Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond

Ongelezen bericht door Maeve »

laeken schreef:
DeDiana schreef:Ik kom nauwelijks echt kleine hondjes tegen tijdens de wandelingen (in bos, recreatie- en losloopgebied). Heel begrijpelijk, ik zou het zelf ook doodeng vinden om met zo'n echte mini tussen de grote honden in het bos te lopen. In de wijk zie ik ze wel veel, maar daar wandelen wij zelf niet vaak.
Ook spa's kom ik heel weinig tegen en lopen hier ook vooral aangelijnd in de wijk, niet zo veel in de losloopgebieden.
En ik heb noch met kleine keffende hondjes als met fixerende spa's een probleem zolang de eigenaar ze maar goed aangelijnd heeft.

Ik denk dat er heel vaak veel te makkelijk wordt gedacht over het omgaan met een uitvallende hond. In de meeste gevallen is dat inderdaad onzekerheid of angst en het kost gewoon veel tijd, energie en training om de hond te leren dat uitvallen niet nodig is. Ik heb zelf liever dat Amy een paar keer blaft naar een andere hond om aan te geven dat deze uit de buurt moet blijven, dan dat zij als een geslagen hond naast mij loopt omdat ik het blaffen eruit heb gecorrigeerd, ze zich nog veel ongemakkelijker gaat voelen met andere honden en misschien als puntje bij paaltje komt nog veel heftiger gaat reageren daardoor.
Amy vindt het al bedreigend als een loslopende hond, zeker met wat vaart, op haar af komt. Moet je nagaan hoe dat voor een piepklein hondje is.
Om die reden corrigeer ik mijn hondjes dus niet voor uitvallen. Ze doen het zelden overigens en als ze het doen is het omdat ze bang zijn en ze te druk en met teveel poeha benaderd worden. Bas krimpt meestal ineen en Tom is toch een echte straatrat en die durft dan wel een bek op te zetten. Uit angst en zelfbehoud want aanvallen doet hij nooit. Hij gromt en snapt mis...
Zou ik ze gaan corrigeren dan voelen ze zich ook door mij niet meer gesteund en dan moeten ze zichzelf nog meer gaan verdedigen. De kunst is juist om je hondjes te beschermen en vertrouwen te geven. Dus ik roep ze naast en ga tussen hen en de andere hond in staan. Ik bescherm ze. En het werpt vruchten af. Ze vallen hoogst zelden uit en grommen soms wat binnensmonds als we een loerende hond passeren. Ik vraag iedereen met onbekende hond aub even aan te lijnen en dan passeren we elkaar zonder enige actie! Super. Was ik gaan corrigeren zoals ik dat eerder bij Wuilus en Dapper wel deed dan zou dat zonder effect zijn. Immers, die vielen hun hele leven uit behalve als ik een koekje of bal had. Dus vandaar dat ik een beetje moedeloos wordt van de mensen die vinden dat er maar flink gecorrigeerd moet worden op keffen. Dat werkt totaal averechts. Durf zelfs te stellen dat de keffers meer zijn gaan keffen naarmate de eigenaar er harder tegen op is gaan treden. En als je zo'n hondje al stil kan corrigeren staat het bol van stress en lokt het op andere manieren agressie uit. Nu snapt vrijwel elke hond dat het alleen maar een grote afwerende waffel is. Tenminste, mijn grote honden deden nooit wat als er een klein hondje begon te keffen. Ze namen dat niet als dreigen of uitlokken aan maar begrepen denk ik dat het beestje angstig was en lieten het met rust.
Mja en toch, ik vind dat wel risicovol :oeps: Nu vallen jouw honden zo te lezen uit als een andere hond ze benaderd, dat is nog vrij normaal gedrag. Maar het is veel kleine hondjes ook niet vreemd om met een krijsbek op andere honden af te rennen. Ik had het een hele poos geleden, 2 York-achtige hondjes, loslopend in het bos. Ze kwamen beide al krijsend en tandenblikkerend op mijn honden af, waarna de eigenaar riep: Ze doen niks hoor, ze zijn bang! :oeps: Gelukkig voor hen was dat in de periode dat Coda er al niet meer was..Biz reageerde erop door ze gelijk te overspoelen met kalmerende signalen en op de grond te gaan liggen. Maar Coda had ik er van af moeten trekken vrees ik, die accepteerde dat gedrag niet. Niet van een molosser, en niet van een York. Dan maak je het jezelf en elkaar wel erg lastig door honden (en mensen) plotseling maar te confronteren met dit gedrag hoor. Zo'n hond moet dat echt nooit met de dood bekopen, dat staat buiten kijf. Maar ik vind wel eens dat eigenaren hun hond wat meer in bescherming mogen nemen tegen zichzelf.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ri@ schreef:Het enige waar ik echt bang voor ben is dus voor zulke honden en bijbehorende mensen als uit de openingspost. Je kunt gewoon helemaal niks. Je ziet het niet aankomen en voordat je het weet is je hond dood. Ik wil alle maatregelen nemen en alle verantwoordelijkheid bij mezelf leggen. Alleen tegen zulke situaties kun je je niet beschermen.
Nee inderdaad dat kun je ook niet. Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken. Wel ooit eens in een ver verleden kwamen er twee loslopende boxers heel vroeg in de ochtend op mij af terwijl ik met een aangelijnde Rio en Orson en loslopende Micron op weg naar de auto was.
Ondanks dat ik honden heb die zich hier goed tegen konden verweren weet ik het gevoel van angst en paniek nog toen ik ze zag aankomen met de baasjes er honderd meter achter aan rennend , wetende dat die krengen op mijn honden zouden gaan klappen :ugh: Micron dook het riet in en Orson stond zijn mannetje wel en Rio moest dat ook wel doen maar leuk was het niet. Gelukkig is het goed afgelopen maar met enkel Micron zou dat er heel anders hebben kunnen uitzien.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Maeve schreef:Ik had het een hele poos geleden, 2 York-achtige hondjes, loslopend in het bos. Ze kwamen beide al krijsend en tandenblikkerend op mijn honden af, waarna de eigenaar riep: Ze doen niks hoor, ze zijn bang! :oeps: Gelukkig voor hen was dat in de periode dat Coda er al niet meer was..Biz reageerde erop door ze gelijk te overspoelen met kalmerende signalen en op de grond te gaan liggen. Maar Coda had ik er van af moeten trekken vrees ik, die accepteerde dat gedrag niet. Niet van een molosser, en niet van een York. Dan maak je het jezelf en elkaar wel erg lastig door honden (en mensen) plotseling maar te confronteren met dit gedrag hoor. Zo'n hond moet dat echt nooit met de dood bekopen, dat staat buiten kijf. Maar ik vind wel eens dat eigenaren hun hond wat meer in bescherming mogen nemen tegen zichzelf.
Dat snap ik ook niet. Hier loopt een dame in het hondenbos met een aantal teckels die het dus ook niet bij aanblaffen houden maar erop af stormen en naar de hielen gaan lopen happen :ugh:
Nou is Abra echt de meest zachtaardige hond die je kunt tegenkomen maar dan echt niet te beroerd om uit te leggen hoe onbeleefd dat soort gedrag is :F: Toen we laatst een groepje loslopende honden tegen kwamen waarvan er ook een vrolijk teckeltje haar en een aangelijnde Luus kwam begroeten gebeurde er niets want dat vinden ze beide prima.
Ik snap dus ook niet waarom mensen dat hielen happen in een losloopbos toestaan , je kunt toch wel bedenken dat zoiets mis gaat en dat is dan ook inderdaad gebeurt met een andere hond die daar ook liep en zelfs dan is er nog geen enkele zelfreflectie te bespeuren :19: Ik zou mijn honden daarvoor beschermen zelf inderdaad. Ik had vroeger een best wel fel Keeshondje die had ook minder vrijheid dan mijn andere honden omdat het een loeder kon zijn :19: En krijsen deed hij ook niet , klaarblijkelijk had ik toen ook al last van dezelfde krijsallergie als waar ik nu ook nog last van heb :mrgreen:
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Maeve schreef:
laeken schreef:
DeDiana schreef:Ik kom nauwelijks echt kleine hondjes tegen tijdens de wandelingen (in bos, recreatie- en losloopgebied). Heel begrijpelijk, ik zou het zelf ook doodeng vinden om met zo'n echte mini tussen de grote honden in het bos te lopen. In de wijk zie ik ze wel veel, maar daar wandelen wij zelf niet vaak.
Ook spa's kom ik heel weinig tegen en lopen hier ook vooral aangelijnd in de wijk, niet zo veel in de losloopgebieden.
En ik heb noch met kleine keffende hondjes als met fixerende spa's een probleem zolang de eigenaar ze maar goed aangelijnd heeft.

