Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Simone-H schreef:Okee, ik doe ook een duit in het zakje. Heb geen verstand van honden en rassen enzo, alleen mij eigen ervaring.
Ik wilde een hond. Een kleine. Ik wilde een hond met een snuitje, niet zo platgedrukt, maar een echt snuitje. Geen reu, want tijdens de wandelingen overal markeren en achter teefjes aangaan, leek me niets. Geen hond met een "rugzakje", want ik wist nauwelijks tot niets over opvoeden van een "gewone" hond, laat staan een hondje met een verleden. Geen tuttig hondje, kleren e.d. dat vind ik niets voor een hond. Een hond hoort niet boven op de slaapkamer, laat staan in je bed. Onhygiënisch gedoe.
Volgens mij had ik het aardig voor elkaar en wist wat ik wilde.
En nu.
Ik heb een kleine hond. Met een snuitje. En een plukvacht. Ja, dat kost af en toe wat. Maar soms heeft ze geen ondervacht en kan niet getrimd worden, zou een bijna kale hond worden. Maar met flinke kou heeft ze het dan echt koud. Ze heeft nu een jasje en als het koud is loop ik met een hond met jas.
Ik wilde geen gemarkeer onderweg. Vandaar een teefje. Heb ik een teefje wat markeert. Sta ik dus evengoed heel regelmatig te wachten tot zij heeft gedaan wat haar goed lijkt. Ze heeft een mooi snuitje wat ze dus ook veel gebruikt. Ze snuffelt wat af. En ik vind het helemaal niet erg.
Ik wilde ook een schone hond. Rolt ze uitgebreid in de stront en andere viezigheid, spring in een onvoorstelbare stinksloot. Loop ik met een hond die een uur in de wind stinkt.
En waar ligt mijn hondje tegenwoordig regelmatig? Juist, bij mij in bed.
Maar ik hou ontzettend veel van haar, meer dan ik voor mogelijk had gehouden van een hond te kunnen houden, en ik accepteer het.

M.a.w. Je kan niet alles van te voeren plannen. Je moet het eerst zelf ervaren om met een hond samen te leven. Gaandeweg is het dan niet ondenkbaar dat je veranderd in je denkwijze wat wel en wat niet kan. Als je van de hond gaat houden mag hij echt veel meer dan je nu denkt en ben je zelf ook bereid veel meer voor hem te doen.
:LOL:
Je krijgt altijd de hond die je verdient :mann:

@Fotogravinnetje: Gecastreerde Izzy en ongecastreerde Sofi markeren allebei net zo veel. Ik denk dat ze in het bos bij een goede wandeling elk wel zo'n 25x gaan zitten. Belachelijk. Stelletje kerels.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

DoggoLover schreef:
Leonie. schreef:
DoggoLover schreef: Jullie reacties zijn belachelijk begriploos en onwetend. Echt. Fijn voor jullie dat jullie je hond hebben leren kennen. Maar de mensenkennis inlevingsvermogen en waardering voor iemand die niet veel weet, dat toe geeft en vragen komt stellen is echt triest. Ik probeer het nog 1 keer. Kijk vanavond wel. Ben benieuwd of de lullige rewcties ophouden. Ik heb liever geen reactie dan jullie lullige reacties.
Jammer. Ook uit de lullige reacties kun je informatie halen. Je bent hier om je goed voor te bereiden toch, niet om nieuwe vrienden te maken?
DoggoLover schreef: Dan ga ik ook wel gewoon een hond halen en ik zie wel.
Ik dacht juist dat je trots was niet een persoon te zijn die zomaar een hond haalt (die even later naar het asiel wordt gebracht)?
De harde reacties met de harde waarheid vat ik niet verkerd op. Maar haal eeb bart smit hond. Je weet niks. Klinkt als een 16 jarig kind. Etc. Dat is totaal niet nodig en kleinerend en die mensen zou ik in real life ook verbaal de grond in stampen en weglopen wanneer ze hun mond houden. Ik hou niet van mensen die denken slim te zijn en mensen kleineren enner om lachen. Ook niet als het bij iemand anders word gedaan. Dan heb je ook mij tegenover je tot je inziet hoe onwetend en triest je overkomt.

