Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moderas Husky

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Re: Moderas Husky

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat heb ik toch soms een hekel aan mensen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Je gaat toch geen hond aanschaffen omdat je die op TV hebt gezien :piew:
Het grootste deel van beesten op films is geanimeerd :U: Dus ga naar Bart Smit en koop je Film Hond daar :ok:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.
Ik denk dat er wel eens vergeten wordt dat mensen die zich aanmelden op een hondenforum zich wat meer verdiepen in het hebben van honden dan Jan met de pet :mrgreen:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Izzie_Anneke schreef:Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.
Ik denk dat er wel eens vergeten wordt dat mensen die zich aanmelden op een hondenforum zich wat meer verdiepen in het hebben van honden dan Jan met de pet :mrgreen:
Ja daar heb je gelijk in... we zouden een lijstje kunnen maken: Lassie, Max, etc etc
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Schattige pelisie hondjes bumpertjes........

zal ook wel weer een rage worden :oohja:
Laatst gewijzigd door Rocco op 24 aug 2017 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Waren dat husky's? Het leken me meer saarlozen en aanverwanten.
Wat mogelijk een nog grotere ramp voor de honden zou zijn geweest.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Nanna schreef:Kijk mij eens bij Game of Thrones horen.
Ik denk dat geen hond ( :lol1: ) die link legt, want die direwolves hebben een stokmaat van 1 meter 50

Afbeelding
Dit is er een en deze lijkt nog het meest op een husky, de rest nog minder.
Afbeelding
Dus...
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Rocco schreef:Schattige pelisie hondjes bumpertjes........

Oh maar een Bumpertje zou ik ook wel willen :I:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

In Game of Thrones gebruiken ze Northern Inuit dogs voor de direwolves.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Oh ik snap het wel hoor. Als ik dat zie lopen op tv wil ik er ook een. En als je dan niet zo van het inlezen bent, tja...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

De husky is toch altijd een soort moderas geweest?

Ik reageerde laatst op facebook al met dit filmpje. Kijken wie er nu nog een husky wil :engel: (en ja ik weet het, die hond is geen husky)

Klik
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Rocco schreef:Schattige pelisie hondjes bumpertjes........

:roos: alsjeblieft niet.......breek me de bek niet open :ugh:
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Izzie_Anneke schreef:Volgens mij is dit van alle tijden, Duitse herders na Commisaris Rex, dalmaten na een disney film en er zijn vast nog talloze voorbeelden.
Is het ook , hondenrassen zijn net zo goed aan mode onderhevig als andere zaken.
Een groot gedeelte van de honden wordt aangeschaft enkel om hun uiterlijk en dat kan weleens tegenvallen in de praktijk.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Alex
Zeer actief

Tineke schreef:
Is het ook , hondenrassen zijn net zo goed aan mode onderhevig als andere zaken.
Een groot gedeelte van de honden wordt aangeschaft enkel om hun uiterlijk en dat kan weleens tegenvallen in de praktijk.
Is dat wel zo? Is het niet juist het gedrag dat mensen aanspreekt? Zo'n brave, trouwe Lassie (denk ik dan, was voor mijn tijd), zo'n grappige Dalmatische hond die zich zo lief inzet om z'n eigen kinderen terug te krijgen. Of gewoon die ontzettend gehoorzame border collie van de buurman die werkelijk alle trucjes kent..?

In dit geval lijkt het me sterk dat mensen voor het uiterlijk gaan, want zulke honden bestaan gewoon echt niet. Ja, Northern Inuits wel, maar in de serie zijn ze nog groter dan een Ierse wolfshond en sommige zo groot als een paard (nee, ik overdrijf niet). Ze worden wel neergezet als extreem loyaal; baasje wordt aangevallen, dire wolf bijt aanvaller dood. Misschien is dat wat mensen aanspreekt. Al met al is het mij een raadsel, dit hele verhaal. Ik snap de link met de husky niet, qua uiterlijk en gedrag is er toch nauwelijks een link. Misschien is het toeval, of een publiciteitsstunt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Alex schreef:
Tineke schreef:
Is dat wel zo? Is het niet juist het gedrag dat mensen aanspreekt? Zo'n brave, trouwe Lassie (denk ik dan, was voor mijn tijd), zo'n grappige Dalmatische hond die zich zo lief inzet om z'n eigen kinderen terug te krijgen. Of gewoon die ontzettend gehoorzame border collie van de buurman die werkelijk alle trucjes kent..?

In dit geval lijkt het me sterk dat mensen voor het uiterlijk gaan, want zulke honden bestaan gewoon echt niet. Ja, Northern Inuits wel, maar in de serie zijn ze nog groter dan een Ierse wolfshond en sommige zo groot als een paard (nee, ik overdrijf niet). Ze worden wel neergezet als extreem loyaal; baasje wordt aangevallen, dire wolf bijt aanvaller dood. Misschien is dat wat mensen aanspreekt. Al met al is het mij een raadsel, dit hele verhaal. Ik snap de link met de husky niet, qua uiterlijk en gedrag is er toch nauwelijks een link. Misschien is het toeval, of een publiciteitsstunt.
Ik denk beide. Men ziet iets herkenbaars (een rashond) én daarbij eigenschappen die ze fantastisch vinden. Dus de super gehoorzame Duitse Herder als politiehond, miraculeus heldhaftige Lassie etc. En dan willen ze dat karakter, maar gelinkt aan dat ras dus.