Ik denk dat er heel vaak veel te makkelijk wordt gedacht over het omgaan met een uitvallende hond. In de meeste gevallen is dat inderdaad onzekerheid of angst en het kost gewoon veel tijd, energie en training om de hond te leren dat uitvallen niet nodig is. Ik heb zelf liever dat Amy een paar keer blaft naar een andere hond om aan te geven dat deze uit de buurt moet blijven, dan dat zij als een geslagen hond naast mij loopt omdat ik het blaffen eruit heb gecorrigeerd, ze zich nog veel ongemakkelijker gaat voelen met andere honden en misschien als puntje bij paaltje komt nog veel heftiger gaat reageren daardoor.
Amy vindt het al bedreigend als een loslopende hond, zeker met wat vaart, op haar af komt. Moet je nagaan hoe dat voor een piepklein hondje is.
Om die reden corrigeer ik mijn hondjes dus niet voor uitvallen. Ze doen het zelden overigens en als ze het doen is het omdat ze bang zijn en ze te druk en met teveel poeha benaderd worden. Bas krimpt meestal ineen en Tom is toch een echte straatrat en die durft dan wel een bek op te zetten. Uit angst en zelfbehoud want aanvallen doet hij nooit. Hij gromt en snapt mis...
Zou ik ze gaan corrigeren dan voelen ze zich ook door mij niet meer gesteund en dan moeten ze zichzelf nog meer gaan verdedigen. De kunst is juist om je hondjes te beschermen en vertrouwen te geven. Dus ik roep ze naast en ga tussen hen en de andere hond in staan. Ik bescherm ze. En het werpt vruchten af. Ze vallen hoogst zelden uit en grommen soms wat binnensmonds als we een loerende hond passeren. Ik vraag iedereen met onbekende hond aub even aan te lijnen en dan passeren we elkaar zonder enige actie! Super. Was ik gaan corrigeren zoals ik dat eerder bij Wuilus en Dapper wel deed dan zou dat zonder effect zijn. Immers, die vielen hun hele leven uit behalve als ik een koekje of bal had. Dus vandaar dat ik een beetje moedeloos wordt van de mensen die vinden dat er maar flink gecorrigeerd moet worden op keffen. Dat werkt totaal averechts. Durf zelfs te stellen dat de keffers meer zijn gaan keffen naarmate de eigenaar er harder tegen op is gaan treden. En als je zo'n hondje al stil kan corrigeren staat het bol van stress en lokt het op andere manieren agressie uit. Nu snapt vrijwel elke hond dat het alleen maar een grote afwerende waffel is. Tenminste, mijn grote honden deden nooit wat als er een klein hondje begon te keffen. Ze namen dat niet als dreigen of uitlokken aan maar begrepen denk ik dat het beestje angstig was en lieten het met rust.
Mja en toch, ik vind dat wel risicovol :oeps: Nu vallen jouw honden zo te lezen uit als een andere hond ze benaderd, dat is nog vrij normaal gedrag. Maar het is veel kleine hondjes ook niet vreemd om met een krijsbek op andere honden af te rennen. Ik had het een hele poos geleden, 2 York-achtige hondjes, loslopend in het bos. Ze kwamen beide al krijsend en tandenblikkerend op mijn honden af, waarna de eigenaar riep: Ze doen niks hoor, ze zijn bang! :oeps: Gelukkig voor hen was dat in de periode dat Coda er al niet meer was..Biz reageerde erop door ze gelijk te overspoelen met kalmerende signalen en op de grond te gaan liggen. Maar Coda had ik er van af moeten trekken vrees ik, die accepteerde dat gedrag niet. Niet van een molosser, en niet van een York. Dan maak je het jezelf en elkaar wel erg lastig door honden (en mensen) plotseling maar te confronteren met dit gedrag hoor. Zo'n hond moet dat echt nooit met de dood bekopen, dat staat buiten kijf. Maar ik vind wel eens dat eigenaren hun hond wat meer in bescherming mogen nemen tegen zichzelf.
Ik vind blaffen of uitvallen dan ook wel iets anders dan krijsend eropaf rennen. Dat zou ik zelf ook absoluut niet willen en als ik zo'n hondje had, bleef die bij mij dus aangelijnd en ging ik daar hard op trainen, want zo'n hondje moet inderdaad tegen zichzelf beschermd worden. Maar zoiets heb ik voor zover ik me kan herinneren maar twee keer meegemaakt, een keer met een chi die Mila in haar neus beet en een jack russell die door Mila direct op zijn rug werd gelegd. Dat soort situaties vind ik met wat grotere honden ook eng, want ik vind het normaal dat een grotere hond zich verweert als hij wordt gebeten en dat kan lullig uitpakken bij een klein hondje. Een hond reageert dan gewoon primair, maar door de enorme verschillen in grootte kan dat eigenlijk niet meer.
Ik heb het overigens ook een keer meegemaakt dat een staffordkruising uit het niets op Mila dook, Mila was toen pas een maand of 8. Die hond kwam uit de bosjes vliegen, vloog haar naar de keel en beet meteen vast, maar had gelukkig alleen maar haar te pakken en konden we er zo vanaf trekken. Mila was alleen wat haar armer en flink geschrokken natuurlijk. Dat hadden wij inderdaad niet kunnen voorkomen en het gebeurde totaal zonder aanleiding; Mila en ik hadden die hond allebei niet zien aankomen, hij kwam letterlijk uit een bosje vliegen waar wij nietsvermoedend langsliepen. En het bleek niet voor het eerst dat die hond zoiets deed, dus waarom iemand zo'n hond in een druk park los liet lopen, zal ik nooit begrijpen.
Tineke
Zeer actief