Mensen die de harde waarheid zeggen zoals, haal geen pitbull is te moeilijk voor jou. Pas op er zijn honden die in de modder springen elke dag weer en als je dat niet wilt moet je daar rekening mee houden. Of van dat ik iets zei maar dat het niet is zoals ik denk dat het is. Dat is alleen maar mooi meegenomen volr mij want soms is de waarheid nou eenmaal niet leuk. En dat vind ik alleen maar aardig dat er de tijd word genomen om mij erop te wijzen dat ik iets verkeerds zeg en denk over iets. :)
Een hond hebben is gewoon wel een dingetje. En dat is meer dan alleen haren op je bank. Het moet uit, het moet zindelijk, en het moet vermaakt worden. En je kunt ook niet zomaar op vliegvakantie, want dan zul je oppas moeten regelen.
En dat moet je willen. Staat tegenover dat je geen billetjes hoeft af te vegen, en dat er altijd iemand enorm blij is dat je thuis komt.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ze zoekt gewoon een Suze. Die voldoet aan alles en ik denk echt dat ts ook echt blij wordt van een hond zoals zij. En ja, dat is een kruising hondje dus niet een ras. Dus TS, ga lekker mee met de wandeling in Gelderland en dan kun je haar en nog veel meer andere type honden ontmoeten. Ik denk dat je daar nu eerst veel meer aan hebt. Gewoon eens wat honden ontmoeten en kletsen met de eigenaren. En tegen die tijd dat je klaar bent voor een hond kun je altijd hier een topic openen met wat je zoekt in een hond en dan zijn er genoeg die er de allerleukste passende honden bij weten te zoeken die op dat moment een huis zoeken. Dat komt dan wel goed.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door DoggoLover »

Hartelijk bedankt voor al jullie reacties:)
Ik denk dat een teckel die niet zo ienie minie is of een shihtzu wel goed zou zijn. Ik denk een shihtzu wel nog meer bij me zou passen denk ik. Ik ga nu wat trim videos bekijken.

Om eerlijk te zijn begin ik eraan te denken om toch een puppy te nemen zodat ze zo lang mogelijk bij me leeft. Mn enige twijfel is de zindelijkheid maar daarover heb ik ook veel gevonden op het forum dus als ik beslis om voor een pup te gaan ga ik is allemaal advies van t forum opschrjjven hihi.
Een asielhond lijkt me ook erg leuk omdat ze dan al zindelijk is en het karakter al bekend is. Maar vaak zijn ze al wat ouder en dan heb je niet echt een ras keuze.

Vind t wel grappig hoe erg mijn gedachte is veranderd na al die informatie te leren :) ik dacht altijd dat honden die getrimt worden weinig haaruitval hebben omdat ze zoveel geborsteld worden meerdere keren per dag maar toen ik daar ook over ging lezen kwam ik erachter dat 1 x per dag voldoende is.

Uitlaten en vermaken en liefde en aandacht komt helemaal goed. Vliegvakanties begin ik niet aan met een hond tenzij ik een hotel aan t strand vind waar honden ook mogen verblijven bij mij. Ik had een kat en vakantie zonder hem was geen vakantie. Je blijft toch denken aan je dieren hoe het met ze gaat etc.

Nu heb ik een hamster en zolang zij leeft ga ik zowiezo niet op vakantie. Als zij er niet meer is en k heb alleen een hond dan alleen als mn hond mee kan. Ook met nieuwjaar blijf ik bij mn hond. Deed ik ook met mn kat dat iemand bij hem bleef.

Nu ik datlees over de vacht en de haaruitval, dat is ook een reden dat ik begin te denken aan een puppy want honden in het asiel zijn bijna allemaal gesteriliseerd.
DoggoLover
Zeer actief

hakunamatata schreef:Ze zoekt gewoon een Suze. Die voldoet aan alles en ik denk echt dat ts ook echt blij wordt van een hond zoals zij. En ja, dat is een kruising hondje dus niet een ras. Dus TS, ga lekker mee met de wandeling in Gelderland en dan kun je haar en nog veel meer andere type honden ontmoeten. Ik denk dat je daar nu eerst veel meer aan hebt. Gewoon eens wat honden ontmoeten en kletsen met de eigenaren. En tegen die tijd dat je klaar bent voor een hond kun je altijd hier een topic openen met wat je zoekt in een hond en dan zijn er genoeg die er de allerleukste passende honden bij weten te zoeken die op dat moment een huis zoeken. Dat komt dan wel goed.
Komt Suze ook naar de wandeling?:o ik kom namelijk ook:)
Is goed ik zal dit advies opvolgen :)
DoggoLover
Zeer actief

