Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daar gaan we weer :(

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Daar gaan we weer :(

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wolfsblut schreef:Natuurlijk weten de klapkaakeigenaren dat vrijwel niemand iets moet hebben van hun honden. Dat is nu precies de reden dat ze zo'n monster aanschaffen. Ze verafgoden die agressie en vinden het heerlijk dat normale mensen met normale honden hier angst voor hebben. Het ultieme genot is natuurlijk dat onschuldigen aangevallen en verscheurd worden. Voer voor psychiaters dus.
Gelukkig zit het bij jou wel allemaal helemaal lekker in de bovenkamer :ok:
Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone-H »

Heavy schreef:Simone-H ik moet altijd uitkijken als ik over straat loop :wink: is het niet voor een vervelende hond dan is het wel voor een vervelende kat of een auto of fiets noem maar op .

Het verkeer e.d. is heel gevaarlijk. Toch proberen we met zijn allen b.v. het rijden onder invloed zoveel mogelijk tegen tegaan omdat dat hele, hele vervelende gevolgen kan hebben. Dan wordt er toch ook niet geredeneerd "ach uitkijken moet je toch, dus dit kan er wel bij"
Net wat ik schreef. Het leven is 1 groot risico met overal enge dingen.
Wat heeft het dan voor toegevoegde waarde daar nog eens extra enge honden aan toe te voegen.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Adjani & Tyson schreef:
Habibi schreef:Wil niet mee in opnieuw de volledige discussie.

Maar aangaande omlopen:

Ik doe dat ook.
Waren wij mooi even uitzondering :cheer:
Behalve heeeeel veel kletsen (ja hij blaft graag) no problems. Zelf de kleine terrorist gedroeg zich een keer
Klopt, met wat lichte stress.

Maar "ken" jou van het hondenforum, en dat maakte het minder eng.
Eerlijk is eerlijk, wel wat hogere hartslag dan anders...

Maar veel foto's gezien van jouw hond met heel veel verschillende andere honden.
En dat helpt dus wel.

Voor mijzelf mooie manier om een fractie angst te minderen...

Ik heb bovendien geen hekel aan de bazen van SPA.
Als ik zonder hond loop óók niet aan SPAs.
Met Habibi vindt ik het wél naar.

En kleine terrorist deed het goed dacht ik...

Gek genoeg vaak bij Habibi.
Die kleine stressers zijn naar haar toe opvallend vaak redelijk relaxt.
Het interesseert haar dan ook niet zo veel...
Misschien dat dat veel scheelt.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Wolfsblut schreef: Natuurlijk weten de klapkaakeigenaren dat vrijwel niemand iets moet hebben van hun honden. Dat is nu precies de reden dat ze zo'n monster aanschaffen. Ze verafgoden die agressie en vinden het heerlijk dat normale mensen met normale honden hier angst voor hebben. Het ultieme genot is natuurlijk dat onschuldigen aangevallen en verscheurd worden. Voer voor psychiaters dus.

ik heb nu niet echt het idee dat jij er ook maar ergens mee zit dat notabene jouw hond een andere hond dood gebeten heeft,wat dat betreft zou een SPA je niet misstaan ,de door jou beschreven mentaliteit heb je al...
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Kimmie schreef:
Wolfsblut schreef: Natuurlijk weten de klapkaakeigenaren dat vrijwel niemand iets moet hebben van hun honden. Dat is nu precies de reden dat ze zo'n monster aanschaffen. Ze verafgoden die agressie en vinden het heerlijk dat normale mensen met normale honden hier angst voor hebben. Het ultieme genot is natuurlijk dat onschuldigen aangevallen en verscheurd worden. Voer voor psychiaters dus.