DeDiana schreef:En het bleek niet voor het eerst dat die hond zoiets deed, dus waarom iemand zo'n hond in een druk park los liet lopen, zal ik nooit begrijpen.
Dat snap ik dus ook niet en dat vind ik de eigenaren waar ts aan refereert ook zeker te verwijten.
De boxers die op Orson en Rio vlogen was het ook van bekend dat ze dat deden. Ze waren eerder als eens op Tash gedoken en toen wilde ze echt de discussie met mij aangaan dat zij een reu moest zijn want teven deden ze nooit wat. Alsof ik het geslacht van mijn eigen hond niet weet :denken:
Het was dan nog wel vroeg, al was ik al wel op weg naar de auto na een wandeling, maar honden die echt honderden meters bij hun baas vandaan rennen zodra ze andere honden zien om te knokken laat je niet los lopen ,ook niet vroeg ook niet midden in de nacht die houd je standaard vast.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

Tineke schreef:
DeDiana schreef:En het bleek niet voor het eerst dat die hond zoiets deed, dus waarom iemand zo'n hond in een druk park los liet lopen, zal ik nooit begrijpen.
Dat snap ik dus ook niet en dat vind ik de eigenaren waar ts aan refereert ook zeker te verwijten.
De boxers die op Orson en Rio vlogen was het ook van bekend dat ze dat deden. Ze waren eerder als eens op Tash gedoken en toen wilde ze echt de discussie met mij aangaan dat zij een reu moest zijn want teven deden ze nooit wat. Alsof ik het geslacht van mijn eigen hond niet weet :denken:
Het was dan nog wel vroeg, al was ik al wel op weg naar de auto na een wandeling, maar honden die echt honderden meters bij hun baas vandaan rennen zodra ze andere honden zien om te knokken laat je niet los lopen ,ook niet vroeg ook niet midden in de nacht die houd je standaard vast.
Precies, en veel incidenten hadden kunnen worden voorkomen als iedereen zo dacht.
Ik kan het echt niet begrijpen dat je dat als baas op je geweten wilt hebben, zeker als je weet dat de kans bestaat dat je hond zoiets doet. Dan breng je gewoon willens en wetens andere honden in gevaar en uiteindelijk kan ook je eigen hond de dupe worden van je onverantwoordelijke gedrag.
Het baasje van die stafford die Mila aanvloog zei destijds ook: 'Het is zeker een reu? Normaal doet hij zoiets alleen bij reuen.' Nou, ehh, nee, het is een teefje van 8 maanden - en zodoende wist ik dus ook dat de hond al vaker andere honden was aangevlogen, maar desondanks toch los liep.
Ik vervloek al dat haar wel eens, zoals nu als Mila in de rui is, maar toen is het wel haar redding geweest. :mrgreen:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Tineke schreef:Ik vind chi's en zeker die hele kleine mini's die je tegenwoordig ziet eigenlijk ook geen honden voor een roedel met andere grote honden. Ze lijken me zo kwetsbaar , tenminste die hele fragiele kleintjes.
Micron is ook klein maar wel stevig en zeker niet fragiel te noemen :mrgreen:
Ik zou het zelf eng vinden een combinatie van zo klein en heel groot.
Een poot spelenderwijs verkeerd en je hondje kan kapot zijn stel ik me altijd zo voor.
Wij hebben chihuahua's en Cane Corso's, kan prima hoor. De kleinen spelen niet mee met de groten, ze zijn zich dan heel bewust van hun grootte. Samen slapen op de bank doen ze dan weer wel. Het is hier echt nog nooit fout gegaan.
En Pebbles gaat echt overal mee heen. De stad in, het bos in, waarom zou ik haar alleen in de tuin laten? Spelen met grote honden doet ze toch niet en als ze een grote bek op zet, gaat ze de lucht in en wordt het bekkie dicht geklemd tot de hond weg is. Maar ze vindt het geweldig om mee te mogen, ze is ook maar gewoon hond.
Laatst gewijzigd door tbeast op 30 jul 2017 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

