Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blijven zitten en nooit meer opstaan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Blijven zitten en nooit meer opstaan

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb al tijden een apart trainingsprobleempje met Mila en het begint zich nu uit te breiden naar Amoz.
Als ik Mila de opdracht geef om te zitten en blijven, blijft ze roerloos zitten als ik haar 'vrij' geef. Ze lijkt sinds een tijdje niet meer te begrijpen dat het blijfcommando dan beëindigd is.
Als pup heeft ze hier ook even moeite mee gehad. Ik dacht toen dat ze onzeker was omdat de klanken van 'blijf' en 'vrij' best veel op elkaar lijken, en ben sindsdien het commando 'ga maar' gaan gebruiken. Dat werkte na even oefenen prima en is jarenlang goed gegaan.
Maar sinds een tijdje reageert ze niet meer op 'ga maar' en blijft dan dus gewoon zitten en mij aankijken alsof ze nog van alles verwacht. Als ik haar roep, komt ze uiteraard wel gewoon, of ik zeg haar om haar speel te pakken o.i.d., maar als ik zoiets niet doe, zit ze na 10 minuten nog steeds op die plek. Ze denkt dus volgens mij dat ze nog steeds moet blijven zitten :vaag:

Bij de andere honden gebruik ik ook 'ga maar' en dat begrijpen ze goed, maar Amoz gaat Mila nu nadoen en blijft dus ook zitten als Mila blijft zitten. Als Mila er niet bij is, reageert hij wel gewoon op 'ga maar' en gaat weer zijn eigen ding doen.
Als de andere honden opstaan bij mijn 'ga maar', heeft dat geen effect op Mila, die blijft dan dus stug zitten.

Ik heb geen idee waardoor dit zo is gekomen :denken: En eigenlijk wil ik het liefst dat ze het 'ga maar'-commando gewoon weer begrijpt in plaats van andere commando's te geven waardoor ze weer opstaat. Maar ik heb even geen idee hoe ik dat aan moet pakken :oeps:
DeDiana
Zeer actief

Re: Blijven zitten en nooit meer opstaan

ZivaNomi schreef:Ohh Milamuts :I: :LOL:
Ik heb het soms met Ziva dat ik na een zit en een blijf vergeet vrij te zeggen en de truttebel blijft keurig zitten al ben ik inmiddels 50 meter verder :oohja: :LOL:
Misschien in plaats van ga maar eerst naar je toe roepen? Want dat is ook een "commando" in plaats van ga maar die eigenlijk betekent "geen commando meer"?
Ja, dat is dus wat ik nu ook doe om haar te 'bevrijden', maar eigenlijk vind ik het handiger om een hond gewoon vrij te kunnen geven. Geen halszaak verder hoor, maar aangezien ze het 6 jaar lang gewoon perfect begrepen heeft, zou dat toch gewoon mogelijk moeten zijn :tongue:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat een muts :F:

Als je nou eens het commando 'zit' aangelijnd geeft en bij 'vrij' of 'ga maar' wat druk op de lijn geeft, zodat ze wel overeind moet komen? En dat herhalen, herhalen, herhalen, net alsof ze het voor het eerst aangeleerd krijgt?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Tsja, dat vind ik ook, maar Mila blijkbaar niet :mrgreen:
Wij hebben ook een vooruit commando, de hond moet dus ons voorbij rennen de kant op die wij willen gaan (handig voor na een ontmoeting met andere honden en als we dan verder willen). Kent zij zoiets of kan je dat aanleren?
Ja, dat kent ze ook, maar dat komt op hetzelfde neer, dan vervang ik het door een ander commando waardoor ze dus in beweging komt. Uiteindelijk begrijpt ze dan nog steeds mijn 'ga maar' niet.

