Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kenji @ XDH | 17-02 Seminar
Moderator: moderatorteam
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Re: Kenji @ XDH | 14-10: 1e wedstrijd (4x foutloos!)
Gaaf hoor! Gefeliciteerd met jullie mooie resultaten!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Mooi, Super snelle Kenji 

- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
- Aantal honden: 2
Jullie gingen heel gaaf <3
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
ThanksNikki90 schreef:Gaaf hoor! Gefeliciteerd met jullie mooie resultaten!

Thanksmosquito1980 schreef:Mooi, Super snelle Kenji

Jullie ook in de XHoopers <3ninnie schreef:Jullie gingen heel gaaf <3
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteren en vandaag XHoopers getraind. Kenji liep weer als een trein!
Parcours 1 (veldgrootte: 20x20):
Parcours 2 (veldgrootte: 30x30):
Naar aanleiding van parcours 2 toch nog wat trainingspuntjes gevonden, met name sturen op afstand (specifieke richtingen) en de sequence erna zijn dingen waar we aan moeten werken. Dichtbij gaat dat goed maar op afstanden van 10 meter en meer is het nog wat lastig. Dus: we gaan weer trainen! 16 december weer wedstrijd
Parcours 1 (veldgrootte: 20x20):
Parcours 2 (veldgrootte: 30x30):
Naar aanleiding van parcours 2 toch nog wat trainingspuntjes gevonden, met name sturen op afstand (specifieke richtingen) en de sequence erna zijn dingen waar we aan moeten werken. Dichtbij gaat dat goed maar op afstanden van 10 meter en meer is het nog wat lastig. Dus: we gaan weer trainen! 16 december weer wedstrijd

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Re: Kenji @ XDH | 11-11: Training XHoopers
Super gaaf om te zien! Als ik ooit nog wat tijd over houd dan ga ik zeker dit doen, lijkt me super leuk!
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kenji @ XDH | 11-11: Training XHoopers
Is het ooksuzan25 schreef:Super gaaf om te zien! Als ik ooit nog wat tijd over houd dan ga ik zeker dit doen, lijkt me super leuk!

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kenji @ XDH | 16-12: 2e wedstrijd - 3x 1e!
Gisteren was de 2e proefwedstrijd van de Xtreme Dutch Hoopagility. Kenji mocht weer lopen en na een week zonder trainingen en met beperkte wandelingen door het slechte weer, was er geen gebrek aan energie in ieder geval
XAgility - Regular parcours: Kenji wilde zo graag van start dat hij na z'n release even vergat dat je niet met 100 km/u de palen in kan... de insteek redde hij wel maar daarna van paal 1 naar 3. Hersteld en de lijnen liep hij super! Met nog een gevalletje "vlakdoofheid" bij de kattenloop kwamen we op 60 punten uit en dat was goed voor een 1e plaats!
XAgility - Hooper parcours: gegokt en verloren maar wel enorm trots! Omdat de lijnen mooi lang waren en het stuurstukje het beste te doen was van achter de 2.0 lijn (de moeilijkste lijn) gegokt om daar te staan. En het was ons gelukt ware het niet dat ik zo stom was om de palen aan te geven toen dat nog niet hoefde. Daardoor een disk maar wauw: op m'n vooruit schoot hij gewoon van de ene naar de andere kant van de hal!
XHoopers - Regular parcours: hier voor de eerste keer de optie om vanuit een 2.0 vak te handlen en deze lag leuk. Was echt een puzzel waar je zou gaan staan. Begonnen in het 2.0 vak maar ik kwam 1 stap te kort om Kenji goed te kunnen handlen dus eruit gestapt, daarna verder op safe gehandled. Was goed voor een foutloos rondje, 75 punten en wederom een 1e plaats!
XHoopers - Hooper parcours: ook hier begonnen in het 2.0 vak, helaas stapte ik te laat in waardoor Kenji een hoop miste, hij pakte de lijn erna goed op en daarna uit het vak gestapt om hem net meer te helpen. Kon nog steeds achter de 1.5 lijn blijven dus 45 punten gehaald.
XHoopers - Spel: een bonusrondje van tonnen en tunnels. Normaal gesproken niet Kenji z'n sterkste kant maar hij had er zin in vandaag, vloog het parcours door en hij was wederom foutloos, 75 punten en een 1e plaats!
Filmpjes:
Ik hoop nog een aantal keer te kunnen trainen want 3 februari is de niveau bepaling wedstrijd
Dan gaat het er dus meer om spannen hoe we lopen. Maar als we deze lijn door trekken dan komt dat goed!

