Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(Steiger)Houtenbench. Iemand ervaringen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

(Steiger)Houtenbench. Iemand ervaringen?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nou de titel zegt het eigenlijk wel al.
Droef heeft nu een bench van 109 bij 70 bij 75(lxhxb). Maar zo als wel meerder vind ik het een lelijk ding maar hij is gewoon echt nodig. Buiten het dit dat ik het lelijk vind vind ik het ook wat te klein. Dus ik heb het geniale plan om ipv tv kast een bench op maat te laten maken. Zeg maar 160 lang 80 diep en 70 hoog. Heb al 2 offertes liggen die komen rond de 350 euro :O: Vriend is van mening dat hij het zelf wel kan maken, maar dan ben ik nog rond de 300 euro aan materiaal kosten kwijt voor zo ver ik nu heb gevonden.

Omdat het best een uitgave is ben ik dus even benieuwd of er mensen zijn met ervaring met zo'n bench.
Dit is ongeveer wat ik wil maar dan een stuk langer dus, en waarschijnlijk iets lager dan dit model.
Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
~Suzanne~
Zeer actief

Re: (Steiger)Houtenbench. Iemand ervaringen?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

als de hond een kluiver is....??
Bovendien vind ik ze vaak "te dicht" en dus alleen aan de voorkant spijlen, de rest potdicht... voelt niet goed.

Voor mij: nope, nog niet bijna.

Suzanne
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

~Suzanne~ schreef:als de hond een kluiver is....??
Bovendien vind ik ze vaak "te dicht" en dus alleen aan de voorkant spijlen, de rest potdicht... voelt niet goed.

Suzanne
Dat vind ik dan juist weer fijn. En mijn honden ook. Heb nu kleden over de bench heen en ze liggen het liefst in de bench waar de kleden over heen liggen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

gonnie schreef:
~Suzanne~ schreef:als de hond een kluiver is....??

Suzanne
Dat vind ik dan juist weer fijn. En mijn honden ook. Heb nu kleden over de bench heen en ze liggen het liefst in de bench waar de kleden over heen liggen.
Nee, ik vind dat te opgesloten; te weinig lucht als je pech hebt, zeker als het warm weer is is dat gewoon een risico.

Suzanne
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Knus hoor. Is er niet een houtsoort wat minder happening, zeg eiken, wat je desnoods bewerkt met whitewash?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
Nee, ik vind dat te opgesloten; te weinig lucht als je pech hebt, zeker als het warm weer is is dat gewoon een risico.

Suzanne
De bench komt niet in de volle zon te staan hoor dus dat lijkt me wel mee vallen.
Overigens hoeft het niet perse dicht aan de zijkanten hoor. Plaatje was meer een indicatie van wat ik zoal mooi vind.
Dit is ook mooi vind ik
Afbeelding
Afbeelding

Cleva schreef:
Dees en Maylo schreef:Nou de titel zegt het eigenlijk wel al.
Droef heeft nu een bench van 109 bij 70 bij 75(lxhxb). Maar zo als wel meerder vind ik het een lelijk ding maar hij is gewoon echt nodig. Buiten het dit dat ik het lelijk vind vind ik het ook wat te klein. Dus ik heb het geniale plan om ipv tv kast een bench op maat te laten maken. Zeg maar 160 lang 80 diep en 70 hoog. Heb al 2 offertes liggen die komen rond de 350 euro :O: Vriend is van mening dat hij het zelf wel kan maken, maar dan ben ik nog rond de 300 euro aan materiaal kosten kwijt voor zo ver ik nu heb gevonden.
Nee, honderdvijftig. Hooguit.
Ik vind het trouwens niet mooier dan een gewone bench met zwarte coating.

Is het alleen voor wanneer je weg bent?
Nou echt heb al een paar x online naar materialen gekeken en komt echt op een flink bedrag uit. Maar inderdaad alleen als ik langer dan 1 a 2 uur weg ben. Voor de rest slaapt hij bij ons op de kamer en als het niet te lang duurt sloopt hij ook niks. Een werkdag gaat wisselend. Soms niks aan het handje en soms sloopt hij weer wat. Ondanks zijn speelgoed vind hij altijd wel wat om te slopen, daarom mag hij ook alleen in de gang nu en niet meer vrij door het huis.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Cleva schreef:Ik vind whitewash altijd heel erg mooi als je het in de pot laat zitten.
Ik ben het met je eens maar daar gaat het nu niet over.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Een babybox met een plankje erop is goedkoper.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Johnny Jones schreef:Een babybox met een plankje erop is goedkoper.
Die houten spijlen zijn wel zo doorgeknaagd :tongue:

Ik vind het best mooi.
Maar zou het niet als televisiekast gebruiken.
Lijkt me niks voor een hond om onder dat geschetter te liggen .....
En hopelijk gaat hij er toch vaker gebruik van maken dan als jij een keer wat langer weg moet?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb wel een mooie houten bench in de slaapkamer staan. Was denk ik 80 of 100 euro. Nu kan ik de afbeelding niet meer vinden, maar als ik eraan denk maak ik morgen een foto.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Johnny Jones schreef:Een babybox met een plankje erop is goedkoper.
Die houten spijlen zijn wel zo doorgeknaagd :tongue:

Ik vind het best mooi.
Maar zou het niet als televisiekast gebruiken.
Lijkt me niks voor een hond om onder dat geschetter te liggen .....
En hopelijk gaat hij er toch vaker gebruik van maken dan als jij een keer wat langer weg moet?
Hij ligt nu ook niet in de bench als ik thuis ben, echt alleen als ik weg ga en met een koekje naar de bench loop of hem er in stuur. Voor de rest kan dat ding hem gestolen worden. Dus nee ik heb niet de verwachting dat hij er dan ineens wel in gaat liggen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik zou hem dan net iets langer maken zodat je er een eenpersoonsmatras in kwijt kan

Ik zou een matras maat als uitgangspunt nemen. Je hebt ook een soort kinderbed tussen kleuter en groot bed in volgens mij .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Cleva schreef:Ik vind whitewash altijd heel erg mooi als je het in de pot laat zitten.
Haha dank u, helemaal mee eens:)
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:Ik zou hem dan net iets langer maken zodat je er een eenpersoonsmatras in kwijt kan

Ik zou een matras maat als uitgangspunt nemen. Je hebt ook een soort kinderbed tussen kleuter en groot bed in volgens mij .
Zo'n bed heeft hij op de slaapkamer die is 1,50.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

fenneke schreef:Ik zou hem dan net iets langer maken zodat je er een eenpersoonsmatras in kwijt kan
Ok, hier krijg ik bijzondere ideeën van.

Afbeelding
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Leonie.
Zeer actief

Beetje donker en slecht zichtbaar, maar deze heb ik. Alleen voor uitzonderlijke gevallen overigens maar hij staat er goed en je kunt er veel spullen op kwijt :)

Afbeelding

Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Bonnie F schreef:
Ok, hier krijg ik bijzondere ideeën van.

Afbeelding
:LOL: :LOL:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Het ziet er allemaal zo smal klein en donker uit. Daarbij snap ik niet helemaal waarom je het zou willen. Zoals ik lees gaat hij nu in de gang als je even weg bent, waarom zou je dat veranderen door hem op te sluiten in een soort kennel?
Ik heb er geen ervaring mee hoor, ik heb hier in een hoek een grote bench staan die ik heb aangekleed, maar hij valt eigenlijk weg in de omgeving omdat ik een vrij ruime woonkamer heb en door hem dus "aan te kleden" valt hij niet eens op.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:Het ziet er allemaal zo smal klein en donker uit. Daarbij snap ik niet helemaal waarom je het zou willen. Zoals ik lees gaat hij nu in de gang als je even weg bent, waarom zou je dat veranderen door hem op te sluiten in een soort kennel?
Ik heb er geen ervaring mee hoor, ik heb hier in een hoek een grote bench staan die ik heb aangekleed, maar hij valt eigenlijk weg in de omgeving omdat ik een vrij ruime woonkamer heb en door hem dus "aan te kleden" valt hij niet eens op.
Omdat hij de trap op vreet :boos: kan hij dus ook niet meer langer dan een uurtje op de gang. Soms gaat het een dag goed en soms weer niet. Ik heb ook best een ruime woonkamer, maar ik vind dat ding dat er nu staat gewoon echt te lelijk. En ja daar kan ik wel een ombouw voor maken of een plank en een kleedje erop maar ik wil dus eigenlijk wat groter dan hij nu al heeft en mooier. Het oog wil ook gewoon wat. Vandaag mijn optie onder de tv, daar hebben we nog zat ruimte.

Inmiddels heb ik ook al bedacht dat eventueel een bench met wieltjes (ivm de trapkast) ook een optie is op de plaats waar nu de bench staat, max is dan 1,40 bij 80 en 90 hoog.

