Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 Weken oude pups verkocht

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

3 Weken oude pups verkocht

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Gezocht: mensen die onlangs 3 weken oude stafford pups hebben gekocht uit Landgraaf

Een opmerkelijke oproep wellicht, maar we doen hem toch en we hopen op jullie hulp.

Eerder vandaag is in Dierenbeschermingscentrum Limburg dit teefje met de naam Angel binnengebracht door haar eigenaren. Wegens privéomstandigheden konden zij niet langer voor haar zorgen. Het teefje heeft een week of vier geleden 9 pups gekregen. Twee pups zijn helaas overleden bij de geboorte. De eigenaren van het teefje hebben ons laten weten dat zij vorige week de 7 overgebleven pups "hebben weggegeven.". De pups waren toen pas 3 weken oud en daarom veel te jong om al bij hun moeder weggehaald te worden. We hopen daarom de eigenaren van deze pups te achterhalen om zowel de pups, als moederhond, te kunnen helpen.
Door het te vroeg weghalen bij de moeder, gaan deze pups essentiële levenslessen missen. Lessen die enkel hun moeder hen bij kan brengen. De hondjes krijgen nu geen natuurlijke opvoeding, leren geen enkele zelfcontrole zoals een bijtrem wat hen leert om niet door te bijten. Het ontbreken van deze natuurlijke opvoeding kan van zeer grote invloed zijn op de verdere ontwikkeling van de pup, de kans is groter dat de dieren gedragsproblemen gaan ontwikkelen in hun gedrag naar mens en dier. Daarnaast nemen pups het gedrag van hun moeder over en zonder voorbeeldrol is het voor pups erg lastig om te leren hoe bijvoorbeeld om te gaan met stresssituaties. Tenslotte hebben de pups niet genoeg aan standaard hondenvoer. De voeding die zij nu nodig hebben om uit te groeien tot een volwassen hond kan alleen hun moeder hun geven.

Moederhond is ondertussen erg overstuur. Niet alleen is ze haar eigenaren en haar huis kwijt, ook haar pups zijn zomaar verdwenen. Ze heeft last van melkklierstuwing, wat erg pijnlijk is voor haar.
Onze oproep: heb jij onlangs een circa 3 weken oude staffordpup in huis genomen afkomstig uit Landgraaf? Vermoedelijk gaat het om pups die dezelfde kleur hebben als moederhond. Doe jezelf, je pup en de moederhond dan een enorm plezier en neem contact op met onze hondenafdeling via 088 811 3600 of mail naar limburg@dierenbescherming.nl.

Wij proberen dan zo goed mogelijk te helpen en zoeken met jou naar een oplossing waarin jij je kunt vinden en waarbij zowel moeder als pup geholpen zijn. Herken je jezelf in bovenstaand maar wil je geen contact met ons opnemen?
Maak dan een afspraak bij je dierenarts om de pup na te laten kijken, te laten ontwormen en ontvlooien en zorg ervoor dat je pup geschikte puppyvoeding krijgt. Let er ook op dat de pup geen weerstand meer meekrijgt van de moeder en daardoor erg ontvankelijk is voor ziekten die eventuele andere honden met zich meebrengen.

Afbeelding
Je bent toch een speciaal soort dom als je zulke jonge pups koopt... :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: 3 Weken oude pups verkocht

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Om daar na een week weer 7 pups aan te hangen lijkt mij niet zo heel prettig.
Zou het lekker zo laten en die teef op laten knappen.
Die moeder nodig hebben valt ook reuze mee.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:Om daar na een week weer 7 pups aan te hangen lijkt mij niet zo heel prettig.
Zou het lekker zo laten en die teef op laten knappen.
Die moeder nodig hebben valt ook reuze mee.
Nee, vorige week.... staat er tenmiste.

Triest verhaal :(
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Ik denk ook dat er meer aan de hand is... ik denk niet dat de pups verkocht zijn... denk eerder gedumpt ergens...
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Godsamme :ugh: . Wat een gekut met die beesten :( .
Sandra&co

Cleva schreef:Dat weet ik niet. Ik heb het vermoeden dat er meer achter zit.
Natuurlijk horen pups van drie weken gewoon bij moeders in het nest maar je kunt op je klompen aanvoelen dat er iets misgaat als je een hond met een nest naar het asiel brengt.
Het kan allemaal heel raar lopen.
Ik ben enorm van het oordelen. Dat is een soort hobby van me. Maar ik wil wel genoeg weten om te kunnen oordelen en in dit geval ben ik allang blij dat ze handelen en niet het hele zwikkie in een bens laten verkommeren want dat gebeurt nog veel vaker.

Ik vind het jammer dat ze er niet bij zetten dat je je sowieso je pup terug krijgt als je hem voor nu bij de teef laat.
Dat is het enige wat mensen willen horen.

