Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dromen jullie honden ook?????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dromen jullie honden ook?????

Ongelezen bericht door miriam43 »

Hallo allemaal,

Wat ik graag zou willen weten is of jullie honden ook zo dromen. Nu ik dit schrijf ligt mijn hond Luca bij mij in de kast en droomt ludruichtig. Wat doen jullie als jullie hond last heeft van luidruchtige dromen???? Meestal roep ik naar mijn hond ( net als bij mijn man die droomt of snurkt ) want dat kan onze Luca ook geweldig goed. Ik vind dat een heeeeeeel vervelend geluid dus ik maak hem wakker. Hoe is dat bij jullie honden?????
Afbeelding Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

De oudste droomt bijna nooit maar de jongste wel af en toe en die laat ik dromen, ga wel ff kijken omdat ik het zo'n leuk gezicht vind.

groetjes majelle
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hier dromen ze ook veel. Vooral als ze wat leuks hebben meegemaakt. :mrgreen:
En ik vind het nogal gemeen om ze dan wakker te maken.
Ik stel het zelf ook niet op prijs om gewekt te worden uit een leuke droom.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door miriam43 »

En hoe zit het dan met snurken. Wat doe je dan???? Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat een rot :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: geluid vind. :mrgreen: Ik maak Luca altijd wakker als hij snurkt. Trouwens hij doet het nu ook.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik laat ze heerlijk snurken. :sleep:
Hoe harder hoe leuker. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Oja snurken doet ie ook, en dat laat ik lekker gaan.
Ik heb begrepen van een ex-vriendje dat ik ook snurk, omdat ik het niet geloofde heeft ie het opgenomen met zijn mobiel :twisted: :twisted:
was wel een charmant snurkje overigens :mrgreen:
dus nee ik laat mede snurkers in hun waarde en laat ze lekker verder snurken
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Juda droomt met veel herrie en bewegingen.
Vind ik altijd leuk om te horen :mrgreen:
Izzy snurkt, niet te zuinig ook.
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Toen hij nog een puppy was droomde hij meer. Nu nog sporadisch een blafje in zijn slaap. Wel trekt hij met zijn teentjes. Is ook zo'n leuk gezicht. :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Boris droomt ook vaak, naast geluidjes slaagt hij ook met zijn poten :-D Zijn gesnurk vind ik ook schattig, ik denk er niet aan om hem daar voor wakker te maken terwijl mijn vriend een stomp in zijn ribben kan krijgen als hij me wakker houdt :mrgreen:
groetjes!Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Stanley droomt altijd, ligt met z'n hele lichaam te shaken, rent heel wat af want die poten maken overuren, maakt herrie door als een cavia te blaffen en snurkt als een tierelier.
Wakker maken? Nee, echt niet. Hoe irritant dat gesnurk ook is, want hij kan het vrij hard.
:mrgreen: Maar m'n kerel verwens ik vaak naar een logeerkamer als hij zo tekeer gaat.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Tijdens het slapen word hier gegromd, gesnurkt en bewogen met het hele lichaam....Dingo zit heel vaak met zijn poten te schoppen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik lig altijd in een deuk als die twee hier dromen. Dan maken ze altijd van die maffe geluidjes en gaan die pootjes heen en weer, heel vertederend ;)
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Hier ook dromers. Met veel geluid en soms lijkt het wel of ze stuipen hebben, dan liggen ze echt te trappen of met de lip te trekken. Als er hier 1 droomt, raak ik ze vaak even aan, het werkt hier namelijk heel aanstekelijk. Weet niet hoe het komt, maar als er 1 met veel geluid aan het dromen is beginnen de anderen ook. Dan heb ik dus 4 luidruchtige dromers.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jack kan ook zo dromen. :-D Binnensmonds blaffen, poten die half aan het rennen zijn en heel hard kwispelen...