S@ndr@ schreef:
laeken schreef:
tbeast schreef:Geloof me, een salto helpt niet. Ik denk ook dat het genetisch bepaald is, ze kàn gewoon haar mond niet houden. Maar ik hou haar graag heel, dus dan maar haar bek dicht knijpen. Ik snap dus ook dat er honden zijn die niet anders kunnen dan hun soortgenoten uit te willen moorden, en als ik zo'n hond had (ik reken de Cane Corso daar dan niet onder), zou ik ook al het mogelijke doen om te zorgen dat hij niet kan doen wat hij volgens zijn genen moet doen.
Precies dat is het. Als je van bepaalde kleine hondjes verwacht dat ze sociaal en stil zijn kan je ook een pitbull kopen en zeggen dat die met goede opvoeding lekker los kan op speelweides. Om die reden reageer ik ook feller in deze topic. Je wil niet weten hoeveel mensen problemen hebben met chihuahua's die overal op blaffen en uitvallen. Dat is deels hun karakter en deels omdat ze heel snel angstig worden door ervaringen met grote honden.
Ik vind het dus niet prettig als er net gedaan wordt alsof je dat effe weg hebt. Ik heb het in mijn omgeving gezien. Ze erg dat betreffende hondje herplaatst is. Hij kon nergens tegen.
feitelijk lees ik dan ik tolereer het van een klein hondje( want t is niet te doen) , en tyson kunnen we t ook niet afleren ( zit in de genen) dus we moeten het maar goed vinden.. dat tyson wil killen, laat maar lekker fixerend in de lijn hangen dan........ je kunt er niets aan doen toch :U: t is maar net hoe je t draait.
Het wordt juist níet getolereerd, daarom hou ik de bek dicht van Pebbles, zodat ze niet kan doen wat ze zou willen doen.
En dat verwacht ik andersom ook van eigenaren van hondenkillers. Dat ze alles doen (bijvoorbeeld een muilkorf) om ervoor te zorgen dat ze niet kunnen doen wat ze zouden willen doen.
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tbeast schreef:
Tineke schreef:Ik vind chi's en zeker die hele kleine mini's die je tegenwoordig ziet eigenlijk ook geen honden voor een roedel met andere grote honden. Ze lijken me zo kwetsbaar , tenminste die hele fragiele kleintjes.
Een poot spelenderwijs verkeerd en je hondje kan kapot zijn stel ik me altijd zo voor.
Wij hebben chihuahua's en Cane Corso's, kan prima hoor. De kleinen spelen niet mee met de groten, ze zijn zich dan heel bewust van hun grootte. Samen slapen op de bank doen ze dan weer wel. Het is hier echt nog nooit fout gegaan.
En Pebbles gaat echt overal mee heen. De stad in, het bos in, waarom zou ik haar alleen in de tuin laten? Spelen met grote honden doet ze toch niet en als ze een grote bek op zet, gaat ze de lucht in en wordt het bekkie dicht geklemd tot de hond weg is. Maar ze vindt het geweldig om mee te mogen, ze is ook maar gewoon hond.
Ja precies de kleintjes spelen niet met de groters mee, ik zou zelf zo`n combi nooit maken en je zult ook niet de eerste zijn als je in de toekomst met zo`n kleintje in je handen staat omdat hij per ongeluk of expres stuk is gemaakt, ,ken nu al meerdere gevallen met vaak asl gevolg dat de groter weg moest. dus ik persoonlijk zo t niet doen..... maar iedereen zijn keuze :wink: maar ook als ze loslopen zul je ze soms in bescherming moeten nemen, want zelfs als mijn CC gemuilkorfd zou zijn ( wat niet nodig is) als hij er op gaat staan is het stuk ....
Tineke
Zeer actief

tbeast schreef:
`

Oh ik zou haar niet alleen in de tuin laten dat zeker niet , ze moeten ook gewoon lopen en doen.
Maar je hebt in chihuahua's best wel verschil je hebt echt hele kleine mini hondjes waarvan ik het echt eng zou vinden omdat ze mij zo kwetsbaar lijken.
Ik heb er ooit een in opvang gehad , een moeder met pups beestje woog nog geen twee kilo ik vond dat wel heel klein en kwetsbaar.
Micron is 7,5 kilo en speelt gewoon met de groterds , hij is vrij robuust gebouwd en ze zijn ook gewoon samen als we niet thuis zijn.
Micron loopt ook gewoon los buiten en wandelt ook langere wandelingen mee, al gaat hij nu hij ouder wordt en zijn hartje gaat opspelen ook wel in de draagzak mee.
Afbeelding

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy loopt ook vrolijk overal tussendoor hoor. En een enkele keer dan botst er eens wat tegen haar op. Nou ja dan schud ze zicht uit en loopt gewoon weer verder of de hond krijgt een snauw na. Droef en Izzy samen spelen ook gewoon, niks aan de hand. Droef gaat er vaak languit bij liggen en Izzy bespringt hem dan met de meest woeste geluiden erbij. Uiteraard heb ik toen Droef hier net was hier wel wat begeleiding in gegeven maar ze kunnen zich prima aan elkaar aanpassen.

2 Weken terug waren we op het honden veldje en er kwam ook een dwerg teckel op het veld. Beestje woog nog net geen 5 kg volgens mevrouw was hij eigenlijk al te klein om nog dwerg teckel te noemen. Maar het was een intacte reu en Droef is dat ook. Dus meneer de teckel was even aan het kijken of hij Droef uit de tent kon lokken. Ondertussen kreeg hij een correctie van zijn vrouwtje en ging hij weer door met spelen. Tot hij ineens op Droef afstoof en vol bij Droef in zijn nek hing. Droef schrikt zich daarop de blubber en maakt een sprong naar achter met teckel nog aan zijn nek. Teckel werd gelanceerd en maakte een mooie salto, kreeg vervolgens nog op zijn flikker van zijn vrouwtje en kijkt nu niet eens meer naar Droef als we elkaar tegen komen. Overigens lag ik zelf wel in een deuk van het lachen want te teleurstelling droop van die teckel af, die hele houding erbij toen hij boos weg liep nadat hij ook nog eens op zijn flikker had gekregen. Mevrouw schaamde zich dood op dat moment, maar kon daarna wel mee lachen.

