Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moderas Husky
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
- Aantal honden: 2
Re: Moderas Husky
Wat heb ik toch soms een hekel aan mensen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Je gaat toch geen hond aanschaffen omdat je die op TV hebt gezien
Het grootste deel van beesten op films is geanimeerd
Dus ga naar Bart Smit en koop je Film Hond daar 

Het grootste deel van beesten op films is geanimeerd

-
- Zeer actief
Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.
Ik denk dat er wel eens vergeten wordt dat mensen die zich aanmelden op een hondenforum zich wat meer verdiepen in het hebben van honden dan Jan met de pet
Ik denk dat er wel eens vergeten wordt dat mensen die zich aanmelden op een hondenforum zich wat meer verdiepen in het hebben van honden dan Jan met de pet

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ja daar heb je gelijk in... we zouden een lijstje kunnen maken: Lassie, Max, etc etcIzzie_Anneke schreef:Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.
-
- Zeer actief
Schattige pelisie hondjes bumpertjes........
zal ook wel weer een rage worden

Laatst gewijzigd door Rocco op 24 aug 2017 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bonnie F
- Zeer actief
Waren dat husky's? Het leken me meer saarlozen en aanverwanten.
Wat mogelijk een nog grotere ramp voor de honden zou zijn geweest.
Wat mogelijk een nog grotere ramp voor de honden zou zijn geweest.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Ik denk dat geen hond (Nanna schreef:Kijk mij eens bij Game of Thrones horen.

Dit is er een en deze lijkt nog het meest op een husky, de rest nog minder.

Dus...
Oh maar een Bumpertje zou ik ook wel willenRocco schreef:Schattige pelisie hondjes bumpertjes........

-
- Zeer actief
In Game of Thrones gebruiken ze Northern Inuit dogs voor de direwolves.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Oh ik snap het wel hoor. Als ik dat zie lopen op tv wil ik er ook een. En als je dan niet zo van het inlezen bent, tja...
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
De husky is toch altijd een soort moderas geweest?
Ik reageerde laatst op facebook al met dit filmpje. Kijken wie er nu nog een husky wil
(en ja ik weet het, die hond is geen husky)
Klik
Ik reageerde laatst op facebook al met dit filmpje. Kijken wie er nu nog een husky wil

Klik
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Rocco schreef:Schattige pelisie hondjes bumpertjes........

