Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Re: Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Ongelezen bericht door Alex »

DoggoLover schreef:
alm@ schreef:
ZivaNomi schreef:
Fotogravinnetje schreef:En er worden ook honden uit tuinen gejat, schijnt
Ja inderdaad, je kan het niet verzinnen zo gek kan het zijn :piew:
Of er worden zaken over de schutting gegooid waar honden ziek van worden. Of er zal maar een baldadig kind over de schutting klimmen en gebeten worden, allemaal problemen waar je niet op zit te wachten.
Wauw.. o mijn god sommige mensen zijn echt ziek als je giftige dingen in mijn tuin wilt gooien.... oke ik maak wel de hele bovenkant dicht met gaas. Kan me niks beters bedenken...
Ik zou me dat allemaal niet op de hals halen. Gewoon binnen een lekkere plek, van tevoren en achteraf flink wandelen, trainen en spelen. Het lijkt heel fijn, een hond in de tuin, maar de meeste honden zijn bij afwezigheid van de baas het liefst binnen. Of je moet een bewezen erfstruiner hebben, maar die hebben ook aan een tuintje niet genoeg.

Ik snap het niet helemaal, heb je nou al een hond op het oog?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb nu een tuin maar durf mijn honden daar niet alleen in te laten. Mensen kunnen dingen over het hek gooien of stel dat er een bal in de tuin komt en een kind wil die ophalen.. Dat durf ik dus niet aan. Op 7 hoog op een goed afgezet balkon wel, dat is makkelijker dan een hele tuin afzetten.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Laat inderdaad het hele idee van je hond in de tuin, op het balkon en een honden wc nou maar los. Je hond voor je weggaat lekker uitlaten en als je terugkomt ook weer. Verder opbouwen met het alleen zijn, ook als hij dit al zou kunnen vanuit het asiel, en het komt echt wel goed.

Ga niet teveel alles overdenken. Je kunt je voorbereiden tot op zekere hoogte. Maar je kunt niet álles voorbereiden en moet je ook niet doen want dan gaat het alleen maar tegenvallen.
_Esmee
DoggoLover
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door DoggoLover »

mosquito1980 schreef:In plaats van een kennel kun je ook een hoekje tuin (ruim) afzetten met een zandbak waar je dingen in kunt verstoppen en goed hok waarin hij kan schuilen, zo heeft je hond zijn eigen plekkie waar hij kan graven, zijn behoeftes doen als hij hoge nood heeft en als het dan ook nog "ver" van de tuingrens is dan is de kans op (eventuele) vergiftiging oid ook minder :ok:
Er komt een hondenluik in de deur dus ze kan naar binnen en naar buiten wanneer ze wilt :)
DoggoLover
Zeer actief

Tedzy. schreef:
DoggoLover schreef: Weten jullie misschien een goed boek over hoe je het beste een hond kan behandelen en leren alleen zijn en afleren om te blaffen etc? Nu k lees dat ik bijna perongeluk mijn hond obnodig ging straffen ben ik erg geschrokken en wil graag een boek lezen als jullie een goede boek weten.. ben er wel van geschrokken :(
Ik kan je sowieso aanraden om het boek 'Hondencultuur' van Jean Donaldson te lezen. :ok: Het is geen dik boek maar het staat barstensvol nuttige en verhelderende informatie.
Oke heel erg bedankt ! :mrgreen:
DoggoLover
Zeer actief

Ik kan alweer niet meer reageren per bericht..

Uhm. Nee nog geen hond op het oog.
Tuin idee wil ik wel blijven houden wqnt ik wil echt graag dat ze een optie heeft om te kunnen plassen als ze het moet. Sterker nog ik kijk nu naar huizen met tuinen speciaal daar voor.
Ze zit niet opgesloten in de tuin. Er is een hondenluik voordat ik een hond haal.
Ik zal de bovenkant dichtmaken met gaas. Dan blijft alles er op liggen.
Ik lees dat boek binnenkort.
En denk dat ik zo wel wat beter bezig ben dan wat ik van plan was voordat ik hier kwam <:)