Nog een vraag hihi.
Hoe vaak moet een shih tzu getrimt worden?
Een trimsalon in de buurt van waar ik op huizen reageer vraagt 53 euro. De prijzen zijn inclusief nagels knippen, oren uitplukken en reinigen, anaalklieren behandelen, wassen en föhnen.
Dat is op zich wel te doen 1 x per 1 a 2 maanden. Is 1 x in de 2 maanden te weinig?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Met die vraag kan ik je niet helpen. Maar wat ik nog wel wil toevoegen is dat wanneer je voor een jongvolwassen hondje gaat je natuurlijk ook voor eentje kan kiezen die al gecastreerd is, dan weet je al wat voor invloed het heeft op de vacht. Mijn Suze is al gecastreerd en heeft een prachtige vacht. Ook Faye had dat en al mijn opvangers. Geen probleem na castratie. Als een hond al gecastreerd is dan hoef je in elk geval niet bang te zijn voor die verandering.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

DoggoLover schreef:Nog een vraag hihi.
Hoe vaak moet een shih tzu getrimt worden?
Een trimsalon in de buurt van waar ik op huizen reageer vraagt 53 euro. De prijzen zijn inclusief nagels knippen, oren uitplukken en reinigen, anaalklieren behandelen, wassen en föhnen.
Dat is op zich wel te doen 1 x per 1 a 2 maanden. Is 1 x in de 2 maanden te weinig?
koop zelf een tondeuse zo moeilijk is dat trimmen niet hoor, en anaalklieren moet je afblijven als er geen klachten zijn. Nagels knippen is vaak ook niet nodig, lekker veel wandelen op stenen en dan slijten ze vanzelf wel.
Zo next.... :mrgreen:
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

Haha zoo next xD
Die tekst van waar die prijs onder valt was gekopieerd en geplakt :)
En wat betreft de trimkosten 53 per 2 maanden is heel makkelijk te doen voor mij :D dat haal ik er al uit als ik kijk naar wat het verschil is in de prijs kwa voeding :D als 1 keer in de 2 maanden genoeg is hoor ik dit graag:) anders haal ik wel een tondeuze hihi
DoggoLover
Zeer actief

Edit: verschil ij prijs kwa voeding vergeleken met grote hond
Sandra&co

DoggoLover schreef:Haha zoo next xD
En wat betreft de trimkosten 53 per 2 maanden is heel makkelijk te doen voor mij :D dat haal ik er al uit als ik kijk naar wat het verschil is in de prijs kwa voeding :D als 1 keer in de 2 maanden genoeg is hoor ik dit graag:) anders haal ik wel een tondeuze hihi
Ik heb een Shih Tzu opvanger gehad. Die heb ik subiet kaal geknipt. Nou ja, in ieder geval heel kort. In dat geval kun je zelf eenmalig een goede tondeuze kopen en het zelf doen naar eigen inzicht. Scheelt veel geld. Wil je echt showcoiffure, dan zul je wel iets meer dan 1 x per 2 maanden naar de trimmer moeten gaan. Het ligt dus heel erg aan je eisen voor de vacht. Ik zeg, lekker kort houden. Ik kreeg die hond met een dikke laag haar, een hél met borstelen, het hing voor zijn ogen en hij kon wat afwachtend zijn naar andere honden. Toen ik eenmaal dat gordijn voor z'n ogen had weggeknipt, werd het een véel vrolijker, opener hondje. Echt, als je een Shih Tzu of ander langharige hond koopt, zorg dan ze kunnen zíen. Namens die hond, bedankt ;)
Sandra&co