Jaren geleden was er een KPN reclame met een Tollertje, en nu nog hoor je van mensen dat dat de reden was dat ze zo'n hond willen :roll:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik ben geen één husky tegengekomen in Games of thrones :denken:
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Die van Jon Snow is een husky volgens mij.
De rest was idd Saarloos of iets dergelijks geloof ik.
Verder verbaast het me niks, de meeste mensen op deze aarde zijn echt te dom om te poepen..
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Maeve schreef:Ik denk beide. Men ziet iets herkenbaars (een rashond) én daarbij eigenschappen die ze fantastisch vinden. Dus de super gehoorzame Duitse Herder als politiehond, miraculeus heldhaftige Lassie etc. En dan willen ze dat karakter, maar gelinkt aan dat ras dus.

Jaren geleden was er een KPN reclame met een Tollertje, en nu nog hoor je van mensen dat dat de reden was dat ze zo'n hond willen :roll:
Ik denk dat mensen ook veronderstellen dat als het er hetzelfde uitziet, het dan ook wel hetzelfde karakter zal hebben. En niet alleen mensen die een hond aanschaffen naar aanleiding van een film of tv-serie, maar ook onervaren hondeneigenaren die de stafford van de buren zo lief vinden. Ze verdiepen zich niet in raseigenschappen en tegelijk weten ze die ook niet te relativeren, want niet elke hond van hetzelfde ras is natuurlijk identiek.

En bij rassen die vaak nogal wat aanpassing van de eigenaar vragen en lang niet in elke gezinssituatie passen, zoals de husky, is dat inderdaad wel erg slecht nieuws :ugh:

Mijn Lassie durft niet eens de put in om dat kind te redden :LOL:
Alex
Zeer actief

Cleva schreef:Mensen die hun levenskeuzes baseren op game of fucking thrones moeten d'r eigen laten bekijken. Neem maar gewoon helemaal geen hond.
Maar ik wil een draak :jank:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dit zijn dergelijke honden. Aan de man z'n hoofd te zien zijn ze niet best voor je (geestelijke) gezondheid en ik ben alweer hélemaal genezen van het poolhondenvirus als ik zie wat er aan vacht vanaf komt.

https://www.youtube.com/watch?v=qh5CasWtGao
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ikkkkk!
Maar ik hou van zachte wol ;)

veertje schreef:De husky is toch altijd een soort moderas geweest?

Ik reageerde laatst op facebook al met dit filmpje. Kijken wie er nu nog een husky wil :engel: (en ja ik weet het, die hond is geen husky)

Klik
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Eigenlijk snap ik wel dat mensen die van GOT houden sneller een husky nemen dan wanneer ze de serie niet kijken. Uit eindelijk moet je toch in aanraking komen met een ras voordat je kan besluiten er 1 te willen. Op diezelfde manier zou ik niet een stabij hebben genomen als ik niet in Friesland zou wonen. Ik zie ze hier veel en vond een stabij toen een leuk idee, iets uit de regio. Naast dat ik het natuurlijk zag zitten met de hond zelf. Zou ik in Noord Zweden hebben gewoond, had ik vast geen stabij maar een zweedse huppelpup-ras nogwat, maar die ken ik nu niet :idea:
Ik denk dat die GOT liefhebbers met huskys echt niet allemaal die serie als enige reden hebben dat ze een husky hebben genomen, maar dat het een manier is geweest hoe de husky in de aandacht is gekomen.

In Amerika denken heel veel mensen dat het uiterlijk van de hond ook echt alleen uiterlijk is, en dat het prima is om een hond om je suburb-huis te hebben lopen en er 1x per week mee te 'hiken'. In Amerika noemen ze alles hiken, ook een wandelingetje van 3km door het buitengebied
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Alex schreef:
Cleva schreef:Mensen die hun levenskeuzes baseren op game of fucking thrones moeten d'r eigen laten bekijken. Neem maar gewoon helemaal geen hond.
Ik ook. :D En ik zou wel willen leren schermen. Dat heb ik altijd al een interessant iets gevonden, maar als ik ooit nog eens tijd heb lijkt me dat leuk om als iets nieuws te leren. En okee, dan word ik geen Arya Stark, maar het trekt me wel.

Trouwens vandaag de finale van dit seizoen gezien... :engel:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zo had je ook nog de strips van Kuifje en Bobby. Erg leuke en spannende boekjes overigens. Gelukkig is de ruwharige Foxterriër nooit een modehond geworden.
Afbeelding
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Alex
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Alex schreef:
Ik ook. :D En ik zou wel willen leren schermen. Dat heb ik altijd al een interessant iets gevonden, maar als ik ooit nog eens tijd heb lijkt me dat leuk om als iets nieuws te leren. En okee, dan word ik geen Arya Stark, maar het trekt me wel.

Trouwens vandaag de finale van dit seizoen gezien... :engel:
Wrijf het er maar in, wij hebben al twee weken geen internet (dus geen HBO), dankzij Ziggo :boos:
Op naar het ergernissentopic! Alhoewel, vandaag komt er ein de lijk een monteur, dus vanavond een mini binge watch :cheer:
Pirke64
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Pirke64 »

Als ik dan toch moet kiezen doe dan maar het baasje van de draken .... :)
Alex
Zeer actief

Jawel, maar in de serie hebben ze dus een schoftmaat van 1 meter 35, gemiddeld. Sommigen zijn nog groter, zo groot als een paard.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”