Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Churpi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Churpi

Ongelezen bericht door natalie »

Aan degenen die wel eens een churpi geven en dat laatste stukje van 2 cm niet durven geven, een leuke tip: je kan het poffen in de magnetron.

Jip kwijlt altijd een beetje als hij kaas ruikt ;-) maar hij mag dat niet hebben, omdat zijn darmen het niet verdragen. Daarom kopen we wel eens een Churpi. Hij is er gek op en doet er heel lang mee. Maar dat laatste stukje, vind ik altijd een beetje eng. Tegelijkertijd is het best duur en vind ik het zonde om 10-20% weg te gooien. Ik had alle overgebleven 'stompjes' bewaard, omdat ik had gelezen dat je het in de magnetron kan poffen. Maar wij hebben zelf geen magnetron en ik vergat ze steeds mee te nemen als ik bij familie op bezoek ging. Nu eindelijk heb ik er eens aan gedacht. En jawel, het is gelukt!

Een minuutje op 1000 watt en je hebt weer een nieuwe snack :-) Omdat het veel luchtiger en lichter is, gaat het sneller op dan de oorspronkelijke snack. Maar dat geeft niet. Bovendien ruikt het sterker als het warm is, wat het nog aantrekkelijker maakt.
Jip - die nog steeds weinig energie heeft - maakte hier wel even tijd voor. Lekker smullen :-)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Churpi

Ongelezen bericht door maart »

ik heb dat nog niet getest, maar het staat wel vermeld op de site waar ik wel eens wat spul koop, dat je het laatste idd even in de magnetron moet steken.
Helaas vind ik ze hier te duur voor de honden, ze doen er te weinig lang mee. Behalve Ds, maar die vindt het dan weer niet interessant genoeg.

de jonge garde bijten er helaas stukken van af, jammer, want het is wel een heel leuk iets ! en heel soms koop ik het toch eens en pak hem dan af nadat ze er de helft van hebben opgegeten zodat ze er toch 2 keer mee doen :lol1:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik vind de prijs van zo'n ding echt niet grappig gewoon :80:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Shibby schreef:Ik vind de prijs van zo'n ding echt niet grappig gewoon :80:
Ze hebben ook een budget versie tegenwoordig/momenteel :wink:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Van wat ik zag scheelt het niet veel met die hertengeweien toch? Niet dat die nou zo goedkoop zijn..
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

veertje schreef:
Van wat ik zag scheelt het niet veel met die hertengeweien toch? Niet dat die nou zo goedkoop zijn..
Alsof ik die wel koop :mrgreen:

Ik heb voor Lou een stuk kophuid van een 60cm gekocht voor 3,50 en daar doet ze eindeloos lang mee. Dan vind ik de rest maar duur :engel:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Churpi is een tibetaanse drooggerookte kaas, aldus wikipedia :denken:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

mijke schreef:Churpi is een tibetaanse drooggerookte kaas, aldus wikipedia :denken:
Dat is het ook, alleen langer gedroogd.

Als ik de info mag geloven :wink:
mijke
Zeer actief

En dat geef je dan aan de hond? Waarom?
dre
Zeer actief

mijke schreef:En dat geef je dan aan de hond? Waarom?
Omdat ze het lekker vinden, er geen toegevoegde meuk in zit en ze er een poosje zoet mee zijn :19:
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Bij iedere bestelling met kauwsnacks probeerde ik weer wat nieuws, en zo kwam ik op de churpi. Het is een behoorlijk harde kluif waar Jip lang mee bezig is. Veel andere kluiven zijn binnen no-time op. Ik vind de churpi bijvoorbeeld handig om te geven wanneer ik bezoek krijg. Dan is hij mooi zoet daarmee. En het is gemaakt van yakmelk, dus ook geschikt voor honden met een allergie of voedselintolerantie voor rund.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Zegt degene die chili con carne aan haar hond geeft :engel:

Zelfs Manu vindt Churpi lekker! En ze zijn er best een poosje zoet mee. Al zal ik het niet vaak halen vanwege de prijs.
mijke
Zeer actief

natalie schreef:Bij iedere bestelling met kauwsnacks probeerde ik weer wat nieuws, en zo kwam ik op de churpi. Het is een behoorlijk harde kluif waar Jip lang mee bezig is. Veel andere kluiven zijn binnen no-time op. Ik vind de churpi bijvoorbeeld handig om te geven wanneer ik bezoek krijg. Dan is hij mooi zoet daarmee. En het is gemaakt van yakmelk, dus ook geschikt voor honden met een allergie of voedselintolerantie voor rund.
Ah, het is voor honden anders bewerkt dan voor mensen dan ofzo? Dat het een kluif word.
dre schreef:
Omdat ze het lekker vinden, er geen toegevoegde meuk in zit en ze er een poosje zoet mee zijn :19:
Ik vroeg me gewoon af waarom mensen dure stukken kaas aan hun hond zouden voeren, dat is niet zo gek toch? Met je ' :19: '.
Manuma schreef:Zegt degene die chili con carne aan haar hond geeft :engel:
:LOL:
dre
Zeer actief

Mijke schreef:
dre schreef:
Ik vroeg me gewoon af waarom mensen dure stukken kaas aan hun hond zouden voeren, dat is niet zo gek toch? Met je ' :19: '.
Nou nou niet zo lichtgeraakt hoor.
Die ' :19: ' was alleen maar omdat er de raarste dingen aan honden gevoerd worden (ik bedoel hier hebben ze nog nooit chili con carne gehad :mrgreen: ) en dan zou knetterharde kaas ineens raar zijn.
En nee echt goedkoop isa het niet, maar dat zijn hertengeweien ook niet en veel gedroogd ander spul ook niet (luchtpijpen, vis) en hier doen ze bijna net zo lang mee als een hertengewei.
Maar goed, ik heb er hier eentje die de rawhide kluiven absoluut niet mot, dus ik ben allang blij een kluif te hebben die ze wel wil en dan is de prijs iets wat we hier op de koop toenemen :wink:
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ik was niet lichtgeraakt, ik vond jou juist lichtgeraakt met je :19: Misverstandje dan ;)
En ik ga echt geen chili con carne voor mijn hond staan koken hoor :LOL: Dat zijn gewoon tafelrestjes. Dat is niet zo heel vreemd om aan je hond te geven. Maar dure bijzondere hompen kaas aan je hond geven vond ik niet logisch klinken. Op internet stond er niet bij dat het een soortvan kauwbot was. Ik dacht gewoon hap - slik - weg dure kaas - hallo diarree.
dre
Zeer actief

mijke schreef:Ik was niet lichtgeraakt, ik vond jou juist lichtgeraakt met je :19: Misverstandje dan ;)
En ik ga echt geen chili con carne voor mijn hond staan koken hoor :LOL: Dat zijn gewoon tafelrestjes. Dat is niet zo heel vreemd om aan je hond te geven. Maar dure bijzondere hompen kaas aan je hond geven vond ik niet logisch klinken. Op internet stond er niet bij dat het een soortvan kauwbot was. Ik dacht gewoon hap - slik - weg dure kaas - hallo diarree.
Niets aan de hand dus uiteindelijk :LOL:

Owhhhh 10 euro voor hap slik weg :LOL: dat is wel heel erg niet grappig :O:

Tafelrestjes worden mijn honden heel vervelend van (ook achteraf in de bak) dus die krijgen ze niet. Ook wel fijn omdat de etensborden nog wel eens op neushoogte naast of op de bank stáán :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”