Maar goed ik heb dan ook totaal geen reactieve hond. Als dit bijvoorbeeld bij Maylo was gebeurd dan was het ongetwijfeld minder lachwekkend afgelopen, die bracht ik dan ook niet in dit soort situatie's met hem ontweek ik zoveel mogelijk honden en als dat niet ging dan zorgde ik er wel voor dat hij niks kon.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik zat gisteren in Ahoy naast de ringen van de teckels en Chihuahua's. Horen en zien verging je :roll:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maeve schreef:
laeken schreef:

Dat soort gedrag wat jij beschrijft zou ik nooit toelaten. Dan bleven ze aangelijnd. Denk dat het beeld dat ik schets erger is dan het is. Mijn hondjes kun je nl gewoon kennis laten maken met elke hond. Dus dan vallen ze niet uit verder. Staan kalm neus aan neus met een border of lab. Geen punt. Zou ik echter op een terrasje zitten en ze zitten onder de tafel en er komt een honden kop kijken dan zullen ze wel uitvallen. Of toen die labradoodle de gekke 5 minuten over mijn hondjes kreeg idem. Met blikkerende tanden en mis snauwend verdedigen ze zichzelf dan. Of een patsende reu die ze blokkeert. Dan grommen ze ook.

Bas is een maand of twee geleden ook weer flink gepakt. Door een husky. Laat maar los zei de eigenaar. Mijn husky doet echt geen vlieg kwaad.... :oohja: Binnen 3 seconde had hij Bas te pakken en mijn partner moest die hond aan de halsband optillen. Bas lag op de rug en die hond pakte haar steeds vast en pinde haar tegen de grond. Goddank beet de husky nog niet door meteen. Bas voelde de dreiging want die gilde als een speenvarken. Daarna kunnen mijn hondjes direct weer kalmeren en lopen ze gewoon los bij diezelfde honden om het gesprek uit te zitten met de eigenaar. Het zijn echte straathondjes die super sociaal zijn 9 van de 10 keer. Tom reageerde ook niet eens terwijl hij ernaast stond.

Maar soms vallen ze toch wel uit. Bv bij honden die ook uitvallen. Los gaat altijd goed. Dus ze zullen nooit op honden af stuiven en dan keffen en happen. Dat soort gedrag accepteer ik niet en wordt hun dood.

Misschien een beter beeld. Mijn hondjes worden nl gewoon gepakt als ze kalm snuffelen. Kleine terriërs met hoge staartjes en dat lokt soms agressie uit. Grote honden duiken er zomaar op en dan gaat Bas gillen. Tom vecht terug uit noodweer. Bas doet niks terug. Ik durf ze gewoon niet meer los te laten bij grote onbekende honden. Zo klein als ze zijn hun hoge staartje en hoge oortjes lokken iets uit.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Een vriendin van me had een Chi van nog geen kilo. Veel te klein. Ze ging wel mee op visite maar dan in een kattenreismandje 'want daar kwam ze toch niet uit'.
En behold, Giovanna was nog niet bij ons binnen of ze strietste die mand uit, recht op mijn Deerhound af. :LOL: Die dacht wat heb ik nou aan mijn fiets hangen en rook aan de rat. En baasje maar gillen want die zag het al voor zich dat Giovanna naar binnen gestofzuigerd werd :LOL:

Giovanna is trouwens niet erg oud geworden want om te functioneren móest ze eten. Net een kolibri. Een simpele maagdarminfectie is haar dus ook fataal geworden.
Bezopen om van die teacups te fokken :piew:
Ik had een hele kleine chihuahua met vier pups in opvang, dat ging prima met onze honden maar als ik maar even naar boven ging dan deed ik alle pups en moeders wel in een bench.
Niet omdat ik bang was voor bijten maar ik dacht als ze een van hun even over het hoofd zien en erop staan is het plat.
Ik vond het best wel eng en was blij toen alles geplaatst was en dan waren onze toenmalige honden echt prima met kleintjes.
Maar zo fragiel en kwetsbaar hoeft voor mij niet.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

laeken schreef: Misschien een beter beeld. Mijn hondjes worden nl gewoon gepakt als ze kalm snuffelen. Kleine terriërs met hoge staartjes en dat lokt soms agressie uit. Grote honden duiken er zomaar op en dan gaat Bas gillen. Tom vecht terug uit noodweer. Bas doet niks terug. Ik durf ze gewoon niet meer los te laten bij grote onbekende honden. Zo klein als ze zijn hun hoge staartje en hoge oortjes lokken iets uit.
Micron heeft ook zo'n staart en toch heeft Micron daar zelden last van gehad moet ik zeggen.
Hij is eenmaal als pup gepakt door een Drent, een teefje die dacht dat hij een konijn was werd er als verklaring gegeven , en eenmaal door een Herder wel een reu maar in het pikkedonker dus of die hem kon zien betwijfel ik.
Micron zijn houding is vrij stoer moet ik wel zeggen maar hij wordt nu 13 jaar , heeft al die jaren met zijn eigen roedel geleefd en is met mij meegegaan naar werk waar hij ook weer tussen de honden liep.
Nooit geen probleem want hij is inderdaad ondanks zijn houding wel een mega sociaal hondje die precies weet wat wel en niet kan dat voelt hij feilloos aan.
Een dog die hem wat opdringerig benaderd om te spelen jaagt hij zo weg als hij weet dat het kan maar bij kkb van Lin was hij weer zo mak als een lammetje net als bij die Pekingnees die Eline toen ooit eens in opvang had :mrgreen:
Afbeelding

moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

Als wij als mens wat veel strenger gaan selecteren op honden intolerantie bij al die rassen of kruisingen , die verantwoordelijk zijn voor te veel hondenslachtoffers maken . Als wij nu als mens wat meer gaan letter op een stabieler karakter , Sounder in mind and body' bij de kleinere angst rassen/ kruisingen van deze dan zou er veel meer paix en vree zijn. Wij moeten als fokker gewoon ook meer verantwoording nemen voor wat we fokken.

Mensen die 'zo'n product' komen zullen bij tijd en wijle naïef blijven en 'verantwoordelijke baasjes' is voor heel veel nog een utopie.

Want, nee mijn hond hoeft niet slachtoffer te zijn van fokkers die het nu zo serieus nemen met de intentie van de ABKC om 'honden intolerantie er uit te fokken en een richting kiezen waar 'wat agressie naar honden' wel getolereerd wordt. Keurmeesters moeten toezien dat elke vorm van honden intolerantie niet is toegestaan. Nu heb ik een behoorlijke intolerante Am. Bully zien winnen op een show.

