Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Re: kauw-staaf die beslist niet verstoppend werkt?

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ben ook fan van runderhoefjes. Kosten haast niks en maakt het gebit goed schoon. Als ze te klein worden, weggooien en nieuwe pakken.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Van de runderluchtpijp krijgen mijn honden ook iets slappere ontlasting als ze een hele op hebben gegeten. Overigens geen onverteerde stukjes in de ontlasting te zien.
Paisley schreef:Heb je al wel eens runderhoeven geprobeerd? De hoefjes hier komt per kauw-uurtje nauwelijks wat af. Ik heb er heel wat in huis liggen en volgens mij wordt t nooit minder. Als je hond er nauwelijks wat van binnen krijgt, stopt t ook niet.
Ok apart, hier zijn ze misschien 20min bezig, maar die hoefjes zijn dan helemaal op. Ik pak het laatste stukje weg (het puntje) als ik het zie, want dat verteerd niet goed en spugen ze dan een paar uur later met gal weer uit. Al m'n honden die ik tot nu toe hebben gehad hebben dat.
Maakt overigens niet uit waar ik de hoefjes koop, ze zijn er wel even mee bezig maar het gaat wel op. En het meurt ook nog eens naar koeienpis als ze erop kauwen :kotz:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Varkensoren, runderoren of inderdaad kalfshoefjes.
Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.
Groetjes,
Wendy
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Hippo schreef:Van de runderluchtpijp krijgen mijn honden ook iets slappere ontlasting als ze een hele op hebben gegeten. Overigens geen onverteerde stukjes in de ontlasting te zien.
Paisley schreef:Heb je al wel eens runderhoeven geprobeerd? De hoefjes hier komt per kauw-uurtje nauwelijks wat af. Ik heb er heel wat in huis liggen en volgens mij wordt t nooit minder. Als je hond er nauwelijks wat van binnen krijgt, stopt t ook niet.
Ok apart, hier zijn ze misschien 20min bezig, maar die hoefjes zijn dan helemaal op. Ik pak het laatste stukje weg (het puntje) als ik het zie, want dat verteerd niet goed en spugen ze dan een paar uur later met gal weer uit. Al m'n honden die ik tot nu toe hebben gehad hebben dat.
Maakt overigens niet uit waar ik de hoefjes koop, ze zijn er wel even mee bezig maar het gaat wel op. En het meurt ook nog eens naar koeienpis als ze erop kauwen :kotz:
Hier dezelfde ervaring als Hippo (al gaat het hier niet in 1x op). Ze zijn er dol op, doen er altijd wel ff mee en het laatste stuk gooi ik altijd weg (of als ik de pislucht niet meer verdraag :LOL: )

maitestar schreef:Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.
Anco Roots wil ik ooit nog proberen, is dat echt wat?
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

dre schreef:
maitestar schreef:Verder als ze gek zijn op takken zijn de Anco Roots misschien nog een idee.
De Staffords waren er gek op en ik had nog een behoorlijk stuk liggen dus die is naar Jip gegaan en die vindt het ook heerlijk :E:
Ze kunnen er heerlijk op knagen en er komen geen rare splinters van af of, alleen eventueel wat korrels, dus in mijn ogen 1 van de veiligste dingen om te geven.
Groetjes,
Wendy
dre
Zeer actief

maitestar schreef:
dre schreef:
De Staffords waren er gek op en ik had nog een behoorlijk stuk liggen dus die is naar Jip gegaan en die vindt het ook heerlijk :E:
Ze kunnen er heerlijk op knagen en er komen geen rare splinters van af of, alleen eventueel wat korrels, dus in mijn ogen 1 van de veiligste dingen om te geven.
Goed te weten, als we weer rondje kauwsnacks kopen ga ik ze toch eens meenemen :ok:
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

dre schreef:
maitestar schreef:
dre schreef:
Goed te weten, als we weer rondje kauwsnacks kopen ga ik ze toch eens meenemen :ok:
Ik heb niet het idee dat het echt wat doet voor tandsteen op de (oa achterste) kiezen.
De wortel is best lomp en massief.
Ik had laatst ook een soort 'tak' van een koffieboom gekocht.
Zelfde idee als de Anco root maar dan meer een stevige tak dus ook makkelijker in de bek te nemen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

M@scha schreef:
~Suzanne~ schreef:
Die vind ik veel te hard om op te kauwen. Dat zijn tandenbrekers.

Suzanne
dan is er niks. alles is onmogelijk of drukt ergens op een knopje bij jou dus helaas. het is onmogelijk :ok:
Er zullen ongetwijfeld dingen te vinden zijn maar ik moet met Tristan gewoon enorm uitkijken. Die hoefjes? Dat is voor mij harder dan bot en krijgen ze sowieso niet; ook Rowan niet. Voor Tristan is het erger; daarvoor is het vragen om problemen. Niet alle suggesties zijn slecht an sich.. maar voor Tristan is maar heel weinig geschikt. Waarom denk je dat ik het hier vraag, met nadrukkelijk erbij dat het niet verstoppen mag werken? In zijn geval is dat nou eenmaal ontzettend belangrijk.