Ik heb het nu dus ook geregeld in huis als ze iets lekkers hebben gekregen of zo en even moesten zitten en blijven, ik dan daarna even naar de wc ga of achter mijn computer zit en 10 minuten later Mila (en nu dus soms ook Amoz) nog steeds op die plek zitten te kijken als braafste meisje en jongetje van de klas. :roll:
DeDiana
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Wat een muts :F:

Als je nou eens het commando 'zit' aangelijnd geeft en bij 'vrij' of 'ga maar' wat druk op de lijn geeft, zodat ze wel overeind moet komen? En dat herhalen, herhalen, herhalen, net alsof ze het voor het eerst aangeleerd krijgt?
Ja, heel vreemd, vooral omdat ze het zes jaar lang wel begreep en nu ineens sinds een tijdje niet meer :denken:
Dit ga ik inderdaad eens proberen, ik wist helemaal niet meer hoe ik het haar als pup ooit aangeleerd heb.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bij 'ga maar' (gebruik ik dus ook :mrgreen: ) geef ik altijd een handgebaar erbij dus naar voren met mijn hand.
Misschien een idee om ook gebaren erbij te gebruiken?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
DeDiana
Zeer actief

Caro. schreef:Bij 'ga maar' (gebruik ik dus ook :mrgreen: ) geef ik altijd een handgebaar erbij dus naar voren met mijn hand.
Misschien een idee om ook gebaren erbij te gebruiken?
Ja, dat doe ik al (altijd ook al), maar dat maakt geen verschil. Alleen het gebaar en niet het commando erbij uitspreken werkt ook niet.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Als Buster opeens braafste jongetje van de klas speelt, doelt hij op een koekje.
Vooral nu hij ouder wordt, wordt dat koekje belangrijker :engel: ik geef niet altijd wat, want luisteren hoort er een beetje bij. Maar als hij ineens overijverig wordt, is dat zijn bedoeling.

Ik ken jou honden niet, en ik weet hoe jij beloont, maar misschien proberen ze jou wat duidelijk te maken?

En anders weet ik niet of je ook veel aan lichaamstaal doet, maar met je handen en lichaam vooruit zwaaien, als het ware en dan een wat enthousiaster "ga maar" en evt zelf een paar passen rennen? Zullen ze dan niet enthousiast van hun plaatsje achter je aan hobbelen?

Anders weet ik het ook niet :denken:
DeDiana
Zeer actief

Emma schreef:Als Buster opeens braafste jongetje van de klas speelt, doelt hij op een koekje.
Vooral nu hij ouder wordt, wordt dat koekje belangrijker :engel: ik geef niet altijd wat, want luisteren hoort er een beetje bij. Maar als hij ineens overijverig wordt, is dat zijn bedoeling.

Ik ken jou honden niet, en ik weet hoe jij beloont, maar misschien proberen ze jou wat duidelijk te maken?

En anders weet ik niet of je ook veel aan lichaamstaal doet, maar met je handen en lichaam vooruit zwaaien, als het ware en dan een wat enthousiaster "ga maar" en evt zelf een paar passen rennen? Zullen ze dan niet enthousiast van hun plaatsje achter je aan hobbelen?

Anders weet ik het ook niet :denken:
Dat laatste heb ik ook geprobeerd, maar Mila is goed getraind op een betrouwbare blijf (iets te goed?) ondanks prikkels, ballen die ik weggooi, zelf rennen, etc. dus dat helpt dan niet. Volgens mij denkt ze dan dat het een zelfbeheersingsoefening is ;-)
Dat overijverige heeft ze inderdaad wel, maar dat had ze de afgelopen zes jaar ook al (meer nog) en toen was het nooit een probleem. Voor blijven krijgt ze heus nog wel eens een beloning (voertje), maar veel vaker niet dan wel.
Raar hoor, hoe een hond je op bijna 7-jarige leeftijd ineens voor zo'n raadsel kan stellen :F:
DeDiana
Zeer actief