Bedankt allemaal !
DoggoLover
Zeer actief

Ow ja en dat lang uitlaten doe ik zowiezo. De tuin als wc mogelijkheid is niet om maar lui haar als een gevangene de hele dag binnen te houden. Is puur en alleen zodat ze zelf kan kiezen wanneer ze nodig moet. Ze word elke dag 3 keer uitgelaten. En sochtends en savonds 1 uur.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

DoggoLover schreef:Ow ja en dat lang uitlaten doe ik zowiezo. De tuin als wc mogelijkheid is niet om maar lui haar als een gevangene de hele dag binnen te houden. Is puur en alleen zodat ze zelf kan kiezen wanneer ze nodig moet. Ze word elke dag 3 keer uitgelaten. En sochtends en savonds 1 uur.
Het is nog maar afwachten of de hond de tuin wel als toilet wil gebruiken. Mijn hond (als 2,5 jarige herplaatser bij ons gekomen) doet niks in de tuin. Wat ik normaal wel prettig vind maar onhandig wanneer hij midden in de nacht uit moet ivm diarree (zoals afgelopen nacht 2x). En er zijn veel meer honden die niks in eigen tuin doen, dus ik zou echt veel meer zien in flink uitlaten voor je vertrekt en wanneer je weer thuiskomt (wat je zo te zien nu ook al van plan bent), dan hopen dat ze de tuin zal gebruiken.
In het geval van een hondenluikje in je deur zodat ze vrij in en uit kan lopen zou ik persoonlijk dan weer bang zijn dat een inbreker dat als een mooie kans ziet om jouw huis binnen te komen.

Mijn hond durf ik prima alleen te laten met zijn knuffels en met een voerballetje, Kong of wobbler. Ik heb echter wel een hond die niet sloopt, en in het geval van een nieuw voerspeeltje zorg ik dat hij het eerst een paar keer gebruikt waar ik bij ben zodat ik zie hoe hij ermee om gaat.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

DoggoLover schreef:
ZivaNomi schreef:
DoggoLover schreef:Als ze veel blaft ga ik met haar naar een gedragsdeskundige zodat die persoon mij kan leren wat de oorzaak is en hoe ik deze aan pak... damn ik voel me echt lullig nou.. had bijna mn toekomstigr baby geestelijk mishandeld..

Maak je niet druk, dit kan gebeuren. Kijk, je bent hier om een fatsoenlijk plan van aanpak samen te stellen, goed zo! Ik snap best wel dat je als een leek door al die verkooppraatjes helemaal in de war kan raken. De dingen die ze al niet verzinnen om geld binnen te krijgen, pfff. Maar daarom ben je hier en kun je de hulp van vele hondenbezitters krijgen :cheer:
Dus niet druk om maken, het is veel maar je komt er wel :wink:
Aww dankjewel :flower:
Vind het wel eng worden nu ik steeds meer en meer leer.. en inderdaad bij die trillende halsbanden staat overtuigende reclame dat het niet pijnlijk is en werkt etc etc... ik trapte er in..

Maar nu ik lees dat ze honden stelen. Giftige dingen in de tuin gooien. En ik bijna mn hond ging straffen terwijl ze niks ergs doet. En wie weet wat voor fouten ik nog meer perobgeluk kan maken.. wil ik graag een boek wat goed advies geeft... ik zal de bovebkant van mn tuin dichtmaken met gaas zodat er geen kind of kat of vogel in komt. De grenzen van mn tuin diepe randen maken zodat ze zich er niet uit kan graven. Goed slot op mn tuin. En verder weet ik eigelijk nirt wat ik kan doen zodat ze wel waneer ze wilt naar de tuin kan maar toch nog veilig is...

Ik zeg eerlijk ben bang geworden dat ik fouten maak en haar helemaal verpest... ik weet dat een stoute hond niet bestaat. Het komt door de onwetendheid van de mensen om de hond heen. En ik voel me erg onwetend nu op het punt dat ik bijna een hele grote fout maakte.. maar bedankt vor je hele lieve berichtje :roll: :roos:
Iedereen is ooit aan z'n eerste hond begonnen en iedereen maakt fouten en inschattingsfouten. En dat is helemaal niet erg, niemand gaat 100% foutloos met een hond om. Je staat open voor suggesties en dat vind ik al heel goed :ok: ik dacht het ook te weten na 30 jaar honden toen ik 2 jaar geleden een teckelpup aanschafte. Na 2 dagen gaf ik hem een paar oude schoenen om mee te spelen. Mijn partner zei nog fronsend: is dat wel handig :hmmm: ik vond van wel. Nou 2 jaar later pluk ik er nog de vruchten van. Meneertje jat razendsnel schoenen en pantoffels en rent ermee naar buiten. Ga dan nog maar eens vertellen dat dat niet mag :mrgreen:
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