Het is al jammer dat er nu al te veel honden slachtoffer zijn geworden door het onverantwoordelijke fok gedrag van ons.Als fokker heb je namelijk invloed op hoe 'stress gevoelig' je je ras laat zijn.

Keurmeesters hebben een rol om ongewenst angstig gedrag, niet te tolereren .Hondenagressie bij 'HR" honden, blaf /angst/agressie bij kleinere rassen hebben allen de zelfde onderliggende factor..'Stress gevoeligheid'. Hoe hoger deze gevoeligheid is des ter groter de kans op agressie!
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:Een vriendin van me had een Chi van nog geen kilo. Veel te klein. Ze ging wel mee op visite maar dan in een kattenreismandje 'want daar kwam ze toch niet uit'.
En behold, Giovanna was nog niet bij ons binnen of ze strietste die mand uit, recht op mijn Deerhound af. :LOL: Die dacht wat heb ik nou aan mijn fiets hangen en rook aan de rat. En baasje maar gillen want die zag het al voor zich dat Giovanna naar binnen gestofzuigerd werd :LOL:

Giovanna is trouwens niet erg oud geworden want om te functioneren móest ze eten. Net een kolibri. Een simpele maagdarminfectie is haar dus ook fataal geworden.
Bezopen om van die teacups te fokken :piew:
En.... daar ging mijn drinken door mijn neus. :LOL: :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
laeken schreef: Misschien een beter beeld. Mijn hondjes worden nl gewoon gepakt als ze kalm snuffelen. Kleine terriërs met hoge staartjes en dat lokt soms agressie uit. Grote honden duiken er zomaar op en dan gaat Bas gillen. Tom vecht terug uit noodweer. Bas doet niks terug. Ik durf ze gewoon niet meer los te laten bij grote onbekende honden. Zo klein als ze zijn hun hoge staartje en hoge oortjes lokken iets uit.
Micron heeft ook zo'n staart en toch heeft Micron daar zelden last van gehad moet ik zeggen.
Hij is eenmaal als pup gepakt door een Drent, een teefje die dacht dat hij een konijn was werd er als verklaring gegeven , en eenmaal door een Herder wel een reu maar in het pikkedonker dus of die hem kon zien betwijfel ik.
Micron zijn houding is vrij stoer moet ik wel zeggen maar hij wordt nu 13 jaar , heeft al die jaren met zijn eigen roedel geleefd en is met mij meegegaan naar werk waar hij ook weer tussen de honden liep.
Nooit geen probleem want hij is inderdaad ondanks zijn houding wel een mega sociaal hondje die precies weet wat wel en niet kan dat voelt hij feilloos aan.
Een dog die hem wat opdringerig benaderd om te spelen jaagt hij zo weg als hij weet dat het kan maar bij kkb van Lin was hij weer zo mak als een lammetje net als bij die Pekingnees die Eline toen ooit eens in opvang had :mrgreen:
Hier is het Bas die door dominante teven wordt gegrepen. Teven zijn lastiger denk ik. En Bas is vrij dominant en staat er alsof ze de wereld aan kan tegenwoordig. Maar in principe kunnen ze met elke hond wel overweg. Effe aftasten en dan is het goed mits goed. Dus of hier nu een griffonnetje met een grote bek komt (bas is dol op hem) of de mastin van mijn schoonzus. Dat gaat allemaal goed. Gelukkig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
Hier is het Bas die door dominante teven wordt gegrepen. Teven zijn lastiger denk ik. En Bas is vrij dominant en staat er alsof ze de wereld aan kan tegenwoordig. Maar in principe kunnen ze met elke hond wel overweg. Effe aftasten en dan is het goed mits goed. Dus of hier nu een griffonnetje met een grote bek komt (bas is dol op hem) of de mastin van mijn schoonzus. Dat gaat allemaal goed. Gelukkig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Ik heb mijn honden weleens prooigedrag zien vertonen tegen kleine hondjes.
Een fractie van een seconde. Zodra het hondje zich niet als konijn of poes (lees als hond) gedroeg was het weer over.
:schrik: hahaha. Gelukkig kennen ze mijn dwergen...
Wuilus wilde een keer een shitzu vangen die in hoog gras rondsprong als een kangaroe omdat hij anders niks zag. Was net op tijd.... :schrik:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Tara schreef:
Tineke schreef:Micron is eenmaal als pup gepakt door een Drent, een teefje die dacht dat hij een konijn was werd er als verklaring gegeven
Dat is dom goedpraatgelul. Een hond is niet achterlijk en heeft ook nog eens een neus. Als hij al vergevorderd bijziend zou zijn, dan rook hij wel dat het niet om een konijn ging.
Cleva schreef:
laeken schreef:
Cleva schreef:Ik heb mijn honden weleens prooigedrag zien vertonen tegen kleine hondjes.
Een fractie van een seconde. Zodra het hondje zich niet als konijn of poes (lees als hond) gedroeg was het weer over.
Wuilus wilde een keer een shitzu vangen die in hoog gras rondsprong als een kangaroe omdat hij anders niks zag. Was net op tijd.... :schrik:

Oh nee, ik bedoelde niet Hein en Mira, hoor.
Hein heeft sowieso geen jachtinstinct en Mira wel maar die ziet op tweehonderd meter het verschil. Het is een sight hound.
Hoe denken jullie dat dat werkt op de renbaan dan, als honden achter een stuk plastic aan rennen? Ze worden gewoon getriggerd door iets kleins wat snel over de grond beweegt en dan gaan ze al. Ik vraag me ten zeerste af of ze op dat moment überhaupt hun neus gebruiken of nadenken over wat er zo snel beweegt, en zo ja, dan maakt het blijkbaar niets uit.