En ja hij vreet echt aan de trap. Was het al dicht aan het maken en moest nog opnieuw geschilderd worden maar van de week is hij dus weer opnieuw begonnen :hmmm: De maantjes zijn ook al grotendeels verwijderd door Droef.
Afbeelding
Afbeelding
Biothane
WashBar
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:roos: :80: oh ok... nu snap ik het :lol1:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Babette Bouwt op Facebook. Die heeft voor ons een steigerhouten werpkist gemaakt.
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Dees en Maylo schreef:
blondie schreef:Het ziet er allemaal zo smal klein en donker uit. Daarbij snap ik niet helemaal waarom je het zou willen. Zoals ik lees gaat hij nu in de gang als je even weg bent, waarom zou je dat veranderen door hem op te sluiten in een soort kennel?
Omdat hij de trap op vreet :boos: kan hij dus ook niet meer langer dan een uurtje op de gang. Soms gaat het een dag goed en soms weer niet. Ik heb ook best een ruime woonkamer, maar ik vind dat ding dat er nu staat gewoon echt te lelijk. En ja daar kan ik wel een ombouw voor maken of een plank en een kleedje erop maar ik wil dus eigenlijk wat groter dan hij nu al heeft en mooier. Het oog wil ook gewoon wat. Vandaag mijn optie onder de tv, daar hebben we nog zat ruimte.

Inmiddels heb ik ook al bedacht dat eventueel een bench met wieltjes (ivm de trapkast) ook een optie is op de plaats waar nu de bench staat, max is dan 1,40 bij 80 en 90 hoog.

En ja hij vreet echt aan de trap. Was het al dicht aan het maken en moest nog opnieuw geschilderd worden maar van de week is hij dus weer opnieuw begonnen :hmmm: De maantjes zijn ook al grotendeels verwijderd door Droef.
Afbeelding
En een traphekje voor de trap? Of begint hij dan aan de deurposten?
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Hakkene schreef:
Dees en Maylo schreef:

Afbeelding
En een traphekje voor de trap? Of begint hij dan aan de deurposten?
Is een optie om te proberen met het risico dat hij dan ergens anders aan begint knagen. Ondertussen hebben we naar zolder al een traphek(want een opentrap vind hij niet spannend en trek zolder overhoop. De deuren boven zijn allemaal dicht als we weg gaan en de gang/woonkamer zijn gescheiden door een traphekl. Het houdt ergens op natuurlijk.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Leonie.
Zeer actief

Het lijkt misschien klein en donker, maar bij mij is het echt een ruime bench waar ze languit in kunnen liggen. Ik doe er een dubbelgevouwen dekbed in, vinden ze heerlijk. Sowieso houden ze van in een hoekje liggen, in plaats van midden in een ruimte.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ben je niet bang dat hij een deels houten bench/kennel ook kapot gaat knagen, gezien zijn voorliefde voor hout ? (Houten trap)

Ik vind ze best mooi hoor, die houten kamerkennels, moet wel een beetje aan kippenhok idee denken. :mrgreen:

Het lijkt mij alleen niet praktisch, stel ze gaan eens een keer aan de schijt :schrik: en dat trekg in het hout?

Maar als je toch een hok/ grote bench wilt, ik vind ze best wel strak die houten kamerkennels. Maar een stalen bench lijkt me we praktischer. Alleen heb je ze inderdaad gewoon niet in heel grote maten, wat wel jammer is.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:Ben je niet bang dat hij een deels houten bench/kennel ook kapot gaat knagen, gezien zijn voorliefde voor hout ? (Houten trap)

Ik vind ze best mooi hoor, die houten kamerkennels, moet wel een beetje aan kippenhok idee denken. :mrgreen:

Het lijkt mij alleen niet praktisch, stel ze gaan eens een keer aan de schijt :schrik: en dat trekg in het hout?

Maar als je toch een hok/ grote bench wilt, ik vind ze best wel strak die houten kamerkennels. Maar een stalen bench lijkt me we praktischer. Alleen heb je ze inderdaad gewoon niet in heel grote maten, wat wel jammer is.
Als de bodem al niet uit trespa bestaat maar mdf kan ik het schilderen of desnoods een tafel zijl erop leggen zodat er niks in het hout zal trekken. De traphekjes in huis zijn ook van hout en laat hij heel. Hij lijkt echt vooral iets tegen de trap te hebben. Misschien dat wanneer die kale plek weer helemaal netjes is en opnieuw geschilderd dat hij er geen interesse meer in heeft. Hij heeft ook al wat plinten in huis te pakken gehad.

Ik denk eerlijk gezegd dat een houten bench echt geen probleem voor hem zal opleveren, ondanks dat hij er nooit in zit als we thuis zijn gaat hij er zonder morren gewoon in als ik weg moet en de koek ga pakken voor ik de deur uit ga.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”