XAgility - Regular parcours: Kenji wilde zo graag van start dat hij na z'n release even vergat dat je niet met 100 km/u de palen in kan... de insteek redde hij wel maar daarna van paal 1 naar 3. Hersteld en de lijnen liep hij super! Met nog een gevalletje "vlakdoofheid" bij de kattenloop kwamen we op 60 punten uit en dat was goed voor een 1e plaats!
XAgility - Hooper parcours: gegokt en verloren maar wel enorm trots! Omdat de lijnen mooi lang waren en het stuurstukje het beste te doen was van achter de 2.0 lijn (de moeilijkste lijn) gegokt om daar te staan. En het was ons gelukt ware het niet dat ik zo stom was om de palen aan te geven toen dat nog niet hoefde. Daardoor een disk maar wauw: op m'n vooruit schoot hij gewoon van de ene naar de andere kant van de hal!
XHoopers - Regular parcours: hier voor de eerste keer de optie om vanuit een 2.0 vak te handlen en deze lag leuk. Was echt een puzzel waar je zou gaan staan. Begonnen in het 2.0 vak maar ik kwam 1 stap te kort om Kenji goed te kunnen handlen dus eruit gestapt, daarna verder op safe gehandled. Was goed voor een foutloos rondje, 75 punten en wederom een 1e plaats!
XHoopers - Hooper parcours: ook hier begonnen in het 2.0 vak, helaas stapte ik te laat in waardoor Kenji een hoop miste, hij pakte de lijn erna goed op en daarna uit het vak gestapt om hem net meer te helpen. Kon nog steeds achter de 1.5 lijn blijven dus 45 punten gehaald.
XHoopers - Spel: een bonusrondje van tonnen en tunnels. Normaal gesproken niet Kenji z'n sterkste kant maar hij had er zin in vandaag, vloog het parcours door en hij was wederom foutloos, 75 punten en een 1e plaats!
Filmpjes:
Ik hoop nog een aantal keer te kunnen trainen want 3 februari is de niveau bepaling wedstrijd

- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
- Aantal honden: 2
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kenji @ XDH | 16-12: 2e wedstrijd - 3x 1e!
Gisteren met Kenji de niveaubepaling gelopen. Dit was een "wedstrijd" waar zowel voor de XAgility als voor de XHoopers 3x een vast parcours neergezet werd op de 3 verschillende niveaus (rookie, novice, master). Je kreeg per divisie 3 rondjes die je in mocht zetten zoals je zelf wilde. Zo heb ik ervoor gekozen om de rookie niet te lopen maar 2x de novice en 1x de master te lopen zodat de kansen dat ik in een hogere klasse zou mogen starten het grootste waren.
We begonnen met de XAgility. De eerste keer op het novice parcours had Kenji geen enkele intentie om z'n raakvlakken te doen
heb hem zelden zo hoog van de kattenloop af zien springen. Daarnaast een parcoursfout dus we hadden in totaal 45 punten (30 punten x 1,5 voor afstandshandling). Dat was niet genoeg om in de novice te mogen starten dus m'n 2e kans in de novice ingezet. Nu wat meer druk op de raakvlakken wat bij de schutting resulteerde in een zooitje. Gelukkig kwamen we daarna in de flow, had hij de kattenloop keurig en miste hij geen andere toestellen! Dus foutloos en in toaal 75 punten (50 punten x 1,5 voor afstandshandling). Voldoende voor starten in de novice of in de master! Uiteindelijk voor de oefening het masterparcours gelopen. Daar zaten mooie stukken bij maar met name de raakvlakken vind ik hem nog niet steady genoeg om op dit niveau goed te blijven lopen. Dus ik neig er nu naar om hem voor de XAgility in de novice te starten.
In de middag was de XHoopers. Ook hier weer 2x novice, 1x master gelopen. Eerste keer novice was een zooitje... geen contact. Tweede keer veel controle erop wat ons lopen niet ten goede komt maar wat wel goed was voor een foutloos rondje, 1e plaats! En ook weer 75 punten dus starten in novice of master. Het masterparcours vond ik op papier erg leuk, deze geprobeerd vanuit het 2.0 vak (meest lastige positie, dubbele punten als je rondkomt). We waren er bijna... maar net een tunnel teveel. Een disk waar ik ontzettend trots op ben.
Filmpjes:
Dus bij de volgende wedstrijden hoeven we niet in de rookie te starten
Nu nog even kijken wat we precies gaan doen maar ik neig naar novice voor de XAgility en master voor de XHoopers... to be continued 
We begonnen met de XAgility. De eerste keer op het novice parcours had Kenji geen enkele intentie om z'n raakvlakken te doen

In de middag was de XHoopers. Ook hier weer 2x novice, 1x master gelopen. Eerste keer novice was een zooitje... geen contact. Tweede keer veel controle erop wat ons lopen niet ten goede komt maar wat wel goed was voor een foutloos rondje, 1e plaats! En ook weer 75 punten dus starten in novice of master. Het masterparcours vond ik op papier erg leuk, deze geprobeerd vanuit het 2.0 vak (meest lastige positie, dubbele punten als je rondkomt). We waren er bijna... maar net een tunnel teveel. Een disk waar ik ontzettend trots op ben.
Filmpjes:
Dus bij de volgende wedstrijden hoeven we niet in de rookie te starten

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Re: Kenji @ XDH | 03-02: Niveaubepaling
Supergaaf om te zien!!
En gefeliciteerd met de resultaten!

En gefeliciteerd met de resultaten!

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
ThanksShibby schreef:Supergaaf om te zien!!
En gefeliciteerd met de resultaten!![]()

- Nikki90
- Zeer actief
Gaaf hoor! Leuk om te zien! 

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je de filmpjes alvast aan Jet laten zien voor 4 maartNikki90 schreef:Gaaf hoor! Leuk om te zien!

- Nikki90
- Zeer actief
Eilfy schreef:Kan je de filmpjes alvast aan Jet laten zien voor 4 maartNikki90 schreef:Gaaf hoor! Leuk om te zien!alleen de XHoopers dan hè

Ik kan niet garanderen dat ze niet even op de kattenloop gaat kijken, mocht het zijn dat ze daar in de buurt komt. Dat kent ze niet en is vast heus interessant.

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Vorige week heb ik voor het eerst zelf een Hoopagility workshop gedaan. Had het al wel een aantal keer getraind & natuurlijk de wedstrijden maar nooit specifiek werken aan de vaardigheden die nodig zijn voor hoopagility. Qua stuurwerk is dat nog niet eens het probleem, dat kunnen we ook met hoopers, maar zelfstandige palen en alle sequences na de palen zijn wel een dingetje. Net als zelfstandige en brave raakvlakken. Kenji is er namelijk bij vlagen heilig van overtuigd dat hij running contacts heeft. En dat heeft hij niet.
Parcours was niet al te ingewikkeld dus mijzelf uitgedaagd en achter de 2.0 gaan staan. Heerlijk gelopen
Hoopagility Regular 2.0 lijn
Parcours was niet al te ingewikkeld dus mijzelf uitgedaagd en achter de 2.0 gaan staan. Heerlijk gelopen

Hoopagility Regular 2.0 lijn