Heavy schreef:Ik dacht ook meteen aan wachten op een beloning :wink: ik vind Jip sinds zijn zevende juist steeds eigenwijzer worden en hij kan dus ook zulke streken uithalen . Ik los het op met een koekje :LOL:
Hmm, dat zou best kunnen inderdaad. En als je dan een koekje geeft, staat hij dan wel op daarna? Of blijft hij dan zitten in de hoop op nog een koekje omdat hij zo braaf is? :engel:
DeDiana
Zeer actief

Nanna schreef:Misschien ziet en hoort ze het gewoon niet meer zo goed. Of ze zit juist zo lekker en heeft helemaal geen zin om op te staan :engel:
Ze ziet en hoort nog uitstekend, ik weet zeker dat het daar niet aan ligt. Andere commando's die ik zacht uitspreek of alleen met een handgebaar aangeef, volgt ze gewoon prima op.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze voor haar plezier 10 minuten midden in de kamer blijft zitten. Maar misschien is ze uiteindelijk dan toch nog in een verlate puberteit beland of heeft ze last van vroegtijdige dementie :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief

Heavy schreef:
DeDiana schreef:
Nanna schreef:Misschien ziet en hoort ze het gewoon niet meer zo goed. Of ze zit juist zo lekker en heeft helemaal geen zin om op te staan :engel:
Ze ziet en hoort nog uitstekend, ik weet zeker dat het daar niet aan ligt. Andere commando's die ik zacht uitspreek of alleen met een handgebaar aangeef, volgt ze gewoon prima op.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze voor haar plezier 10 minuten midden in de kamer blijft zitten. Maar misschien is ze uiteindelijk dan toch nog in een verlate puberteit beland of heeft ze last van vroegtijdige dementie :mrgreen:
Jip is dan helemaal blij met 1 brokje . Slaat nergens op .Nu was Jip altijd al van het heel erg veel aandacht vragen maar dat lijkt steeds meer te worden hou ouder hij wordt . Hij was altijd al onzeker maar dat wordt ook sterker nu . Hij ligt ook ineens op rare plekken waar hij in de afgelopen 9 jaar nooit heeft gelegen. Staat ook aan de verkeerde kant van de deur te wachten :I:
Hmm, ik kan het wel eens proberen door een voerbeloning te geven voor het blijven en dan meteen vrij te geven. Kijken of ze inderdaad gewoon op haar beloning zit te wachten :D
DeDiana
Zeer actief

Heavy schreef:Ik twijfel bij Jip regelmatig of het is omdat hij gewoon geen zin meer heeft of omdat hij het even niet meer weet . Door een brokje komt er weer een reactie maar of dat dan is omdat hij dat brokje wilde hebben of omdat de geur hem weer doet herinneren aan het commando weet ik ook niet .Soms laat ik hem liggen voor een foto en dan blijft hij ook gewoon liggen als ik zeg : kom maar we gaan weer verder

Dan lijkt het net of hij gewoon wel lekker ligt en als ik doorloop komt hij weer wel naar me toe .Ik vergelijk het maar een beetje met een verlaat reactie vermogen wat je ook bij oudere mensen ziet
Mila is nog lang geen oude hond hoor. En dit heeft ze ook in de verste verte niet met andere commando's. Als ze een commando niet zo leuk vindt, laat ze dat inderdaad wel merken door het trager uit te voeren, maar dat is dan twee keer zo langzaam als een leuk commando, niet 10 minuten later nog niet :mrgreen:
Ik heb echt de indruk dat ze denkt dat het de bedoeling is dat ze blijft zitten en er dus iets mis is gegaan met het 'ga maar'-commando.
Ik zal er straks eens een filmpje van maken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

geef je dat 'ga maar' ook bij (na) andere commando's?
en zo ja, gaat ze dan wel?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Misschien een brokje voor haar op de grond gooien terwijl je 'ga maar' zegt? Dan komt ze overeind voor het brokje terwijl jij meteen wegloopt om duidelijk te maken dat de training is afgelopen.