ik heb nu niet echt het idee dat jij er ook maar ergens mee zit dat notabene jouw hond een andere hond dood gebeten heeft,wat dat betreft zou een SPA je niet misstaan ,de door jou beschreven mentaliteit heb je al...
Aan het type honden die je bezit kan ik deze uitspraak wel begrijpen. Ik zie het dan ook slechts als een vorm van reflectie. Ja, mijn hondje van 7 kilo heeft een hond van ongeveer hetzelfde gewicht een keer geschud nadat ze van achteren aangevallen werd met als resultaat twee gaten in haar rug. Die afwijking was overigens bij het baasje bekend. Het moest er een keer van komen, aldus de eigenaar van de aanvallende hond, want dat deed hij bij elke hond als hij de kans kreeg.
Wat denk je overigens wat ik doe als ik door een verward iemand van achteren aangevallen word? Als ik de kans nog krijg los ik dat ter plekke zelf op, daar heb ik geen klapkaak voor nodig.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Nou, het beeld wat mensen hier scheppen alsof mensen die moeite hebben met spa's hysterische angsthazen zijn vind ik wel raar hoor. Je kan best wat op te merken hebben over de toon of de botheid van de discussie maar aangeven dat mensen onterecht schil hebben is raar.

Ik ben zelf (gelukkig) niet snel bang maar voor mij persoonlijk zou ik ook heel graag minder kans hebben op HR honden bij mensen die ze zonder moeite, belemmeringen of regels aan kunnen schaffen.
En dat is echt gebaseerd op persoonlijke ervaring hoor, niet omdat ik bevattelijk ben voor stemmingmakerij :piew:

Ik heb meerdere situaties persoonlijk aan de hand gehad die mij oplettend en voorzichtig maken.
Hier in de wijk de xstafford die snuivend in de lijn hangt terwijl afgezakte broek zich trots voort laten trekken.
En op mijn voorheen favoriete wandelplek liet een man zijn pittbull grommend mijn auto aanvallen waar mijn honden inzaten. Hij keek mij grijnzend aan en zei 'pech voor jou dat ik net eerder aankwam'.
Of de xstafford die ontsnapte van een bedrijventerrein en een sloot overzwom. Toegegeven, hij viel niet direct aan en ik had het geluk dat hij zo'n brede halsband droeg met de ring bovenop waar ik vlug een riem aan kon klikken terwijl hij op stramme poten om Diem draaide.
Dit soort incidenten maken mij oplettend en voorzichtig en ik zal altijd zo onopvallend mogelijk een HR hond proberen te ontlopen.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Kimmie schreef:

:denken:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Wolfsblut schreef:
Aan het type honden die je bezit kan ik deze uitspraak wel begrijpen. Ik zie het dan ook slechts als een vorm van reflectie. Ja, mijn hondje van 7 kilo heeft een hond van ongeveer hetzelfde gewicht een keer geschud nadat ze van achteren aangevallen werd met als resultaat twee gaten in haar rug. Die afwijking was overigens bij het baasje bekend. Het moest er een keer van komen, aldus de eigenaar van de aanvallende hond, want dat deed hij bij elke hond als hij de kans kreeg.
Wat denk je overigens wat ik doe als ik door een verward iemand van achteren aangevallen word? Als ik de kans nog krijg los ik dat ter plekke zelf op, daar heb ik geen klapkaak voor nodig.
ik heb geen reflectie nodig hoor,ik zorg er nl al 24 jaar voor ( en 21 van dat soort type hond verder) dat er nog nooit 1 hond ook maar gebeten is door 1 van mijn honden,laat staan dood gebeten..

dat gezegd hebbende zou ik het werkelijk ook afschuwelijk vinden als dat wél zou gebeuren,ik zou mij doodschamen...en zéker niet de andere hond de schuld geven..
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Kimmie schreef:
Wolfsblut schreef:
ik heb geen reflectie nodig hoor,ik zorg er nl al 24 jaar voor ( en 21 van dat soort type hond verder) dat er nog nooit 1 hond ook maar gebeten is door 1 van mijn honden,laat staan dood gebeten..
Dat zeggen ze natuurlijk allemaal. Of ze de waarheid spreken is nog maar de vraag.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik loop ook om voor SPA honden. Ik wil echt niet dat één van mijn terroristjes in zo'n muiltje verdwijnt.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sandra&co schreef:
Wolfsblut schreef:Natuurlijk weten de klapkaakeigenaren dat vrijwel niemand iets moet hebben van hun honden. Dat is nu precies de reden dat ze zo'n monster aanschaffen. Ze verafgoden die agressie en vinden het heerlijk dat normale mensen met normale honden hier angst voor hebben. Het ultieme genot is natuurlijk dat onschuldigen aangevallen en verscheurd worden. Voer voor psychiaters dus.
Gelukkig weet ik al lang dat je psychisch gestoord bent. En daarom mag ik jou en je honden ook zo graag :lief:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Sandra&co