DoggoLover schreef:Edit: verschil ij prijs kwa voeding vergeleken met grote hond
Een kleine hond eet minder dan een grote hond ja :denken:
DoggoLover
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Ik heb een Shih Tzu opvanger gehad. Die heb ik subiet kaal geknipt. Nou ja, in ieder geval heel kort. In dat geval kun je zelf eenmalig een goede tondeuze kopen en het zelf doen naar eigen inzicht. Scheelt veel geld. Wil je echt showcoiffure, dan zul je wel iets meer dan 1 x per 2 maanden naar de trimmer moeten gaan. Het ligt dus heel erg aan je eisen voor de vacht. Ik zeg, lekker kort houden. Ik kreeg die hond met een dikke laag haar, een hél met borstelen, het hing voor zijn ogen en hij kon wat afwachtend zijn naar andere honden. Toen ik eenmaal dat gordijn voor z'n ogen had weggeknipt, werd het een véel vrolijker, opener hondje. Echt, als je een Shih Tzu of ander langharige hond koopt, zorg dan ze kunnen zíen. Namens die hond, bedankt ;)
Aw ja een te lange vacht vind ik zowiezo zielig al helemaal als de ogen dicht zijn..
Ik wou zo een kort kapseltje laten trimmen wat er zo poef uit ziet maar wel kort. En zowiezo ogen open. Ook geen elastiekjes ofzo want toen mn haar lang was en ik vaak een staart maakte moest ik ook vaak even dat stukje haar waar te hard aan word getrokken door de elastiek losser maken omdat t pijn doet. Hondje kan niet zeggen zit te strak he.. plus vind kort ook gewoon leuker uitzien. En geen plas over de haren. En makkelijk borstelen. Geen pijnlijke ervaringen voor mn hond en geen gedoe voor mij :)

Dont worry mijn hondje zal niet blind door de vacht worden hihi.

En is goed ik ga wel zelf met een tondeuze aan de slag :)hoop dat ik er niet een lelijk onherstelbaar zooitje van maak dat ze er een maand bij loopt als ieta scheefs haha :D
DoggoLover
Zeer actief

Sandra&co schreef:
DoggoLover schreef:Edit: verschil ij prijs kwa voeding vergeleken met grote hond
Ik zei dat omdat ik zei dat ik krap zit financieel en de trimmer dan eigelijk gratis is vergeleken met de voeding van een grote hond als het 1x in de 2 maanden is :p is niet zo moeilijk te begrijpen toch? :p
DoggoLover
Zeer actief

Sandra&co schreef:

Kijk dit vind ik een perfecte kapsel :I:
Sandra&co

DoggoLover schreef:
Sandra&co schreef:
Ik zei dat omdat ik zei dat ik krap zit financieel en de trimmer dan eigelijk gratis is vergeleken met de voeding van een grote hond als het 1x in de 2 maanden is :p is niet zo moeilijk te begrijpen toch? :p
Als het twijfelachtig is of je het voer kunt betalen, zou ik inderdaad sowieso al niet voor een grote hond gaan nee...Maar hoeveel kost hondenvoer nou. Ik heb nu Wooof brokken (40,- voor 30 kg). Mijn honden eten samen iets van 450 gram per dag (daarnaast nog wat kauwsnacks. Dus 30,- per maand. Aldibrokken zijn nog goedkoper geloof ik. Dat zijn niet de kosten waar je je druk om hoeft te maken :)

Dat puppykapsel is top, vind ik ook leuk :ok:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Eten is voor een kleine hond uiteraard een stuk goedkoper in verhouding met een grote hond.

Voorbeeld Droef hier, rond de 35 a 36 kg eet zo'n 350 a 400 gr brok en Izzy van ongeveer 6,5 kg rond de 75 tot 100 gram. En als je een betaalbare brok koopt zoals ik dus doe en dan gelijk 30 kg voor zo'n 55 euro kan je dus heel lang vooruit met alleen een klein hondje.

