suus vind luca toch niet zo erg leuk.
Ze maken geen ruzie, ze laten elkaar met rust, maar ze spelen niet met elkaar. dat laatste is geen probleem. ze moeten wennen aan elkaar. alleen is het wel zo dat suus luca niet zo leuk vind. ze gromt als hij te dichtbij komt en ze heeft hem dus ook al een aantal keer goed gebeten.
Afgelopen week moesten we met luca naar de dierenarts omdat hij zich helemaal niet lekker voelde na een flinke hap van haar. Hij heeft nooit pijn, maar toen ik hem wilde aaien gilde hij het uit van de pijn en hij lag alleen nog maar suf in zijn mandje. omdat hij dit nog nooit heeft gehad zijn we toch maar even naar de DA gereden. Hij kreeg een pijnstiller en een dag later was hij wel alweer de oude. Een dag daarna beet ze hem weer, omdat hij voorbij liep.
Gisteren heeft ze hem weer gebeten. Hij zit onder de gaatjes en plekjes en nu heeft hij een plekje waar hij toch wel last van heeft.
Ik heb het maar 1 keer zien gebeuren. hoe hij gisteren aan die beetgaatjes is gekomen is voor mij een raadsel. (niks gehoord, niks gezien)
Suus vind luca dus niet zo leuk. luca vind suus daarentegen wel leuk. alleen hij houd netjes afstand, hij dringt zich niet op aan haar en laat haar met rust. hij hoeft maar even dicht naast haar te staan of langs haar te lopen en ze gromt en hapt. Ze is duidelijk de baas, maar het is niet zo dat luca er aan onderdoor moet gaan. Hij is qua gedrag niet verandert, maar om nu telkens gebeten te worden vind ik gewoon niet leuk.
Eigenlijk geven ze beide geen problemen. ze laten elkaar echt met rust, maar hij hoeft in haar ogen maar iets te dichtbij te staan of voorbij te lopen en ze haalt uit naar hem. Suus is een lieve hond, luca ook, maar zo samen zijn ze (nog) geen vrienden. Of dit ooit zal gebeuren kan ik niet zeggen. daarvoor is ze te kort bij ons. maar om luca nu constant gebeten te laten worden is natuurlijk niet zo fijn.
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Hoe ik dit aan moet pakken.
Ik heb het dus nog maar 1 keer zien gebeuren. de andere keren weet ik echt niet hoe het is gegaan. wat ik wel weet is dat de beten van haar zijn, een andere hond is er namelijk niet geweest.
zijn er dingen die ik kan doen om dit tegen te gaan? Moet ik ze negeren? of 1 van de 2? ik weet het niet zo goed nu. of moet ik ze gewoon laten doen? luca die steeds gebeten word en wondjes heeft schiet natuurlijk niet op. Of moet hij zo onderdanig aan haar worden dat hij niets meer durft te doen in zijn eigen huis?
Een snauw en een waarschuwing kan ik nog begrijpen in hondentaal, maar steeds bijten niet.
zou ze hem gewoon niet moeten of is het een kwestie van tijd?
We zijn absoluut niet bezig met haar weg willen doen hoor, maar ik zou graag willen weten of ik er een oplossing in kan zien na verloop van tijd.
Als het niet gaat, dan gaat het niet. het is niet zo dat ze elkaar in de haren vliegen. ze kunnen zelfs ook heel braaf naast elkaar lopen en staan. met eten geeft het geen problemen, met uitlaten ook niet. de nachten gaan goed en ze laten elkaar gewoon met rust. maar af en toe moet zij laten weten dat ze niet van hem gediend is. en dat dan op hardhandige wijze. en dat binnen 1 week tijd. ze staat al snel bovenaan zeg maar. ze heeft erg veel zelfvertrouwen en paradeert hier ook door het huis heen alsof ze er al jaren woont.
Is er iemand die mij tips of advies kan geven? dat zou meer dan welkom zijn, want ik vind het zielig om te zien hoe luca binnen een week tijd onder de wondjes zit