GoldenGizmo schreef:
DoggoLover schreef:Ow ja en dat lang uitlaten doe ik zowiezo. De tuin als wc mogelijkheid is niet om maar lui haar als een gevangene de hele dag binnen te houden. Is puur en alleen zodat ze zelf kan kiezen wanneer ze nodig moet. Ze word elke dag 3 keer uitgelaten. En sochtends en savonds 1 uur.
Het is nog maar afwachten of de hond de tuin wel als toilet wil gebruiken. Mijn hond (als 2,5 jarige herplaatser bij ons gekomen) doet niks in de tuin. Wat ik normaal wel prettig vind maar onhandig wanneer hij midden in de nacht uit moet ivm diarree (zoals afgelopen nacht 2x). En er zijn veel meer honden die niks in eigen tuin doen, dus ik zou echt veel meer zien in flink uitlaten voor je vertrekt en wanneer je weer thuiskomt (wat je zo te zien nu ook al van plan bent), dan hopen dat ze de tuin zal gebruiken.
In het geval van een hondenluikje in je deur zodat ze vrij in en uit kan lopen zou ik persoonlijk dan weer bang zijn dat een inbreker dat als een mooie kans ziet om jouw huis binnen te komen.

Mijn hond durf ik prima alleen te laten met zijn knuffels en met een voerballetje, Kong of wobbler. Ik heb echter wel een hond die niet sloopt, en in het geval van een nieuw voerspeeltje zorg ik dat hij het eerst een paar keer gebruikt waar ik bij ben zodat ik zie hoe hij ermee om gaat.
Wauw wat voel ik me slim nou :denken: heb er niet aan gedacht dat een hondenluik voor een hond van 30 a 50 kilo groot genoeg is voor een mens.... oke ik ga weer terug naar flats zoeken want op de begane grond wonen vind ik zowiezo niet fijn en nou lees ik ook over dieven en mensen die van alles in mn tuin gooien en mn hond willen stelen.. zo zie je maar weer dat er altijd meer nadelen zijn dan we ons kunnen bedenken aan het wonen op de begane grond. Ik had niet eens stilgestaan bij die dingen.. ga wel lekker hoog wonen en lang uitlaten en hopen dat t goed gaat. Als ik weg moet en ze heeft diarree maak ik dat gewoon schoon :)
DoggoLover
Zeer actief

alm@ schreef:
DoggoLover schreef:
ZivaNomi schreef:
DoggoLover schreef:Als ze veel blaft ga ik met haar naar een gedragsdeskundige zodat die persoon mij kan leren wat de oorzaak is en hoe ik deze aan pak... damn ik voel me echt lullig nou.. had bijna mn toekomstigr baby geestelijk mishandeld..

Maak je niet druk, dit kan gebeuren. Kijk, je bent hier om een fatsoenlijk plan van aanpak samen te stellen, goed zo! Ik snap best wel dat je als een leek door al die verkooppraatjes helemaal in de war kan raken. De dingen die ze al niet verzinnen om geld binnen te krijgen, pfff. Maar daarom ben je hier en kun je de hulp van vele hondenbezitters krijgen :cheer:
Dus niet druk om maken, het is veel maar je komt er wel :wink:
Aww dankjewel :flower:
Vind het wel eng worden nu ik steeds meer en meer leer.. en inderdaad bij die trillende halsbanden staat overtuigende reclame dat het niet pijnlijk is en werkt etc etc... ik trapte er in..

Maar nu ik lees dat ze honden stelen. Giftige dingen in de tuin gooien. En ik bijna mn hond ging straffen terwijl ze niks ergs doet. En wie weet wat voor fouten ik nog meer perobgeluk kan maken.. wil ik graag een boek wat goed advies geeft... ik zal de bovebkant van mn tuin dichtmaken met gaas zodat er geen kind of kat of vogel in komt. De grenzen van mn tuin diepe randen maken zodat ze zich er niet uit kan graven. Goed slot op mn tuin. En verder weet ik eigelijk nirt wat ik kan doen zodat ze wel waneer ze wilt naar de tuin kan maar toch nog veilig is...

