Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt?
Moderator: moderatorteam
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- Aantal honden: 1
Re: kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt?
Ben ook fan van runderhoefjes. Kosten haast niks en maakt het gebit goed schoon. Als ze te klein worden, weggooien en nieuwe pakken.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Van de runderluchtpijp krijgen mijn honden ook iets slappere ontlasting als ze een hele op hebben gegeten. Overigens geen onverteerde stukjes in de ontlasting te zien.
Maakt overigens niet uit waar ik de hoefjes koop, ze zijn er wel even mee bezig maar het gaat wel op. En het meurt ook nog eens naar koeienpis als ze erop kauwen
Ok apart, hier zijn ze misschien 20min bezig, maar die hoefjes zijn dan helemaal op. Ik pak het laatste stukje weg (het puntje) als ik het zie, want dat verteerd niet goed en spugen ze dan een paar uur later met gal weer uit. Al m'n honden die ik tot nu toe hebben gehad hebben dat.Paisley schreef:Heb je al wel eens runderhoeven geprobeerd? De hoefjes hier komt per kauw-uurtje nauwelijks wat af. Ik heb er heel wat in huis liggen en volgens mij wordt t nooit minder. Als je hond er nauwelijks wat van binnen krijgt, stopt t ook niet.
Maakt overigens niet uit waar ik de hoefjes koop, ze zijn er wel even mee bezig maar het gaat wel op. En het meurt ook nog eens naar koeienpis als ze erop kauwen

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Varkensoren, runderoren of inderdaad kalfshoefjes.
Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.
Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier dezelfde ervaring als Hippo (al gaat het hier niet in 1x op). Ze zijn er dol op, doen er altijd wel ff mee en het laatste stuk gooi ik altijd weg (of als ik de pislucht niet meer verdraagHippo schreef:Van de runderluchtpijp krijgen mijn honden ook iets slappere ontlasting als ze een hele op hebben gegeten. Overigens geen onverteerde stukjes in de ontlasting te zien.Ok apart, hier zijn ze misschien 20min bezig, maar die hoefjes zijn dan helemaal op. Ik pak het laatste stukje weg (het puntje) als ik het zie, want dat verteerd niet goed en spugen ze dan een paar uur later met gal weer uit. Al m'n honden die ik tot nu toe hebben gehad hebben dat.Paisley schreef:Heb je al wel eens runderhoeven geprobeerd? De hoefjes hier komt per kauw-uurtje nauwelijks wat af. Ik heb er heel wat in huis liggen en volgens mij wordt t nooit minder. Als je hond er nauwelijks wat van binnen krijgt, stopt t ook niet.

Anco Roots wil ik ooit nog proberen, is dat echt wat?maitestar schreef:Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
De Staffords waren er gek op en ik had nog een behoorlijk stuk liggen dus die is naar Jip gegaan en die vindt het ook heerlijkdre schreef:Anco Roots wil ik ooit nog proberen, is dat echt wat?maitestar schreef:Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.

Ze kunnen er heerlijk op knagen en er komen geen rare splinters van af of, alleen eventueel wat korrels, dus in mijn ogen 1 van de veiligste dingen om te geven.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- dre
- Zeer actief
Goed te weten, als we weer rondje kauwsnacks kopen ga ik ze toch eens meenemenmaitestar schreef:De Staffords waren er gek op en ik had nog een behoorlijk stuk liggen dus die is naar Jip gegaan en die vindt het ook heerlijkdre schreef:Anco Roots wil ik ooit nog proberen, is dat echt wat?maitestar schreef:Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.![]()
Ze kunnen er heerlijk op knagen en er komen geen rare splinters van af of, alleen eventueel wat korrels, dus in mijn ogen 1 van de veiligste dingen om te geven.

