Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Husky doodgeschoten in Abcoude

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Husky doodgeschoten in Abcoude

Ongelezen bericht door Manuma »

Nou, in Frankrijk en Oostenrijk weet ik dat de boer je hond afknalt als ie achter zijn vee aan zit ;)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:
Sandra&co schreef:Die kijken doorgaans heel goed uit waar ze heen vliegen. Een Husky die midden in prooidrift zit, is iets blinder voor de gevaren om hem heen.
Gelukkig zitten er geen prooien op de snelweg dus dat scheelt. :wink: Volgens mij hebben ze de hond afgeschoten omdat hij zijn tanden liet zien. En hoe dichtbij ben je dan? Vangstok? Volgens mij weer echt een overdreven actie.
Hond bijt koe dus is gevaarlijk. Als er een koe op de weg loopt knallen ze die niet eens af maar zetten ze de snelweg af.

Ben in elk geval blij dat het mijn hond niet is. Wuilus is ook wel eens weggelopen. Cleo idem. Nachtje weg allebei. Dus ik heb er minder begrip voor. Eigenlijk heeft de ontsnapte hond vooral een koe gebeten. Verder niks. :19: Dat had ik persoonlijk met liefde betaald als mijn hond dan niet afgeknald werd.
Maar stel dat die hond jouw lieve koe pakt met ernstige verwondingen en doodsbang voor de rest van haar leven . De rest van je vee bedreigd en jou nog eens met de tanden bloot bedreigd .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:
Sandra&co schreef:Die kijken doorgaans heel goed uit waar ze heen vliegen. Een Husky die midden in prooidrift zit, is iets blinder voor de gevaren om hem heen.
Gelukkig zitten er geen prooien op de snelweg dus dat scheelt. :wink: Volgens mij hebben ze de hond afgeschoten omdat hij zijn tanden liet zien. En hoe dichtbij ben je dan? Vangstok? Volgens mij weer echt een overdreven actie.
Hond bijt koe dus is gevaarlijk. Als er een koe op de weg loopt knallen ze die niet eens af maar zetten ze de snelweg af.

Ben in elk geval blij dat het mijn hond niet is. Wuilus is ook wel eens weggelopen. Cleo idem. Nachtje weg allebei. Dus ik heb er minder begrip voor. Eigenlijk heeft de ontsnapte hond vooral een koe gebeten. Verder niks. :19: Dat had ik persoonlijk met liefde betaald als mijn hond dan niet afgeknald werd.
Maar stel dat die hond jouw lieve koe pakt met ernstige verwondingen en doodsbang voor de rest van haar leven . De rest van je vee bedreigd en jou nog eens met de tanden bloot bedreigd .
Dan ben ik boos en baal ik als een stekker. De hond van de overburen heeft een kip doodgebeten hier die wij vanaf kuiken groot gebracht hebben. Tja....voel zelf geen genoegdoening of oplossing als ze een hond doodschieten eerlijk gezegd. Ook niet omdat hij een koe bijt. Verbaast me ook heel erg dat de dolle doorgedraaide husky precies 1 beet te verwijten lijkt. Als die hond 1.5 uur dolgedraaid op jacht was dan hadden ze die hond niet eens kunnen volgen. Ik krijg meer het idee dat ze 1.5 uur geprobeerd hebben een ontsnapte hond te vangen en hem niet kregen.

Als je een hond in zijn smoel schiet en zijn neus eraf weet te schieten naast de snelweg heb je trouwens de meeste kans dat hij de weg op schiet lijkt me.....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Al met al allemaal speculatie en een raar verhaal
Ik kan niet zeggen dat het onterecht was. Ik reageer omdat ik het ook nogal vreemd vind om op basis van een verhaaltje te gaan beweren dat de hond terecht doodgeschoten is en dat het logisch is.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:

Dan ben ik boos en baal ik als een stekker. De hond van de overburen heeft een kip doodgebeten hier die wij vanaf kuiken groot gebracht hebben. Tja....voel zelf geen genoegdoening of oplossing als ze een hond doodschieten eerlijk gezegd. Ook niet omdat hij een koe bijt. Verbaast me ook heel erg dat de dolle doorgedraaide husky precies 1 beet te verwijten lijkt. Als die hond 1.5 uur dolgedraaid op jacht was dan hadden ze die hond niet eens kunnen volgen. Ik krijg meer het idee dat ze 1.5 uur geprobeerd hebben een ontsnapte hond te vangen en hem niet kregen.

