Ik heb ze hier ook liggen, maar ik weet zeker dat er nooit zulke grote stukken vanaf komen. Ze slijten hier amper.

Moderator: moderatorteam
dre schreef:Ik heb ze hier wel, Shelly is de enige die ze knaagt. Ze kan dan echt heel relax liggen en rustig soppen en schrapen van dat ding.
Laatste stuk gooi ik altijd weg, maar zolang ze niet de behoefte hebben om het gewei in tweeën te breken met de tanden zie ik het probleem niet zo.
Hier hetzelfde. Het gewei word ook als speelgoed gebruikt en door de kamer gegooidGoldenGizmo schreef:Gizmo heeft er wel eentje liggen, en hij is er elke dag wel even mee bezig. Als hij te klein wordt, haal ik hem weg, maar ik weet van Gizmo dat hij geen flinke stukken doorslikt. Voor op vakantie hadden we wel een nieuwe gekocht die hij veel te snel een heel stuk korter had, die heb ik weggedaan want dat ging wel heel hard, waardoor ik vermoed dat die ook een stuk zachter was. Bijna alle andere natuurlijke kauwdingen zijn bij hem zo op. Ik lees hier ook dingen als kippennekken en -pootjes, pensstaafjes, konijnenoor. Die dingen heeft Gizmo echt binnen 1-2 minuten weggewerkt. Ik had laatst ook runderkophuid gekocht, maar daar zat één groter stuk bij waar hij misschien 3-5 minuten zoet mee was, maar langer dan dat ook niet. Geef hem zo'n bot van geperste runderhuid, of een hoefje, en dan is hij meteen een hele tijd bezig, want dat moet en zal in één keer op. Het fijne van een gewei vind ik juist dat hij het pakt wanneer hij even behoefte heeft om te knagen, maar niet obsessief het hele ding in één keer weg wil werken.
malinois schreef:Ik vind ze veel te hard. Ben ruim tevreden over de kauwplaten doen ze een eeuwigheid mee en veilig voor hun gereedschap.
Hier ook geen problemen. Ding ligt er al jaren en er wordt af en toe wat geknaagd en dan is het weer voor een poosje genoeg.Angelique. schreef:Ik geef ze al jaren, ze vinden ze geweldig en ze doen er een eeuw mee....wat ik dan weer geweldig vind![]()
Nooit geen probleem, ook geen kapotte tanden of kiezen