Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:ja en omdat t niet van t zelfde kaliber is moeten we het maar met de mantel der liefde bedekken, zoals de eigenaren dus doen en dan veranderd er nooit wat, totdat ik er een net even te had schop en dan ben ik een dieren beul natuurlijk hij deed toch niets, en als hij wel bijt doet t nauwelijks pijn, niet zo aanstellen door, t is geen pitbull...... :Q: ..... mag ik AUB zelf even bepalen waar ik wel of geen overlast van ervaar... kan in namelijk best, :blont: :Q: ...... ik ben in mijn hele leven maar 1 keer een spa tegen gekomen die plannen had,( met een debiele eigenaar) maar wel 600 keer( of misschien zelfs nog wle vaker) een KK( kleine kutkeffer . met een papa of mama die alles maar goed vind/vond.) ... dagelijks bijna en het zijn ook vaak dezelfde want dat gedrag gaat maar voort,.....
De topic ging over een doodgebeten hond door een bulldog. En zo vaak als jij die irritante keffers tegen komt kom ik grote honden tegen die uitvallen naar mijn hondjes. Ik kom dus nooit kleine hondjes tegen die me willen bijten en om me heen staan keffen. :19: Hier loopt het een en ander aan kleine hondjes rond en dat gaat prima met mijn hondjes.
Dus vandaar dat we misschien een hele andere kijk hebben. En misschien blaffen kleine hondjes wel alleen tegen grote honden? Ik kan ze laten snuffelen aan andere kleine hondjes en dan lopen we allemaal weer door. Niks aan het handje. Dus ik herken dit helemaal niet. Zeg niet dat het bij jou niet zo is overigens :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zelfs als ik zonder honden loop wordt ik aangeblaft :80: .... en dan doe ik niets geks hoor..( ik loop vaak in het park, op zoek naar insecten) en ja dat zijn meestal kleintjes en een heel enkele keer een herder..... en ik ben echt niet de enige hoor, ik zie ook andere mensen die er last van hebben. maar je hebt gelijk dit ging over een hond die een 2 de kans kreeg om te bijten, en dat valt niet goed te praten, behalve dan dat er meer van die mensen rondlopen die geen idee hebben waar ze mee lopen,.... en dat zijn er veel. en ja met kleine en met groters :wink:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

laeken schreef:Mensen onderschatten chihuahua's. Zoals een pitbull hond agressief kan worden door zijn genen kan een chihuahua dus argwaan naar de wereld hebben en genetisch enorm blafferig zijn. En zoals je een pitbull niet af kan leren op uitdaging in te gaan zo lastig is het ook om veel chihuahua's sociale en stille dieren te maken.
Het zijn ontzettend vocale Waalse eenkennige hondjes. Onderschat veel van die hondjes niet en denk niet dat je die wel effe kalm en stil maakt. Net zo min als je dus die pitbull effe op kan voeden.

Eens. Ik heb dus zo'n chihuahua. Ik probeer echt om haar stil te laten zijn als ze een andere hond ziet, maar het is vergeefse moeite.
Maar als ze het doet, en ik merk, of heb het vermoeden, dat een hond hierdoor getriggerd wordt, pak ik haar op en hou desnoods haar bek met mijn handen dicht, juist omdat ik niet wil dat een ander last van mijn hond heeft.
Maar goed, er zijn natuurlijk genoeg eigenaren die het maar wat grappig vinden dat hun kleine keffer zo ' dapper ' tekeer durft te gaan, dat is jammer. Toch zie ik liever dat dan een vechtjas die andere hond sloopt.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Geloof me, een salto helpt niet. Ik denk ook dat het genetisch bepaald is, ze kàn gewoon haar mond niet houden. Maar ik hou haar graag heel, dus dan maar haar bek dicht knijpen. Ik snap dus ook dat er honden zijn die niet anders kunnen dan hun soortgenoten uit te willen moorden, en als ik zo'n hond had (ik reken de Cane Corso daar dan niet onder), zou ik ook al het mogelijke doen om te zorgen dat hij niet kan doen wat hij volgens zijn genen moet doen.
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:
tbeast schreef:
laeken schreef:Mensen onderschatten chihuahua's. Zoals een pitbull hond agressief kan worden door zijn genen kan een chihuahua dus argwaan naar de wereld hebben en genetisch enorm blafferig zijn. En zoals je een pitbull niet af kan leren op uitdaging in te gaan zo lastig is het ook om veel chihuahua's sociale en stille dieren te maken.
Het zijn ontzettend vocale Waalse eenkennige hondjes. Onderschat veel van die hondjes niet en denk niet dat je die wel effe kalm en stil maakt. Net zo min als je dus die pitbull effe op kan voeden.

