Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raad het ras, hond gedumpt water Rotterrdam met stenen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Raad het ras, hond gedumpt water Rotterrdam met stenen

Ongelezen bericht door Rocco »

Geen leuk filmpje om naar te kijken maar het bekende verhaal...

:boos: :tong:

Rocco
Zeer actief

Re: Raad het ras, hond gedumpt water Rotterrdam met stenen

Nanna schreef:De eigenaren waren 'geschokt'. Waarom denk ik nou steeds dat ze die hond er zelf ingeflikkerd hebben en gedacht hadden er mee weg te komen.

Yep zo denken ze er weer mee weg te komen, hoop dat er ergens cameras staan daar,,, dat het vast gelegd is op beeld...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom probeert niemand dat dier te reanimeren .?

Is dat die hond waarvan de eigenaren hem kwijt waren.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:De eigenaren waren 'geschokt'. Waarom denk ik nou steeds dat ze die hond er zelf ingeflikkerd hebben en gedacht hadden er mee weg te komen.
Dan was hij denk ik niet een paar dagen geleden als vermist opgegeven..
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat dacht ik ook gelijk, even voor de vorm opgeven dat hij vermist is en hoppa de plomp in.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

De hond was opgegeven bij Waar is onze Angel.
Waarom wordt er door sommigen vanuit gegaan dat de eigenaar het heeft gedaan? Was dat ook zo als een vermiste Boomer zo werd teruggevonden?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Manuma schreef:De hond was opgegeven bij Waar is onze Angel.
Waarom wordt er door sommigen vanuit gegaan dat de eigenaar het heeft gedaan? Was dat ook zo als een vermiste Boomer zo werd teruggevonden?
Omdat mensen meestal niet met een touw en een steen rondlopen op straat om een hond die toevallig schaarloos loopt te verdrinken.

En ik las in een van de reacties op Facebook dat de eigenaar vaak op de hond aan het schelden was, hij vond hem een k.....hond. Die persoon ging dat ook aangeven bij de politie.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Sorry maar waarom moet deze topic titel beginnen met "raad het ras"??
Het is verschrikkelijk voor de arme hond en dan maakt het niet uit wat voor ras het is!
Van sommige van jullie krijg ik zo onderhand het gevoel dat jullie het reuze leuk vinden als er weer eens wat negatiefs te melden valt over de door jullie zo (liefdevol) genoemde klapkaken :tong:
stoffeltje
Zeer actief

Tara schreef:
stoffeltje schreef:Sorry maar waarom moet deze topic titel beginnen met "raad het ras"??
Het is verschrikkelijk voor de arme hond en dan maakt het niet uit wat voor ras het is!
Van sommige van jullie krijg ik zo onderhand het gevoel dat jullie het reuze leuk vinden als er weer eens wat negatiefs te melden valt over de door jullie zo (liefdevol) genoemde klapkaken :tong:
Waarschijnlijk omdat het weer het zoveelste schrijnende voorbeeld is van hoe klapkaken het verkeerde publiek trekken. En uiteindelijk is de hond daar hoe dan ook altijd weer het slachtoffer van. Dat lijkt bij sommigen maar niet te landen. Die honden zijn zelf hun grootste vijand, puur om het volk dat er op afkomt.
Dan is het voor jou te hopen dat jouw favoriete ras nooit in de belangstelling van "het verkeerde" publiek komt te staan!
Bovendien zijn alle rassen wel vertegenwoordigt als het om mishandeling gaat....maar dat doet er blijkbaar niet toe.
Alleen als het om een HR ras gaat trekken we onze muil open om vooral het ras een schop na te geven.
Het zou me niks verbazen dat er hier mensen zijn die het eigenlijk wel prima vinden dat het arme beest om het leven is gebracht...weer een klapkaak minder nietwaar?
stoffeltje
Zeer actief

Tara schreef:
stoffeltje schreef:
Tara schreef:
stoffeltje schreef:Sorry maar waarom moet deze topic titel beginnen met "raad het ras"??
Waarschijnlijk omdat het weer het zoveelste schrijnende voorbeeld is van hoe klapkaken het verkeerde publiek trekken. En uiteindelijk is de hond daar hoe dan ook altijd weer het slachtoffer van. Dat lijkt bij sommigen maar niet te landen. Die honden zijn zelf hun grootste vijand, puur om het volk dat er op afkomt.
Dan is het voor jou te hopen dat jouw favoriete ras nooit in de belangstelling van "het verkeerde" publiek komt te staan!
Bovendien zijn alle rassen wel vertegenwoordigt als het om mishandeling gaat....maar dat doet er blijkbaar niet toe.
Alleen als het om een HR ras gaat trekken we onze muil open om vooral het ras een schop na te geven.
Het zou me niks verbazen dat er hier mensen zijn die het eigenlijk wel prima vinden dat het arme beest om het leven is gebracht...weer een klapkaak minder nietwaar?
Je mist echt het hele punt, geeft niks hoor, maar ga dan niet als een onopgevoede terrier wild van je af lopen snappen.
Ik hou niet van klapkaken, maar dacht je nou werkelijk dat ik er onderwijl van zit te genieten dat ze zo mishandeld worden als deze hond (en zovele andere)? Laat je nakijken! :piew:
Nee JIJ mist het punt! Het ras heeft niks te maken met de mishandeling...iemand heeft een hond verdronken door hem met een steen om zijn nek in het water te dumpen, en dat is diep triest. Maar maak niet zo'n insinuerende topic titel aan als je dit trieste verhaal wil delen op het forum.
Want deze titel is pure sensatie!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Natuurlijk is t weer dit type hond. Dat trekt nl een type volk aan wat hiertoe in staat is (enkelen uitgezonderd) helaas.
T was t eerste wat ik ook dacht en overigens was t ook te lezen op internet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