Vraag me ook af of het Mila kennelijk toch wat oplevert om zo te blijven zitten? Krijgt ze dan alsnog iets fijns? Extra knuffel, aandacht, etc? Als je toch niks beters te doen hebt kan je daar natuurlijk best wat geduld voor opbrengen :wink:

Ik herken het hier wel als meneer en mevrouw nog niet klaar zijn (=meer lekkers willen) als ik een eind aan een spelletje/oefening maak. Ze blijven dan ook wat hangen en/of herhalen in waar we mee bezig waren. Gaan opnieuw op het krukje staan, blijven mij perfect volgen of gaan braaf naar hun plaats en dan vol verwachting kijken. 10 minuten houden ze alleen bij lange na niet vol dus ik negeer het gewoon :engel:
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Volgens mij is het een 'bijna 7 jaar'-dingetje dan. Morris kan ook tijden blijven zitten tegenwoordig (gelukkig haalt hij de 10 minuten niet) :LOL: Hier is het vooral op het moment dat hij even moet wachten vanwege fietsers oid. Als ik dan weer door wil lopen zeg ik 'toe maar' en dan lopen we weer door. Normaal gesproken dan. De laatste maanden blijft hij vaak zitten waar hij zit. Ben ik al heel eind verder, kijk ik achterom, zit hij daar nog braaf te wachten :Q:
Volgens mij wil hij gewoon graag zelf beslissen wanneer hij het nodig vindt om op te staan :pffff: Uiteindelijk komt hij wel weer aanrennen met een hele blije bek, dus geloof dat hij het zo wel prima vindt.

Op voerbeloning zit hij niet te wachten, die krijgt hij al als de fietsers voorbij zijn. Hij snapt het ook prima en eigenlijk geloof ik dat hij er gewoon een spelletje van heeft gemaakt. :mrgreen:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Shelly doet het als ze weer eens dr manipulatieve kop op heeft :mrgreen:

Dan zeg ik dat ze moet blijven (of wachten) en als ik dan een ander commando of "vrij" geef blijft ze met uitgestreken kop zitten "nee jij zei blijf dus ik blijf :pffff: ", overigens kan ik dan op mijn kop gaan staan maar komen doet ze echt niet tot ze er zelf genoeg van heeft :hmmm:
Maar goed, dat is Shelly, die is sowieso iets *uhm hoe verwoord je dat vriendelijk* apart :LOL:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

renee-uk schreef:geef je dat 'ga maar' ook bij (na) andere commando's?
en zo ja, gaat ze dan wel?
Ja, bijvoorbeeld na het volgen als ze vrij krijgt en weer haar eigen gang mag gaan. En dan snapt ze het wel. Dat heb ik net tijdens de wandeling nog even getest.
DeDiana
Zeer actief

pioenroos schreef:Misschien een brokje voor haar op de grond gooien terwijl je 'ga maar' zegt? Dan komt ze overeind voor het brokje terwijl jij meteen wegloopt om duidelijk te maken dat de training is afgelopen.

Vraag me ook af of het Mila kennelijk toch wat oplevert om zo te blijven zitten? Krijgt ze dan alsnog iets fijns? Extra knuffel, aandacht, etc? Als je toch niks beters te doen hebt kan je daar natuurlijk best wat geduld voor opbrengen :wink:

Ik herken het hier wel als meneer en mevrouw nog niet klaar zijn (=meer lekkers willen) als ik een eind aan een spelletje/oefening maak. Ze blijven dan ook wat hangen en/of herhalen in waar we mee bezig waren. Gaan opnieuw op het krukje staan, blijven mij perfect volgen of gaan braaf naar hun plaats en dan vol verwachting kijken. 10 minuten houden ze alleen bij lange na niet vol dus ik negeer het gewoon :engel:
Nou, inderdaad, ik heb me ook al afgevraagd of het haar misschien iets oplevert en wat dan. Maar aangezien ik het niet echt in de gaten heb als het gebeurt - ik zeg dan uit automatisme 'ga maar', loop weg en ga iets heel anders doen, dus ben dan ook helemaal niet met de honden bezig, om er vervolgens na een aantal minuten toevallig achter te komen dat ze is blijven zitten... Ik heb er heus wel een keer om gelachen in het begin en nog een keer 'ga maar' gezegd, in het begin dacht ik ook dat ik misschien zelf vergeten was om het vrijcommando te geven. Toen dat commando dus ineens niet meer bleek te werken, heb ik haar gewoon bij me geroepen of een ander opdrachtje gegeven om dat blijven te doorbreken, en dat doet ze dan ook gewoon keurig.
Dus ja, ik zou niet weten wat het haar dan oplevert, heb daar ook al mijn hoofd over gebroken! :denken:
DeDiana
Zeer actief

dre schreef:Dan zeg ik dat ze moet blijven (of wachten) en als ik dan een ander commando of "vrij" geef blijft ze met uitgestreken kop zitten "nee jij zei blijf dus ik blijf :pffff: ", overigens kan ik dan op mijn kop gaan staan maar komen doet ze echt niet tot ze er zelf genoeg van heeft :hmmm:
Dat eerste deel is precies zoals het bij Mila ook gaat. Ze doet het ook zo vol overtuiging, met zo'n kop van 'Ik ben heel braaf hè?' Maar de tweede helft niet, want een ander commando zoals hierkomen volgt ze dan wel gewoon op.

Amoz wordt er een beetje onzeker van, want alle honden hier denken dat Mila de alleswetende hond is. Dus als ik iets anders zeg dan wat Mila doet, raakt hij helemaal in tweestrijd :F: Amy en Taartje hebben daar verder geen last van gelukkig.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

DeDiana schreef:
dre schreef:Dan zeg ik dat ze moet blijven (of wachten) en als ik dan een ander commando of "vrij" geef blijft ze met uitgestreken kop zitten "nee jij zei blijf dus ik blijf :pffff: ", overigens kan ik dan op mijn kop gaan staan maar komen doet ze echt niet tot ze er zelf genoeg van heeft :hmmm:
Dat eerste deel is precies zoals het bij Mila ook gaat. Ze doet het ook zo vol overtuiging, met zo'n kop van 'Ik ben heel braaf hè?' Maar de tweede helft niet, want een ander commando zoals hierkomen volgt ze dan wel gewoon op.

Amoz wordt er een beetje onzeker van, want alle honden hier denken dat Mila de alleswetende hond is. Dus als ik iets anders zeg dan wat Mila doet, raakt hij helemaal in tweestrijd :F: Amy en Taartje hebben daar verder geen last van gelukkig.
Door wat je hier schrijft en doordat je schrijft dat ze in andere contexten het 'ga maar' prima begrijpt denk ik dat de kans best groot is dat ze het nu ook best begrijpt. Dus is zou haar gewoon laten zitten, ze staat wel weer op voor ze een jongetje is :cool2: . Ik denk dat als je er verder geen aandacht meer aan schenkt (dus ook niet na 10 min of een uur) en verder gewoon je gang gaat het wel weer uitdooft.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zamunda schreef:
DeDiana schreef:

Door wat je hier schrijft en doordat je schrijft dat ze in andere contexten het 'ga maar' prima begrijpt denk ik dat de kans best groot is dat ze het nu ook best begrijpt. Dus is zou haar gewoon laten zitten, ze staat wel weer op voor ze een jongetje is :cool2: . Ik denk dat als je er verder geen aandacht meer aan schenkt (dus ook niet na 10 min of een uur) en verder gewoon je gang gaat het wel weer uitdooft.
ja zoiets dacht ik ook al.

