Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat ik graag zou willen weten is of jullie honden ook zo dromen. Nu ik dit schrijf ligt mijn hond Luca bij mij in de kast en droomt ludruichtig. Wat doen jullie als jullie hond last heeft van luidruchtige dromen???? Meestal roep ik naar mijn hond ( net als bij mijn man die droomt of snurkt ) want dat kan onze Luca ook geweldig goed. Ik vind dat een heeeeeeel vervelend geluid dus ik maak hem wakker. Hoe is dat bij jullie honden?????
Hier dromen ze ook veel. Vooral als ze wat leuks hebben meegemaakt.
En ik vind het nogal gemeen om ze dan wakker te maken.
Ik stel het zelf ook niet op prijs om gewekt te worden uit een leuke droom.
En hoe zit het dan met snurken. Wat doe je dan???? Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat een rot geluid vind. Ik maak Luca altijd wakker als hij snurkt. Trouwens hij doet het nu ook.
Oja snurken doet ie ook, en dat laat ik lekker gaan.
Ik heb begrepen van een ex-vriendje dat ik ook snurk, omdat ik het niet geloofde heeft ie het opgenomen met zijn mobiel
was wel een charmant snurkje overigens
dus nee ik laat mede snurkers in hun waarde en laat ze lekker verder snurken
Boris droomt ook vaak, naast geluidjes slaagt hij ook met zijn poten Zijn gesnurk vind ik ook schattig, ik denk er niet aan om hem daar voor wakker te maken terwijl mijn vriend een stomp in zijn ribben kan krijgen als hij me wakker houdt
Stanley droomt altijd, ligt met z'n hele lichaam te shaken, rent heel wat af want die poten maken overuren, maakt herrie door als een cavia te blaffen en snurkt als een tierelier.
Wakker maken? Nee, echt niet. Hoe irritant dat gesnurk ook is, want hij kan het vrij hard. Maar m'n kerel verwens ik vaak naar een logeerkamer als hij zo tekeer gaat.
Hier ook dromers. Met veel geluid en soms lijkt het wel of ze stuipen hebben, dan liggen ze echt te trappen of met de lip te trekken. Als er hier 1 droomt, raak ik ze vaak even aan, het werkt hier namelijk heel aanstekelijk. Weet niet hoe het komt, maar als er 1 met veel geluid aan het dromen is beginnen de anderen ook. Dan heb ik dus 4 luidruchtige dromers.
Bajo droomt ook en veel. Vooral als hij veel avonturen heeft beleefd (zie ander topic: hormonen op hol!!) ligt hij uitgebreid te snurken met af en toe een muizenblafje tussendoor. Volgens mij loopt hij dan in zijn droom flink te blaffen maar voor ons klinkt dit niet (heb je zelf al eens in een droom proberen te gillen????). Ook gaan zijn pootjes rap heen en weer dus zal hij in zijn droom ook wel een konijn achterna rennen of zo.
En inderdaad: van mijn hond vind het schattig maar als manlief zulke geluiden en bewegingen maakt in zijn slaap, kan ik hem wel wat doen.
Tamara/Bayko schreef:Ik lig altijd in een deuk als die twee hier dromen. Dan maken ze altijd van die maffe geluidjes en gaan die pootjes heen en weer, heel vertederend
Wat heb jij schattige honden. De ene is een border collie maar die andere? Een husky???
Heb zelf ook een border dus dat valt meteen op.
Ik maak Gaby niet wakker als ze ligt te piepen of te grommen in haar slaap,als ze het snachts doet dan raak ik haar even zachtjes aan en dan is ze weer stil en slaapt rustig verder.
Ja mijn honden dromen ook , en niet zo zachtjes ook, na weer een dag ravotten en stoeien , liggen ze trappelend en allerlei geluiden makend te dromen, soms zie je duidelijk aan hun poten dat ze rennen in hun slaap en zie je de poten beurtelings bewegen, zoals ze lopen , maar dan in de lucht
Blaffen doen ze ook in hun slaap ,maar dan wel ingehouden , ofdat het uit de verte komt, maar dan is er meestal iemand aan het hek geweest die dag
Tamara/Bayko schreef:Ik lig altijd in een deuk als die twee hier dromen. Dan maken ze altijd van die maffe geluidjes en gaan die pootjes heen en weer, heel vertederend
Wat heb jij schattige honden. De ene is een border collie maar die andere? Een husky???
Heb zelf ook een border dus dat valt meteen op.
Ja, ik had nog eens wat beter gekeken en inmiddels ontdekt dat het allebei borders zijn. En dan schreef ik eerder nog wel dat het me meteen opviel omdat ikzelf ook een border heb. Euuuuuuuuh!!!!
Anyway, mooie beestjes
dimphie schreef:Ja, ik had nog eens wat beter gekeken en inmiddels ontdekt dat het allebei borders zijn. En dan schreef ik eerder nog wel dat het me meteen opviel omdat ikzelf ook een border heb. Euuuuuuuuh!!!!
Anyway, mooie beestjes
Je bent niet de eerste hoor Meestal is het zo van: 'heeee een border...maarre wat is die andere voor een hond?' Tja Bayko is niet zwart-wit, maar voor de rest is het qua uiterlijk en gedrag duidelijk een border.
Max kan ook heel leuk dromen, dan trekt hij met zijn pootjes, net of hij achterna gezeten wordt door een kat ofzo
Snurken doet hij ook wel, maar niet zo hard als mijn kerel
Onze Collie piept, gromt of blaft welleens zacht in haar slaapt en soms zie je ook die pootjes heen en weer gaan,dan is ze weer aan het rennen. Ik vind zelf dat je je hond niet wakker hoeft te maken,omdat ze juist alles in hun slaap/droom weer vergeten of hoe noem je dat ook alweer? Nou ja noem het maar Verteren. Ik weet zowiezo dat pups dit wel hebben,maar ik zou een volwassen hond ook niet wakker maken. Oke,mijn moeder geeft mijn vader ook wel even een duw als hij weer es te hard snurkt. maar jullie hebben dan een dromende EN snurkende hond? Tja kan lastig zijn he? Doet onze gelukkig niet,NEE nog erger,deze laat van die scheten,zodat je soms zowat vergast! Net of je in een gierput terecht bent gekomen. Dus wees blij hahaha. Maar dromen doet elke hond wel,ligt eraan wat ze de dag hebben meegemaakt,als ze veel gespeeld hebben zie je die pootjes gaat en soms blaffen,en als ze gevochten of aangevallen zijn,dan piepen ze soms,maar dat merk je nauwelijks.
Gr sharon & Zoya.