Ik vind het trouwens een dot van een teef. Ik zou haar zo ophalen.
Ze kijkt erg fijn uit haar ogen inderdaad :ok:

Ik zeg niks over het asiel waar ze zit trouwens. Dat is gewoon ruk en ze doen hun best om het op te lossen. Maar ik hoop inderdaad liever, zoals ergens in bovenstaande reacties, dat ze inderdaad verkocht zijn dan gedumpt :schrik:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nou inderdaad, wie bedenkt om een pup van 3 weken te kopen? Als de situatie al zo schrijnend is dat je vindt dat je iets moet doen, neem dan het hele nest plus moeders mee.
Fijn dat de meeste weer herenigd zijn!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tara schreef:
Inmiddels zijn vijf van de zeven pups herenigd met moederhond. De dieren maken het naar omstandigheden goed.
Oh, wat fijn om te lezen! :cheer:

Maarreh... Die pups op de foto, die zijn echt wel ouder dan drie, vier weken. :scratch:
Dat viel mij idd ook op maar zou moederhond ze dan accepteren?? zouden ze dat bij de dierenbescherming ook niet inzien?

Suzanne
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

wie bedenkt om een pup van 3 weken te kopen? Als de situatie al zo schrijnend is dat je vindt dat je iets moet doen, neem dan het hele nest plus moeders mee.
Dat zat ik ook al te denken. Wat een achterlijke idioten bestaan er toch :cry:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Tara schreef:
Inmiddels zijn vijf van de zeven pups herenigd met moederhond. De dieren maken het naar omstandigheden goed.

Maarreh... Die pups op de foto, die zijn echt wel ouder dan drie, vier weken. :scratch:
Ja, dat dacht ik ook al.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sandra&co

Ik vind ze er ook eerder 6-wekerig uitzien, maar goed. Het zal toch wel kloppen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Zal wel een stelletje asociale duistere figuren zijn. Teef is ook gecoupeerd terwijl dat allang niet meer mag.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maryanne schreef:
wie bedenkt om een pup van 3 weken te kopen? Als de situatie al zo schrijnend is dat je vindt dat je iets moet doen, neem dan het hele nest plus moeders mee.
Dat zat ik ook al te denken. Wat een achterlijke idioten bestaan er toch :cry:
Vast wel. Vorig jaar was hier iemand in het dorp met een puppy zo ini mini klein, dus ik vroeg hoe oud ze was, ja het was 7 weken, maar kon nog niet zelf eten??????? Ja ja, en ik geloof dat.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:

3 wkn zijn ze inderdaad niet, maar dat kan ook niet aangezien er ook staat dat de pups een week of 4 geleden geboren zijn en 3 wkn geleden "weggegeven" :wink:

Heb ze zojuist vergeleken met de (pitbull) pups die wij vroeger hadden en deze zijn als ik ze vergelijk met die van ons inderdaad niet veel ouder dan 4 hooguit 5 wkn.

~Suzanne~ schreef:Dat viel mij idd ook op maar zou moederhond ze dan accepteren?? zouden ze dat bij de dierenbescherming ook niet inzien?

Suzanne
Ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan dat dit niet haar eigen pups zouden zijn en zeker niet ouder dan 4(hooguit 5 wkn) maar waarom zou ze ze niet accepteren? Vaak genoeg wordt er vanwege het overlijden van een moederhond gevraagd of er ergens in de buurt een "surrogaatmoeder" is voor de achtergebleven pups.

"We" kunnen wel allemaal oordelen over de "kopers" maar weten wij veel wat de eigenaar van de teef hen op de mouw heeft gespeld mbt de pups?
bouvierpoedel schreef:Zal wel een stelletje asociale duistere figuren zijn. Teef is ook gecoupeerd terwijl dat allang niet meer mag.
Het in het bezit hebben van een gecoupeerde hond is niet verboden. Teef kan maar zo "elders" vandaan komen en zal ongetwijfeld ook "elders" gecoupeerd zijn.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
Tara schreef:

3 wkn zijn ze inderdaad niet, maar dat kan ook niet aangezien er ook staat dat de pups een week of 4 geleden geboren zijn en 3 wkn geleden "weggegeven" :wink:

Heb ze zojuist vergeleken met de (pitbull) pups die wij vroeger hadden en deze zijn als ik ze vergelijk met die van ons inderdaad niet veel ouder dan 4 hooguit 5 wkn.
Heb niets met pitboelle maar als ik zo'n pup in mijn klauwen krijg geduwd omdat ze er vanaf moeten neem ik hem ook mee . Ongeacht of hij nu 3 of 5 weken is.

~Suzanne~ schreef:Dat viel mij idd ook op maar zou moederhond ze dan accepteren?? zouden ze dat bij de dierenbescherming ook niet inzien?

Suzanne
Ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan dat dit niet haar eigen pups zouden zijn en zeker niet ouder dan 4(hooguit 5 wkn) maar waarom zou ze ze niet accepteren? Vaak genoeg wordt er vanwege het overlijden van een moederhond gevraagd of er ergens in de buurt een "surrogaatmoeder" is voor de achtergebleven pups.