Eens. Ik heb dus zo'n chihuahua. Ik probeer echt om haar stil te laten zijn als ze een andere hond ziet, maar het is vergeefse moeite.
Maar als ze het doet, en ik merk, of heb het vermoeden, dat een hond hierdoor getriggerd wordt, pak ik haar op en hou desnoods haar bek met mijn handen dicht, juist omdat ik niet wil dat een ander last van mijn hond heeft.
Maar goed, er zijn natuurlijk genoeg eigenaren die het maar wat grappig vinden dat hun kleine keffer zo ' dapper ' tekeer durft te gaan, dat is jammer. Toch zie ik liever dat dan een vechtjas die andere hond sloopt.
Ik denk dat ik dat ook zou doen als ik een keffer had . Niet los maar aan de lijn en bij de eerste kef een salto laten maken en als het dan nog niet stil is even optillen en bek dichthouden inderdaad .
Als angst de drijfveer is en je laat je hondje een salto maken dan zorg je voor nog minder vertrouwen en wordt alles alleen maar erger. Ik zie dat ook bij onze buren. Die hebben alles geprobeerd om hun hondje socialer en stiller te krijgen. Plantenspuit, berispen etc. Hondje ging alleen maar meer en meer en om alles blaffen. Mensen en honden betekent correcties en opgewonden boze baasjes. Dus hondje werd doller en doller.
Wij hebben iemand laten komen voor Tom omdat die iets tegen bezoek heeft. En mensen in het algemeen moeilijk wil vertrouwen. De gouden regel is dat hij op ons kan vertrouwen. Zo'n keffende chi is vaak hartstikke onzeker en dus moet je hem negeren en zekerheid bieden. Hoe meer hij op je rekent en jij hem laat voelen dat je alles regelt hoe meer kans dat hij kalmer wordt. Een correctie en zelfs een salto maken zulke hondjes alleen maar meer en meer onzeker en je hebt op dat moment zelf ook een conflict met dat beestje waardoor je hem nog meer dwingt zichzelf te laten gelden. Immers, jij hebt op dat moment ook laten voelen dat hij er alleen voor staat. :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Heavy schreef:
tbeast schreef: Maar goed, er zijn natuurlijk genoeg eigenaren die het maar wat grappig vinden dat hun kleine keffer zo ' dapper ' tekeer durft te gaan, dat is jammer. Toch zie ik liever dat dan een vechtjas die andere hond sloopt.
Ik denk dat ik dat ook zou doen als ik een keffer had . Niet los maar aan de lijn en bij de eerste kef een salto laten maken en als het dan nog niet stil is even optillen en bek dichthouden inderdaad .
Een salto laten maken kon weleens een dood hondje betekenen. Dat zou ik bij zo'n breekbaar ukkie maar niet doen.

En je houdt het toch. Een aantal mensen vindt het enig als Fifi "dapper" tekeergaat tegen grote honden en de volgende geniet weer als Psycho schuimend uit zijn dak gaat. :19: Of ze vinden het helemaal niet leuk maar hebben geen idee hoe dat op te lossen.
eigenlijk denk ik t laatste, zou jij het fijn vinden als je een kleintje had die constant bij alles en iedereen zijn bekkei opentrekt, dat is misschien 1 keer amusant, maar alle keren dat je loopt bij iedereen die langskomt :80: .... mijn hond molt geen andere honden, maar dan nog vind ik het niet fijn als hij in de lijn hangt om te spelen, of kennis te maken, nokken met die massa van je, ben je gek :zweep: we gaan er best hen, als de overkant het goed vind en als je niet trekt, hij is godsamme zwaarder dan ik, niemand fladdert graag- kan het me niet voorstellen tenminste
laeken
Zeer actief

tbeast schreef:Geloof me, een salto helpt niet. Ik denk ook dat het genetisch bepaald is, ze kàn gewoon haar mond niet houden. Maar ik hou haar graag heel, dus dan maar haar bek dicht knijpen. Ik snap dus ook dat er honden zijn die niet anders kunnen dan hun soortgenoten uit te willen moorden, en als ik zo'n hond had (ik reken de Cane Corso daar dan niet onder), zou ik ook al het mogelijke doen om te zorgen dat hij niet kan doen wat hij volgens zijn genen moet doen.
Precies dat is het. Als je van bepaalde kleine hondjes verwacht dat ze sociaal en stil zijn kan je ook een pitbull kopen en zeggen dat die met goede opvoeding lekker los kan op speelweides. Om die reden reageer ik ook feller in deze topic. Je wil niet weten hoeveel mensen problemen hebben met chihuahua's die overal op blaffen en uitvallen. Dat is deels hun karakter en deels omdat ze heel snel angstig worden door ervaringen met grote honden.
Ik vind het dus niet prettig als er net gedaan wordt alsof je dat effe weg hebt. Ik heb het in mijn omgeving gezien. Ze erg dat betreffende hondje herplaatst is. Hij kon nergens tegen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

