Geen idee of dit topic op de juiste plek staat, maar ik vermoed dat het voedselgerelateerd is. Al vanaf dag dat Jip bij ons in huis kwam, heeft hij hele wisselende ontlasting. De eerste paar weken was het echt dramatisch. Hij bleek er enorm baat bij te hebben wanneer we hem niets van rund gaven. Daar zijn we dus volledig mee gestopt. Hij kreeg altijd brok, maar bij het minste of geringste ging het weer mis. Drinken uit een waterplas? Volgende dag aan de schijt. Een stukje brood op straat gevonden? Volgende dag aan de schijt. We wilden over op KVV, maar dat ging ook heel moeizaam. Twee keer heb ik het opgegeven, maar uiteindelijk toch weer een keer geprobeerd. Dat hij tussendoor ook nog (minimaal) twee keer Giardia heeft gehad, werkt natuurlijk ook niet echt mee.
De laatste tijd gaat het gelukkig heel goed. Hij krijgt twee dagen KVV en dan een dag brok. Dat is zo ontstaan uit gemakzucht, omdat Jip precies twee dagen doet met één worst KVV. Op het moment dat die op is, haal is pas de volgende eruit. Het ontdooien duurt een dag, dus dan krijgt hij een dag brokken tussendoor. De afgelopen dagen heb ik geprobeerd om de brokdagen helemaal uit te bannen. Ik moet er dan dus op tijd aan denken om de KVV uit de vriezer te halen en dat is nog een uitdaging

Het is nu een week lang gelukt. Maar... sinds maandag heeft de ontlasting van Jip een enorm vieze, zure geur. Het kan toeval zijn dat dit juist nu gebeurt en misschien heeft het helemaal niets te maken met zijn voer. Maar ik dacht dat misschien zijn maag en darmen toch nog moeten wennen ofzo. Kan die geur daarmee te verklaren zijn? Of heeft één van jullie honden het ook wel eens gehad, en had het een hele andere oorzaak?
Het lijkt mij niets ernstigs, maar die zure lucht is echt vreselijk. En het blijft ook nog zo om hem heen hangen, dus de hele woonkamer ruikt er uiteindelijk naar