"We" kunnen wel allemaal oordelen over de "kopers" maar weten wij veel wat de eigenaar van de teef hen op de mouw heeft gespeld mbt de pups?
bouvierpoedel schreef:Zal wel een stelletje asociale duistere figuren zijn. Teef is ook gecoupeerd terwijl dat allang niet meer mag.
Het in het bezit hebben van een gecoupeerde hond is niet verboden. Teef kan maar zo "elders" vandaan komen en zal ongetwijfeld ook "elders" gecoupeerd zijn.
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:
Tara schreef:

Heb niets met pitboelle maar als ik zo'n pup in mijn klauwen krijg geduwd omdat ze er vanaf moeten neem ik hem ook mee . Ongeacht of hij nu 3 of 5 weken is.

Suzanne

Wat ben je weer aan het klooien met die quote ouwe :S: :S:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

Beetje meer respect mevrouwtje , ben al wat ouder en we hebben niet bij elkaar op de kleuterschool gezeten. :pffff:
Moest gewoon even testen of je nog wel alert en begaan was. :hmmm:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Beetje meer respect mevrouwtje , ben al wat ouder en we hebben niet bij elkaar op de kleuterschool gezeten. :pffff:
Moest gewoon even testen of je nog wel alert en begaan was. :hmmm:
Jaja :hmmm: je zat gewoon weer te snel met je oude half versleten grijpgrage vingertjes aan het toetsenbord :pffff:
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
Die teef is niet gecoupeerd hoor. Die heeft staande oren.
Geef die ouwe een klein beetje krediet. Op zijn leeftijd zie je het allemaal niet meer zo goed :F:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Als die niet gecoupeerde staande oren heeft dan.......dan :denken: mag je Smoek even op d'r muil slaan met haar gezeik. :engel: :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

alinelaila schreef:
Na zoektocht via sociale media zijn moederhond en pups herenigd, ondergebracht op externe locatie.

Dierenbeschermingscentrum Limburg is blij om te kunnen melden dat de zoektocht naar zeven vroegtijdig van hun moeder gescheiden pups, succesvol verloopt. Inmiddels zijn vijf van de zeven pups herenigd met moederhond. De dieren maken het naar omstandigheden goed.

Om de dieren de nodige rust te gunnen is in overleg met de politie besloten om hen per direct onder te brengen op een externe locatie waar zij de benodigde zorg krijgen. De dieren zijn niet meer in het dierenbeschermingscentrum aanwezig.
Meer informatie volgt morgen.

Op de foto: moederhond met twee pups.
Afbeelding
https://www.facebook.com/DBCLimburg/
Goed kijken Nanna en SMOEK , gecoupeerd .!!!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
ik vind de oortjes wel héél puntig voor niet gecoupeerd...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

M@scha schreef:
Nanna schreef:
ik vind de oortjes wel héél puntig voor niet gecoupeerd...
Juist. Kijk eens naar de achterkant van dat oor. Is gewoon gesneden van onder tot boven in een punt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ligt er maar net aan hoeveel je wegsnijd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
lor1_1984 schreef:Als deze pitbull niet gecoupeerd is, dan is deze DD dat ook niet:
Afbeelding
hier zie je duidelijk dat die flapjes/vouwtjes onderaan het oor weg zijn, bij de pitt zitten die er nog.
Gaat niet alleen om die flapjes of randjes om wel of niet gecoupeerd te zijn. .
bouvierpoedel
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
lor1_1984 schreef:Als deze pitbull niet gecoupeerd is, dan is deze DD dat ook niet:
Afbeelding
hier zie je duidelijk dat die flapjes/vouwtjes onderaan het oor weg zijn, bij de pitt zitten die er nog.
Oh toennet waren het de randjes.
Nu zie je de grijze randjes bij deze en haal je de flapjes er maar bij. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
bouvierpoedel schreef: Gaat niet alleen om die flapjes of randjes om wel of niet gecoupeerd te zijn. .
Nee maar op de eerste foto zie je ook dat de zijkant gewoon rond loopt, er groeien nog haren aan de zijkant, bij een gecoupeerde, hoe weinig er ook afgesneden wordt, zie je dat niet. Dat blijft kaal.
Ligt er maar net aan hoe het oor van nature is.
Bij de ene lul halen ze 5cm vel weg en bij de andere 1 cm , is beide besneden .
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Als die niet gecoupeerde staande oren heeft dan.......dan :denken: mag je Smoek even op d'r muil slaan met haar gezeik. :engel: :LOL:
Nou ja zeg :jank: :jank: :jank:
bouvierpoedel schreef:
alinelaila schreef: Afbeelding

Goed kijken Nanna en SMOEK , gecoupeerd .!!!
Hey ehm ouwe, ik weet het niet hoor, maar wat zei ik nou net! Zei ik net niet dat het je leeftijd is dat je het allemaal niet meer zo goed ziet!!! Moi heeft niks gezegd over wel/niet gecoupeerde oren ja :S: Dat was Nanna :pffff: Waar ze overigens naar mijn mening gelijk in heeft :Q:
bouvierpoedel
Zeer actief

Cleva schreef:Niet gecoupeerd. Ik wil er geen woord meer over horen.
Wel. :pffff:
Sandra&co

Test voor BP: Gecoupeerd of niet? Dus. Deze teef heeft gewoon staande oren :)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”