diep triest voor de hond :(: :(:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
stoffeltje
Zeer actief

Nanna schreef:
stoffeltje schreef: Het ras heeft niks te maken met de mishandeling...iemand heeft een hond verdronken door hem met een steen om zijn nek in het water te dumpen, en dat is diep triest. Maar maak niet zo'n insinuerende topic titel aan als je dit trieste verhaal wil delen op het forum.
Nee hoor. Negen van de tien keer als een verdronken hond in een sporttas of met een steen om zijn nek wordt gevonden is het een vechthond. Kun je roepen dat het niet zo is, het is wel zo.
Topictitel is ironisch bedoeld.

Kan zijn maar dan nog geen reden om het sensatie gehalte groter te maken dan de triestheid van het verhaal!
Rocco
Zeer actief

Waarschijnlijk omdat het weer het zoveelste schrijnende voorbeeld is van hoe klapkaken het verkeerde publiek trekken. En uiteindelijk is de hond daar hoe dan ook altijd weer het slachtoffer van. Dat lijkt bij sommigen maar niet te landen. Die honden zijn zelf hun grootste vijand, puur om het volk dat er op afkomt.[/quote]

Het zou me niks verbazen dat er hier mensen zijn die het eigenlijk wel prima vinden dat het arme beest om het leven is gebracht...weer een klapkaak minder nietwaar?[/quote]

Je mist echt het hele punt, geeft niks hoor, maar ga dan niet als een onopgevoede terrier wild van je af lopen snappen.
Ik hou niet van klapkaken, maar dacht je nou werkelijk dat ik er onderwijl van zit te genieten dat ze zo mishandeld worden als deze hond (en zovele andere)? Laat je nakijken! :piew:[/quote]

Nee JIJ mist het punt! Het ras heeft niks te maken met de mishandeling...iemand heeft een hond verdronken door hem met een steen om zijn nek in het water te dumpen, en dat is diep triest. Maar maak niet zo'n insinuerende topic titel aan als je dit trieste verhaal wil delen op het forum.
Want deze titel is pure sensatie![/quote]

Schei toch uit man dit is de zoveelste geval van een HR ras wat zo wreed gedumpt wordt , maar jij ziet blijkbaar dit in hetzelfde verhouding als de gemiddelde labrador,jack russel,en teckel ,golden retriever etc. ...9 van de 10 keer zijn het de klapkaken wat iedereen onderhand wel weet.
Neem aan dat je zit te trollen of je pilletjes vergeten bent in te nemen anders kan ik dit niet serieus nemen....om iemand ook nog even te beschuldigen dat ie er een kick van krijgt om dit te plaatsen...
. :vaag:
Rocco
Zeer actief

Nanna schreef:
stoffeltje schreef: Het ras heeft niks te maken met de mishandeling...iemand heeft een hond verdronken door hem met een steen om zijn nek in het water te dumpen, en dat is diep triest. Maar maak niet zo'n insinuerende topic titel aan als je dit trieste verhaal wil delen op het forum.
Nee hoor. Negen van de tien keer als een verdronken hond in een sporttas of met een steen om zijn nek wordt gevonden is het een vechthond. Kun je roepen dat het niet zo is, het is wel zo.
Topictitel is ironisch bedoeld.
Ach sommigen hebben een gebrek aan inzicht of ontwikkeling voor ironie :oohja:

Ik wist het direct al zonder de beelden te zien welk ras ,, ...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

stoffeltje schreef:
Nee JIJ mist het punt. Het punt dat als deze hond niet "zo'n ras" was geweest, was hem dit waarschijnlijk niet overkomen, of was de kans dat dit hem zou overkomen aanzienlijk kleiner geweest. Vanwege het soort mensen die dat soort misdaden begaan, en die toevallig meestal voor dit soort honden kiest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
stoffeltje
Zeer actief

iones schreef:
stoffeltje schreef:
Nee JIJ mist het punt. Het punt dat als deze hond niet "zo'n ras" was geweest, was hem dit waarschijnlijk niet overkomen, of was de kans dat dit hem zou overkomen aanzienlijk kleiner geweest. Vanwege het soort mensen die dat soort misdaden begaan, en die toevallig meestal voor dit soort honden kiest.
Ben ik dus niet met je eens! Als deze nitwit van zijn poedel had af gewild had hij dit ook gedaan.
Heeft niks met het ras te maken doch alles met de ongevoeligheid van de eigenaar!
stoffeltje
Zeer actief

Nanna schreef:
stoffeltje schreef: Ben ik dus niet met je eens! Als deze nitwit van zijn poedel had af gewild had hij dit ook gedaan.
Heeft niks met het ras te maken doch alles met de ongevoeligheid van de eigenaar!
Ja. Het punt zijnde dat dit soort nitwits meestal geen Poedels hebben :engel:
Zie anders genoeg tokkies met chiuahua's .....
Als het beestje maar populair genoeg is.
stoffeltje
Zeer actief

Nanna schreef:
stoffeltje schreef: Zie anders genoeg tokkies met chiuahua's .....
Chihuahua.
En daar volstaat een flinke kiezelsteen :engel:
tikfoutje moet kunnen toch? :F:
Durf de jack russell al niet meer te noemen anders word maryanne weer boos.... :wink:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Natuurlijk worden er ook zat andere honden dood gevonden of mishandeld :ugh: , die honden zijn imo ten alle tijde slachtoffer van een dader die niet helemaal spoort. :ugh:

Mishandeling is van alle tijde en alle honden kunnen er ten deel aan vallen soms afhankelijk van waar hun wieg staat zoals windhonden in Spanje :ugh:

https://www.bndestem.nl/nieuws/in-ooste ... ~ad9b7a51/

https://www.ad.nl/buitenland/vrouw-maak ... ~af0e3cd3/

https://www.powned.tv/artikel/mishandel ... d-gevonden

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/65622/M ... d-gevonden
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
stoffeltje schreef: Zie anders genoeg tokkies met chiuahua's .....
Chihuahua.
En daar volstaat een flinke kiezelsteen :engel:
Kan een druppel regen al fataal voor zijn.Die verzuipen regelmatig in het douche putje ,spoorloos verdwenen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat vreselijk voor die hond.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Chihuahua's en boomers en dat andere kleine grut is over het algemeen zo verkocht. SPA's raak je zelfs gratis heel slecht kwijt. Dat is overigens ook goed in de asiels te zien. Want hoewel er uiteraard veel stamboomloze SPA's zijn, zijn die er absoluut ook van swiffers en ander klein grut in ik verwacht vergelijkbare mate, maar toch komen SPA's ±3x zo vaak als gemiddeld voor en gezelschapshondjes ±3x zo weinig en dan heb ik bij de gezelschapshondjes, toen ik dit ging tellen, niet eens rekening gehouden met het feit dat er relatief veel stamboomloze swiffers zijn. Dat heb ik alleen bij de SPA's gedaan. Eigenlijk is het verschil dus nog groter.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Domor schreef:Chihuahua's en boomers en dat andere kleine grut is over het algemeen zo verkocht. SPA's raak je zelfs gratis heel slecht kwijt. Dat is overigens ook goed in de asiels te zien. Want hoewel er uiteraard veel stamboomloze SPA's zijn, zijn die er absoluut ook van swiffers en ander klein grut in ik verwacht vergelijkbare mate, maar toch komen SPA's ±3x zo vaak als gemiddeld voor en gezelschapshondjes ±3x zo weinig en dan heb ik bij de gezelschapshondjes, toen ik dit ging tellen, niet eens rekening gehouden met het feit dat er relatief veel stamboomloze swiffers zijn. Dat heb ik alleen bij de SPA's gedaan. Eigenlijk is het verschil dus nog groter.
Dat is ook zo swiffers gaan van hand tot hand als men er vanaf wil en dat lukt niet met een spa in de regel.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

stoffeltje schreef:
Ben ik dus niet met je eens! Als deze nitwit van zijn poedel had af gewild had hij dit ook gedaan.
Dat is nu juist het punt! Deze nitwit zou nooit voor een poedel gekozen hebben! :roll:

Ook bij de hondenbescherming, een instantie die allerlei getallen en gegevens bij houdt omtrent honden, is het opgevallen dat dit soort honden veel vaker slachtoffer zijn van het verkeerde volk.

In het gunstigste geval worden ze herplaatst, en dat komt ook vaker voor dan bij andere honden.

Ga eens kijken op marktplaats bij dieren, en vul in "spoed". En dan zie je ze wel voorbij komen... vooral staffords en consorten. Die honden hebben zo vaak pech.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”