Amy reageert ook op kleine hondjes die in de verte rennen met prooigedrag. Ze ziet iets kleins rennen en ze gaat, haar reactie is exact hetzelfde als wanneer ze een konijn ziet rennen. Pas als ze er vlakbij is, op een meter of twee, heeft ze door dat het een hondje is en dan stopt ze wel onmiddellijk.
DeDiana
Zeer actief

Cleva schreef:
DeDiana schreef:
Hoe denken jullie dat dat werkt op de renbaan dan, als honden achter een stuk plastic aan rennen? Ze worden gewoon getriggerd door iets kleins wat snel over de grond beweegt en dan gaan ze al. Ik vraag me ten zeerste af of ze op dat moment überhaupt hun neus gebruiken of nadenken over wat er zo snel beweegt, en zo ja, dan maakt het blijkbaar niets uit.
Nou, ik kan je vertellen dat een heleboel whippets moeten leren dat ze achter die dweil aan moeten gaan en in eerste instantie een beetje dom in de rondte lopen te kutten of het drukker met de andere honden hebben.

Natuurlijk bestaat instinct maar bij een intelligent dier is instinct nooit een enkelvoudige factor.
Hmm, nou, oké, dat hoefde ik Amy niet uit te leggen op de renbaan dus, die ging direct ;-) Al denk ik wel dat ze een tandje harder was gegaan als het een echte haas of een kat was geweest :F:
laeken
Zeer actief

Tara schreef:
laeken schreef:Mijn hondjes worden nl gewoon gepakt als ze kalm snuffelen. Kleine terriërs met hoge staartjes en dat lokt soms agressie uit. Grote honden duiken er zomaar op en dan gaat Bas gillen. Tom vecht terug uit noodweer. Bas doet niks terug. Ik durf ze gewoon niet meer los te laten bij grote onbekende honden. Zo klein als ze zijn hun hoge staartje en hoge oortjes lokken iets uit.
Toch ben ik echt heel blij dat je je honden gewoon Bas en Tom blijft noemen. Dat je er niet Basje en Tommie van maakt.
Nu blijven het tenminste nog echt honden, ook al zijn ze maar klein. :wink:

Tineke schreef:Micron is eenmaal als pup gepakt door een Drent, een teefje die dacht dat hij een konijn was werd er als verklaring gegeven
Dat is dom goedpraatgelul. Een hond is niet achterlijk en heeft ook nog eens een neus. Als hij al vergevorderd bijziend zou zijn, dan rook hij wel dat het niet om een konijn ging.
Het zijn ook honden al zijn ze klein. Ze hebben alleen wel staartjes en oortjes want ik heb ook honden van 45 kilo gehad met oren en een staart. Voor mij is er geen enkel verschil tussen Bas en Wuilus. Merk dat het alebei dominante teefjes zijn en ik zie ook geen minder honds gedrag bij de kleintjes. Tom is trouwens ook een echte hond. Een rare kwibus met hele vreemde trekjes maar zeker een echte hond.

Ik onderschat kleine hondjes nooit meer kwa hond zijn. :wink: :ok:

Noem thuis Tom trouwens wel Tommie en Bas Bassie als ze lief zijn. Erg!!! :schrik:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

DeDiana schreef:
Tara schreef:
Cleva schreef:
laeken schreef:

Oh nee, ik bedoelde niet Hein en Mira, hoor.
Hein heeft sowieso geen jachtinstinct en Mira wel maar die ziet op tweehonderd meter het verschil. Het is een sight hound.

Amy reageert ook op kleine hondjes die in de verte rennen met prooigedrag. Ze ziet iets kleins rennen en ze gaat, haar reactie is exact hetzelfde als wanneer ze een konijn ziet rennen. Pas als ze er vlakbij is, op een meter of twee, heeft ze door dat het een hondje is en dan stopt ze wel onmiddellijk.
Lizzy kan byzonder goed èn snel onderscheid maken in wat ze bejaagt of niet. Ze verspilt namelijk geen energie in iets wat ze niet kan of wil vangen. Zo gaat ze zonder aarzelen op een groep eenden af als ze de kans krijgt, maar een groep meeuwen doet ze niks mee.
Katten dienen ten alle tijden bejaagd te worden maar ze zal nooit achter een klein hondje aangaan, dat verschil weet ze van grote afstand feilloos te maken.
Ik denk dat ze waardeloos zou presteren op een renbaan :mrgreen:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

lucie schreef:Lizzy kan byzonder goed èn snel onderscheid maken in wat ze bejaagt of niet. Ze verspilt namelijk geen energie in iets wat ze niet kan of wil vangen. Zo gaat ze zonder aarzelen op een groep eenden af als ze de kans krijgt, maar een groep meeuwen doet ze niks mee.
Katten dienen ten alle tijden bejaagd te worden maar ze zal nooit achter een klein hondje aangaan, dat verschil weet ze van grote afstand feilloos te maken.
Ik denk dat ze waardeloos zou presteren op een renbaan :mrgreen:
Ja, dat is dus een intelligente en efficiënte jager ;-) Dat is Amy niet; iets beweegt snel en ze is al weg. Pas onderweg bedenkt ze zich dan of het wel de moeite waard is, maar ze vindt eigenlijk in bijna alle gevallen van wel. :Q:
laeken
Zeer actief

Zowel Bas als Tom jagen. En flink. Ze gaan achter alles aan buiten en dat kunnen dus bv ook reeën zijn. Maf gezicht trouwens als een hondje van 5,5 kilo vol overgave achter een ree aan vliegt. Grappige is dat de dieren mijn hondjes niet serieus nemen. Hazen gaan bv stilstaan zodat ze weer in de buurt zijn en rennen dan kleine stukjes weg. Ze maken er een spel van. Mijn hondjes zijn niet groter dan een haas en de hazen hier komen soms zelfs kijken....Dus ze komen op de honden af als die ver van me vandaan zijn.

Reeën rennen een stuk, gaan stil staan en soms stampen ze boos. Maar Tom en Bas denken dat ze ze wel aan kunnen.

Hoe sterk dat jachtinstinct van ze is blijkt uit het feit dat Bas muizen, mollen en vogels vangt en doorbijt. Van Tom wist ik het niet zo zeker tot hij een halfwas haas greep die hem ook niet al te serieus nam en ermee rondliep in zijn mini bekje. Haas heeft het niet gehaald.

Nu kan ik ze prima terugroepen tijdens hun achtervolgingen dus dat doen we nu ook. Geen nest fazanten opjagen en er zelfs vangen en doorbijten. Geen haasjes vangen. Muizen en mollen kan ik niet voorkomen want Bas is echt heel erg fel erop. En ze vangt er regelmatig een.

