Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Project Kral 2017 - we gaan er weer voor !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Project Kral 2017 - we gaan er weer voor !

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Lieve mensen...

Veel te lang heb ik ik niets in dit topic geschreven en ik begrijp als mensen daardoor 'wat afgehaakt zijn' en denken 'het zal wel voor volgende jaren'
Maar - en dat is geen excuus hoor, maar wel een reden - ik had er niet bepaald veel zin in.... gewoon als in wezenloos schermpje staren, netflixen en blij zijn met leuke dingen die afleiding geven.

Er is een hele hoop gebeurd in het asiel - er zijn wat van "onze honden" overleden en er zijn wat updates geweest MET foto's.
Ik heb de mails even apart bewaard in mijn mailbox en ga daar eens even in graven en Ik ga proberen straks in elk geval de geschreven updates even door te zetten en ik wil daarnaast graag nog wat foto's van onze hondjes laten zien natuurlijk. :ok:

Denk niet dat "onze" steun er niet gewaardeerd wordt , het uitblijven van updates in 2017 is mijn debet....
Ik hoop daarom dat jullie het de hondjes in elk geval niet aan zullen rekenen :wink:

Wordt vervolgd
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Ach, overledenen ook nog.
Ben benieuwd naar je update.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Natuurlijk vind niemand dat erg. Het gaat inderdaad om de steun aan de honden. Voor mij hoeft er helemaal geen update te komen al is het wel leuk als dat wel kan natuurlijk :wink: Ik doe gewoon weer mee hoor.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Update is leuk maar daar is mijn jaarlijkse bijdrage niet van afhankelijk hoor...soms zijn er gewoon factoren waardoor je even geen zin hebt.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

jacq1970 schreef:Update is leuk maar daar is mijn jaarlijkse bijdrage niet van afhankelijk hoor...soms zijn er gewoon factoren waardoor je even geen zin hebt.
Helemaal mee eens.
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

mercedes2803 schreef:Lieve mensen...

Wordt vervolgd
Ben je al toe aan een update?
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik ben ook wel benieuwd naar de update :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
mercedes2803
Zeer actief

Dank jullie wel voor de herinnering :flower:

Eerst maar even wat berichten vanuit het asiel - in het algemeen -
Het bericht van april dit jaar, over de dreigende ontruiming;
En verder nog wat informatie natuurlijk !

Het laatste nieuws over het SHKD asiel

Zoals u wellicht weet is ons asiel gevestigd in een bosgebied dat eigendom is van het ministerie van bosbeheer en strijden we al een tijdje om het asiel open te mogen houden. Het is het enige particuliere asiel in Istanbul, waar honden die hulp nodig hebben onderdak en behandeling kunnen vinden. Helaas heeft de Hoge Raad besloten dat we het asiel moeten ontruimen en ontmantelen en heeft het ministerie aangegeven dat dit ook daadwerkelijk moet gebeuren, waardoor we er niet meer onderuit kunnen. We zijn nu druk doende om voor de honden een nieuw thuis te vinden. We willen niet riskeren dat de gemeente de honden komt weghalen, omdat ze dan, net zoals vele andere honden in Istanbul, in verlaten gebieden gedumpt zullen worden en dus aan hun lot overgelaten zijn. We zijn met name Bambi’s familie erg dankbaar, daar zij besloten hebben haar te adopteren. Bambi is inmiddels in haar nieuwe thuis opgenomen. We hopen dat alle honden uit het vriendenproject, zowel als de andere honden, evenveel geluk zullen hebben.

Sterilisatiecampagne

Het team van SHKD is deze maand voor de tweede maal in Mudurnu geweest. Zij hebben 153 katten en honden gesteriliseerd of gecastreerd. Deze dieren zijn door medewerkers van de gemeente of door de lokale bevolking binnengebracht. Dat zij wilden meewerken aan dit project schept goede hoop voor de toekomst.

Behandeling van honden met Demodex

De honden die last hebben van Demodex worden nog steeds behandeld met de olie die Aysen Bolukbas, een deelnemer aan het vriendenproject, gedoneerd had aan het SHKD. Onze honden worden dagelijks behandeld met de olie en ze gaan zienderogen vooruit. De huid ziet er steeds beter uit en de vacht begint terug te komen.

Een hond uit het vriendenproject overleden

Met veel verdriet moeten wij melden dat Sabrinas, de blinde hond uit Ayvalik die we dankzij een donatie van Aysen Bolukbas hebben geopereerd, plotseling is overleden. We hebben haar op een ochtend helaas levenloos in haar hok gevonden. Ze was zeer schuw en kon daarom niet geadopteerd worden. Ze heeft heel haar leven in asielen door moeten brengen, in Ayvalik en in ons asiel. We zijn heel verdrietig dat zij geen thuis heeft gekend in haar leven.

We zijn ActieZwerfhonden en al hun vrienden erg dankbaar voor alle steun!

