Kai knapt maar niet op.
Afgelopen jaar is hij al meer ziek geweest dan dat hij gezond was, en we zijn er alletwee een beetje klaar mee op het moment.
Kai is erg gevoelig op maag / darmen. Vaak even diarree, even misselijk.
Afgelopen Februari heeft hij een dag aan het infuus gelegen omdat hij helemaal uitgedroogd was van spugen / diarree. ( Binnen een kleine 2 uur. )
Achteraf bleek dat hij de week ervoor Metacam gehad had, waar hij dus niet tegen kon. Hierbovenop kreeg hij een maag/darmvirus.
Kai is opgeknapt, en was weer zijn vrolijke zelf.
Begin zomer ging Kai slechter lopen, hij wilde niet graag meer mee, liep slecht, langzaam, telgang, hangerig en moe. Wilde het liefst na een kwartiertje op de arm. In het bos precies hetzelfde, hij vond het super leuk om samen met zijn zusje te wandelen, maar opeens zakte hij in, wilde even gedragen worden, viel dan ook meteen even in slaap en binnen een kwartiertje liep hij weer even zo vrolijk mee.
Fysio geweest, had weinig effect, Hij werd er, door de spanning die dit voor hem met zich mee bracht, eigenlijk nog slechter van. Foto's gemaakt van zijn hele lijfje, waar, volgens verschillende DA niks geks op te zien was.
± twee maanden geleden brak hij zijn staart ( hoe??? ) en kreeg hiervoor Metacam. De dag daarop kreeg hij een ernstige maagbloeding. Weer bijna uitgedroogd, aan het infuus, mannetje knapte weer wat op, maar mag voorlopig zo min mogelijk braken, de maag was goed kapot.
Toen hij zich beter voelde en ging spelen, rende hij tegen een glazen deur. Dit ging niet heel hard, maar een paar dagen daarna had hij verschrikkelijke last van zijn nek / rug.
Ik heb dit aan de klap van de deur geweten, maar ik vraag me sterk af of dit de oorzaak was.
Pijnstilling / rust hielpen minimaal, uiteindelijk staat hij nu op CBD olie, wat enig effect lijkt te hebben. Hij wilde weer wandelen, spelen.
Gisterochtend begon hij echter weer te braken. We zijn meteen naar de DA gegaan, ivm het snelle uitdrogen en het braken wat niet bevordelijk is voor zijn maag. Cerenia stopte het braken, maar hij is duidelijk niet in orde, misselijk, hangerig, wil weer niet lopen. Op de arm valt hij algauw in slaap, in huis is hij hangerig en mopperig en onrustig. Dood moe, maar slapen wil hij niet. Inmiddels is er ook weer bloederige Diarree.
Er zijn 3 volledige bloedtesten gedaan in de tijd dat hij bij mij is, waar niks uit kwam. Leishmania, hartworm, alles meegenomen, en alles negatief.
Ik weet niet meer wat ik moet. Woensdag komt er een Osteopaat kijken, morgen ga ik de DA maar weer bellen.
Hij voelt mij inmiddels ook perfect aan en mijn onrust maakt hem onrustig. Ik heb de webcam ingesteld, en ga zo maar even een klein uurtje weg, zodat hij in elk geval dan wat slaapt..
Bah. Ik maak me zorgen

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15