Ik zeg eerlijk ben bang geworden dat ik fouten maak en haar helemaal verpest... ik weet dat een stoute hond niet bestaat. Het komt door de onwetendheid van de mensen om de hond heen. En ik voel me erg onwetend nu op het punt dat ik bijna een hele grote fout maakte.. maar bedankt vor je hele lieve berichtje :roll: :roos:
Iedereen is ooit aan z'n eerste hond begonnen en iedereen maakt fouten en inschattingsfouten. En dat is helemaal niet erg, niemand gaat 100% foutloos met een hond om. Je staat open voor suggesties en dat vind ik al heel goed :ok: ik dacht het ook te weten na 30 jaar honden toen ik 2 jaar geleden een teckelpup aanschafte. Na 2 dagen gaf ik hem een paar oude schoenen om mee te spelen. Mijn partner zei nog fronsend: is dat wel handig :hmmm: ik vond van wel. Nou 2 jaar later pluk ik er nog de vruchten van. Meneertje jat razendsnel schoenen en pantoffels en rent ermee naar buiten. Ga dan nog maar eens vertellen dat dat niet mag :mrgreen:
Haha aww zie t echt voor me zo een kleine diefje rennen met een schoen zo groot als zijn lichaam hahaha :lol1:

Maar kijk dat is een fout wat vervelend is voor de mens. Ala ik zo een fout zou maken zou ik t jammer vinden van mn schoenen maar ik zou me niet svhuldig voelen. Maar bijvoorbeeld die trillende halsband voor t blaffen... als ik ontdek dat ik.mijn hond heb mishandeld dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven.. bijvoorbeeld ik heb nu een hamster in een grote aquarium en ze is super tam. Klimt zo op je hand en rent er niet vanaf. Maar als je haar op haar rug houd schreeuwt ze binnen 5 seconden :O: dat is echt het hoogste meeat onverwachtse geluidje ooit. Ik moet soms wel zo vasthouden om te kijken of ze geen diarree heeft en doe het nu sneller want anders krijst ze en dan zit ik daarmee :roll:

Maar dat blijft een prooidier. Ben alang blij dat ze niet bang voor me is. Maar ze is ook niet slim genoeg om me te herkennen. Herkent geur niet mens. Een hond is veeeeeel slimmer. Dus als k iets doe wat zij ervaart als straf of mishandeling dan zal ze me nooit meer als dezelfde persoon met goede bedoelingen zien hebb ik zo t idee.. daarom wil ik die grote fouten zoala die halsband niet maken :roll:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Het is natuurlijk ook geen wereldramp als je hond ooit een keer in huis plast/poept/kotst. Mooie spullen hebben en honden gaan toch niet zo goed samen ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

DoggoLover schreef:
alm@ schreef:
ZivaNomi schreef:
Fotogravinnetje schreef:En er worden ook honden uit tuinen gejat, schijnt
Ja inderdaad, je kan het niet verzinnen zo gek kan het zijn :piew:
Of er worden zaken over de schutting gegooid waar honden ziek van worden. Of er zal maar een baldadig kind over de schutting klimmen en gebeten worden, allemaal problemen waar je niet op zit te wachten.
Wauw.. o mijn god sommige mensen zijn echt ziek als je giftige dingen in mijn tuin wilt gooien.... oke ik maak wel de hele bovenkant dicht met gaas. Kan me niks beters bedenken...
Gewoon een kennel
Dus toegang van binnen naar kennel en terug
Laatst gewijzigd door malinois op 09 jan 2018 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DoggoLover
Zeer actief

Leonie. schreef:Het is natuurlijk ook geen wereldramp als je hond ooit een keer in huis plast/poept/kotst. Mooie spullen hebben en honden gaan toch niet zo goed samen ;)
Haha zolang mn spullen kleurrijk zijn en comfortabel zijn ben ik blij xD en ik denk dat een hond wel op de grond zal plassen poepen of overgeven als het gebeurd. Toch? Onze kat deed dat wel namelijk. Sprong altijd op de grond als er een haarbal aan kwam.