laeken schreef:
tbeast schreef:Geloof me, een salto helpt niet. Ik denk ook dat het genetisch bepaald is, ze kàn gewoon haar mond niet houden. Maar ik hou haar graag heel, dus dan maar haar bek dicht knijpen. Ik snap dus ook dat er honden zijn die niet anders kunnen dan hun soortgenoten uit te willen moorden, en als ik zo'n hond had (ik reken de Cane Corso daar dan niet onder), zou ik ook al het mogelijke doen om te zorgen dat hij niet kan doen wat hij volgens zijn genen moet doen.
Precies dat is het. Als je van bepaalde kleine hondjes verwacht dat ze sociaal en stil zijn kan je ook een pitbull kopen en zeggen dat die met goede opvoeding lekker los kan op speelweides. Om die reden reageer ik ook feller in deze topic. Je wil niet weten hoeveel mensen problemen hebben met chihuahua's die overal op blaffen en uitvallen. Dat is deels hun karakter en deels omdat ze heel snel angstig worden door ervaringen met grote honden.
Ik vind het dus niet prettig als er net gedaan wordt alsof je dat effe weg hebt. Ik heb het in mijn omgeving gezien. Ze erg dat betreffende hondje herplaatst is. Hij kon nergens tegen.
feitelijk lees ik dan ik tolereer het van een klein hondje( want t is niet te doen) , en tyson kunnen we t ook niet afleren ( zit in de genen) dus we moeten het maar goed vinden.. dat tyson wil killen, laat maar lekker fixerend in de lijn hangen dan........ je kunt er niets aan doen toch :U: t is maar net hoe je t draait.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik vind chi's en zeker die hele kleine mini's die je tegenwoordig ziet eigenlijk ook geen honden voor een roedel met andere grote honden. Ze lijken me zo kwetsbaar , tenminste die hele fragiele kleintjes.
Micron is ook klein maar wel stevig en zeker niet fragiel te noemen :mrgreen:
Ik zou het zelf eng vinden een combinatie van zo klein en heel groot.
Een poot spelenderwijs verkeerd en je hondje kan kapot zijn stel ik me altijd zo voor.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik snap niet waarom het irritante gekef van bepaalde hondenrassen gelijk wordt beoordeeld met de behoefte van andere hondenrassen om soortgenoten aan veters te trekken,
Ja, ik begrijp dat het vervelend is (en ja, ik heb zelf zo'n muts bij mij in de buurt wonen met 5 van die blafmobieltjes) maar een hond aan stukken scheuren staat toch niet in verhouding tot het gekrijstok van een chihuahua.
Ik begrijp niet dat iemand in een topic waarin een spa een vizla aan gort bijt en in dezelfde week een andere hond zwaar verwond je te keer kan gaan over 'gemuteerde hamsters' die irritant keffen. Wat is het verband?
Alsof kleine hondjes per definitie onopgevoed zijn. En zelfs al zou dit het geval zijn, dan is een onopgevoede 'keffer' alleen maar irritant en niet dodelijk.
Ik vind het vervelend als mijn honden weer worden belaagd door voornoemde doos met haar chi's maar er vloeit geen bloed. Ik loop wél met klotsende oksels in een situatie zoals deze week waarin ik 's morgens de honden in het losloopgebied uitlaat en ik ineens een kalf van een dogo argentino teef op ons af zie springen en die hinderlijk aanstalten maakt om op Maggie te duiken.
Abby had ik al snel los gegooid en die trok wijselijk gelijk aan haar stutten en ik had Maggie opgetild (leuk, 17kg) maar het duurde nog een paar minuten voor de eigenaresse er op haar gemakje aan kwam lopen en doodleuk zei dat ze uit de tuin was ontsnapt.
Sta ik daar met 17kg in mijn armen. Doodsbang, zowel om Maggie als om mezelf want ik ben een bangeschijter voor zulke honden.
En dan moet ik het gekrijs van die 5 çhi's net zo erg vinden? :piew:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
laeken schreef:
feitelijk lees ik dan ik tolereer het van een klein hondje( want t is niet te doen) , en tyson kunnen we t ook niet afleren ( zit in de genen) dus we moeten het maar goed vinden.. dat tyson wil killen, laat maar lekker fixerend in de lijn hangen dan........ je kunt er niets aan doen toch :U: t is maar net hoe je t draait.
Nee, je begrijpt me niet. Als je een pitbull koopt weet je dat je hond drive heeft om te vechten. Dat krijg je er nooit uit. Dus die blaffende chi effe opvoeden is wel van hetzelfde kaliber. En als ik ooit de gedachte had het waken uit mijn laekense herder te krijgen kon ik dat wel op mijn buik schrijven. Soms zit iets in je hond en dan heb je geen mogelijkheden dat af te leren. Daarom reageer ik. Effe die chi zijn muil laten houden is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Denk dat veel mensen lakoniek zijn daarover omdat ze in feite radeloos zijn. Je hond corrigeren om je omgeving een lekker gevoel te geven doe je op een gegeven moment ook niet meer.
En die keffende chi is niks meer dan geluidsoverlast. Dat kan je van een loerende pitbull die op je honden uit is niet zeggen. Zeker niet als je jonge hond er ineens toch of op wil of de betreffende pitbull loopt los. Die chi geeft geen gevolgen. Dus ik snap zelf niet waar de overeenkomst zit?
Laatst gewijzigd door laeken op 29 jul 2017 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lieke schreef:Ik snap niet waarom het irritante gekef van bepaalde hondenrassen gelijk wordt beoordeeld met de behoefte van andere hondenrassen om soortgenoten aan veters te trekken,
Ja, ik begrijp dat het vervelend is (en ja, ik heb zelf zo'n muts bij mij in de buurt wonen met 5 van die blafmobieltjes) maar een hond aan stukken scheuren staat toch niet in verhouding tot het gekrijstok van een chihuahua.
Ik begrijp niet dat iemand in een topic waarin een spa een vizla aan gort bijt en in dezelfde week een andere hond zwaar verwond je te keer kan gaan over 'gemuteerde hamsters' die irritant keffen. Wat is het verband?
Alsof kleine hondjes per definitie onopgevoed zijn. En zelfs al zou dit het geval zijn, dan is een onopgevoede 'keffer' alleen maar irritant en niet dodelijk.
Ik vind het vervelend als mijn honden weer worden belaagd door voornoemde doos met haar chi's maar er vloeit geen bloed. Ik loop wél met klotsende oksels in een situatie zoals deze week waarin ik 's morgens de honden in het losloopgebied uitlaat en ik ineens een kalf van een dogo argentino teef op ons af zie springen en die hinderlijk aanstalten maakt om op Maggie te duiken.
Abby had ik al snel los gegooid en die trok wijselijk gelijk aan haar stutten en ik had Maggie opgetild (leuk, 17kg) maar het duurde nog een paar minuten voor de eigenaresse er op haar gemakje aan kwam lopen en doodleuk zei dat ze uit de tuin was ontsnapt.
Sta ik daar met 17kg in mijn armen. Doodsbang, zowel om Maggie als om mezelf want ik ben een bangeschijter voor zulke honden.
En dan moet ik het gekrijs van die 5 çhi's net zo erg vinden? :piew:
Ik begrijp het ook niet maar als iemand zich daaraan net zo ergert dan heb ik dat te respecteren. Ik zie ook totaal geen overeenkomst tussen onschuldig geluidsoverlast en honden die andere honden het leven willen ontnemen maar dat is dan mijn mening erover :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Behalve dan dat je killa 1 a 2 keer in je leven tegenkomt( misschien, als je pech hebt) en die geluidsoverlast achtervolgt je waar je ook maar heen gaat, dagelijks. niet te ontlopen hier, en t zijn meestal geen wawa`s maarvoornamelijk boomertjes in alle soorten en maten . of je nu met een hond of zonder hond loopt, .... maakt niet uit....
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 jul 2017 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier wordt ook wel eens door kleine honden naar Lut geblaft. Daar reageert ze niet op. Loopt ze los, dan ruikt ze eens aan zo'n kleine en dan is het goed. Ik kan alleen maar lachen om zo'n opgefokte vuisthamertjes. Ze kunnen verder geen kwaad.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Chihuahua's zijn imo tuinhondjes. Geen hondjes om de grote wereld mee in te trekken.
Eigenlijk net katten. Je koopt er een paar en zet je tuin deugdelijk af.
Als ik een wawa had ging ik er het bos niet mee in. Veel te breekbaar. Dat gezegd hebbende, er loopt hier wel een wawa in het bos (los!) die er altijd aan komt zetten als keizer Nero himself. Die bárst van het zelfvertrouwen. En dat gaat ook altijd goed. Nadat hij zijn punt gemaakt heeft trekt ie weer verder ten strijde :LOL:
Wij kwamen op het strand is een zogezegd Boomertje tegen met zo'n ego. Kwam vol vertrouwen ons roedel binnen toen nog met Spok , Sien Rio en Abra en helaas voor hem een Micron :mrgreen:
Hij ging vol vertrouwen op Abra af om haar eens op wat ongewenste intimiteiten te trakteren en het eindigde met Micron die hem op hetzelfde trakteerde :mrgreen:

https://s17.postimg.org/c38tdirmn/IMG_3004.jpg
https://s17.postimg.org/bvl6h0gnz/IMG_3017.jpg
https://s17.postimg.org/uy4k3xrof/IMG_3021.jpg
https://s17.postimg.org/cmdwmsj1b/IMG_3027.jpg
https://s17.postimg.org/qq9rv6q8v/IMG_3032.jpg
https://s17.postimg.org/4bs3eynhb/IMG_3035.jpg
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

S@ndr@ schreef:Behalve dan dat je killa 1 a 2 keer in je leven tegenkomt( misschien, als je pech hebt) en die geluidsoverlast achtervolgt je waar je ook maar heen gaat, dagelijks. niet te ontlopen hier, en t zijn meestal geen wawa`s maarvoornamelijk boomertjes in alle soorten en maten . of je nu met een hond of zonder hond loopt, .... maakt niet uit....
Tja, ik heb andere ervaringen. Ik heb hier dus in de buurt eerdergenoemde dogo argentinoteef, 2 kolossale ambullen (waarvan 1 een teef is), een boerboelreu, 2 Amerikaanse staffs, 1 Engelse staff en nog een paar kruisingstaffs (waarvan 1 met rottweiler en 1 met dogo)
Dan heb ik honderdmaal liever die 5 chihuahua'a, hoor.
Er zijn dus nu routes door het uitlaatgebied die ik dus vermijd. En ik woon gewoon in een vinexwijk. Geen achterbuurt.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja hier dus niet..... maar goed ik kom met Van Gils niet in losloop gebied, die heeft er niets te zoeken ook niet aangelijnd, en feitelijk zou ik alle honden die niet minimaal 95 procent sociaal zijn daar weg hebben ...... met zuri en zonder zuri kom ik er regelmatig om foto`s te maken, er is eigenlijk geen dag dat ik niet minimaal 1 X aangeblaft wordt door zo`n kleintje, met of zonder hond, maakt niet uit, en eigenaren vinden het wel prima zo....Killa daarentegen kom ik niet zo vaak tegen , soms wel een aangelijnd, 1 maal een CM wannabee, :80: mafkees, en verder eigenlijk nooit
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kom nauwelijks echt kleine hondjes tegen tijdens de wandelingen (in bos, recreatie- en losloopgebied). Heel begrijpelijk, ik zou het zelf ook doodeng vinden om met zo'n echte mini tussen de grote honden in het bos te lopen. In de wijk zie ik ze wel veel, maar daar wandelen wij zelf niet vaak.
Ook spa's kom ik heel weinig tegen en lopen hier ook vooral aangelijnd in de wijk, niet zo veel in de losloopgebieden.
En ik heb noch met kleine keffende hondjes als met fixerende spa's een probleem zolang de eigenaar ze maar goed aangelijnd heeft.