ik ken het een beetje van vixen, die opeens mijn 'toe maar' niet meer snapte na het naast moeten blijven.
ik heb dat nadat ze niet ging toen ik het nog een keer zei gewoon laten gaan en haar maar een tijdje naast me laten lopen terwijl dat niet nodig was.
toen ze dat zat was en wel vrij ging heb ik verder ook niks meer gezegd.
dit heeft een week of wat geduurd (wel steeds op dezelfde plek, waar ze standaard naast moet) en toen was het weer over.

het waarom is me nog steeds niet duidelijk trouwens :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DeDiana
Zeer actief

nomo schreef:Volgens mij is het een 'bijna 7 jaar'-dingetje dan. Morris kan ook tijden blijven zitten tegenwoordig (gelukkig haalt hij de 10 minuten niet) :LOL: Hier is het vooral op het moment dat hij even moet wachten vanwege fietsers oid. Als ik dan weer door wil lopen zeg ik 'toe maar' en dan lopen we weer door. Normaal gesproken dan. De laatste maanden blijft hij vaak zitten waar hij zit. Ben ik al heel eind verder, kijk ik achterom, zit hij daar nog braaf te wachten :Q:
Volgens mij wil hij gewoon graag zelf beslissen wanneer hij het nodig vindt om op te staan :pffff: Uiteindelijk komt hij wel weer aanrennen met een hele blije bek, dus geloof dat hij het zo wel prima vindt.

Op voerbeloning zit hij niet te wachten, die krijgt hij al als de fietsers voorbij zijn. Hij snapt het ook prima en eigenlijk geloof ik dat hij er gewoon een spelletje van heeft gemaakt. :mrgreen:
Misschien is dat het gewoon wel ja... Ik zal erop letten zodra Amy bijna 7 is!
Ik ga het commando eerst nog even een aantal keer oefenen met de lijn en brokjes weggooien, om zeker te weten dat ze me echt begrijpt. En daarna het verder gewoon totaal negeren als ze blijft zitten na mijn 'ga maar'.
DeDiana
Zeer actief

renee-uk schreef:
Zamunda schreef:
DeDiana schreef:

ja zoiets dacht ik ook al.

ik ken het een beetje van vixen, die opeens mijn 'toe maar' niet meer snapte na het naast moeten blijven.
ik heb dat nadat ze niet ging toen ik het nog een keer zei gewoon laten gaan en haar maar een tijdje naast me laten lopen terwijl dat niet nodig was.
toen ze dat zat was en wel vrij ging heb ik verder ook niks meer gezegd.
dit heeft een week of wat geduurd (wel steeds op dezelfde plek, waar ze standaard naast moet) en toen was het weer over.

het waarom is me nog steeds niet duidelijk trouwens :?
Klinkt echt exact hetzelfde ja, behalve dan dat het bij Mila niet plaatsgebonden is. Nou ja, in het bos staat ze wel sneller op natuurlijk omdat ik anders te ver weg ga, in huis hoeft ze niet bang te zijn om mij kwijt te raken.
Zo raar dat zoiets ineens een issue wordt terwijl ze het zes jaar lang gewoon gesnapt heeft.
Hopelijk waait het hier ook gewoon over door er verder geen aandacht meer aan te besteden.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Is het niet gewoon eigenwijsheid?

Droef heeft bijvoorbeeld een periode gehad dat hij gewoon echt niet af wilde. Eerst dacht ik dat het aan de lokatie lag. Omdat we met de hondenschool vanaf een open veld in een stoffige kast gingen trainen ivm het weer. Hij had op dat moment last van zijn entropion en meerdere honden hadden het even moeilijk. Dus we zijn hier flink mee aan de slag gegaan had zelfs een handdoek meegenomen voor hem in de hoop dat hij dan daarop wel af wilde.
Uiteindelijk had hij besloten dat eenmaal af dat je dan niet meer wilde opstaan en toen we weer op het veld gingen trainen deed hij dat nog, en nu zo'n 7 maanden later is af ook echt af en niet meer opstaan. En als je teveel vraagt gaat hij ook af en staat niet meer op. Ondertussen krijg ik dan :hmmm: deze blik en kan de rest wel schudden. Tot er iets komt wat hij wel leuk vind. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DeDiana
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Is het niet gewoon eigenwijsheid?

