Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Every cat and dogs are beautiful wht i believe... This cat is very unique .. God's beautiful creation which is different then our though..We should not decide or comment on beauty... External beauty is temporary...But it's innocent heart and feeling are real and beautiful... Upset To hear some call it ugly ... But I know only one thing that it deserves loving family... N lots of purrssss....
Hoe leuk is het nou voor een kat om geen vacht te hebben.
Je haalt eigenlijk het hele wezen onderuit, het is geen kat meer.
En dan nog veel te veel vel ook.
Als het baasje maar likies krijgt. Als die kat kon typen was het #pleasekillme
En verder heb ik niets dan minachting voor de fok van dit soort beestjes. Hoe moet die kat zichzelf schoonhouden? Die rimpels zijn een recept voor ophoping van vuil en ontstekingen.
Maar hé, je hebt als baas wel een dier dat je kunt 'verzorgen'. Leker met een wattenstaafje met ontsmettingsmiddel door die rimpels poeren en o God, de kleertjes die je kunt kopen. De kléértjes! En de tientallen euro's die je uit mag geven aan de dierenarts om maar te bewijzen hoeveel je van Poekie houdt....
Bonnie F schreef:Jammer dat ze met katten gaan doen wat al tot drama's heeft geleid bij honden.
Je zou toch hopen dat kattenfokkers daarvan geleerd hebben.
Voor dat je ooit iets van zielige platsnuithonden hoorde, stond de pers al bekend om ademhalingsproblemen, uitpuilende troepogen, hartklachten, zichzelf niet schoonhouden etc etc.
20 of meer jaar geleden al.
Ze hebben er gewoon schijt aan.
dagmar88 schreef:Hoe leuk is het nou voor een kat om geen vacht te hebben.
Je haalt eigenlijk het hele wezen onderuit, het is geen kat meer.
En dan nog veel te veel vel ook.
Als het baasje maar likies krijgt. Als die kat kon typen was het #pleasekillme
Neeltje schreef:
Net zo leuk als een hond zonder vacht.
Helemaal mee eens en vind ik overigens ook walgelijk, maar t begint ingeburgerd te raken en dan wordt t ineens normaal, ofzo, om met een uiterst onhandig mutantje door te fokken.
Honden zijn afhankelijk van hun baas en voelen zich prima in die rol. Mijn behaarde oudere honden moeten een jas aan, anders hebben ze pijn.
Langharige honden moeten getrimd. Eten, wandelen, trainen, alles hangt van de mens af.
Een kat hoort zijn eigen plan te trekken, en als het niet naar wens is (of het eten bij de buren beter) pakt hij zijn knapzak.
Neeltje schreef:
Helemaal mee eens en vind ik overigens ook walgelijk, maar t begint ingeburgerd te raken en dan wordt t ineens normaal, ofzo, om met een uiterst onhandig mutantje door te fokken.
Wat is er onhandig aan een hond zonder vacht? Dat je er niks aan hoeft te doen?
Misschien eens even iets lezen over de Mexicaanse en Peruaanse naakthond? Dan weet je dat ze helemaal niet speciaal gefokt zijn voor ons. En ja, nu wel, maar ze zien er nog net zo uit als toen. Ze lopen nog rond overal op de wereld, haarloze mutantjes. En ze doen het best aardig.
Neeltje schreef:
Nou, naakthonden bestaan al honderden jaren. Ik heb er geen bezwaar tegen, afgezien van het esthetische want mooi vind ik het niet. Maar dat is smaak. Wat ik tegen die kat heb is dat zwaar gerimpelde.
Ik zie trouwens liever een gewone naakthond dan zo’n gruwelijke rimpelPei.
Maar dat het oud is, is het dan ineens normaal of wenselijk?
Vachtloos is een puntmutatie die spontaan kan voorkomen. Een jaar of wat terug dook er ineens een naakte stabij op. Pas als je die gaat selecteren en op die eigenschap gaat fokken, wordt het een ras, en dat is inderdaad lang geleden in Peru gedaan.
Neeltje schreef:
Nou, naakthonden bestaan al honderden jaren. Ik heb er geen bezwaar tegen, afgezien van het esthetische want mooi vind ik het niet. Maar dat is smaak. Wat ik tegen die kat heb is dat zwaar gerimpelde.
Ik zie trouwens liever een gewone naakthond dan zo’n gruwelijke rimpelPei.
Maar dat het oud is, is het dan ineens normaal of wenselijk?
Vachtloos is een puntmutatie die spontaan kan voorkomen. Een jaar of wat terug dook er ineens een naakte stabij op. Pas als je die gaat selecteren en op die eigenschap gaat fokken, wordt het een ras, en dat is inderdaad lang geleden in Peru gedaan.
Dat is niet gedaan, dat is gewoon gebeurd. Die honden liepen daar gewoon. Naakt is dominant (bij de rassen die al heel lang bestaan). Die honden plantten zich voort. De naakthonden op straat in Zuid-Amerika zien er beter uit dan de behaarde honden op straat. Ze zitten namelijk niet vol met ongedierte en schurft.
Er is niet bewust op gefokt, het zijn gewoon straathonden.
sirene schreef:
Nou, dat ze geen vacht hebben, dus afhankelijk van kleding, en een slecht gebit hebben, bijvoorbeeld?
