Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het niet meer.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ik weet het niet meer.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik weet het even niet meer..

Kai knapt maar niet op.
Afgelopen jaar is hij al meer ziek geweest dan dat hij gezond was, en we zijn er alletwee een beetje klaar mee op het moment.

Kai is erg gevoelig op maag / darmen. Vaak even diarree, even misselijk.
Afgelopen Februari heeft hij een dag aan het infuus gelegen omdat hij helemaal uitgedroogd was van spugen / diarree. ( Binnen een kleine 2 uur. )
Achteraf bleek dat hij de week ervoor Metacam gehad had, waar hij dus niet tegen kon. Hierbovenop kreeg hij een maag/darmvirus.
Kai is opgeknapt, en was weer zijn vrolijke zelf.

Begin zomer ging Kai slechter lopen, hij wilde niet graag meer mee, liep slecht, langzaam, telgang, hangerig en moe. Wilde het liefst na een kwartiertje op de arm. In het bos precies hetzelfde, hij vond het super leuk om samen met zijn zusje te wandelen, maar opeens zakte hij in, wilde even gedragen worden, viel dan ook meteen even in slaap en binnen een kwartiertje liep hij weer even zo vrolijk mee.

Fysio geweest, had weinig effect, Hij werd er, door de spanning die dit voor hem met zich mee bracht, eigenlijk nog slechter van. Foto's gemaakt van zijn hele lijfje, waar, volgens verschillende DA niks geks op te zien was.

± twee maanden geleden brak hij zijn staart ( hoe??? ) en kreeg hiervoor Metacam. De dag daarop kreeg hij een ernstige maagbloeding. Weer bijna uitgedroogd, aan het infuus, mannetje knapte weer wat op, maar mag voorlopig zo min mogelijk braken, de maag was goed kapot.

Toen hij zich beter voelde en ging spelen, rende hij tegen een glazen deur. Dit ging niet heel hard, maar een paar dagen daarna had hij verschrikkelijke last van zijn nek / rug.
Ik heb dit aan de klap van de deur geweten, maar ik vraag me sterk af of dit de oorzaak was.
Pijnstilling / rust hielpen minimaal, uiteindelijk staat hij nu op CBD olie, wat enig effect lijkt te hebben. Hij wilde weer wandelen, spelen.

Gisterochtend begon hij echter weer te braken. We zijn meteen naar de DA gegaan, ivm het snelle uitdrogen en het braken wat niet bevordelijk is voor zijn maag. Cerenia stopte het braken, maar hij is duidelijk niet in orde, misselijk, hangerig, wil weer niet lopen. Op de arm valt hij algauw in slaap, in huis is hij hangerig en mopperig en onrustig. Dood moe, maar slapen wil hij niet. Inmiddels is er ook weer bloederige Diarree.

Er zijn 3 volledige bloedtesten gedaan in de tijd dat hij bij mij is, waar niks uit kwam. Leishmania, hartworm, alles meegenomen, en alles negatief.

Ik weet niet meer wat ik moet. Woensdag komt er een Osteopaat kijken, morgen ga ik de DA maar weer bellen.
Hij voelt mij inmiddels ook perfect aan en mijn onrust maakt hem onrustig. Ik heb de webcam ingesteld, en ga zo maar even een klein uurtje weg, zodat hij in elk geval dan wat slaapt..

Bah. Ik maak me zorgen :(
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Ik weet het niet meer.

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat rot voor hem en jou. Ik hoop dat hij snel opknapt.
Sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Is zijn evenwicht wel in orde? Ik weet niet zo goed waarom ik aan zijn evenwicht moet denken maar kan me voorstellen dat je daar wel (spier)pijn van kan krijgen en misselijk bent.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Ri@nne
Zeer actief

gonnie schreef:Wat rot voor hem en jou. Ik hoop dat hij snel opknapt.
Sterkte.
Dankjewel!
Dees en Maylo schreef:Is zijn evenwicht wel in orde? Ik weet niet zo goed waarom ik aan zijn evenwicht moet denken maar kan me voorstellen dat je daar wel (spier)pijn van kan krijgen en misselijk bent.
Ik merk zo niks wat wijst op een evenwichtsprobleem.. hij staat ook gewoon stabiel, als hij wil lopen loopt hij niet wankel / dronken.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Ri@nne
Zeer actief

Heavy schreef:Wat een narigheid . Jip heeft ook maandenlang met misselijkheid en moe zijn getobt. Kon niet meer lekker mee tempo lopen . Bleef achter . Eerst dacht ik dat het te warm was . Later werd het koeler en bleef hij zo suf ook veel slapen. Soms braken en soms diarree.

Bloed geprikt , echo buik alles goed . Zitac en emeprid en toen ging het weer top . En hypoallergene brokken en buiten niks drinken of eten . Elke keer als ik stopte met de Zitac begon de ellende opnieuw dit heeft zowat de hele zomer geduurd .

Nu blijf ik de Zitac geven en gaat het prima :ok: hij is fit en heeft energie en lijkt weer een jonge hond. Zo'n maagbloeding is best heftig en kan lang doorwerken .Jip had blijkbaar een maagontsteking die elke keer opspeelde . Hij ging ook raar lopen waarschijnlijk door de buikpijn en ik heb ook getwijfeld aan zijn nek omdat hij draaierig en misselijk was en leek als hij bukte

Kai heeft nu ook Zantac. waren aan het afbouwen, maar krijgt nu weer de volle dosis. Dieet voer deed hem meer kwaad dan goed.. hij eet nu Renske, dit eet hij godzijdank wel..

Het is zo lastig, het zijn allemaal 'losse' dingen, maar ergens zit een verband denk ik.. maar waar in godsnaam.

Hij heeft wel even lekker geslapen toen ik weg was, toen ik zag dat hij wakker ging worden zijn we snel naar huis gegaan.
nu ligt hij weer lekker op schoot.. als een vaatdoekje. Maar ben dan toch het liefst maar dicht bij. :)
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik snap dat je inmiddels wanhopig bent, zeg :ugh:

Misschien eens een goede holistisch dierenarts proberen?

Voor bewegingsproblemen heb ik trouwens perfect resultaat met Puur Dolor. In die mate dat ze met het spul weer helemaal goed loopt en zonder mankt en alleen maar kleine stukjes kan lopen.
Ri@nne
Zeer actief

We zijn net terug van de DA.
Woensdag komt de Osteopaat, die laten we doorgaan, en we gaan een afspraak maken bij Paul Mandigers in Wageningen.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ook op lyme getest?
Ri@nne
Zeer actief

veertje schreef:Ook op lyme getest?
Ja, op alles wat er maar te testen valt is hij 2x getest.. allemaal negatief.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”