Als je een hond in zijn smoel schiet en zijn neus eraf weet te schieten naast de snelweg heb je trouwens de meeste kans dat hij de weg op schiet lijkt me.....
Schieten op een bewegend wezen is moeilijk die zijn meestal niet met 1 schot dood.
Is toch gelukt om hem van de snelweg weg te houden.
Moet er niet aan denken dat mijn hond achter het vee aan gaat en dan ook nog een ongeluk zou kunnen veroorzaken met veel schade gewonden of erger. En grote kans dat ze hem dan ook dood hadden gereden of te erg verwond en alsnog af kunnen laten maken .
Ze hadden hem van mij ook dood mogen schieten hoe erg ik dat ook zou vinden.
laeken
Zeer actief

Als als als. Ik snap je punt wel maar ik denk dat het niet zo nodig was zelf. Maargoed, we waren er allemaal niet bij. Ik heb meer begrip voor het afschieten van een hond die mensen aanvalt en verwond. Of bezig is een andere hond te killen. Gek genoeg is een koe belangrijker dan andermans hond want in die gevallen schiet de politie nooit je hond dood.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:Als als als. Ik snap je punt wel maar ik denk dat het niet zo nodig was zelf. Maargoed, we waren er allemaal niet bij. Ik heb meer begrip voor het afschieten van een hond die mensen aanvalt en verwond. Of bezig is een andere hond te killen. Gek genoeg is een koe belangrijker dan andermans hond want in die gevallen schiet de politie nooit je hond dood.
Maar je maakt toch zelf ook het onderscheid en in belangrijker dat je meer begrip hebt als ze hem dood schieten als hij een andere hond sloopt.
Waarom is die koe minder belangrijk dan een andere hond. Waarom is die hondeneigenaar wel belangrijker dan die van de koe.?
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Nanna schreef:
Heavy schreef:Ik vraag me af waarom ze geen verdovingsschot hebben gegeven.
Een hond die een verdovingsschot heeft gekregen is niet dezelfde minuut onder zeil. Voor hetzelfde geld rent hij alsnog de snelweg op.
Het is een afweging.
Kun je de politie de schuld geven; in mijn ogen is de eigenaar veel schuldiger.
Zie ik ook zo, maar een schuldige hier, en dat is de eigenaar!
Hier kun je vanwege zwaarwegende belangen (mensen in gevaar) geen rekening meer houden met een hond imo :U:

Gisteren ook akkefietje meegemaakt op het strand, komt een husky met zijn rughaar al overeind op mijn twee aangelijnde honden afgestormd, die kwam echt niet gezellig buurten, afgeblokt, honden achter ons, maar die wilde langs mij heen mijn honden pakken, nou mooi niet, maatje 40 zijn richting op, moet je zien hoe snel die (kut) bazen dan (pas) beginnen te rennen.
Mevrouw zei wel nog sorry, maar meer voor de vorm omdat ze wel door had hoe giftig ik was, stomme trut :oohja:

Even later, ander stel met twee goldens, notabene beiden hun eigen honden aan het vechten, ik snap die mensen gewoon niet. En dan nog de andere die begon met vechten los verder laten lopen op het strand :piew:

Honden zijn dan het slachtoffer van hun baas, jammer genoeg.
Maar dat maakt niet dat je dan maar moet afwachten tot er slachtoffers vallen.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Wat is een huishond eigenlijk?
Manuma
Zeer actief

Oh nee, dan ben ik het helemaal met je eens.

Zelfs de mensen die van tevoren wisten van het jagen en weglopen balen er van. Ik heb er ook een hele kluif aan. Dankzij heel veel werk kan hij los en dat heeft ie ook wel nodig. Ik heb zelf nooit gekozen voor deze hond en hoewel hij mijn grote vriend is en meer dan wat dan ook voor mij betekent, ik zou er niet snel weer aan beginnen. Het is best wel moeilijk. Ik ken niet veel anders natuurlijk want het is mijn eerste hond maar ik denk dat het wel een tandje moeilijker is dan vele andere honden. Dat is een aanname hoor. Misschien ben ik er gewoon niet zo goed in.