Een vacht lijkt mij best handig, maar goed, ik doe t ook prima zonder.
sirene schreef:
Dat er nu naakte straathonden zijn, betekent niet dat ze er nooit op geselecteerd zijn. Ik weet van Peru dat ze de naakthond als half heilig beschouwen, en er allerlei helende eigenschappen aan toekennen. Als het allel veel voorkomt in gefokte honden en dominant is, is het logisch dat de eigenschap ook in verwilderde honden terecht komt. Al helemaal als het om een klimaat gaat waarbij naakte honden het in de natuur ook prima doen.
sirene schreef:
Nou, dat ze geen vacht hebben, dus afhankelijk van kleding, en een slecht gebit hebben, bijvoorbeeld?
Een vacht lijkt mij best handig, maar goed, ik doe t ook prima zonder.
Een vacht is vooral handig als het hier onder de 10 graden is en je loopt buiten. Verder is het nergens voor nodig toch?
Een incompleet gebit hebben ze inderdaad, ze kunnen er prima mee eten, kluiven en bijten. Barf ook geen probleem. Dus nee, echt een groot nadeel vind ik het niet.
sirene schreef:
Dat er nu naakte straathonden zijn, betekent niet dat ze er nooit op geselecteerd zijn. Ik weet van Peru dat ze de naakthond als half heilig beschouwen, en er allerlei helende eigenschappen aan toekennen. Als het allel veel voorkomt in gefokte honden en dominant is, is het logisch dat de eigenschap ook in verwilderde honden terecht komt. Al helemaal als het om een klimaat gaat waarbij naakte honden het in de natuur ook prima doen.
Dat half heilig beschouwen is sinds de laatste 10 jr, sinds mensen er poen aan kunnen verdienen.
Daarvoor waren ze misschien heilig 100den jaren geleden maar daartussen niet. Er is zelfs geprobeerd ze uit te roeien omdat men dacht dat ze ongeluk brachten. Het kwam niet veel voor in bewust gefokte honden, er lopen al jaren naakte honden op straat, voordat men begon met fokken. In Peru wordt dit ras echt pas bewust gefokt sinds een jaar of 20. Daarvoor vond men het maar een lelijke rare straathond.
Over uiterst onhandige mutantjes gesproken. Ik lees hier op het forum allemaal dingen over sneeuwklonters en hele sneeuwballen die aan de poten blijven hangen. Loop je daar met je sneeuwschuiver over straat.
Hier net een extra rondje gedaan, heerlijk los rennen in de sneeuw. Fleecetrui is genoeg als het verder niet sneeuwt. Afdrogen hoeft niet. Pootjes zijn zo droog.
Handig joh die nakers
Zomers nooit rekening hoeven houden met de warmte qua wandelingen en zonnebaden. S'winters gewoon een jas aan als het erg koud is. Zielig joh.
sirene schreef:Over uiterst onhandige mutantjes gesproken. Ik lees hier op het forum allemaal dingen over sneeuwklonters en hele sneeuwballen die aan de poten blijven hangen. Loop je daar met je sneeuwschuiver over straat.
Hier net een extra rondje gedaan, heerlijk los rennen in de sneeuw. Fleecetrui is genoeg als het verder niet sneeuwt. Afdrogen hoeft niet. Pootjes zijn zo droog.
Handig joh die nakers
Zomers nooit rekening hoeven houden met de warmte qua wandelingen en zonnebaden. S'winters gewoon een jas aan als het erg koud is. Zielig joh.
Trek het je toch niet aan. Je hebt prachtige honden. Gewoon blij mee zijn.
sirene schreef:Over uiterst onhandige mutantjes gesproken. Ik lees hier op het forum allemaal dingen over sneeuwklonters en hele sneeuwballen die aan de poten blijven hangen. Loop je daar met je sneeuwschuiver over straat.
Handig joh die nakers
Trek het je toch niet aan. Je hebt prachtige honden. Gewoon blij mee zijn.
Ik trek het me niet persé persoonlijk aan, maar ik erger me er wel aan. Juist omdat ik voor altijd wil blijven genieten van deze honden. Er zijn verschillende instanties, werkgroepen en zgn kynologen die een mening hebben over naakthonden en het fokken van naakthonden die niet klopt. Dat is prima, maar niet als ze de fok van naakthonden om die redenen willen verbieden. Of het fokken van bijvoorbeeld naakt x naakt. Het is hip om een mening te hebben over het welzijn van dieren. Ik doe het zelf ook, maar probeer dan wel met gegronde argumenten te komen. Ik heb geen zin om me binnenkort weer te moeten te verantwoorden omdat ik naakthonden fok. Naakthonden zijn geen zielige mutantjes. Het zijn gewoon normale honden die als het heel koud is een jas aan moeten. Net als heel veel andere honden.
Cleva schreef:Een whippet of een boxer heeft het heus niet ineens beter dan een naakthond omdat er zo'n vleugje haar op zit, hoor.
Om het binnen de categorie rashonden en defecten wel over naakt maar niet over misvormde koppen en onbruikbare ruggen te gaan zitten hebben is alleen maar vreselijk dom.
Het is eerder "ook" want over die andere zaken hebben ze het ook.
Alleen hebben we het dan over welzijnsbeperkende zaken en dat is bij naakthonden niet aan de orde.
Ik zie het gemiddelde Italiaantje althans eerder bibberen dan een naakthond.
Ging toch over een rimpelpoes.?
Naakt is prima maar die overdadige rimpels hoeven van mij niet ook niet bij een kat of hond met haar.
Geloof niet dat het beest er last van heeft , misschien wel als er haar op zou zitten.