Ik heb Izzy heel lang zelf gedaan met een tondeuze, gewoon omdat ik het mezelf wilde aanleren en gierig was. Inmiddels heb ik er het geduld niet meer voor en een trimmer is zo klaar en doet het een stuk netter. Alles doe ik zelf, behalve dus het scheren. Ik betaal 30 euro per uur. Izzy gaat er dus heen alleen om te scheren. Ik zorg zelf dat ze van te voren gewassen en droog is, nagels knippen, oren plukken en gebit reinigen is niet eens nodig.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DoggoLover
Zeer actief

Sandra&co schreef:
DoggoLover schreef:
Sandra&co schreef:
Als het twijfelachtig is of je het voer kunt betalen, zou ik inderdaad sowieso al niet voor een grote hond gaan nee...Maar hoeveel kost hondenvoer nou. Ik heb nu Wooof brokken (40,- voor 30 kg). Mijn honden eten samen iets van 450 gram per dag (daarnaast nog wat kauwsnacks. Dus 30,- per maand. Aldibrokken zijn nog goedkoper geloof ik. Dat zijn niet de kosten waar je je druk om hoeft te maken :)

Dat puppykapsel is top, vind ik ook leuk :ok:
Ik heb de goedkoopste kwaliteitsbrokken gekozen maar weet even niet meer hoe die heeet. Is opgeslagen op mn laptop. Was wel 85 cent per kilo. En heb inderdaad alles uitgerekend toen ik nog dacht aan een grote hond. Kwam ook uit op maximaal 450 gram per dag. Min het vlees maar vlees kan je niet rekenen in gewicht als brokken las ik ook. Dus die 400 gram tel je als 50 gram als ik t me goed herinner. Plus dentastix. En elke dag een kluif. Kwam ik uit op ongeveer 70 euro aan voeding. Dus ja een kleine hond is veel voordeliger kwa voeding :)

Jaa leuke kapsel he !:D alleen ik.moet wel zeggen dat als mijn hond 5 minuten heeft trgengestribbeld dat het dan ook klaar is. Gaan we over een paar uur verder. Dan is ze maar tijdelijkk een beetje scheef met haar kapsel maakt me niet uit. Vidn dat er in de video te ver over de grens van de hond word gegaan...
Of heb ik het mis? Is het beter om.het in 1 keer af te maken hoe erg ze ook jankt en boos word? Dat is ook iets waar ik geen verstand over heb namelijk hihi :roll:
DoggoLover
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Eten is voor een kleine hond uiteraard een stuk goedkoper in verhouding met een grote hond.

Voorbeeld Droef hier, rond de 35 a 36 kg eet zo'n 350 a 400 gr brok en Izzy van ongeveer 6,5 kg rond de 75 tot 100 gram. En als je een betaalbare brok koopt zoals ik dus doe en dan gelijk 30 kg voor zo'n 55 euro kan je dus heel lang vooruit met alleen een klein hondje.

Ik heb Izzy heel lang zelf gedaan met een tondeuze, gewoon omdat ik het mezelf wilde aanleren en gierig was. Inmiddels heb ik er het geduld niet meer voor en een trimmer is zo klaar en doet het een stuk netter. Alles doe ik zelf, behalve dus het scheren. Ik betaal 30 euro per uur. Izzy gaat er dus heen alleen om te scheren. Ik zorg zelf dat ze van te voren gewassen en droog is, nagels knippen, oren plukken en gebit reinigen is niet eens nodig.
Ja alleen laten knippen is inderdaad veel goedkoper. Maar nagels laten knippen zou ik wel door een trimmer of.dierenarts laten doen want sat durf ik niet :schrik:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Suzanne H heeft wel een punt, je kunt niet alles van te voren plannen.
Ok je kunt goedkoop voer kopen, toen ik nog niet beter wist kregen ze ook goedkope supermarktbrokken en ze zijn bijna allemaal heel oud geworden.
Maar wat als je hond allergisch blijkt te zijn en over moet op duurder voer of je hebt pech en je komt met dure rekeningen van de DA te zitten?
Misschien heb je daar al op geantwoordt dan sorry, heb niet alle pagina’s doorgelezen.
Tja je kunt ook niet plannen hoe je hond zich gaat gedragen, sommigen houden niet van knuffelen bijvoorbeeld.
Toendertijd had ik ook zoiets van, een grote hond wil ik niet want die kan ik fysiek niet aan, te duur enz.
Raad eens, ik word verliefd op een grote poedel en heb geleerd dat het niet gaat om fysiek aan kunnen maar leren met elkaar om te gaan.
Neem eens mijn kleine etterbakkie, normaal gesproken een hondje waar ik niet eens naar zou kijken, ben gek op fluffie hondjes en ruwharige schoffies maar toen ik hem echt leerde kennen wist ik dat ik hem nooit wilde missen..
De moraal van het verhaal? Het is prima een wensenlijstje te hebben, tenslotte is een match belangrijk maar probeer ook verder te kijken dan je neus lang is, het zou je kunnen verrassen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DoggoLover
Zeer actief

