Ze doet de oefeningen wel, maar is giga snel afgeleid. Ik kan wel even haar aandacht erbij houden, maar dat is ook zo weer verdwenen. Zou ze zich vervelen? Ze is constant bezig met alle honden en puppy's om haar heen. De andere honden zijn toch nét iets leuker dan ik.
Ik weet dat het ook te maken heeft met haar leeftijd, maar ben toch benieuwd of iemand handige tips heeft.
Het allerlekkerste voer helpt niet, het allerleukste speeltje ook niet. Die zijn dan opeens niet meer lekker en niet meer leuk. Op de training adviseren ze om (hard) te corrigeren (flinke ruk aan riem), maar ik ben daar geen voorstander van...
Ook lijkt ze geobsedeerd door de Oudduitse herder (Dana) van een vriend van ons, welke hond vanaf dat ze 8 weken is al over de vloer komt. Wanneer Dana hier is, of wanneer ze ergens anders samen zijn, heeft ze alleen nog oog voor Dana, de rest van de wereld bestaat niet meer. Wat Dana doet, doet zij ook. Waar Dana gaat, gaat zij. Constant bek likken, opdringen, willen spelen, lastigvallen. Volgens mij vindt Dana het zelf ook vervelend, probeert weg te lopen en gromt af en toe. Maakt Mace niets uit. Heeft dit ook met haar leeftijd te maken? Als het naar mijn idee vervelend wordt stuur ik haar naar haar plaats en dan blijft ze wel braaf liggen. Terwijl ik dit typ bedenk ik mij dat ze zo met andere honden die ze al vanaf haar puppytijd kent ook doet.
Komt dit sommigen bekend voor? Hoor graag ideeën/tips!