Ik denk dat er heel vaak veel te makkelijk wordt gedacht over het omgaan met een uitvallende hond. In de meeste gevallen is dat inderdaad onzekerheid of angst en het kost gewoon veel tijd, energie en training om de hond te leren dat uitvallen niet nodig is. Ik heb zelf liever dat Amy een paar keer blaft naar een andere hond om aan te geven dat deze uit de buurt moet blijven, dan dat zij als een geslagen hond naast mij loopt omdat ik het blaffen eruit heb gecorrigeerd, ze zich nog veel ongemakkelijker gaat voelen met andere honden en misschien als puntje bij paaltje komt nog veel heftiger gaat reageren daardoor.
Amy vindt het al bedreigend als een loslopende hond, zeker met wat vaart, op haar af komt. Moet je nagaan hoe dat voor een piepklein hondje is.
laeken
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik kom nauwelijks echt kleine hondjes tegen tijdens de wandelingen (in bos, recreatie- en losloopgebied). Heel begrijpelijk, ik zou het zelf ook doodeng vinden om met zo'n echte mini tussen de grote honden in het bos te lopen. In de wijk zie ik ze wel veel, maar daar wandelen wij zelf niet vaak.
Ook spa's kom ik heel weinig tegen en lopen hier ook vooral aangelijnd in de wijk, niet zo veel in de losloopgebieden.
En ik heb noch met kleine keffende hondjes als met fixerende spa's een probleem zolang de eigenaar ze maar goed aangelijnd heeft.

Ik denk dat er heel vaak veel te makkelijk wordt gedacht over het omgaan met een uitvallende hond. In de meeste gevallen is dat inderdaad onzekerheid of angst en het kost gewoon veel tijd, energie en training om de hond te leren dat uitvallen niet nodig is. Ik heb zelf liever dat Amy een paar keer blaft naar een andere hond om aan te geven dat deze uit de buurt moet blijven, dan dat zij als een geslagen hond naast mij loopt omdat ik het blaffen eruit heb gecorrigeerd, ze zich nog veel ongemakkelijker gaat voelen met andere honden en misschien als puntje bij paaltje komt nog veel heftiger gaat reageren daardoor.
Amy vindt het al bedreigend als een loslopende hond, zeker met wat vaart, op haar af komt. Moet je nagaan hoe dat voor een piepklein hondje is.
Om die reden corrigeer ik mijn hondjes dus niet voor uitvallen. Ze doen het zelden overigens en als ze het doen is het omdat ze bang zijn en ze te druk en met teveel poeha benaderd worden. Bas krimpt meestal ineen en Tom is toch een echte straatrat en die durft dan wel een bek op te zetten. Uit angst en zelfbehoud want aanvallen doet hij nooit. Hij gromt en snapt mis...
Zou ik ze gaan corrigeren dan voelen ze zich ook door mij niet meer gesteund en dan moeten ze zichzelf nog meer gaan verdedigen. De kunst is juist om je hondjes te beschermen en vertrouwen te geven. Dus ik roep ze naast en ga tussen hen en de andere hond in staan. Ik bescherm ze. En het werpt vruchten af. Ze vallen hoogst zelden uit en grommen soms wat binnensmonds als we een loerende hond passeren. Ik vraag iedereen met onbekende hond aub even aan te lijnen en dan passeren we elkaar zonder enige actie! Super. Was ik gaan corrigeren zoals ik dat eerder bij Wuilus en Dapper wel deed dan zou dat zonder effect zijn. Immers, die vielen hun hele leven uit behalve als ik een koekje of bal had. Dus vandaar dat ik een beetje moedeloos wordt van de mensen die vinden dat er maar flink gecorrigeerd moet worden op keffen. Dat werkt totaal averechts. Durf zelfs te stellen dat de keffers meer zijn gaan keffen naarmate de eigenaar er harder tegen op is gaan treden. En als je zo'n hondje al stil kan corrigeren staat het bol van stress en lokt het op andere manieren agressie uit. Nu snapt vrijwel elke hond dat het alleen maar een grote afwerende waffel is. Tenminste, mijn grote honden deden nooit wat als er een klein hondje begon te keffen. Ze namen dat niet als dreigen of uitlokken aan maar begrepen denk ik dat het beestje angstig was en lieten het met rust.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