Ik wil namelijk graag een bank van stof maar als het ook mogelijk is dat ze gewoon op de bank overgeeft kan ik beter een leren bank halen en daar een hoes omheen doen denk ik dan haha. Zie t al voor me dat ik thuis kom en er is ingetrokken opgedroogde kots op mn bank... o mijn god... ik zou dat ding meteen op straat zetten.. dan maar even geen bank.. :schrik: :lol1:
DoggoLover
Zeer actief

Ik kan alweer niet reageren per bericht pff wat is dit joh o.O

Malinois. Ik ga geen kennel halen. Ben daar tegen en hoef niet overtuigd te worden waarom dat goed zou zijn. Sorry maar op dat gebied sta ik niet ooen voor advies. Ik maak de balkon veilig dus ze kan gewoon het hele balkon gebruiken. Toen ik het over een tuin had als dat is waar je op reageert.. dan snap ik ook niet waarom ze geen toegang tot de hele ruimte zou mogen maar wel een kennel en weer naar binnen.. snap die logica niet om een mini gevangenis te moeten gebruiken.. je zal het vast wel goed bedoelen maar ik heb echt wat tegen die dingen omdat ik vaak heb gezien wat er gebeurd als een hond gewoon veel energie kwijt kan en aandacht krijgt en op een geduldige maar duidelijke manier word behandeld. Een kennel is nergens voor nodig...
DoggoLover
Zeer actief

Als het ging om de kinderen en gidtige dingen die over t hek worden gegooit ik zei al dat ik dan gaas wou maken
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kotsen doen ze hier bij voorkeur op vloerbedekking, kleedjes en kussens op de grond. Niet op de bank. Als ze beginnen terwijl ik erbij ben, begeleid ik ze altijd naar het laminaat/zeil (afhankelijk van in welke ruimte we zijn), omdat het daar makkelijker op te ruimen is. Maar als ik dat niet doe, komt het dus op een handdoek, kleed, mand, kussen o.i.d. terecht
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Je kunt niet alles teveel van te voren invullen, heeft geen zin. Je kunt een hond treffen als Mayke hier, die het lollig vindt om naar alles wat beweegt te blaffen. Als ik er niet bij ben om er wat van te zeggen, maakt ze er met alle plezier een middag-vullend programma van.
En dan kun je boeken lezen en zoveel gedragsdeskundigen op visite krijgen, maar dat gaat daar niets in veranderen.

Of je treft een hond die sowieso veel liever binnen blijft. Dan heb je je tuin omgetoverd tot Alcatraz en heb je in je deur lopen zagen voor piet-snot.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DoggoLover schreef:Ik kan alweer niet reageren per bericht pff wat is dit joh o.O

Malinois. Ik ga geen kennel halen. Ben daar tegen en hoef niet overtuigd te worden waarom dat goed zou zijn. Sorry maar op dat gebied sta ik niet ooen voor advies. Ik maak de balkon veilig dus ze kan gewoon het hele balkon gebruiken. Toen ik het over een tuin had als dat is waar je op reageert.. dan snap ik ook niet waarom ze geen toegang tot de hele ruimte zou mogen maar wel een kennel en weer naar binnen.. snap die logica niet om een mini gevangenis te moeten gebruiken.. je zal het vast wel goed bedoelen maar ik heb echt wat tegen die dingen omdat ik vaak heb gezien wat er gebeurd als een hond gewoon veel energie kwijt kan en aandacht krijgt en op een geduldige maar duidelijke manier word behandeld. Een kennel is nergens voor nodig...
Om t simpele feit dat ik een levende hond wat leuker vind dan een dooie... ik heb dan doodzielige honden waarschijnlijk maar ja ze leven wel als ik thuiskom. Je zal niet de eerste zijn en zeker niet de laatste waar vuurwerk en gif in de tuin wordt geknikkerd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DoggoLover schreef:Als het ging om de kinderen en gidtige dingen die over t hek worden gegooit ik zei al dat ik dan gaas wou maken
Dat helpt niet altijd. Daar kan genoeg doorheen of ga je je tuin overkappen
Oh en mijn kennel is groter dan jouw balkon wat is t verschil?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Budkes schreef: :schrik: living on the edge.
:LOL: Ik doe het hetzelfde hoor. Ik heb Kiwi redelijk impulsief opgehaald voor het weekend maar moest de maandag daarop ook gewoon aan het werk. Als ik een vakantie had moeten afwachten, had ze tot die tijd zitten verpieteren in een kennel waar ze al maanden aan het wegkwijnen was. Niets aan, dus ze zat bij mij sowieso beter.
Daarvoor had ik opvanghondjes en die kwamen naar Nederland wanneer er een vlucht en opvang beschikbaar was zonder rekening te houden met mijn vakanties, dus die waren ook vanaf het begin regelmatig alleen. Dat is nooit een probleem geweest met wat passen en meten.
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Paisley schreef:Je kunt niet alles teveel van te voren invullen, heeft geen zin. Je kunt een hond treffen als Mayke hier, die het lollig vindt om naar alles wat beweegt te blaffen. Als ik er niet bij ben om er wat van te zeggen, maakt ze er met alle plezier een middag-vullend programma van.
En dan kun je boeken lezen en zoveel gedragsdeskundigen op visite krijgen, maar dat gaat daar niets in veranderen.

