. Met je anticiperen :roll: Houd je (edit"speciaal voor S@andr@! En nee @Sandra, niet jij, maar je als in algemeen gesproken) shitkat dan maar lekker bij je en anticipeer zelf maar een eind de ruimte in!
Laatst gewijzigd door smoekie op 21 jul 2017 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Jou moeder heeft geen enkele last van mijn shit kat( ten) , of mijn kutjoekels of wat dan ook, lang leven het forum met dierenliefhebbers :blont: leuke mensen hier zo vriendelijk ook , :F: als ik hier lees weet ik ook altijd weer waarom ik mensen vermijd, ....
smoekie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Jou moeder heeft geen enkele last van mijn shit kat( ten) , of mijn kutjoekels of wat dan ook, lang leven het forum met dierenliefhebbers :blont: leuke mensen hier zo vriendelijk ook , :F: als ik hier lees weet ik ook altijd weer waarom ik mensen vermijd, ....

Oh excuse moi hé . Ik was er even bij vergeten te zeggen "algemeen gesproken". Gaat het even veranderen!!

Edit ook hier:

Neen die heeft geen last van jouw shitkat of jouw kutjoekels of wat dan ook. Maar wél van een andere shitkat. Nou wat mij betreft houd men zijn/haar poezen/katten gewoon lekker binnen! En dat staat los van het feit dat ik (anderen) volgens jou dan geen dierenliefhebber zou zijn :piew:

De buurman die wij vroeger hadden was een ontzettende dierenliefhebber, maar wél 1 die zijn muurtje had volgemetseld met glas. Iets met katten en een vijver met mooie dure vissen er in! Waar uiteindelijk (niet iedereen had immers glas op de muur/schutting) een flink dik net(mooi hoor :hmmm: ) overheen werd gespannen.

Oh wacht, dat is natuurlijk dat "anticiperen" waar jij het over hebt? Ja helder! :ok:
Laatst gewijzigd door smoekie op 21 jul 2017 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Kayltje schreef:
nyckle schreef:
Cleva schreef:
Ik heb jaren geleden een kitten van een week of 8 uit een sloot gepakt.
Dat kutbeest heeft me vreselijk te grazen genomen. Echt bijtgaten van een centimeter diep en nagelsporen over mijn pols. En het is een kat dus dat ontsteekt waar je bij staat.
Ik hoef het niet mee te maken met een volwassen kater van 4 kilo.
Ik bedoel maar. Probeer maar eens een half dode kat in een deken te houden.
Dit.
Ik heb ex-zwervers in de schuur, voor de muizen. Die katten moeten niets van mij, ik niets van hun. Ze kunnen in en uit en er staan altijd brokken. Paar weken terug zat 1 van de katten, Moortje, in het looppad. En rende niet weg. Dus ik erheen en van vlakbij bleek er een achterpoot onherkenbaar verwoest te zijn. Het enige wat ik dacht was, dierenarts! Nu! Straks is ze van schrik weer weg!
Dus ik greep Moor in haar nekvel en ze hing natuurlijk gelijk in mijn rechterhand, om zich vervolgens vast te bijten in mijn linkerhand. Gelukkig liet ze los toen ik haar in het reismandje stopte.
Met gillende spoed naar de dierenarts. De dierenarts heeft arme Moortje in laten slapen, ze was onder een maaibalk gekomen :jank: :jank:
Hand ontsmet en door naar de huisarts. Die heeft gelijk antibiotica gegeven.
De dag erna was mijn linkerhand echter 4 keer zo dik als normaal, deed wijsvinger helemaal niets meer en kwam er pus uit de wondjes. Zwaardere antibiotica, de boel open laten snijden in het ziekenhuis. Gelukkig geen opname, wat de spoedarts eigenlijk wel wou.
Nu dikke 3 week later is de ontsteking weg, maar het knokkelgewricht van mijn linkerwijsvinger is permanent beschadigd. Van een lullige kattenbeet.

Nou was het al het gedoe natuurlijk dubbel en dwars waard. Die arme Moor, wat een pijn en angst moet zij gehad hebben. Ze had gewoon acuut hulp nodig.
Maar ik heb wel geleerd niet zo maar een bange kat op te pakken.
ja dit soort dingen is een bitch, ik had t ook gedaan hoor, maar wel met dikke handschoenen aan, ( deken eroverheen gooien en dan t bakkie in ) ik ken ze :engel: volgens mij was we laatst iemand die een katten beet had verwaarloosd, en die moest naar t ziekenhuis, antibiotica infuus voor een week, :vaag: ... het zijn gemene beten en heul erg vies ook
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Conclusie is dat ze het niet zo veel uitmaakt waar poes uit hangt maar willen wel op de hoogte gehouden worden waar het beest dood ligt en de verantwoordelijke zich meld terwijl ze zich zelf niet verantwoordelijk voelen wat poes uitvreet of doet.
Iedereen moet maar zorgen dat hij zijn tuin poesproef voor anders mans poes maakt omdat de eigenaar geen verantwoordelijkheid wil nemen om dat beest uit andermans tuin te houden.
Heel vreemd om het allemaal bij anderen neer te leggen en zelf gewoon de deur open te zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Conclusie is dat ze het niet zo veel uitmaakt waar poes uit hangt maar willen wel op de hoogte gehouden worden waar het beest dood ligt en de verantwoordelijke zich meld terwijl ze zich zelf niet verantwoordelijk voelen wat poes uitvreet of doet.
Iedereen moet maar zorgen dat hij zijn tuin poesproef voor anders mans poes maakt omdat de eigenaar geen verantwoordelijkheid wil nemen om dat beest uit andermans tuin te houden.
Heel vreemd om het allemaal bij anderen neer te leggen en zelf gewoon de deur open te zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Conclusie is dat ze het niet zo veel uitmaakt waar poes uit hangt maar willen wel op de hoogte gehouden worden waar het beest dood ligt en de verantwoordelijke zich meld terwijl ze zich zelf niet verantwoordelijk voelen wat poes uitvreet of doet.
Nee joh, heel normaal :pffff:
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

ik doe altijd gewoon ksst :O:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”