laeken schreef: Dus vandaar dat ik een beetje moedeloos wordt van de mensen die vinden dat er maar flink gecorrigeerd moet worden op keffen. Dat werkt totaal averechts.
Dat ligt eraan. Hier woont een dame in de buurt die echt jaren met een krijsende hond heeft gelopen. Een middelmaat buitenlandertje. Hond liep aan een tuig en zij wilde de hond ook vertrouwen geven dus bleef ze dan staan of liep rustig door het krijsen negerend.
Dat heeft echt jaren zo geduurd maar inmiddels is het helemaal over en de hond loopt nu zelfs ontspannen langs andere honden.
Ik sprak daar laatst met de man van deze dame over die nu ook met de hond loopt , wat eerst niet zo was, en complimenteerde hem met de vooruitgang.
Die was dus wel gekomen omdat hij het gekrijs zat was en het simpelweg is gaan verbieden en er een korte periode streng op heeft gecorrigeerd. Ik vind dat de hond nu echt beter af is , waar ze eerst maar krijsend gestrest liep te wezen is het nu gewoon duidelijk voor haar en werkt dit bij haar in ieder geval veel beter en heb ik het idee dat ze zich nu veel prettiger voelt omdat het duidelijk is wat er van haar verwacht wordt.
Zij heeft duidelijk baat gehad bij die begrenzing al zal dat bij een andere hond uiteraard anders kunnen zijn en kleine hondjes salto's laten maken dat is van de zotte en zou ik zelf in ieder geval nooit doen.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

Tineke schreef:
laeken schreef: Dus vandaar dat ik een beetje moedeloos wordt van de mensen die vinden dat er maar flink gecorrigeerd moet worden op keffen. Dat werkt totaal averechts.
Dat ligt eraan. Hier woont een dame in de buurt die echt jaren met een krijsende hond heeft gelopen. Een middelmaat buitenlandertje. Hond liep aan een tuig en zij wilde de hond ook vertrouwen geven dus bleef ze dan staan of liep rustig door het krijsen negerend.
Dat heeft echt jaren zo geduurd maar inmiddels is het helemaal over en de hond loopt nu zelfs ontspannen langs andere honden.
Ik sprak daar laatst met de man van deze dame over die nu ook met de hond loopt , wat eerst niet zo was, en complimenteerde hem met de vooruitgang.
Die was dus wel gekomen omdat hij het gekrijs zat was en het simpelweg is gaan verbieden en er een korte periode streng op heeft gecorrigeerd. Ik vind dat de hond nu echt beter af is , waar ze eerst maar krijsend gestrest liep te wezen is het nu gewoon duidelijk voor haar en werkt dit bij haar in ieder geval veel beter en heb ik het idee dat ze zich nu veel prettiger voelt omdat het duidelijk is wat er van haar verwacht wordt.
Zij heeft duidelijk baat gehad bij die begrenzing al zal dat bij een andere hond uiteraard anders kunnen zijn en kleine hondjes salto's laten maken dat is van de zotte en zou ik zelf in ieder geval nooit doen.
Er zijn twee factoren. Eén is de hond duidelijk maken wat jij van hem verwacht, en twee is de emotie die de hond heeft. Amy weet heus wel dat ik niet wil dat ze naar andere honden blaft ;-) Ik corrigeer haar niet fysiek of door haar salto's te laten maken, maar ik zeg heus wel eens 'Nee, dat hoeft niet' op een normale toon als we geen afstand kunnen nemen of ik het op dat moment niet op een andere manier op kan lossen. Schreeuwen, fysiek corrigeren, mopperen, boos worden, dat voegt alleen maar spanning toe en ze staat op zo'n moment al bol van de spanning, dus dat helpt echt niets.
De andere factor, namelijk dat zij het eng/spannend/bedreigend vindt als een hond op haar af komt, daar heeft corrigeren alleen een negatief effect op, want je zorgt er alleen maar voor dat de associatie met andere honden nóg negatiever wordt.
Dus ja, ik ben het ermee eens dat het ook heel belangrijk is om de hond duidelijk te maken wat je van hem verwacht en hem te leren wat hij wel moet doen in die situaties, maar daarmee is heel vaak het werkelijke probleem nog niet opgelost. Dat kost meestal veel meer tijd.
Tineke
Zeer actief

DeDiana schreef:
Tineke schreef:
Er zijn twee factoren. Eén is de hond duidelijk maken wat jij van hem verwacht, en twee is de emotie die de hond heeft. Amy weet heus wel dat ik niet wil dat ze naar andere honden blaft ;-) Ik corrigeer haar niet fysiek of door haar salto's te laten maken, maar ik zeg heus wel eens 'Nee, dat hoeft niet' op een normale toon als we geen afstand kunnen nemen of ik het op dat moment niet op een andere manier op kan lossen. Schreeuwen, fysiek corrigeren, mopperen, boos worden, dat voegt alleen maar spanning toe en ze staat op zo'n moment al bol van de spanning, dus dat helpt echt niets.
De andere factor, namelijk dat zij het eng/spannend/bedreigend vindt als een hond op haar af komt, daar heeft corrigeren alleen een negatief effect op, want je zorgt er alleen maar voor dat de associatie met andere honden nóg negatiever wordt.
Dus ja, ik ben het ermee eens dat het ook heel belangrijk is om de hond duidelijk te maken wat je van hem verwacht en hem te leren wat hij wel moet doen in die situaties, maar daarmee is heel vaak het werkelijke probleem nog niet opgelost. Dat kost meestal veel meer tijd.
ik weet niet hoe die meneer het gedaan heeft , ik denk trouwens dat hij zich niet in de motivatie van die hond verdiept heeft maar gewoon het krijsen zat was :mrgreen:
Ik gok er wel op dat hij niet extreem hard met haar is omgesprongen , zo'n type leek het mij niet in ieder geval hij was ook duidelijk dol op de hond.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