Mijn onwetende schoonouders passen graag op hem. Hij is keurig opgevoed en begrijpt heel veel dus je kunt voor 2/3 dagen geweldig met hem door één deur. Maar daarna moet je hem toch echt fysiek uitdagen anders wordt het een verschrikkelijke hond.
laeken
Zeer actief

Neeltje schreef:
Rosaly schreef:
laeken schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel belachelijk. Stel dat hij de snelweg op rent. Hij heeft een koe gebeten dus....etc. Ben blij dat het mijn hond niet was waar op geschoten werd omdat hij weg was gelopen.
Ik ook. Ik heb wel eens drie paarden op de snelweg zien lopen, die werden ook niet afgeschoten. Mijn husky jaagt ook, ik let heel goed op hem maar mocht hij heel per ongeluk door mijn stomme fout een keer ontsnappen dan zou ik het toch wel zeer op prijs stellen als men de moeite neemt om even te kijken (bellen) of er geen andere optie is dan afschieten omdat hij zijn instinct volgt.
En in de tussentijd knalt hij de snelweg op en veroorzaakt een ongeluk. Enig idee wat er dan kan gebeuren??? Wil je het op je geweten hebben dat er ernstig gewonden of doden vallen door jouw hond? Enig idee wie er voor aansprakelijk wordt gesteld?
Jeetje wat een betutteling weer. En wat nu als er een zwijn of ree of gans de weg op gaat? Want die kans is 100 keer groter dan een hond.....
Als je preventief gaat schieten kan je net zo goed alles afschieten. Stel je voor dat jouw hond het fietspad op loopt of iemand breekt zijn nek erover? :lol1:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Je kan een husky ook gewoon je skateboard of mountainbike laten trekken en hem op die manier bewegen.

Ik durf dus zo een husky te nemen. Wel zou ik loslaten gewoon weglaten. Tenzij de hond het blijkt te kunnen. Elke dag een uur rennen of fietsen en dan naar een omheind honden veld lijkt me heerlijk. Deze man uit het filmpje laat precies zien hoe je voor je husky zorgt. Mooie grote omheinde tuin, paar keer in de week heel behoorlijk rennen en sociale dingen doen. Dan zijn het trouwens ook prima huishonden.
Laatst gewijzigd door laeken op 16 okt 2017 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

laeken schreef:Je kan een husky ook gewoon je skateboard of mountainbike laten trekken en hem op die manier bewegen.

Ik durf dus zo een husky te nemen. Wel zou ik loslaten gewoon weglaten. Tenzij de hond het blijkt te kunnen. Elke dag een uur rennen of fietsen en dan naar een omheind honden veld lijkt me heerlijk. Deze man uit het filmpje laat precies zien hoe je voor je husky zorgt. Mooie grote omheinde tuin, paar keer in de week heel behoorlijk rennen en sociale dingen doen. Dan zijn het trouwens ook prima huishonden.
Ja leuk! Mijne wil niet trekken. Ook niet na groepstrainingen e.d. Helaas, want het lijkt me wel heel leuk.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: Jeetje wat een betutteling weer. En wat nu als er een zwijn of ree of gans de weg op gaat? Want die kans is 100 keer groter dan een hond.....
Daar is niemand verantwoordelijk voor. Op het moment dat de politie verschijnt bij die Husky die zijn tanden in allerlei dieren zet, zijn zij verantwoordelijk voor de gang van zaken. En ik kan de overweging "afschieten voor hij de snelweg op gaat" best begrijpen. En ik denk dat jij dat ook best snapt, of knal je liever met je autootje met 120 km/uur tegen een plots overstekende hond op?
Heeft die hond aanstalten gemaakt om de weg op te rennen? Of wordt dat nu aangedragen om het afschieten te rechtvaardigen? Als de snelweg oprennen een reden is moet je elke hond afschieten die ergens naast de weg los loopt en dan schiet je deze hond meteen af. Hij had trouwens toen hij in zijn gezicht geschoten werd de meeste kans de snelweg op te stuiven maar dat terzijde....

Kijk hoe gek....bij deze hond pakken ze het toch echt heel erg anders aan....