Gr. Aniek

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Is het ook , hondenrassen zijn net zo goed aan mode onderhevig als andere zaken.Izzie_Anneke schreef:Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.
Een groot gedeelte van de honden wordt aangeschaft enkel om hun uiterlijk en dat kan weleens tegenvallen in de praktijk.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Is dat wel zo? Is het niet juist het gedrag dat mensen aanspreekt? Zo'n brave, trouwe Lassie (denk ik dan, was voor mijn tijd), zo'n grappige Dalmatische hond die zich zo lief inzet om z'n eigen kinderen terug te krijgen. Of gewoon die ontzettend gehoorzame border collie van de buurman die werkelijk alle trucjes kent..?Tineke schreef:Is het ook , hondenrassen zijn net zo goed aan mode onderhevig als andere zaken.Izzie_Anneke schreef:Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.
Een groot gedeelte van de honden wordt aangeschaft enkel om hun uiterlijk en dat kan weleens tegenvallen in de praktijk.
In dit geval lijkt het me sterk dat mensen voor het uiterlijk gaan, want zulke honden bestaan gewoon echt niet. Ja, Northern Inuits wel, maar in de serie zijn ze nog groter dan een Ierse wolfshond en sommige zo groot als een paard (nee, ik overdrijf niet). Ze worden wel neergezet als extreem loyaal; baasje wordt aangevallen, dire wolf bijt aanvaller dood. Misschien is dat wat mensen aanspreekt. Al met al is het mij een raadsel, dit hele verhaal. Ik snap de link met de husky niet, qua uiterlijk en gedrag is er toch nauwelijks een link. Misschien is het toeval, of een publiciteitsstunt.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk beide. Men ziet iets herkenbaars (een rashond) én daarbij eigenschappen die ze fantastisch vinden. Dus de super gehoorzame Duitse Herder als politiehond, miraculeus heldhaftige Lassie etc. En dan willen ze dat karakter, maar gelinkt aan dat ras dus.Alex schreef:Is dat wel zo? Is het niet juist het gedrag dat mensen aanspreekt? Zo'n brave, trouwe Lassie (denk ik dan, was voor mijn tijd), zo'n grappige Dalmatische hond die zich zo lief inzet om z'n eigen kinderen terug te krijgen. Of gewoon die ontzettend gehoorzame border collie van de buurman die werkelijk alle trucjes kent..?Tineke schreef:Is het ook , hondenrassen zijn net zo goed aan mode onderhevig als andere zaken.Izzie_Anneke schreef:Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.
In dit geval lijkt het me sterk dat mensen voor het uiterlijk gaan, want zulke honden bestaan gewoon echt niet. Ja, Northern Inuits wel, maar in de serie zijn ze nog groter dan een Ierse wolfshond en sommige zo groot als een paard (nee, ik overdrijf niet). Ze worden wel neergezet als extreem loyaal; baasje wordt aangevallen, dire wolf bijt aanvaller dood. Misschien is dat wat mensen aanspreekt. Al met al is het mij een raadsel, dit hele verhaal. Ik snap de link met de husky niet, qua uiterlijk en gedrag is er toch nauwelijks een link. Misschien is het toeval, of een publiciteitsstunt.
Jaren geleden was er een KPN reclame met een Tollertje, en nu nog hoor je van mensen dat dat de reden was dat ze zo'n hond willen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik ben geen één husky tegengekomen in Games of thrones 

- vaagheid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
- Contacteer:
Die van Jon Snow is een husky volgens mij.
De rest was idd Saarloos of iets dergelijks geloof ik.
Verder verbaast het me niks, de meeste mensen op deze aarde zijn echt te dom om te poepen..
De rest was idd Saarloos of iets dergelijks geloof ik.
Verder verbaast het me niks, de meeste mensen op deze aarde zijn echt te dom om te poepen..
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik denk dat mensen ook veronderstellen dat als het er hetzelfde uitziet, het dan ook wel hetzelfde karakter zal hebben. En niet alleen mensen die een hond aanschaffen naar aanleiding van een film of tv-serie, maar ook onervaren hondeneigenaren die de stafford van de buren zo lief vinden. Ze verdiepen zich niet in raseigenschappen en tegelijk weten ze die ook niet te relativeren, want niet elke hond van hetzelfde ras is natuurlijk identiek.Maeve schreef:Ik denk beide. Men ziet iets herkenbaars (een rashond) én daarbij eigenschappen die ze fantastisch vinden. Dus de super gehoorzame Duitse Herder als politiehond, miraculeus heldhaftige Lassie etc. En dan willen ze dat karakter, maar gelinkt aan dat ras dus.
Jaren geleden was er een KPN reclame met een Tollertje, en nu nog hoor je van mensen dat dat de reden was dat ze zo'n hond willen
En bij rassen die vaak nogal wat aanpassing van de eigenaar vragen en lang niet in elke gezinssituatie passen, zoals de husky, is dat inderdaad wel erg slecht nieuws

Mijn Lassie durft niet eens de put in om dat kind te redden

-
- Zeer actief
Maar ik wil een draakCleva schreef:Mensen die hun levenskeuzes baseren op game of fucking thrones moeten d'r eigen laten bekijken. Neem maar gewoon helemaal geen hond.