Tineke schreef:
DeDiana schreef:
Tineke schreef:
ik weet niet hoe die meneer het gedaan heeft , ik denk trouwens dat hij zich niet in de motivatie van die hond verdiept heeft maar gewoon het krijsen zat was :mrgreen:
Ik gok er wel op dat hij niet extreem hard met haar is omgesprongen , zo'n type leek het mij niet in ieder geval hij was ook duidelijk dol op de hond.
Ja, in dit geval gok ik dat de hond dus nooit duidelijk was gemaakt dat dat krijsen ongewenst was ;-) Als je dat niet duidelijk maakt, zal de hond daar waarschijnlijk inderdaad niet snel uit zichzelf mee stoppen. Terwijl de motivatie voor dat gedrag misschien al lang en breed verdwenen was, maar het gedrag zelf inmiddels een gewoonte was geworden. ;-)
laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
Natuurlijk moet je ook gedrag begrenzen. Bij mij mogen ze bv niet contact zoeken als ze volgen. Ook niet kijken. En ook niet voorop lopen etc. Dat begrens ik en corrigeer ik desnoods. Als Tom echter gaat grommen spreekt hij zijn taal en heb ik iets te dichtbij laten komen. Hij doet wat hij moet doen omdat hij door mij in een situatie kwam die hij niet trekt. Dat is een beetje het idee erachter. Tom gromt ook wel eens naar mensen. Dan willen ze hem aaien en gaan over hem heen hangen en dan van boven langzaam naar zijn kopje. Dan zeg ik dus stop en niet aaien! Ik zeg niet Tom nee!!! of foei! Want hij kan niks anders dan laten weten dat hij dit niet trekt.

Dus ja, begrenzen kan goed helpen. En als vertrouwen geven niet helpt kan je misschien best corrigeren. Wat ik lees van die vrouw is echter dat ze geen vertrouwen gaf maar de hond keer op keer in de situatie bracht waarbij de hond het op een gillen heeft gezet. En dat heeft ze vervolgens genegeerd. Die hond had getraind moeten worden door hem langzaam dichterbij te brengen en te voorkomen dat hij moest gillen. Dus wat die vrouw deed was niet per definitie wat ik bedoel. Ik train bv bezoek met Tom door hem in de bench te doen. Daar mag hij grommen en blaffen als bezoek binnen komt. Ik reageer daar niet op en doe leuk met bezoek en verwelkom ze. Dan gaat iedereen zitten en eenmaal rust in de tent gaat Tom los. Bezoek weet dat ze hem absoluut niet mogen aaien of aandacht geven en dan komt hij ruiken. Daarna wil hij gewoon geaaid worden en zoekt contact. Zou ik hem corrigeren bij bezoek dan verliest hij vertrouwen in mij terwijl hij juist moet leren zijn gedrag te laten rusten en mij te vertrouwen met bezoek. Ik regel het wel en ik bescherm hem tegen situaties die hij nog niet aan kan. Hij gaat snel en goed vooruit zo. Ben dus blij dat ik er iemand bij heb gehaald want eerder corrigeerden wij uitvallen naar bezoek. Dat werd steeds erger en hij begon steeds meer zijn eigen dingen te doen. Niet op ons te letten en zijn gevoel te laten spreken. Hij moest wel. Hij stond er alleen voor als wij aan het foeteren waren en hij al bol van stress stond door territorium gedrag.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:Nu snapt vrijwel elke hond dat het alleen maar een grote afwerende waffel is. Tenminste, mijn grote honden deden nooit wat als er een klein hondje begon te keffen. Ze namen dat niet als dreigen of uitlokken aan maar begrepen denk ik dat het beestje angstig was en lieten het met rust.
Dat idee heb ik ook bij Amy. Andere honden snappen prima wat ze bedoelt, het is nog nooit voorgekomen dat een hond hierdoor vervelend ging doen tegen haar. Ze kijken een beetje verrast op en taaien weer af. Precies wat Amy wil dus, en daarom is het gedrag ook zo hardnekkig, want het is heel succesvol.
Amy geeft overigens voordat ze overgaat tot blaffen al heel veel signalen dat ze geen contact wil en veel honden begrijpen dat ook prima, maar de doorsnee hond die je op zondagmiddag in het losloopgebied treft, rent daar dwars doorheen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
DeDiana schreef:
Tineke schreef:
Die oude man met wawa's die hier loopt ook hoor. En dat is echt geen persoon die zich heeft verdiept in hondengedrag... als hij t zat is dan weten ze t heel goed en zijn ze stil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb het met Truus opgelost door aan mensen te vragen of ik achter ze aan mocht lopen met een gillende Truus :mrgreen: en na een minuut of zo hield ze dan op en het ging toen heel snel steeds beter, dus niet eruit gecorrigeerd, dat heeft ook niet veel zin bij een opgewonden terrier maar het gewoon opgezocht :wink:
Andere honden reageerden ook heel erg op haar gegil, alleen daarom wilde ik het al niet.