Ptje schreef:Suzanne H heeft wel een punt, je kunt niet alles van te voren plannen.
Ok je kunt goedkoop voer kopen, toen ik nog niet beter wist kregen ze ook goedkope supermarktbrokken en ze zijn bijna allemaal heel oud geworden.
Maar wat als je hond allergisch blijkt te zijn en over moet op duurder voer of je hebt pech en je komt met dure rekeningen van de DA te zitten?
Misschien heb je daar al op geantwoordt dan sorry, heb niet alle pagina’s doorgelezen.
Tja je kunt ook niet plannen hoe je hond zich gaat gedragen, sommigen houden niet van knuffelen bijvoorbeeld.
Toendertijd had ik ook zoiets van, een grote hond wil ik niet want die kan ik fysiek niet aan, te duur enz.
Raad eens, ik word verliefd op een grote poedel en heb geleerd dat het niet gaat om fysiek aan kunnen maar leren met elkaar om te gaan.
Neem eens mijn kleine etterbakkie, normaal gesproken een hondje waar ik niet eens naar zou kijken, ben gek op fluffie hondjes en ruwharige schoffies maar toen ik hem echt leerde kennen wist ik dat ik hem nooit wilde missen..
De moraal van het verhaal? Het is prima een wensenlijstje te hebben, tenslotte is een match belangrijk maar probeer ook verder te kijken dan je neus lang is, het zou je kunnen verrassen.
Ik haal de beste verzekering die pet plan heeft. En ga voor de zekerheid ook aan de dierenartsen in nijmegen vragen welke verzekeringen ze aanraden. Petplan vergoed met de hoogste verzekering 80% van bijna alles. En vergoed 5000 per jaar max. Plus daar bovenop wou ik per maand 50 euro sparen voor het geval er iets gebeurd. Dus denk dat als het nodig is mn verzekering en mn spaarpotje op mn spaar rekening wel voldoende moeten zijn :) en anders kan ik altijd lenen van familie. Ze begrijpen dat wel.

Als ze speciale voeding nodig blijkt te hebben dan krijgt ze dat ook. Dan haal ik geen vlees maar alleen speciale brokken plus vlees en speciaal voer gaat vaak niet samen las ik een keer.

Ik zal mn best doen toch uit te komen en toch elke.maand 50 euro te sparen voor het geval er iets duurs nodig is voor haar.

Meer kan ik helaas niet doen en ik hoop dat dat genoeg is..

En wat betreft een ras. Dat is wel belangrijk voor mij kwa gedrag en haren en ook mn moeder. Ik vind grote honden prachtig maar mn moeder vind ze eng. Ik dacht ze went er wel aan maar zo zeker ben ik daar niet van. Zelfs een kleine hond vind ze eng als die gespierd is. En ik wil wel mn moeder kunnen uitnodigen voor een maaltijd samen ofzo.

Daarom heb ik lang geleden al erg veel gezocht naar kleinere honden rassen. Alleen waren ze allemaal (die ik kon vinden) of erg blafferig of konden niet alleen zijn. Dus ging verder zoeken en kwam uit bij grote honden rassen.

Poedel kwam ik ook eerder altegen maar de trim kosten zijn heel heel erg duur. Rond de 90 a 100 per keer.

Maar ben blij dat ik nu weet welke ras perfect is voor mij. Een shih tzu en ma vind die ook niet eng gelukkig :)
DoggoLover
Zeer actief

Het liefst heb k een dure verzekering die 100% van alles vergoed maar dat bestaat niet volgens mij want kan het niet vinden :(
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Mijn hond is stik allergisch voor een aantal dingen, eet alleen maar vlees en is daardoor zo stabiel geraakt dat ze al een tijdje helemaal medicatievrij is. En ik ben een 30 euro in de maand aan voer kwijt voor een hond van 15 kilo (en dat is dan ook nog eens omdat ik een zeker ben en de voorkeur geef aan bepaalde merken die nu eenmaal duurder zijn dan andere merken vlees).
Gewoon even voor je beeldvorming ;)