Shibby schreef:
Sandra&co schreef:
Gelukkig weet ik al lang dat je psychisch gestoord bent. En daarom mag ik jou en je honden ook zo graag :lief:
Ik zit eigenlijk te hopen tot Izzy eens grondig de vloer aanveegt met Loutje, gun mij ook eens dat ultieme genot? :oohja: Ooit moet die magische knop toch omgaan? Ze is nota bene al bijna 3,5 jaar...laatbloeier.
Shibby
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Shibby schreef:
Sandra&co schreef:
Ik zit eigenlijk te hopen tot Izzy eens grondig de vloer aanveegt met Loutje, gun mij ook eens dat ultieme genot? :oohja: Ooit moet die magische knop toch omgaan? Ze is nota bene al bijna 3,5 jaar...laatbloeier.
Ultiem genot zoek je maar op Tinder :LOL:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Ultiem genot zoek je maar op Tinder :LOL:
Afbeelding
Sandra&co

En jij op je werk :lol1:

Edit: Dat klinkt fouter dan het bedoeld is.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Om het eens totaal om te gooien.
Bij ons in de buurt loopt er ook een man met een wat staffortachtig hondje, eigenlijk een sukkelaartje om te zien.
Ik zie er eigenlijk niets aan maar iéts triggert andere honden om vol agressie op dat hondje af te vliegen, zelfs Rasta en Ziggy hangen totaal "schuimbekkend" aan de lijn zodra ze de stumper zien, hij doet niks, kijkt eigenlijk een beetje zoals het altijd gepeste schoolkind, zo van ze motten me altijd hebben.
De man vertelde me dat ie al wel eens gebeten was ook ( de hond dan hé).
Gek eigenlijk dat sommige honden dat zo hebben, het dier straalt totaal geen agressie uit. :denken:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Shibby
Zeer actief

Zo klinkt het idd nogal fout ja :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ptje schreef:Om het eens totaal om te gooien.
Bij ons in de buurt loopt er ook een man met een wat staffortachtig hondje, eigenlijk een sukkelaartje om te zien.
Ik zie er eigenlijk niets aan maar iéts triggert andere honden om vol agressie op dat hondje af te vliegen, zelfs Rasta en Ziggy hangen totaal "schuimbekkend" aan de lijn zodra ze de stumper zien, hij doet niks, kijkt eigenlijk een beetje zoals het altijd gepeste schoolkind, zo van ze motten me altijd hebben.
De man vertelde me dat ie al wel eens gebeten was ook ( de hond dan hé).
Gek eigenlijk dat sommige honden dat zo hebben, het dier straalt totaal geen agressie uit. :denken:
Maylo had dat ook. Tot hij de 2 jaar naderde en had bedacht dat aanval de beste verdediging is. Daar heeft ook menig hond op willen duiken, uiteindelijk wordt je nog handig in het blokkeren en vasthouden van dat soort etters ook. Echt elke hond vooral reuen vonden dat ze bij Maylo een punt moesten maken, niet dus daar zorgde ik dan wel weer voor nadat het 2 x gebeurt was.
Met Droef was ik hier in het begin ook wel een beetje bang voor maar zijn houding is heel anders(meer open) en hij heeft hier dus ook een stuk minder last van. Uiteraard komt ook hij wel eens een patser tegen maar weet hiermee prima om te gaan en als ik het echt niet vertrouw lijn ik hem aan of lopen we om.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Rocco
Zeer actief

Als iedere hond dat doet zal er wel eens niet kunnen kloppen met de lichaamstaal van jouw hond,
echter ligt het natuurlijk altijd aan de andere honden die zijn fout........ :oohja:

Honden lezen lichaamstaal veeeeeel beter dan de meeste mensen die er naast lopen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rocco schreef:Als iedere hond dat doet zal er wel eens niet kunnen kloppen met de lichaamstaal van jouw hond,
echter ligt het natuurlijk altijd aan de andere honden die zijn fout........ :oohja:

Honden lezen lichaamstaal veeeeeel beter dan de meeste mensen die er naast lopen.
:ok: Ik vroeg me wel eens af waarom diverse honden continue maar op mijn honden afvlogen, en ook waarom baasjes dat lieten gebeuren :19:
"Hekel aan herders, ooit aangevallen door herders etc.." dat ging dan om de wat kleinere honden.