Alleen als ik denk dat hij een nachtmerrie heeft maak ik hem heel voorzichtig wakker, en dat stelt hij wel op prijs geloof ik. :-D

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Bajo droomt ook en veel. Vooral als hij veel avonturen heeft beleefd (zie ander topic: hormonen op hol!!) ligt hij uitgebreid te snurken met af en toe een muizenblafje tussendoor. Volgens mij loopt hij dan in zijn droom flink te blaffen maar voor ons klinkt dit niet (heb je zelf al eens in een droom proberen te gillen????). Ook gaan zijn pootjes rap heen en weer dus zal hij in zijn droom ook wel een konijn achterna rennen of zo.
En inderdaad: van mijn hond vind het schattig maar als manlief zulke geluiden en bewegingen maakt in zijn slaap, kan ik hem wel wat doen.
dimphie
Actief

Tamara/Bayko schreef:Ik lig altijd in een deuk als die twee hier dromen. Dan maken ze altijd van die maffe geluidjes en gaan die pootjes heen en weer, heel vertederend ;)
Wat heb jij schattige honden. De ene is een border collie maar die andere? Een husky???
Heb zelf ook een border dus dat valt meteen op.
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Ik maak Gaby niet wakker als ze ligt te piepen of te grommen in haar slaap,als ze het snachts doet dan raak ik haar even zachtjes aan en dan is ze weer stil en slaapt rustig verder.
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Ja mijn honden dromen ook , en niet zo zachtjes ook, na weer een dag ravotten en stoeien , liggen ze trappelend en allerlei geluiden makend te dromen, soms zie je duidelijk aan hun poten dat ze rennen in hun slaap en zie je de poten beurtelings bewegen, zoals ze lopen , maar dan in de lucht :ok:
Blaffen doen ze ook in hun slaap ,maar dan wel ingehouden , ofdat het uit de verte komt, maar dan is er meestal iemand aan het hek geweest die dag :mrgreen: :mrgreen:
Tamara/Bayko

dimphie schreef:
Tamara/Bayko schreef:Ik lig altijd in een deuk als die twee hier dromen. Dan maken ze altijd van die maffe geluidjes en gaan die pootjes heen en weer, heel vertederend ;)
Wat heb jij schattige honden. De ene is een border collie maar die andere? Een husky???
Heb zelf ook een border dus dat valt meteen op.
Het zijn allebei borders ;)
dimphie
Actief

Ja, ik had nog eens wat beter gekeken en inmiddels ontdekt dat het allebei borders zijn. En dan schreef ik eerder nog wel dat het me meteen opviel omdat ikzelf ook een border heb. Euuuuuuuuh!!!!
Anyway, mooie beestjes
Tamara/Bayko

dimphie schreef:Ja, ik had nog eens wat beter gekeken en inmiddels ontdekt dat het allebei borders zijn. En dan schreef ik eerder nog wel dat het me meteen opviel omdat ikzelf ook een border heb. Euuuuuuuuh!!!!
Anyway, mooie beestjes
Je bent niet de eerste hoor ;) Meestal is het zo van: 'heeee een border...maarre wat is die andere voor een hond?' Tja Bayko is niet zwart-wit, maar voor de rest is het qua uiterlijk en gedrag duidelijk een border.
DebbieK
Actief

Ongelezen bericht door DebbieK »

Max kan ook heel leuk dromen, dan trekt hij met zijn pootjes, net of hij achterna gezeten wordt door een kat ofzo :mrgreen:
Snurken doet hij ook wel, maar niet zo hard als mijn kerel ;)
Groetjes Debbie en een poot van MAX!
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zóya »

Onze Collie piept, gromt of blaft welleens zacht in haar slaapt en soms zie je ook die pootjes heen en weer gaan,dan is ze weer aan het rennen. Ik vind zelf dat je je hond niet wakker hoeft te maken,omdat ze juist alles in hun slaap/droom weer vergeten of hoe noem je dat ook alweer? Nou ja noem het maar Verteren. Ik weet zowiezo dat pups dit wel hebben,maar ik zou een volwassen hond ook niet wakker maken. Oke,mijn moeder geeft mijn vader ook wel even een duw als hij weer es te hard snurkt. maar jullie hebben dan een dromende EN snurkende hond? Tja kan lastig zijn he? Doet onze gelukkig niet,NEE nog erger,deze laat van die scheten,zodat je soms zowat vergast! Net of je in een gierput terecht bent gekomen. Dus wees blij hahaha. Maar dromen doet elke hond wel,ligt eraan wat ze de dag hebben meegemaakt,als ze veel gespeeld hebben zie je die pootjes gaat en soms blaffen,en als ze gevochten of aangevallen zijn,dan piepen ze soms,maar dat merk je nauwelijks.
Gr sharon & Zoya.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”