-
- Zeer actief
Ik heb niet het idee dat het echt wat doet voor tandsteen op de (oa achterste) kiezen.dre schreef:Goed te weten, als we weer rondje kauwsnacks kopen ga ik ze toch eens meenemenmaitestar schreef:De Staffords waren er gek op en ik had nog een behoorlijk stuk liggen dus die is naar Jip gegaan en die vindt het ook heerlijkdre schreef:Anco Roots wil ik ooit nog proberen, is dat echt wat?maitestar schreef:Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.![]()
De wortel is best lomp en massief.
Ik had laatst ook een soort 'tak' van een koffieboom gekocht.
Zelfde idee als de Anco root maar dan meer een stevige tak dus ook makkelijker in de bek te nemen.
-
- Zeer actief
Er zullen ongetwijfeld dingen te vinden zijn maar ik moet met Tristan gewoon enorm uitkijken. Die hoefjes? Dat is voor mij harder dan bot en krijgen ze sowieso niet; ook Rowan niet. Voor Tristan is het erger; daarvoor is het vragen om problemen. Niet alle suggesties zijn slecht an sich.. maar voor Tristan is maar heel weinig geschikt. Waarom denk je dat ik het hier vraag, met nadrukkelijk erbij dat het niet verstoppen mag werken? In zijn geval is dat nou eenmaal ontzettend belangrijk.M@scha schreef:dan is er niks. alles is onmogelijk of drukt ergens op een knopje bij jou dus helaas. het is onmogelijk~Suzanne~ schreef:Die vind ik veel te hard om op te kauwen. Dat zijn tandenbrekers.Paisley schreef:Heb je al wel eens runderhoeven geprobeerd? De hoefjes hier komt per kauw-uurtje nauwelijks wat af. Ik heb er heel wat in huis liggen en volgens mij wordt t nooit minder. Als je hond er nauwelijks wat van binnen krijgt, stopt t ook niet.
Suzanne
Suzanne
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Maar wat voor de ene hond niet verstoppend werkt, werkt voor de andere hond wel verstoppend. De enige manier om erachter te komen is proberen en als je dat geen optie vindt, laat je het bij hoe het nu is. 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- dre
- Zeer actief
Ze krijgen het hier niet tegen tandsteen, maar voor de leuk en omdat die zwarte graag iets in haar bek heeft (die witte zal het jeuken zeg maarJetski schreef:Ik heb niet het idee dat het echt wat doet voor tandsteen op de (oa achterste) kiezen.
De wortel is best lomp en massief.
Ik had laatst ook een soort 'tak' van een koffieboom gekocht.
Zelfde idee als de Anco root maar dan meer een stevige tak dus ook makkelijker in de bek te nemen.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zelfs de nakers krijgen hoefjes. Die dingen zijn echt niet hard en worden hier (als enige versnapering) ook nooit helemaal opgegeten. Ik vul ze met kvv en doe ze daarna in vriezer. Ijsjes maken van kvv met evt een pensstaaf als stokje is ook nog een optie voor Tristan misschien.
-
- Zeer actief
"uitproberen" is inderdaad bij Tristan helaas geen optie.Shibby schreef:Maar wat voor de ene hond niet verstoppend werkt, werkt voor de andere hond wel verstoppend. De enige manier om erachter te komen is proberen en als je dat geen optie vindt, laat je het bij hoe het nu is.
Tandenpoetsen gelukkig wel, dus dan doen we dat. En ik ga wel diverse pensstaafjes met elkaar vergelijken. De 1 is "harder", de andere "brosser"... de hardste dan maar.. binnen grenzen.
Suzanne
-
- Zeer actief
Tsja..... Voor mij zijn die hoefjes echt veel te hard. Ze krijgen er nauwelijks wat af. Dat kan je als voordeel zien, maar ik zie het als bewijs dat ze dus te hard zijn om wat af te krijgen. Bevroren zou ik bij geen enkele hond aandurven.sirene schreef:Zelfs de nakers krijgen hoefjes. Die dingen zijn echt niet hard en worden hier (als enige versnapering) ook nooit helemaal opgegeten. Ik vul ze met kvv en doe ze daarna in vriezer. Ijsjes maken van kvv met evt een pensstaaf als stokje is ook nog een optie voor Tristan misschien.
Ijsjes.. ja, kan maar dat is natuurlijk wel een ijskoude plons die ze dan binnen krijgen.. ook dat gaan ze "eten" (ze likken er niet aan zoals wij mensen) en het is vast mijn ding

Het is wat dat betreft echt een uitdaging om het zo goed te houden als het nu gaat. En ik ben al zo blij dat het nu zo goed gaat.
Ik had gehoopt op nog een paar "hits".. dingen waar ik niet opgekomen zou zijn. Dentastix is een no-no

Ik ga 't denk ik laten bij pens-staafjes, evt zelfgedroogde kipstaafjes en poetsen.
Hoe klöte ook.. ik kan me met hem gewoon eigenlijk "niets" veroorloven ;-(
Suznane
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Als ik jou was zou ik de volgende keer dan ook alvast antwoord geven, wel zo makkelijk~Suzanne~ schreef:Niet alle suggesties zijn slecht an sich.. maar voor Tristan is maar heel weinig geschikt.

Paisley schreef:Als ik jou was zou ik de volgende keer dan ook alvast antwoord geven, wel zo makkelijk~Suzanne~ schreef:Niet alle suggesties zijn slecht an sich.. maar voor Tristan is maar heel weinig geschikt.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Pensstaafjes zijn 3 happen hier... dat zet echt geen zoden aan de dijk.
Ik heb kauwplaten, runder-/lams-/konijnen-/ree oren met vacht en zeker de eerste doen ze even mee.
Maar ja dat zal allemaal ook wel weer niks zijn
Ik heb kauwplaten, runder-/lams-/konijnen-/ree oren met vacht en zeker de eerste doen ze even mee.
Maar ja dat zal allemaal ook wel weer niks zijn

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Een bevroren winterpeen? Eventueel eerst kort koken in wat bouillon om het aantrekkelijker te maken.