Bij de even zo grote honden of groter die op mijn reu af kwamen ging ik mij ook afvragen.. waarom? Hij liep of aan de riem of los en was zijn ding aan het doen, wat spetteren in het water, zijn bal naar mij brengen opdat ik die weer kon gooien, interactie met mij en alles om ons heen kon hem gestolen worden. Als er honden gingen spelen onderling kon het hem aan zijn kont roesten hij zocht geen contact, ik zag wel dat er contact met hem werd gezocht en zijn negeren werd niet geaccepteerd, het hem bij me roepen om verder te gaan was nooit een signaal voor andere hondeneigenaren om hun honden zelf bij zich te roepen, terwijl ze op afstand ook konden zien dat mijn hond niet wilde spelen, laat staan dat hij contact wilde maken met honden die een poot op zijn rug legden (zwakke rug) of de nek over zijn nek legden (was écht no go..).
Dat hij het zelf uitlokte.. nee. Ik heb vaak getwijfeld, gekeken maar nee. Een hond die aan een waterkant aan het spelen is met een bal, en die bal af en toe naar de baas komt brengen of even contact komt maken met de baas om te "zeggen" hoe leuk hij het vindt is niet met andere honden in de omgeving bezig. En toch werd hij vaak benaderd door honden die hem niet leuk vonden, eng vonden of wilden checken of ze hem aan konden.
In geval van mijn reu denk ik inderdaad dat sommige honden zijn zwakte zagen, maar mentaal gezien, en toch ook fysiek was hij vaak wel te krachtig als het op een confrontatie uitdraaide.
En ja ik vond de andere bazen fout om het te laten gebeuren. Keer op keer. En ik vond het geen excuus voor hen dat ze hun honden op mijn hond(en) af lieten gaan keer op keer, en dat ik als ik ze zag komen mijn hond(en) voor de zekerheid aanlijnde.

Ik vind je wat kort door de bocht door de schuld neer te leggen bij een hond die vaak wordt "aangevallen".
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

blondie schreef:
Rocco schreef:Als iedere hond dat doet zal er wel eens niet kunnen kloppen met de lichaamstaal van jouw hond,

:ok: Ik vroeg me wel eens af waarom diverse honden continue maar op mijn honden afvlogen, en ook waarom baasjes dat lieten gebeuren :19:
"Hekel aan herders, ooit aangevallen door herders etc.." dat ging dan om de wat kleinere honden.

Bij de even zo grote honden of groter die op mijn reu af kwamen ging ik mij ook afvragen.. waarom? Hij liep of aan de riem of los en was zijn ding aan het doen, wat spetteren in het water, zijn bal naar mij brengen opdat ik die weer kon gooien, interactie met mij en alles om ons heen kon hem gestolen worden. Als er honden gingen spelen onderling kon het hem aan zijn kont roesten hij zocht geen contact, ik zag wel dat er contact met hem werd gezocht en zijn negeren werd niet geaccepteerd, het hem bij me roepen om verder te gaan was nooit een signaal voor andere hondeneigenaren om hun honden zelf bij zich te roepen, terwijl ze op afstand ook konden zien dat mijn hond niet wilde spelen, laat staan dat hij contact wilde maken met honden die een poot op zijn rug legden (zwakke rug) of de nek over zijn nek legden (was écht no go..).
Dat hij het zelf uitlokte.. nee. Ik heb vaak getwijfeld, gekeken maar nee. Een hond die aan een waterkant aan het spelen is met een bal, en die bal af en toe naar de baas komt brengen of even contact komt maken met de baas om te "zeggen" hoe leuk hij het vindt is niet met andere honden in de omgeving bezig. En toch werd hij vaak benaderd door honden die hem niet leuk vonden, eng vonden of wilden checken of ze hem aan konden.
In geval van mijn reu denk ik inderdaad dat sommige honden zijn zwakte zagen, maar mentaal gezien, en toch ook fysiek was hij vaak wel te krachtig als het op een confrontatie uitdraaide.
En ja ik vond de andere bazen fout om het te laten gebeuren. Keer op keer. En ik vond het geen excuus voor hen dat ze hun honden op mijn hond(en) af lieten gaan keer op keer, en dat ik als ik ze zag komen mijn hond(en) voor de zekerheid aanlijnde.

