Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hertengewei gevaarlijk??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hertengewei gevaarlijk??

Ongelezen bericht door Ody »

Volgens dit stuk op Facebook:

Ik heb ze hier ook liggen, maar ik weet zeker dat er nooit zulke grote stukken vanaf komen. Ze slijten hier amper. :19:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: Hertengewei gevaarlijk??

Ongelezen bericht door Domor »

Voor de iets mindere krachtige honden is het vaak juist weer een probleem voor de tanden die erop kunnen breken, dus ik heb ze niet meer.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik geef het niet. Veel te hard in mijn beleving.
Tanden-kiezenbrekers. Er is zoveel verkrijgbaar wat wel veilig is.... waarom dan net dit geven. Net als een mergpijpje of zo'n dino-bot.... er wordt al zoveel tegen gewaarschuwd....

Suzanne
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik geef het mijn honden niet. Ik had enkele stukken van een gewei afgezaagd. Dat is alleen maar met een ijzerzaag mogelijk. Dat geeft eigenlijk de hardheid al aan. Daar hoeven ze niet veel moeite voor te doen om er hun tanden op te breken.
Bovendien, Lut heeft een keer een kalfspoot doorgeslikt. Kwam er gelukkig vanwege de maagsappen, zacht weer uit. Een stuk gewei doorslikken lijkt me ernstig en kan volgens mij het lichaam niet op natuurlijke wijze verlaten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rani is gek op die geweien, het laatste stukje gooi ik wel altijd weg zodat ze er niet in kan stikken ofzo. Soms pakt Mika ook het gewei om even aan te knagen.
Het is maar net hoe je hond ermee omgaat denk ik.

Oh en toen ik nog barf voerde moest ik ook wel eens een dier in stukken zagen met een ijzerzaag, en alles werd gewoon opgegeten.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb ze hier wel, Shelly is de enige die ze knaagt. Ze kan dan echt heel relax liggen en rustig soppen en schrapen van dat ding.
Laatste stuk gooi ik altijd weg, maar zolang ze niet de behoefte hebben om het gewei in tweeën te breken met de tanden zie ik het probleem niet zo.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind ze veel te hard. Ben ruim tevreden over de kauwplaten doen ze een eeuwigheid mee en veilig voor hun gereedschap.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

dre schreef:Ik heb ze hier wel, Shelly is de enige die ze knaagt. Ze kan dan echt heel relax liggen en rustig soppen en schrapen van dat ding.
Laatste stuk gooi ik altijd weg, maar zolang ze niet de behoefte hebben om het gewei in tweeën te breken met de tanden zie ik het probleem niet zo.

Hier ook, en die hebben/hadden niet de minste gebitjes.
Zo splinteren doet het sowieso niet. Hebben ze ergens een 20 jaar oude trofee van de muur gehaald ofzo?
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik geef het niet. Ze krijgen hier alleen nog maar verse zalmhuid, verse kipvoetjes of nekken en van de gedroogde dingen pensstaafjes, (konijn)oor, long, kophuid, luchtpijp. De geweien echt niet, net als alle buffelhuid.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Gizmo heeft er wel eentje liggen, en hij is er elke dag wel even mee bezig. Als hij te klein wordt, haal ik hem weg, maar ik weet van Gizmo dat hij geen flinke stukken doorslikt. Voor op vakantie hadden we wel een nieuwe gekocht die hij veel te snel een heel stuk korter had, die heb ik weggedaan want dat ging wel heel hard, waardoor ik vermoed dat die ook een stuk zachter was. Bijna alle andere natuurlijke kauwdingen zijn bij hem zo op. Ik lees hier ook dingen als kippennekken en -pootjes, pensstaafjes, konijnenoor. Die dingen heeft Gizmo echt binnen 1-2 minuten weggewerkt. Ik had laatst ook runderkophuid gekocht, maar daar zat één groter stuk bij waar hij misschien 3-5 minuten zoet mee was, maar langer dan dat ook niet. Geef hem zo'n bot van geperste runderhuid, of een hoefje, en dan is hij meteen een hele tijd bezig, want dat moet en zal in één keer op. Het fijne van een gewei vind ik juist dat hij het pakt wanneer hij even behoefte heeft om te knagen, maar niet obsessief het hele ding in één keer weg wil werken.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

GoldenGizmo schreef:Gizmo heeft er wel eentje liggen, en hij is er elke dag wel even mee bezig. Als hij te klein wordt, haal ik hem weg, maar ik weet van Gizmo dat hij geen flinke stukken doorslikt. Voor op vakantie hadden we wel een nieuwe gekocht die hij veel te snel een heel stuk korter had, die heb ik weggedaan want dat ging wel heel hard, waardoor ik vermoed dat die ook een stuk zachter was. Bijna alle andere natuurlijke kauwdingen zijn bij hem zo op. Ik lees hier ook dingen als kippennekken en -pootjes, pensstaafjes, konijnenoor. Die dingen heeft Gizmo echt binnen 1-2 minuten weggewerkt. Ik had laatst ook runderkophuid gekocht, maar daar zat één groter stuk bij waar hij misschien 3-5 minuten zoet mee was, maar langer dan dat ook niet. Geef hem zo'n bot van geperste runderhuid, of een hoefje, en dan is hij meteen een hele tijd bezig, want dat moet en zal in één keer op. Het fijne van een gewei vind ik juist dat hij het pakt wanneer hij even behoefte heeft om te knagen, maar niet obsessief het hele ding in één keer weg wil werken.
Hier hetzelfde. Het gewei word ook als speelgoed gebruikt en door de kamer gegooid :LOL:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

malinois schreef:Ik vind ze veel te hard. Ben ruim tevreden over de kauwplaten doen ze een eeuwigheid mee en veilig voor hun gereedschap.

Dat dus
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Angelique. schreef:Ik geef ze al jaren, ze vinden ze geweldig en ze doen er een eeuw mee....wat ik dan weer geweldig vind :F:
Nooit geen probleem, ook geen kapotte tanden of kiezen :19:
Hier ook geen problemen. Ding ligt er al jaren en er wordt af en toe wat geknaagd en dan is het weer voor een poosje genoeg.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hier is er wel eens een flink scherp stuk afgebroken van zo'n doormidden gesneden gewei. Dat vond ik toch niet heel veilig, het had een flink scherpe lange punt, het had zo een dolk kunnen zijn. Ik geloof dus wel dat het gevaarlijk kan zijn. De hond van mijn moeder heeft veel minder krachtige kaken, die maakt er alleen maar putjes in. Voor hem geloof ik niet direct dat het gevaarlijk is. Gewoon goed op je hond letten denk ik dus.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”