Droef heeft bijvoorbeeld een periode gehad dat hij gewoon echt niet af wilde. Eerst dacht ik dat het aan de lokatie lag. Omdat we met de hondenschool vanaf een open veld in een stoffige kast gingen trainen ivm het weer. Hij had op dat moment last van zijn entropion en meerdere honden hadden het even moeilijk. Dus we zijn hier flink mee aan de slag gegaan had zelfs een handdoek meegenomen voor hem in de hoop dat hij dan daarop wel af wilde.
Uiteindelijk had hij besloten dat eenmaal af dat je dan niet meer wilde opstaan en toen we weer op het veld gingen trainen deed hij dat nog, en nu zo'n 7 maanden later is af ook echt af en niet meer opstaan. En als je teveel vraagt gaat hij ook af en staat niet meer op. Ondertussen krijg ik dan :hmmm: deze blik en kan de rest wel schudden. Tot er iets komt wat hij wel leuk vind. :engel:
Ja, zou kunnen natuurlijk, maar ik denk het eigenlijk niet, omdat ze andere commando's wel gewoon uitvoert en ik totaal niet het idee heb dat ze voor haar lol zo lang midden in de kamer blijft zitten.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Hier twee honden die ook blijven zitten bij vrij of toe maar. 's Avonds na het uitlaten en de riem afdoen of als ze bij mij moesten komen met wandelen. Ook geen idee waarom ze blijven zitten, ik loop ook door of ga in huis andere dingen doen. In huis gaan ze dan uiteindelijk wel ergens anders liggen. Buiten roep ik ze omdat ik wel door wil lopen en ik meestal nog 4 honden bij me heb die wel alvast doorlopen.
Luna wil nog wel eens het braafste meisje van de klas uithangen, of dat het is, braaf hondje zijn en nog meer opdrachtjes willen doen? Geen idee.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Hier twee honden die ook blijven zitten bij vrij of toe maar. 's Avonds na het uitlaten en de riem afdoen of als ze bij mij moesten komen met wandelen. Ook geen idee waarom ze blijven zitten, ik loop ook door of ga in huis andere dingen doen. In huis gaan ze dan uiteindelijk wel ergens anders liggen. Buiten roep ik ze omdat ik wel door wil lopen en ik meestal nog 4 honden bij me heb die wel alvast doorlopen.
Luna wil nog wel eens het braafste meisje van de klas uithangen, of dat het is, braaf hondje zijn en nog meer opdrachtjes willen doen? Geen idee.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
DeDiana
Zeer actief

Omega schreef:Luna wil nog wel eens het braafste meisje van de klas uithangen, of dat het is, braaf hondje zijn en nog meer opdrachtjes willen doen? Geen idee.
Ik zoek het ook eerder in die richting, dat past ook wel bij hoe Mila is en ze zit zich echt heel braaf uit te sloven dan.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 30 sep 2017 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik haal mijn hand over de hond tegen de haren in en roep " ga maaaarrrr". Denk dat dat wel werkt.
Dus heel vrolijk ga maar waarbij je de hond dus ook fysiek aanraakt en soort van op jut om op te staan. Hier is dit nl zo met naast. Als er mensen of auto's komen roep ik de hondjes naast. Als de brááfste kindjes van de klas lopen ze dan als twee dwergherders aan de voet. Soms blijven ze dat doen als ik zeg ga maar....
Dan krijgen ze dus die vrolijke aai tegen hun haren in richting waar ik wil dat ze heen gaan en dan rennen ze eigenlijk altijd weer vooruit. Je kan er ook gewoon een beetje bij duwen zolang je er maar een hele vrolijke speelse toon bij gebruikt.

Dat is kort en duidelijk en helder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”