Ik vind je wat kort door de bocht door de schuld neer te leggen bij een hond die vaak wordt "aangevallen".
Misschien dat juist dit zo overduidelijke negeren ook een reactie uit kan lokken bij andere honden, bijvoorbeeld omdat ze het raar vinden? Even wederzijds snuffelen en ze weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Als dit niet gebeurt, zullen sommige honden denk ik juist de neiging hebben om poolshoogte te gaan nemen of uit onzekerheid, omdat ze het gedrag niet kunnen plaatsen, een krachtmeting willen aangaan.
Mila is gek op honden die haar totaal negeren. Ze houdt er niet van om te joviaal benaderd te worden en dat doen zulke honden uiteraard niet ;-)
Ik houd haar uiteraard bij me als ik zie dat de andere hond helemaal niet op contact zit te wachten. Ik vind dus ook niet dat een hond het met dit gedrag zelf uitlokt, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom het gedrag de interesse en een reactie opwekt bij andere honden.
Rocco
Zeer actief

blondie schreef:

Tja nou ga jij uit van jou eigen observatie das ook een beetje kort door de bocht, mischien zie ik wel heeeel iets anders en die honden ook maar goed.... :ok:

Honden geven zeer snel signalen af wat de meeste mensen niet zien zeker die daar niet in getraind zijn maar dit bedoel ik in dan het algemeen

Weet zeker als meer mensen honden(taal en signalen) beter konden lezen zou dit een boel problemen kunnen voorkomen
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Rio had ook veel vaker een patsende reu bij zich dan Orson. Ik denk dat zijn eigen houding er ook wel mee te maken had, bij hem was een succesje te boeken want eind van de rit was hij absoluut geen knokker en liet hij het liever afweten dan aan de rol te moeten.
Bij Orson was het duidelijk dat je de klappen die je wilde mocht komen halen en dat hij ze je met plezier zou geven. Minder succesvol dus om bij hem te patsen en dus kwam het veel minder vaker voor bij hem.
Tenminste dat is mijn verklaring , misschien zit ik er wel helemaal naast :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik merk dat ook hoor. Dat als ik bijv balletje aan het gooien ben met mijn honden en ze doen of andere honden niet bestaan, die honden juist denken dat ze wel even kunnen gaan patsen of uitvallen. Dan komen ze natuurlijk van een koude kermis thuis... Dus ik wacht nu maar gewoon tot de nalatige eigenaar z'n hond weer bij zich roept (of eindelijk zo ver weg is dat de hond weer weg gaat...). Als mijn honden dus niet geconcentreerd bezig zijn met iets, worden ze eigenlijk altijd wel door andere honden met rust gelaten.
Ik denk dat die reactie van Blondie dus helemaal niet te kort door de bocht is. Maar dat grofver de meeste honden niet zo geconcentreerd bezig zijn met wat anders zodat ze geen contact maken met de toenaderende hond.
Rocco
Zeer actief

Tja altijd moeilijk in te schatten he , het is altijd de schuld van de ander ...
het is van jullie observatie ik ga er niet automatisch vanuit dat dit allemaal 100 procent klopt ben er zelf niet bij geweest .Heb zelf al heel wat honden meegemaakt vaak is er wel een reden als heeel veeel honden dit gedrag vertonen (natuurlijk lopen er ook wel wat gestoorde hondjes rond die zonder aanleiding hun punt willen maken)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”