Of je treft een hond die sowieso veel liever binnen blijft. Dan heb je je tuin omgetoverd tot Alcatraz en heb je in je deur lopen zagen voor piet-snot.
Nou dit dus, je gaat echt niet alles van tevoren kunnen plannen, tot de soort bank aan toe..
Natuurlijk is er altijd een mogelijkheid dat er iets vies (poep, pies, kots) op je stoffen bank komt.. En natuurlijk kan de hond ooit iets binnen doen. Dat zijn toch allemaal dingen die er gewoon bij horen met een hond.
Als je smorgens vroeg 1 uur hebt gewandeld in de modder terwijl het giet van het regenen en je gaat daarna naar school dan zal die vieze modderhond ook op je bank gaan liggen en door je hele huis banjeren.
Het is natuurlijk goed om over de aanschaf van een hond na te denken, maar je kunt het ook té doen..
Veel dingen gaan toch anders lopen dan dat je het nu bedenkt.

En als je dan toch goed voorbereid wilt zijn en wilt weten of het allemaal gaat lukken zou ik zeggen begin alvast!
Ga smorgens smiddags en savonds een uur wandelen. Desnoods met een hond uit de buurt. Als je dat alvast een hele tijd volhoudt weet ik zeker dat al die andere dingetjes als een bank en het balkon wel goed zullen komen ;)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Oh ja, kotsen schijten en piesen gaat nooit op de vloer, altijd op iets van stof.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Leonie. schreef:Oh ja, kotsen schijten en piesen gaat nooit op de vloer, altijd op iets van stof.
Och toen ik Lou net 2 weken had piste ze vol op mijn net nieuwe (tweedehandse maar toch 180 euro) bank... En ik was te stomverbaasd om ook maar te reageren :LOL:
Keukenpapier erop, dettol doekje eroverheen en weer terug op de bank gaan zitten :mrgreen:

Of die tijd dat de kat jong was en Shib in een kotsperiode zat. Soms waren ze tegelijkertijd op het vloerkleed bezig :LOL: :LOL: met een vloerkleed van 30 euro kan je daar wel de humor van in zien :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Leonie. schreef:Oh ja, kotsen schijten en piesen gaat nooit op de vloer, altijd op iets van stof.
ja of in je schoenen hahaha..

Maar je hebt leuke ideeën maar je loopt gewoon heel erg op feiten vooruit. Maar je denkt er iig goed over na en gaat niet over 1 nacht ijs.
Je zoekt een huis met tuin. Super, maar onze hond doet niks in de tuin. Ook niet als hij heel nodig moet. Terwijl hij als pup wel een soort honden toilet had maar eenmaal goed zindelijk heeft hij daar nooit meer geplast.
Tja en dat blaffen. Als je pech hebt blaft ie. En dan hoop ik dat je buren tolerant zijn. Af en toe komt mijn buur melden dat hond erg van slag was. Goed bedoel overigens. Want normaal is hij rustig als hij alleen is. Een enkele keer gaat het fout om iets. Kan de postbode zijn oid..
Wandelen, tja mensen zeiden het al, neem de ochtend tijd voor een wat grotere ronde zodat hij even kan bewegen en poepen ed. Die van ons poept echt niet gelijk bij het eerste graspolletje maar moet toch even een stuk gelopen hebben voor hij een plek goed gekeurd heeft.
Qua kosten heb je het wel op een rijtje denk ik. Maar bepaalde rassen zijn duurder in verzekering dan andere rassen.. Ligt misschien ook aan de organisatie waarbij je bent.
Verder moet je incalculeren dat het nooit gaat zoals jij in je hoofd had bedacht.
Succes
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