Dus zelfs die kleintjes moet je niet onderschatten. Ik denk dat het wel fijn is dat mijn hondjes klein zijn want ze zijn absoluut veel harder en feller dan je zou verwachten op basis van hun uiterlijk. Duidelijk echte terriërs. Zouden ze dus 25 kilo zijn dan zou ik best een hele kluif hebben aan ze.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Maryanne schreef:Ik zat gisteren in Ahoy naast de ringen van de teckels en Chihuahua's. Horen en zien verging je :roll:
Erg hè? Wij zaten ertussen met vier Markiesjes die geen enkele blaf gegeven hebben (Elco zou wel meegedaan hebben, overigens)
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:Zowel Bas als Tom jagen. En flink. Ze gaan achter alles aan buiten en dat kunnen dus bv ook reeën zijn. Maf gezicht trouwens als een hondje van 5,5 kilo vol overgave achter een ree aan vliegt. Grappige is dat de dieren mijn hondjes niet serieus nemen. Hazen gaan bv stilstaan zodat ze weer in de buurt zijn en rennen dan kleine stukjes weg. Ze maken er een spel van. Mijn hondjes zijn niet groter dan een haas en de hazen hier komen soms zelfs kijken....Dus ze komen op de honden af als die ver van me vandaan zijn.

Reeën rennen een stuk, gaan stil staan en soms stampen ze boos. Maar Tom en Bas denken dat ze ze wel aan kunnen.

Hoe sterk dat jachtinstinct van ze is blijkt uit het feit dat Bas muizen, mollen en vogels vangt en doorbijt. Van Tom wist ik het niet zo zeker tot hij een halfwas haas greep die hem ook niet al te serieus nam en ermee rondliep in zijn mini bekje. Haas heeft het niet gehaald.

Nu kan ik ze prima terugroepen tijdens hun achtervolgingen dus dat doen we nu ook. Geen nest fazanten opjagen en er zelfs vangen en doorbijten. Geen haasjes vangen. Muizen en mollen kan ik niet voorkomen want Bas is echt heel erg fel erop. En ze vangt er regelmatig een.

Dus zelfs die kleintjes moet je niet onderschatten. Ik denk dat het wel fijn is dat mijn hondjes klein zijn want ze zijn absoluut veel harder en feller dan je zou verwachten op basis van hun uiterlijk. Duidelijk echte terriërs. Zouden ze dus 25 kilo zijn dan zou ik best een hele kluif hebben aan ze.
Ja, zo eentje heb ik dus, weliswaar van maar 21 kilo ;-) Volgens de DNA-test een leuke mix van podenco, windhond, terriër, pinscher en herder. Dat zie ik allemaal ook wel terug in haar gedrag: ze jaagt dus onder andere op zicht, met de felheid, moed en prooidrift van een terriër/pinscher en ze is ontzettend impulsief :schrik:
Taartje heeft als volle podenco afkomstig van een jager ook wel jachtpassie, maar die heeft totaal niet die felheid en explosiviteit. Ik denk eerlijk gezegd dat Taartje niet eens daadwerkelijk iets zou pakken of het in ieder geval niet meteen dood zou bijten zoals Amy. Taartje reageert ook totaal niet op groter wild, alleen knaagdiertjes en vogels vindt zij interessant.
Dus ik denk dat Taartje een minder felle en succesvolle jager is dan jouw kleine hondjes.
laeken
Zeer actief

Inderdaad verbazend hoe fel honden kunnen zijn zonder dat de rassen echt een rol spelen. Denk dat er in Tom welsh of jachtterrier zit. Bas Yorkshire terriër. Maar het zijn dus echt gepassioneerde kleine killertjes.
Bas vangt wekelijks wel een mol of muis. En die wordt vakkundig van kant gemaakt met de voortanden en een opgetrokken lipje tegen het bijten in haar lippen. Tom is een sufferdje maar die ving dus ineens een haasje. Ter grootte van een konijn en beet het vakkundig dood. Dat hadden we niet verwacht. Dus ook Tom is een klein fel jagertje.

En hier thuis doen ze de kippen en katten niks. We hebben zonder erbij stil te staan gedacht dat die poedels wel diervriendelijk zouden zijn. Kijk Bas en Tom. Dit zijn de kippen. Daar hebben we dus mazzel gehad. Geen seconde gedacht dat ze die dood zouden bijten en dat deden ze ook niet. Kat idem. Haaai kat. Haai hondjes. En het was goed.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:Inderdaad verbazend hoe fel honden kunnen zijn zonder dat de rassen echt een rol spelen. Denk dat er in Tom welsh of jachtterrier zit. Bas Yorkshire terriër. Maar het zijn dus echt gepassioneerde kleine killertjes.
Bas vangt wekelijks wel een mol of muis. En die wordt vakkundig van kant gemaakt met de voortanden en een opgetrokken lipje tegen het bijten in haar lippen. Tom is een sufferdje maar die ving dus ineens een haasje. Ter grootte van een konijn en beet het vakkundig dood. Dat hadden we niet verwacht. Dus ook Tom is een klein fel jagertje.

En hier thuis doen ze de kippen en katten niks. We hebben zonder erbij stil te staan gedacht dat die poedels wel diervriendelijk zouden zijn. Kijk Bas en Tom. Dit zijn de kippen. Daar hebben we dus mazzel gehad. Geen seconde gedacht dat ze die dood zouden bijten en dat deden ze ook niet. Kat idem. Haaai kat. Haai hondjes. En het was goed.
De katten hier in huis en bij anderen in huis zijn ook geen enkel probleem voor Amy en Taartje. Daar zijn ze superlief mee en die zien ze ook absoluut niet als een mogelijke prooi. Vreemde katten die buiten lopen zijn een totaal ander verhaal, met name voor Amy. Taartje reageert er veel minder op. Ik denk overigens dat Amy een kat net als een klein hondje uiteindelijk niet echt zou pakken, maar dat gaan we uiteraard niet uitproberen.
Maar kippen en konijnen, dat zou ik absoluut niet aandurven, met alle twee niet. Met Amoz ook niet trouwens - de enige hier die echt totaal geen idee heeft wat jagen is, is Mila.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”