Dit zijn dergelijke honden. Aan de man z'n hoofd te zien zijn ze niet best voor je (geestelijke) gezondheid en ik ben alweer hélemaal genezen van het poolhondenvirus als ik zie wat er aan vacht vanaf komt.
https://www.youtube.com/watch?v=qh5CasWtGao
https://www.youtube.com/watch?v=qh5CasWtGao
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Ikkkkk!
Maar ik hou van zachte wol
Maar ik hou van zachte wol

veertje schreef:De husky is toch altijd een soort moderas geweest?
Ik reageerde laatst op facebook al met dit filmpje. Kijken wie er nu nog een husky wil(en ja ik weet het, die hond is geen husky)
Klik
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Eigenlijk snap ik wel dat mensen die van GOT houden sneller een husky nemen dan wanneer ze de serie niet kijken. Uit eindelijk moet je toch in aanraking komen met een ras voordat je kan besluiten er 1 te willen. Op diezelfde manier zou ik niet een stabij hebben genomen als ik niet in Friesland zou wonen. Ik zie ze hier veel en vond een stabij toen een leuk idee, iets uit de regio. Naast dat ik het natuurlijk zag zitten met de hond zelf. Zou ik in Noord Zweden hebben gewoond, had ik vast geen stabij maar een zweedse huppelpup-ras nogwat, maar die ken ik nu niet
Ik denk dat die GOT liefhebbers met huskys echt niet allemaal die serie als enige reden hebben dat ze een husky hebben genomen, maar dat het een manier is geweest hoe de husky in de aandacht is gekomen.
In Amerika denken heel veel mensen dat het uiterlijk van de hond ook echt alleen uiterlijk is, en dat het prima is om een hond om je suburb-huis te hebben lopen en er 1x per week mee te 'hiken'. In Amerika noemen ze alles hiken, ook een wandelingetje van 3km door het buitengebied

Ik denk dat die GOT liefhebbers met huskys echt niet allemaal die serie als enige reden hebben dat ze een husky hebben genomen, maar dat het een manier is geweest hoe de husky in de aandacht is gekomen.
In Amerika denken heel veel mensen dat het uiterlijk van de hond ook echt alleen uiterlijk is, en dat het prima is om een hond om je suburb-huis te hebben lopen en er 1x per week mee te 'hiken'. In Amerika noemen ze alles hiken, ook een wandelingetje van 3km door het buitengebied

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik ook.Alex schreef:Maar ik wil een draakCleva schreef:Mensen die hun levenskeuzes baseren op game of fucking thrones moeten d'r eigen laten bekijken. Neem maar gewoon helemaal geen hond.

Trouwens vandaag de finale van dit seizoen gezien...

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Zo had je ook nog de strips van Kuifje en Bobby. Erg leuke en spannende boekjes overigens. Gelukkig is de ruwharige Foxterriër nooit een modehond geworden.Izzie_Anneke schreef:Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Wrijf het er maar in, wij hebben al twee weken geen internet (dus geen HBO), dankzij ZiggoHanneke2 schreef:Ik ook.Alex schreef:Maar ik wil een draakCleva schreef:Mensen die hun levenskeuzes baseren op game of fucking thrones moeten d'r eigen laten bekijken. Neem maar gewoon helemaal geen hond.En ik zou wel willen leren schermen. Dat heb ik altijd al een interessant iets gevonden, maar als ik ooit nog eens tijd heb lijkt me dat leuk om als iets nieuws te leren. En okee, dan word ik geen Arya Stark, maar het trekt me wel.
Trouwens vandaag de finale van dit seizoen gezien...

Op naar het ergernissentopic! Alhoewel, vandaag komt er ein de lijk een monteur, dus vanavond een mini binge watch

-
- geregistreerd lid
Als ik dan toch moet kiezen doe dan maar het baasje van de draken .... 

-
- Zeer actief
Jawel, maar in de serie hebben ze dus een schoftmaat van 1 meter 35, gemiddeld. Sommigen zijn nog groter, zo groot als een paard.