Bericht van juli dit jaar- Geschreven door Murat, de dierenarts aldaar en mijn persoonlijke held :I:

Beste vrienden,

Jullie staan ons al een hele lange tijd bij - financieel en in geest zijn jullie bij ons.

Zoals jullie al weten, hebben we serieuze problemen met ons asiel in het bos. Helaas hebben we nog geen concrete oplossing gevonden. We hebben alleen mondeling beloofde vertragingen. Deze vertragingen geven ons niet voldoende zekerheid. We hopen dat ze zsm tot een langdurige oplossing komen.

Na een lange en koude winter, is het vanaf begin juli de zomer ontzettend heet begonnen. Sommige dagen is de hitte zo erg dat het als 50 graden gevoeld wordt, wat vooral voor de honden heel zwaar is. Onze kinderen in het bos hebben gelukkig heel veel schaduw, maar de hitte maakt het toch heel moeilijk.

Begin van deze maand zijn we naar de gemeente Tavşanlı in de stad Kütahya geweest. Op naam van ActieZwerfhonden en met jullie steun hebben we daar 187 zwerfhonden gesteriliseerd en gevaccineerd, en ze vervolgens teruggebracht naar de plek waar ze gevonden werden. We hebben positief bericht van onze vereniging vertegenwoordiger Linda Taal gekregen over ons plan om 400 meer zwerfhonden in dat gebied te steriliseren. Nu gaan we het eerst allemaal organiseren, en daarna voor de tweede en de derde keer daar na toe gaan.

Zoals jullie weten hebben we allemaal in Istanbul een huis en meer dan een vriend waar we voor zorgen, wij zouden heel blij zijn om jullie op de kortste termijn in ons asiel terug te zien.

Met vriendelijke groeten,

Dierenarts Murat BEKHAN
mercedes2803
Zeer actief

En dan wat specifieker nieuws omtrent "onze" honden en diverse honden uit gehandicapte honden project

Bambi; het hondje op drie pootjes - uit het gehandicapte honden project- is na jaren asiel (met de naderende ontruiming in het achterhoofd) door haar Nederlandse gezin geadopteerd!
Ik was er bij toen haar 'adoptie' mevrouw haar voor het eerst onmoette in 2010 en ik weet dat ze toen al met het idee speelde maar wilde het leven voor Bambi niet onnodig ingewikkeld maken.
Nu dan toch ! Ik vind het persoonlijk erg leuk nieuws en hoewel veel honden in het vriendenproject te schuw en te bang zijn om te plaatsen, was dat bij Bambi niet echt aan de orde, heel outgoing was ze in het asiel niet, ik heb haar twee keer gezien natuurlijk, maar heel bang of schuw ook niet.
Ik heb twee mooie foto's van Bambi hier in Nld - 1 in een grote fietskar met haar hondenvrienden en 1 in haar mandje. Ik ga ze vanavond via Facebook proberen te plaatsen daar Photobucket uit de lucht is.

Kaptan; ook een hond uit het gehandicapte honden project, is ook geadopteerd! Hij woont tegenwoordig in Duitsland
Ik heb hier diverse keren foto's van hem geplaats.
Hij had een probleem aan 1 van zijn poten die niet operabel was, maar hij leed er niet onder.
Ik hoop dat het hem goed gaat bij onze Oosterburen :ok:

Jak/Jack, onze vriend die we steunden na het overlijden van Kont(je) was even een verhaal apart;

Zoals bekend was hij eind vorig jaar ziek,
In Oktober is Jak een poosje naar een pension geweest om aan te sterken. Hij heeft Ehrlichia en Anaplasma.
Degene die hem gevonden heeft , eerst naar het asiel bracht en er daarna voor zorgde dat hij aan kon sterken in een pension, heeft er uiteindelijk OOK voor gezorgd dat hij een huisje gevonden heeft in Duitsland! :cheer:

This is Jack. The dog who had a severe parasit problem (Anakonda) and was taken to a pension by the person who had initially brought him to us. He was in project.

The person who had initially brought him to us and taken the responsibility has found him a home in Germany and rehomed him. You can see from the pictures that having a home has nearly cured his wounds. He looks much better.