Maar ook een wawa kun je opvoeden, die van de buurman mag de hele lengte van de flex en maar tetteren, dat zou hier dus niet mogen :neenee: het is te slap om te zeggen het lukt niet met ze, het zit in het ras, dan had Baco ook wel half het dorp op kunnen eten of zo :mrgreen:

Ook Dirk ga ik het afleren, ik wil het niet. punt gewoon niet :tongue: maar ik heb er zo'n hekel aan, dus geef me een wawa en ik leer het hem af, we gaan leren loslopen en ballen en zwemmen, energie kwijt en aan een normale riem uit en kop dicht. :lol1:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik erger me totaal niet aan kleine blaffende honden. Dat heeft ook te maken met dat de honden die we nu hebben heel tolerant zijn naar andere honden. Ze kunnen zeker wel snauwen, maar alles op een eerlijke manier. Ik ben alleen wel eens verbaasd hoe ver mensen hun hond laten gaan zonder in te grijpen. Dan vraag ik me toch af of ze het risico niet zien want niet iedere hond heeft evenveel geduld in zo'n situatie.

Kleine honden het blaffen afleren gaat in veel gevallen wel, ik heb er drie gehad maar dat heeft zeker wel een tijdje geduurd voordat ik dat goed onder de knie had. de drive om te blaffen blijft wel maar afleiden gaat op een gegeven moment na veel training steeds makkelijker.

Het enige waar ik echt bang voor ben is dus voor zulke honden en bijbehorende mensen als uit de openingspost. Je kunt gewoon helemaal niks. Je ziet het niet aankomen en voordat je het weet is je hond dood. Ik wil alle maatregelen nemen en alle verantwoordelijkheid bij mezelf leggen. Alleen tegen zulke situaties kun je je niet beschermen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ri@ schreef:
Het enige waar ik echt bang voor ben is dus voor zulke honden en bijbehorende mensen als uit de openingspost. Je kunt gewoon helemaal niks. Je ziet het niet aankomen en voordat je het weet is je hond dood. Ik wil alle maatregelen nemen en alle verantwoordelijkheid bij mezelf leggen. Alleen tegen zulke situaties kun je je niet beschermen.
Nou dat heb ik ook wel ja, met Jol maar ook met Aki als zo'n hond uit het niets aan komt en ze klappen er op dan is het vaak einde van je eigen hond of enorm letsel.
Hier weinig van dat type honden die loslopen, heb het slechts een enkele keer meegemaakt. En dat betrof 1x een baas die schrok maar toen hij zag dat Aki een reu was verzuchtte hij dat het wel goed zou gaan. De man had 1 teef los en 1 aan de lijn die dus vooruit schoot richting de ook zo aangelijnde Aki, en toen kwam de loslopende hond ook bij hem staan) Hij had alleen Jol over het hoofd gezien :oeps: maar die had volgens mij al een voorgevoel want die had zich heel klein gemaakt en was achter Aki langs geschoven en vast vooruit gelopen (zij liep gelukkig dus los).
En een keer een reu toen mijn vriend met Aki liep. Dat dier was aan het fixeren op Jol en toen mijn vriend de bijbehorende bazin vroeg haar hond even bij zich te roepen kreeg hij een grote bek. "hij doet toch niets, normaal had hij er al opgeklapt want hij heeft het niet zo op andere honden :80: :piew: Toen kreeg de hond Aki in het vizier, maar goed, mijn vriend is er toen voor gaan staan in ieder geval. Maar mijn hemel, dat soort honden laat je toch niet loslopen in en klein onoverzichtelijk bosparkje, waar ze overigens officieel niet eens los mogen lopen :piew:

En ik heb wel een beetje een hekel aan aanblaffende kleinere honden die loslopen met baasjes die er niets aan doen. Het gebeurd ook nu weer regelmatig dat Aki belaagd wordt door meerdere van dat soort types en we willen gewoon niet uitproberen wat hij doet als hij op dat moment ook los loopt. Maar ze worden steeds vervelender, tot happen in de poten aan toe. Tot nu toe doet hij niets, maar zoals ik al zei, we willen het niet uitproberen door hem ook los te klikken (het mag daar). Mijn eerste reu was ook altijd zeer tolerant, tot hij wel een serieuze knauw te pakken had en daar op reageerde. Toen was het ineens een onbetrouwbare tering hond, iets waar ik zelf ook op ging lopen dus het werd echt een wisselwerking tussen mij, mijn hond(en) en kleine felle honden met bazen die ze niet terug riepen en vonden dat ik het altijd maar in goede banen moest leiden. Ging overigens ook enorm twijfelen aan mijn honden, maar goed honden die normaal deden en over de vloer kwamen daar ging het goed mee, en kon ik ook gewoon mee wandelen.
Maar ik kan me nog steeds irriteren aan bepaalde eigenaren die bepaalde blafbekken maar laten gaan, vaak onder het mom van "ze hebben een hekel aan herders!" ja kut.. nog even en mijn hond krijgt een hekel aan die blafbekken van jou en doet wel wat en dan ben ik verder van huis want dat wil ik namelijk niet :gvd:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn buurman voor aan de weg heeft een chi en een stabij kruising. Zodra die hondjes mijn honden zien dan flippen ze volledig. Blaffen, grommen en gillen als gekken. Maar die van mij reageren daar alle 3 helemaal niet op. Ze negeren ze en doen net of ze niet bestaan. Dat heb ik ze verder niet geleerd of zo. Maar blijkbaar zien ze er totaal geen gevaar in. Ik weet zeker dat als er een grote hond aan de andere kant van dat hek zou staan blaffen het een ander verhaal was. Maar ik blijf het elke keer weer apart vinden dat ze die beestjes straal negeren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”