Suzanne
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Maar wat voor de ene hond niet verstoppend werkt, werkt voor de andere hond wel verstoppend. De enige manier om erachter te komen is proberen en als je dat geen optie vindt, laat je het bij hoe het nu is. :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dre
Zeer actief

Jetski schreef:Ik heb niet het idee dat het echt wat doet voor tandsteen op de (oa achterste) kiezen.
De wortel is best lomp en massief.
Ik had laatst ook een soort 'tak' van een koffieboom gekocht.
Zelfde idee als de Anco root maar dan meer een stevige tak dus ook makkelijker in de bek te nemen.
Ze krijgen het hier niet tegen tandsteen, maar voor de leuk en omdat die zwarte graag iets in haar bek heeft (die witte zal het jeuken zeg maar :mrgreen: )
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Zelfs de nakers krijgen hoefjes. Die dingen zijn echt niet hard en worden hier (als enige versnapering) ook nooit helemaal opgegeten. Ik vul ze met kvv en doe ze daarna in vriezer. Ijsjes maken van kvv met evt een pensstaaf als stokje is ook nog een optie voor Tristan misschien.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
~Suzanne~
Zeer actief

Shibby schreef:Maar wat voor de ene hond niet verstoppend werkt, werkt voor de andere hond wel verstoppend. De enige manier om erachter te komen is proberen en als je dat geen optie vindt, laat je het bij hoe het nu is. :19:
"uitproberen" is inderdaad bij Tristan helaas geen optie.
Tandenpoetsen gelukkig wel, dus dan doen we dat. En ik ga wel diverse pensstaafjes met elkaar vergelijken. De 1 is "harder", de andere "brosser"... de hardste dan maar.. binnen grenzen.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

sirene schreef:Zelfs de nakers krijgen hoefjes. Die dingen zijn echt niet hard en worden hier (als enige versnapering) ook nooit helemaal opgegeten. Ik vul ze met kvv en doe ze daarna in vriezer. Ijsjes maken van kvv met evt een pensstaaf als stokje is ook nog een optie voor Tristan misschien.
Tsja..... Voor mij zijn die hoefjes echt veel te hard. Ze krijgen er nauwelijks wat af. Dat kan je als voordeel zien, maar ik zie het als bewijs dat ze dus te hard zijn om wat af te krijgen. Bevroren zou ik bij geen enkele hond aandurven.
Ijsjes.. ja, kan maar dat is natuurlijk wel een ijskoude plons die ze dan binnen krijgen.. ook dat gaan ze "eten" (ze likken er niet aan zoals wij mensen) en het is vast mijn ding ;-) maar dat vind ik dus gewoon echt niet goed voor ze. Het is ook, en dat is vaak meteen een 2-e nadeel.. gewoon veel te veel. Hij krijgt heel afgepast eten en het gaat nu echt al een jaar goed. Maar, als hij ook maar een ei extra krijgt door zijn eten moet ik de hoeveelheid laxatract al aanpassen. Dat weet ik en dat doe ik ;-) maar "een ijsje geven" is, hoe klein ook, minstens 2-3 maaltijden voor 'm. "kanniegoedgaan"...

Het is wat dat betreft echt een uitdaging om het zo goed te houden als het nu gaat. En ik ben al zo blij dat het nu zo goed gaat.

Ik had gehoopt op nog een paar "hits".. dingen waar ik niet opgekomen zou zijn. Dentastix is een no-no ;-) om weer heel andere redenen. In soortgelijke vormen zijn daar nog vegetarische stix van, dat wil ik nog wel een keer proberen maar ook daarvan geldt dan eigenlijk dat hij er qua hoeveelheid eigenlijk maar 1-2 cm van mag hebben. Daarmee is alle "kauwvoordeel" weer verdwenen.
Ik ga 't denk ik laten bij pens-staafjes, evt zelfgedroogde kipstaafjes en poetsen.

Hoe klöte ook.. ik kan me met hem gewoon eigenlijk "niets" veroorloven ;-(

Suznane
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

~Suzanne~ schreef:Niet alle suggesties zijn slecht an sich.. maar voor Tristan is maar heel weinig geschikt.
Als ik jou was zou ik de volgende keer dan ook alvast antwoord geven, wel zo makkelijk
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Paisley schreef:
~Suzanne~ schreef:Niet alle suggesties zijn slecht an sich.. maar voor Tristan is maar heel weinig geschikt.
Als ik jou was zou ik de volgende keer dan ook alvast antwoord geven, wel zo makkelijk
:mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pensstaafjes zijn 3 happen hier... dat zet echt geen zoden aan de dijk.
Ik heb kauwplaten, runder-/lams-/konijnen-/ree oren met vacht en zeker de eerste doen ze even mee.
Maar ja dat zal allemaal ook wel weer niks zijn
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Een bevroren winterpeen? Eventueel eerst kort koken in wat bouillon om het aantrekkelijker te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”