Edit: ik wist vantevoren ook niets over haar allergieën toen ik haar kreeg. Net als dat ze nagenoeg nooit zonder lijn kan wandelen, terwijl ik echt geen hond wou hebben die niet los kan. Ze is een geweldige hond en ik ben gek op haar dus boeiend dat ze die 2 dingen heeft. Als je echt wil, pas je je wel aan :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DoggoLover
Zeer actief

Shibby schreef:Mijn hond is stik allergisch voor een aantal dingen, eet alleen maar vlees en is daardoor zo stabiel geraakt dat ze al een tijdje helemaal medicatievrij is. En ik ben een 30 euro in de maand aan voer kwijt voor een hond van 15 kilo (en dat is dan ook nog eens omdat ik een zeker ben en de voorkeur geef aan bepaalde merken die nu eenmaal duurder zijn dan andere merken vlees).
Gewoon even voor je beeldvorming ;)

Edit: ik wist vantevoren ook niets over haar allergieën toen ik haar kreeg. Net als dat ze nagenoeg nooit zonder lijn kan wandelen, terwijl ik echt geen hond wou hebben die niet los kan. Ze is een geweldige hond en ik ben gek op haar dus boeiend dat ze die 2 dingen heeft. Als je echt wil, pas je je wel aan :ok:
Ooh dan is vlees voeding goedkoper dan speciale brokken O.O
Goed om te weten dat er ook allergien bestaan dat ze juist geen brokken meer mag tnx :)
En lief van je dat je zo goed voor je hond zorgt en geeft wat hij/zij nodig heeft ^^
DoggoLover
Zeer actief

Cleva schreef:
DoggoLover schreef:Het liefst heb k een dure verzekering die 100% van alles vergoed maar dat bestaat niet volgens mij want kan het niet vinden :(

Je hond verzekeren is een beetje een gokspelletje. Met sommige honden ben je dolblij dat ze verzekerd zijn omdat ze continu gedekte brokken maken en de andere hond heeft in 16 jaar niets anders nodig dan een pleister. Beetje jammer dat je daar dan premie voor betaald hebt.
Het gaat er vooral om of je tegen financiële verrassingen opgewassen bent. Als je van maand tot maand aan het regelen bent is het fijner om de kosten te spreiden en daar is een verzekering prima voor.
Idd en ik kan geen onverwachtsr rekening betalen van duizend euro of suikerziekte medicatie betalen dagelijks dus daarom vind ik ook dat ik juist omdat ik financieel krap zit, een zo hoog mogelijke verzekering moet nemen zodat ik zeker weet dat ik mijn hondje niet hoef te laten inslapen vanwege geld.
Ik ben iemand die nooit leent. Maar in zo een situatie zo diep in de schulden zou gaan dat ik er 5 jaar lang niet uit kom tot ik werk heb. En dan met de stress zou zitten van een lening en een ziek hondje..

Dus beter een verzekering. Geen verzekering nemen vind ik voor mensen die een ruime spaarpot hebben en alle onverwachtse kosten op kunnen hoesten :D

Of ja als je het allebei niet kan betalen is het wel lastig... ik kies voor shag roken en geen sigaretten en tadaa. Verzekering geld is eruit gehaald. :cheer:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

DoggoLover schreef:
Cleva schreef:
DoggoLover schreef:Het liefst heb k een dure verzekering die 100% van alles vergoed maar dat bestaat niet volgens mij want kan het niet vinden :(

Je hond verzekeren is een beetje een gokspelletje. Met sommige honden ben je dolblij dat ze verzekerd zijn omdat ze continu gedekte brokken maken en de andere hond heeft in 16 jaar niets anders nodig dan een pleister. Beetje jammer dat je daar dan premie voor betaald hebt.
Het gaat er vooral om of je tegen financiële verrassingen opgewassen bent. Als je van maand tot maand aan het regelen bent is het fijner om de kosten te spreiden en daar is een verzekering prima voor.
Idd en ik kan geen onverwachtsr rekening betalen van duizend euro of suikerziekte medicatie betalen dagelijks dus daarom vind ik ook dat ik juist omdat ik financieel krap zit, een zo hoog mogelijke verzekering moet nemen zodat ik zeker weet dat ik mijn hondje niet hoef te laten inslapen vanwege geld.
Ik ben iemand die nooit leent. Maar in zo een situatie zo diep in de schulden zou gaan dat ik er 5 jaar lang niet uit kom tot ik werk heb. En dan met de stress zou zitten van een lening en een ziek hondje..