Nu ik dit allemaal zo lees van jullie merk ik wel dat ik te ver ga met het proberen te plannen allemaal haha. Maar moet wel zeggen dat ik erg veel heb gehad aan al jullie reacties :)

Wat een kennel betreft vergeleken met een balkon.. ik reageer op flats met 1 slaapkamer maar een grote keuken grote woonkamer en een grote balkon. Balkon van gemiddeld 13 vierkante meter. Woonkamer rond de 35 a 40. Keuken rond de 12. En slaapkamer rond de 13 a 15.

Vind het wel grappig om te lezen die plas poepje en kots verhalen haha xD oke dus geen bank van stof en de deur naar de slaapkamer dicht met de deurklink omhoog in plaats van opzij zodat ze m niet opent. Als dat niet werkt haal ik zo een rond ding.

Ik doe wel wat jullie me aanraden en zie wel hoe het zal lopen allemaal lol :) zal mn best doen.
Wat de tuin betreft ik dacht ik ga wel mijn droom van een hoge flat woning aan de kant zetten voor mn hond maar nu ik dit allemaal lees klinkt dat levensgevaarlijk... ik dacht dat gaas dingen wel tegen zou houden maar nog iets waar ik niet aan had gedacht wat 1 van jullie typte is vuurwerk. Dat gaat daar zowiezo wel doorheen. En gif.. op een snoepje ook wel.. nee ik hou niet van rijtjes huizen op de begane grond dus laat maar <:)
DoggoLover
Zeer actief

Of ja groot groot.. voor 1 persoon vind ik dat best groot :)
DoggoLover
Zeer actief

Ik dacht eraan om aan de balkon hek met plexiglas dicht te maken. Gaatjes in boren en met tyraps vastzetten. Klaar. Denk dat t dan wel veilig moet zijn en kunnen we er ook doorheen kijken :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

DoggoLover schreef:Nu ik dit allemaal zo lees van jullie merk ik wel dat ik te ver ga met het proberen te plannen allemaal haha. Maar moet wel zeggen dat ik erg veel heb gehad aan al jullie reacties :)
Inderdaad ;-) Het is goed om vooraf rekening te houden met wat praktische zaken, zoals je dagindeling die behoorlijk verandert als je een hond hebt (tenzij je nu ook al drie keer per dag wandelt door weer en wind) en voor jezelf te bepalen wat jij zoekt in een hond en wat je te bieden hebt. Maar je kunt niet met alle mogelijke scenario's rekening houden en dat is ook niet nodig, want die gaan zich heus niet allemaal voordoen. Als je tegen dingen aanloopt, is dat een prima moment om op zoek te gaan naar een oplossing.
Daarnaast moet je ook niet te bang zijn om fouten te maken. We hebben allemaal ooit onze eerste hond gehad en dingen gedaan waarvan we nu denken: oeps, niet zo handig. Ook bij hond nummer vier en vijf maak je nog wel eens fouten, elke hond is immers anders. Daar leer je van, de volgende keer pak je het anders aan en je hond blijft jou dat niet de rest van zijn leven nadragen hoor ;-) Honden zijn over het algemeen juist heel veerkrachtig en vergevingsgezind.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Ongelezen bericht door crutz »

DoggoLover schreef:Ik dacht eraan om aan de balkon hek met plexiglas dicht te maken. Gaatjes in boren en met tyraps vastzetten. Klaar. Denk dat t dan wel veilig moet zijn en kunnen we er ook doorheen kijken :)
Zal op een zomerdag erg warm worden Afbeelding een van m’n pupkopers heeft z’n balkon met kennelpanelen afgezet. Wel veilig en uitzicht, geen broeikas Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”