Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trekken aan de lijn
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Trekken aan de lijn
Als ik dat bij Gentle zou doen trekt ze idd niet meer.
Want ze zou geen poot meer verzetten... uit pure angst
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Cairo_
- Zeer actief
dan zou je dat gedoseerd moeten doen. iedere hond is anders. Let wel, geen echt opgerolde krant die pijn doet maar een losse krant die lawaai maakt.Gimmick schreef:Als ik dat bij Gentle zou doen trekt ze idd niet meer.
- Gimmick
- Zeer actief
Een "uuuuh" is al bijna te veel.Cairo_ schreef:dan zou je dat gedoseerd moeten doen. iedere hond is anders. Let wel, geen echt opgerolde krant die pijn doet maar een losse krant die lawaai maakt.Gimmick schreef:Als ik dat bij Gentle zou doen trekt ze idd niet meer.
Naast lopen aanleren is een veel makkelijkere methode.
En loop jij dus altijd met een krant over straat...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb niet eens een krant...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Cairo_
- Zeer actief
Gimmick schreef:En loop jij dus altijd met een krant over straat...
-
stoffeltje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad....zodra er getrokken werd liep ik de andere kant op, zo leerden mijn honden om mij te volgen...zo heb ik het geleerd op de cursus.
Pas als we in het bos zijn mogen ze, nadat ik "toe maar" heb gezegd gebruik maken van de ruimte die de flex bied.
de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat dit natuurlijk niet van de een op de andere dag ging...heb wel eens gehad dat ik nog geen twee meter vooruit kwam en dan weer drie meter de andere kant op moest lopen...maar de aanhouder wint
Pas als we in het bos zijn mogen ze, nadat ik "toe maar" heb gezegd gebruik maken van de ruimte die de flex bied.
de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat dit natuurlijk niet van de een op de andere dag ging...heb wel eens gehad dat ik nog geen twee meter vooruit kwam en dan weer drie meter de andere kant op moest lopen...maar de aanhouder wint
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
als we gaan wandelen, gaan we altijd richting veld de ruimte op [waar ze aan een lange lijn of los zo veel mag snuffelen en rennen als ze wil], de weg er naar toe, moet ze van mij netjes naast/ bij mij blijven lopen, zonder gesnuffel en zonder getrek, vanaf pup geleerd, en dat doet ze keurig,
als we heel sporadisch een hond tegen komen, moet ik wel eens corrigeren, want dat is natuurlijk leuk en heel zeldzaam, want in onze buurt zijn er maar weinig mensen die wandelen met hun hond.
als we op de cursus zijn, wil ze wel een meer de neiging hebben om te trekken, omdat ze dol enthousiast is naar alles wat op 4 poten loopt, en ze die honden goed kent. dus moet ik haar wat meer afleiden en mijn focus er bij houden.
als we heel sporadisch een hond tegen komen, moet ik wel eens corrigeren, want dat is natuurlijk leuk en heel zeldzaam, want in onze buurt zijn er maar weinig mensen die wandelen met hun hond.
als we op de cursus zijn, wil ze wel een meer de neiging hebben om te trekken, omdat ze dol enthousiast is naar alles wat op 4 poten loopt, en ze die honden goed kent. dus moet ik haar wat meer afleiden en mijn focus er bij houden.
-
Cairo_
- Zeer actief
Trouwens..heeft iemand wel eens gezien hoe Cesar Milan omgaat met het trekken aan de lijn of het vóóruit lopen??
De hond loopt links van hem en zodra hij aan de lijn trekt of vóóruit loopt, dan trapt hij met zijn rechterhak/hiel in zijn maag
Da's wat heftiger dan een lawaaig pijnloos los krantje op zijn kop...
De hond loopt links van hem en zodra hij aan de lijn trekt of vóóruit loopt, dan trapt hij met zijn rechterhak/hiel in zijn maag
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Nou denkt c m dat dat nieuw is maar dat leerden wij 40 jaar geleden al op de hondencursus
Niet dat ik het maar deed maar zo werd het wel aangeleerd
Fenneke en Baloe