Dus beter een verzekering. Geen verzekering nemen vind ik voor mensen die een ruime spaarpot hebben en alle onverwachtse kosten op kunnen hoesten :D

Of ja als je het allebei niet kan betalen is het wel lastig... ik kies voor shag roken en geen sigaretten en tadaa. Verzekering geld is eruit gehaald. :cheer:
Misschien dan maar helemaal met roken stoppen, beter voor jou, beter voor de hond, dan hoeft hij niet mee te roken. Maar als ik op deze manier een huisdier zou moeten nemen, door alles van te voren tot op de cent uit te rekenen of ik het me wel kan veroorloven. Als je al moet gaan beknibbelen op het voer, hoe wil je dan de allerduurste verzekering betalen? Bij Petplan is die al €44 voor een Tibetaanse terrier, € 62 voor een Duitse herder.
DoggoLover
Zeer actief

Neeltje schreef:
DoggoLover schreef:
Cleva schreef:

Misschien dan maar helemaal met roken stoppen, beter voor jou, beter voor de hond, dan hoeft hij niet mee te roken. Maar als ik op deze manier een huisdier zou moeten nemen, door alles van te voren tot op de cent uit te rekenen of ik het me wel kan veroorloven. Als je al moet gaan beknibbelen op het voer, hoe wil je dan de allerduurste verzekering betalen? Bij Petplan is die al €44 voor een Tibetaanse terrier, € 62 voor een Duitse herder.
Ik reageer op goedkope woningen en ga niks lenen voor de inrichting. En ik hou wel wat over hoor :) sterker nog ik wou vandaag is uitrekenen wat het zou kosten als ik een goed merk brokken zou halen want denk dat met een kleine hond ik het zelfde betaal als mn planning voor een grote hond dan :)

Ik reken alles uit zodat ik niet voor verassingen kom te staan en zo wist ik hoe duur mn woning mag zijn.

Na al mn heel ruim uitgerekende vaste lasten (zelfs zeep en shampoo en schoonmaakmiddelen echt alles heb ik uitgerekend) hou ik gemiddeld 210 a 220 euro over. Daar gaat de verzekering en voeding vanaf en mn bus abonnement en mn zakgeld. Dus ja het is krap maar ik heb liever een hondje dan een avond extra naar de kroeg ofzo. Ben toch een huismusje :)

Plus ik ga nog meer overhouden want heb alles heel ruim uitgerekend. Dit is echt het minimum. Als ik sigaretten en geen shag rook gaat daar 70 euro vanaf en dat geef ik liever uit aan een hondje.

Stoppen met roken doe ik.niet nog een keer. Ik ben 2 dagen gestopt cold turkey zonder pleisters of kauwgom want na 48 uur is het alleen nog geestelijk las ik. Ik telde echt de uren af en mn behoefte werd aleen maar meer.. het is mn enige slechte gewoonte dus ik hou die lol
DoggoLover
Zeer actief

Hebben jullie advies over de beste soorten brokjes voor een kleine hond wat niet 30 kilo ofzo is zodat het vers blijft? Denk dat eeb kleine hond die 30 kilo wel heel lang over zou doen hihi
DoggoLover
Zeer actief

Oh ja voeding van de hond gaat van die 220 af niet mijn boodschapen dat budget is apart
DoggoLover
Zeer actief

De verzekering voor de shih tzu + (verschrikkelijk om aan te denken maar moet) ophalen en individuele crematie is 55 per maand. Voeding budget max 70 maar het liefst rond de 40 per maand. Ik heb goedkope brokken gevonden met erg goede reviews. De andere brokken waren 2 euro nog wat per kilo. Deze 85 cent per kilo. Dus denk dat dat wel oke is. Plus beter dan supermarkt brokken heb ik zo het idee en hondjes die dat etenn zijn er ook veel. Ik wil ook elke maaltijd de brokjes mengen met vlees en elke dag een vlees kluif geven en elke dag dentastix dus vandaar dat ik zocht naar goedkope brokken met goede reviews.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”