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Manuma schreef:
laeken schreef:Je kan een husky ook gewoon je skateboard of mountainbike laten trekken en hem op die manier bewegen.

Ja leuk! Mijne wil niet trekken. Ook niet na groepstrainingen e.d. Helaas, want het lijkt me wel heel leuk.
Balen zeg. Ook gek want al mij honden trokken wel. Eva Cleo dapper en wuilus kon je altijd je fiets laten trekken. En als ze moe waren ging je gewoon trappen :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik leer honden overigens nooit trekken aan de riem af omdat ik wil dat een hond trekt. Misschien helpt dat?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:
Neeltje schreef:
Rosaly schreef:
laeken schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel belachelijk. Stel dat hij de snelweg op rent. Hij heeft een koe gebeten dus....etc. Ben blij dat het mijn hond niet was waar op geschoten werd omdat hij weg was gelopen.
Ik ook. Ik heb wel eens drie paarden op de snelweg zien lopen, die werden ook niet afgeschoten. Mijn husky jaagt ook, ik let heel goed op hem maar mocht hij heel per ongeluk door mijn stomme fout een keer ontsnappen dan zou ik het toch wel zeer op prijs stellen als men de moeite neemt om even te kijken (bellen) of er geen andere optie is dan afschieten omdat hij zijn instinct volgt.
En in de tussentijd knalt hij de snelweg op en veroorzaakt een ongeluk. Enig idee wat er dan kan gebeuren??? Wil je het op je geweten hebben dat er ernstig gewonden of doden vallen door jouw hond? Enig idee wie er voor aansprakelijk wordt gesteld?
Jeetje wat een betutteling weer. En wat nu als er een zwijn of ree of gans de weg op gaat? Want die kans is 100 keer groter dan een hond.....
Als je preventief gaat schieten kan je net zo goed alles afschieten. Stel je voor dat jouw hond het fietspad op loopt of iemand breekt zijn nek erover? :lol1:
Ja wat denk je??
laeken
Zeer actief

Als je je auto in de vangrail parkeert omdat er een hond loopt kun je trouwens niet rijden. Verder vind ik de redenatie dat reeën en ganzen van niemand zijn wel een hele kromme want waar gaat het nu om? Dacht om de mensen die dat ongeluk krijgen maar blijkbaar gaat het erom dat het niet door je hond mag komen. Waarom staat er eigenlijk geen hek naast de snelweg als we het allemaal zo belangrijk vinden? Bij de veluwe kan het gewoon en dan kan zelfs iemand die de handen voor de ogen doet als er een beest de weg op rent of die dan het stuur omgooien of vol op de rem trapt de weg op. Dat je niet kan rijden maakt dan minder uit....Als je normaal kan rijden verongeluk je niet maar rijdt je de husky helaas dood. Met twee handen aan het stuur heb je dan een deuk die vergoed wordt. Botsing met dieren valt onder beperkt casco.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:Als je je auto in de vangrail parkeert omdat er een hond loopt kun je trouwens niet rijden. Verder vind ik de redenatie dat reeën en ganzen van niemand zijn wel een hele kromme want waar gaat het nu om? Dacht om de mensen die dat ongeluk krijgen maar blijkbaar gaat het erom dat het niet door je hond mag komen. Waarom staat er eigenlijk geen hek naast de snelweg als we het allemaal zo belangrijk vinden? Bij de veluwe kan het gewoon en dan kan zelfs iemand die de handen voor de ogen doet als er een beest de weg op rent of die dan het stuur omgooien of vol op de rem trapt de weg op. Dat je niet kan rijden maakt dan minder uit....Als je normaal kan rijden verongeluk je niet maar rijdt je de husky helaas dood. Met twee handen aan het stuur heb je dan een deuk die vergoed wordt. Botsing met dieren valt onder beperkt casco.
Nou leuk te horen als je familie zich dood gereden heeft .
Eigen schuld joh ze konden evengoed al niet rijden , dus................
Neeltje