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou ik eens wat beter kijken. T is een aandachtstik. Overigens doe ik dat liever dan meppen met een voorwerp. Als ik een fysieke correctie geef is dat met blote handjes.Cairo_ schreef:Trouwens..heeft iemand wel eens gezien hoe Cesar Milan omgaat met het trekken aan de lijn of het vóóruit lopen??
De hond loopt links van hem en zodra hij aan de lijn trekt of vóóruit loopt, dan trapt hij met zijn rechterhak/hiel in zijn maag![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat denkt ie niet. Hij gebruikt dat altijd al. Hij heeft nooit gezegd t t nieuw is dat maken kijkers er zelf vanfenneke schreef:Nou denkt c m dat dat nieuw is maar dat leerden wij 40 jaar geleden al op de hondencursus![]()

-
Cairo_
- Zeer actief
Met een voorwerp als een losse krant maak je lawaai, daar schrikt hij van, dat is de bedoeling.malinois schreef:Dan zou ik eens wat beter kijken. T is een aandachtstik. Overigens doe ik dat liever dan meppen met een voorwerp. Als ik een fysieke correctie geef is dat met blote handjes.Cairo_ schreef:Trouwens..heeft iemand wel eens gezien hoe Cesar Milan omgaat met het trekken aan de lijn of het vóóruit lopen??
De hond loopt links van hem en zodra hij aan de lijn trekt of vóóruit loopt, dan trapt hij met zijn rechterhak/hiel in zijn maag![]()
En ik heb wel degelijk goed gekeken naar cesar. Ik kon de specifieke "oefening" trekken aan de lijn van hem niet vinden maar je moet dan ongeveer hier aan denken:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken cm prima ben naar 3 shows geweest en ken zo ongeveer alle seizoenen dogwhisperer dus weet hoe en waarom ie t doet. Kun je ook met je hand doen alleen duurt dat langer omdat je moet bukken. Ik doe t wel met mn hand omdat ik t niet kan met mn voet. Dan raak ik lucht.Cairo_ schreef:Met een voorwerp als een losse krant maak je lawaai, daar schrikt hij van, dat is de bedoeling.malinois schreef:Dan zou ik eens wat beter kijken. T is een aandachtstik. Overigens doe ik dat liever dan meppen met een voorwerp. Als ik een fysieke correctie geef is dat met blote handjes.Cairo_ schreef:Trouwens..heeft iemand wel eens gezien hoe Cesar Milan omgaat met het trekken aan de lijn of het vóóruit lopen??
En ik heb wel degelijk goed gekeken naar cesar. Ik kon de specifieke "oefening" trekken aan de lijn van hem niet vinden maar je moet dan ongeveer hier aan denken:

-
Laan78
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Ziggy van nu 10 maanden trok al vanaf dag 1 en alle bekende methoden van stilstaan en omdraaien werkten niet. Op advies van mijn trainster de gentle leader gaan gebruiken en het was een verademing. Het heeft ons beiden heel veel rust gebracht waardoor we ruimte kregen om te trainen op het negeren van de tientallen afleidingen die we onderweg tegenkomen ( als in dwarrelende blaadjes, andere honden, katten, eenden, egels etc. Eigenlijk alles wat beweegt
en waar Ziggy zeer explosief op reageerde. We zijn er nog niet, maar inmiddels wel zover dat de gentle leader nu aan mijn beloningstas hangt en alleen omgaat als Ziggy gaat lopen klieren. Loopt hij dan vervolgens weer braaf, gaat hij weer af.
- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Onze 10 jarige cocker trekt al zijn hele leven aan de lijn. Niks interesseert hem, met een halsband trekt hij zelfs zijn hele strottenhoofd aan gort dus op aanraden van de dierenarts maar een tuig aangedaan. Alles al geprobeerd tegen het trekken. Volgens de fokker zit het in de lijn, alle honden die ze heeft gehad en alle afstammelingen doen dit en is er niet uit te krijgen. Ach we hebben ons er maar bij neergelegd.