Ik heb twee mooie foto;'s van Jack/Jak in Duitsland gekregen die ik vanavond ook even probeer te plaatsen via Facebook

Er is bedacht om voor Jack/Jak in de plaats nu onze 'vriendschap' te geven aan Turoy- een knappe man :I:
Zie hier het verhaal en een foto van Turoy:I:
Kaal van de schurft kwam bij binnen en het herstel heeft zo dusdanig lang geduurd, dat ze hem niet meer teruggeplaatst hebben op straat en hij daar dus is gebleven.

http://www.actiezwerfhonden.nl/help-ons ... n/13627-2/

Dobby; Op 4 augustus is Dobby de dakligger een natuurlijk dood gestorven. :(:
Op 5 augustus heeft Murat hierover een bericht gestuur naar Linda.
Er is bedacht om voor Dobby in de plaats nu onze 'vriendschap' te geven aan Buddy - de naam is veelbelovend zullen we maar zeggen!
Zie hier het verhaal en een foto van Buddy :I:

http://www.actiezwerfhonden.nl/help-ons ... l-1/buddy/
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

ojee haha ik lees weer de helft
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

En dan nog even een link van een dropbox met foto;s uit juli dit jaar.
Dobby staat hier ook nog tussen :I:

https://www.dropbox.com/sh/9ib2kvxyl7gu ... 2UVsa?dl=0

Ik mis zo links en rechts wel wat honden, maar er is ook veel gebeurt, dus ik denk dat de volgende dropbox link die dit jaar nog komt, weer andere honden zal laten zien
mercedes2803
Zeer actief

Miezemuis schreef:ojee haha ik lees weer de helft
Ik ben NU klaar met updaten :engel:
Dus je kunt nu alles in zijn geheel lezen
sonj@
Zeer actief

Wat een onzekerheid over al dan niet verhuizen.
Weten ze daar al meer over?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Dank voor de update, wat fijn dat een aantal honden een fijn huisje gevonden hebben.
Hopelijk komt er nu snel duidelijk wat betreft blijven of vertrekken... blijven zou het mooiste zijn dus daar hopen we dan maar op!
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

sonj@ schreef:Wat een onzekerheid over al dan niet verhuizen.
Weten ze daar al meer over?
Ik heb het voor je nagevraagd bij Linda :ok:
Ik laat het jullie zo gauw mogelijk horen

Ik weet vanuit het verleden, toen deze rampspoed zich ook aandeed maar nooit doorgezet is, dat het soms ineens maanden stil en rustig kan zijn en ze dan zomaar weer van zich laten horen of dat het met een sisser afloopt.
Daar is nooit op "gegokt" natuurlijk dus ze zijn vaker en ook vaak concreet genoeg , met plan B en C en de rest van het alfabet , bezig geweest...
wat ik van deze dreiging begrepen heb en nog steeds begrijp, dat het de meest "serieuze" is in jaren.
Ik ben dus ook wel benieuwd hoe het daar nu mee staat
mercedes2803
Zeer actief

Paniek in het bosasiel...

Zijn we jaren lang bang geweest dat de autoriteiten het bos asiel zouden ontruimen, blijken de problemen nu uit een hele andere hoek te komen.

De grootste financier van het bosasiel stopt per 1 januari 2018 met het betalen van het verzorgen van de honden en het draaiende houden van het asiel. Paniek alom, allerlei plannen worden gemaakt, maar behalve het feit dat er zoveel mogelijk honden herplaatst worden en het asiel waarschijnlijk in afgeslankte vorm blijft voort bestaan, met mogelijk een andere sponsor, is er nog niets zeker.

Ik wil u de juiste en definitieve details geven en niet opzadelen met allerlei gegis. Dit betekent dat u niet de eerste zult zijn die wat hoort, maar wel degene die hoort wat er nu echt gaat gebeuren.

Ik zal u zo snel mogelijk informeren.

Met vriendelijke groeten,

Linda Taal
Stichting ActieZwerfhonden
mercedes2803
Zeer actief

De verhuisperikelen lopen doorgaans geen enorme vaart en echt paniek was er dan ook niet..
Nu met dit besluit dus helaas wel :cry:

Ik begrijp niet waarom de man op zo'n short notice de stekker eruit trekt trouwens... Ik zal Linda eens vragen of zij daar een idee over heeft.

Ik heb overigens ook al nieuws per mail ontvangen; er is een sponsor voor het voer gevonden maar niet voor het salaris van een of meer verzorgers en het asiel heeft natuurlijk ook onderhoud nodig.
Ook de medische kosten van de honden is iets waar we geld voor moeten zien te krijgen.

Verdere informatie volgt zo snel mogelijk....
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

he wat een onzekerheid zeg... hopelijk wordt er een nieuwe sponsor gevonden voor het salaris... ik wilde dat ik veel geld had :cry:
Afbeelding
sonj@
Zeer actief

Bah, wat een nare situatie.
Hoop dat er snel een oplossing komt voor het personeel, maar ook voor de honden.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Jee zeg, wat een enorme rot situatie. :(:
Afbeelding
sonj@
Zeer actief

Is er al meer bekend?
Gaan we er weer voor?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

toevallig zag ik er van de week aan te denken. Mocht het weer opgezet worden zou ik graag weer mee willen doen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Hoiiiii... ja zeker is er het 1 en ander bekend... ik heb wat mails en info en ik ga deze week een topic openen :ok: wat leuk te zien dat jullie alweer zo enthousiast zijn :flower:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

ik wil ook weer mee doen hoor!
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”