laeken schreef:Als je je auto in de vangrail parkeert omdat er een hond loopt kun je trouwens niet rijden. Verder vind ik de redenatie dat reeën en ganzen van niemand zijn wel een hele kromme want waar gaat het nu om? Dacht om de mensen die dat ongeluk krijgen maar blijkbaar gaat het erom dat het niet door je hond mag komen. Waarom staat er eigenlijk geen hek naast de snelweg als we het allemaal zo belangrijk vinden? Bij de veluwe kan het gewoon en dan kan zelfs iemand die de handen voor de ogen doet als er een beest de weg op rent of die dan het stuur omgooien of vol op de rem trapt de weg op. Dat je niet kan rijden maakt dan minder uit....Als je normaal kan rijden verongeluk je niet maar rijdt je de husky helaas dood. Met twee handen aan het stuur heb je dan een deuk die vergoed wordt. Botsing met dieren valt onder beperkt casco.
Oh oh, wat weet je het allemaal toch goed.......... uhum...
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Cleva schreef:Oh ja, met je hashtag ook. Alsof je de enige bent die ooit iets voor de auto heeft gehad.

Wie gaan we de schuld geven als een reiger je ruit vol schijt?
moeder natuur :engel:
Neeltje

Cleva schreef:Oh ja, met je hashtag ook. Alsof je de enige bent die ooit iets voor de auto heeft gehad.

Zit je je te vervelen of zo?
Neeltje

Tara schreef:
Neeltje schreef:

Zit je je te vervelen of zo?
Doet hij altijd als ik ergens op reageer. Zo is 'ie nou eenmaal.
Hij zal wel aandacht tekort komen.
laeken
Zeer actief

Precies. Als je hond uit je tuin ontsnapt en de weg op rent ben je echt niet schuldig aan hoe automobilisten op je hond reageren. Verder vliegt de gemiddelde hond niet over je motorkap want daar hebben ze te korte poten voor. En soms zal dat best misschien gebeuren. Maar is alles wat er gebeurd jouw schuld als je hond een keer weg loopt? Beetje overdreven allemaal.

Kun je beter honden maar helemaal uit het straatbeeld schrappen.

Iemand een idee of er ooit dodelijke ongevallen zijn geweest door een ontsnapte hond? Of is het weer meer zo'n stel dat want stel evt......
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En laten we wel wezen, niemand waarvan de hond weg gelopen is en vervolgens overreden had dit zo voorzien nog gewild. Als het een een ongeluk is is het weglopen van de hond dat net zo. Deze husky was ontsnapt. Niet van een onverlaat die hem dagelijks wat liet jagen ofzo....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Als mijn honden weg lopen is niet de eerste gedachte schiet ze maar dood want het is mijn schuld als iemand tegen een boom rijdt omdat ze het stuur omgooien als mijn hond ineens de weg over gaat. Ik wil ze dan levend terug graag. En ik hoop en duim dat er niks gebeurd. Dat is trouwens ook vrijwel altijd zo of je hond zelf is doodgereden. Of er echt voorbeelden zijn van mensen die zichzelf doodgereden hebben tegen een hond aan in Nederland betwijfel ik echt. Dus waar hebben we het dan over?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Na één schot hadden ze de hond waarschijnlijk al uitgeschakeld. En hadden ze hem dus kunnen vangen. ik denk niet dat doodschieten nodig was geweest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:Na één schot hadden ze de hond waarschijnlijk al uitgeschakeld. En hadden ze hem dus kunnen vangen. ik denk niet dat doodschieten nodig was geweest.
Dan was hij geplaats in een liefdevol tehuisje en had hij de week daarop tussen je paarden of geiten gelopen met alle gevolgen van dien. :I:
Manuma
Zeer actief

Nouja, naar mijn mening hoef je je hond niet af te laten maken als ie eens achter vee aangerend heeft. Dan zijn we heel wat honden armer denk ik zo :lol1: Ik ook 1 :schrik:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Manuma schreef:Nouja, naar mijn mening hoef je je hond niet af te laten maken als ie eens achter vee aangerend heeft. Dan zijn we heel wat honden armer denk ik zo :lol1: Ik ook 1 :schrik:
Ik 2. Elco en Gait zijn gisteren een stel koeien gaan opdrijven. Kon ze gelukkig al snel terugroepen (Gait begon, Elco deed mee en binnen een halve minuut was Gait weer bereikbaar en kwam hij terug, Elco met zich meenemend, maar toch, ze zijn achter de koeien aan gegaan. Overigens in losloopgebied!)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”