Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaats hond
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Herplaats hond
Wij hebben voor Toots toen 250 euro betaald. Herplaatser van toen 2 jaar.
Ik vind die 250 zelf ook de max ongeacht of het een ras is of niet of groot of klein.
Je kan een hondje een goed thuis geven en daar kunnen ze ook blij mee zijn.
Spullen koop ik wel in de winkel.
Voor pups zou ik wel meer over hebben trouwens.
Ik vind die 250 zelf ook de max ongeacht of het een ras is of niet of groot of klein.
Je kan een hondje een goed thuis geven en daar kunnen ze ook blij mee zijn.
Spullen koop ik wel in de winkel.
Voor pups zou ik wel meer over hebben trouwens.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- kipo
- Zeer actief
Doe eens een link, bied ik 1000,-

-
- Zeer actief
tja, als ik iets kan verkopen voor 700 euro, in plaats van 200//\\ waarom niet ( ik gooi ook geen 500 euri in de vuilnisbak) .... hond herplaatsen is wat dat betreft toch een gok. ( zelf zou ik er ook zo een weekend weg voor afzeggen - dat kan wachten)
wat ik over zou hebben voor een hond die nog zo jong is.. zelf zou ik best tot 500 euro gaan, zeker voor zo`n klein ras, ze worden stokoud vaak en meestal niet al te veel medische problemen en je kunt er echt weer heel lang mee vooruit.
maar goed .. nu heb je dus niets begrijp ik ..
wat ik over zou hebben voor een hond die nog zo jong is.. zelf zou ik best tot 500 euro gaan, zeker voor zo`n klein ras, ze worden stokoud vaak en meestal niet al te veel medische problemen en je kunt er echt weer heel lang mee vooruit.
maar goed .. nu heb je dus niets begrijp ik ..
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bijvoorbeeld omdat je een overeenkomst gesloten heb? Ik noem maar iets geks hoor. Daarnaast vind ik het van de zotte om je hond per opbod te verkopen (en geld het belangrijkste criterium te laten zijn in waar de hond naartoe gaat), maar dat ben ik.S@ndr@ schreef:tja, als ik iets kan verkopen voor 700 euro, in plaats van 200//\\ waarom niet ( ik gooi ook geen 500 euri in de vuilnisbak) ....
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Misschien had ze er ook een beter gevoel bij, maar durfde ze dat niet te zeggen. Weten wij veel. In ieder geval jammer voor topic starter.

-
- Zeer actief
kipo schreef:Doe eens een link, bied ik 1000,-

-
- Zeer actief
Je kunt het heel vreemd vinden ,...... maar de wereld is niet het honden forum en het draait om geld van 500 euro kun je ruim een maand vreten- misschien wel 2, en soms denken mensen van wie meer bied heeft er meer voor over, de een geeft 700 euro heeft er blijkbaar veel voor over, de ander wil er niet eens een weekend voor afzeggen en bied veel minder, eehhmmm tjaZamunda schreef:Bijvoorbeeld omdat je een overeenkomst gesloten heb? Ik noem maar iets geks hoor. Daarnaast vind ik het van de zotte om je hond per opbod te verkopen (en geld het belangrijkste criterium te laten zijn in waar de hond naartoe gaat), maar dat ben ik.S@ndr@ schreef:tja, als ik iets kan verkopen voor 700 euro, in plaats van 200//\\ waarom niet ( ik gooi ook geen 500 euri in de vuilnisbak) ....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
S@ndr@ schreef:Je kunt het heel vreemd vinden ,...... maar de wereld is niet het honden forum en het draait om geld van 500 euro kun je ruim een maand vreten- misschien wel 2, en soms denken mensen van wie meer bied heeft er meer voor over, de een geeft 700 euro heeft er blijkbaar veel voor over, de ander wil er niet eens een weekend voor afzeggen en bied veel minder, eehhmmm tjaZamunda schreef:Bijvoorbeeld omdat je een overeenkomst gesloten heb? Ik noem maar iets geks hoor. Daarnaast vind ik het van de zotte om je hond per opbod te verkopen (en geld het belangrijkste criterium te laten zijn in waar de hond naartoe gaat), maar dat ben ik.S@ndr@ schreef:tja, als ik iets kan verkopen voor 700 euro, in plaats van 200//\\ waarom niet ( ik gooi ook geen 500 euri in de vuilnisbak) ....

Waarom wel 250/300 betalen voor een asiel /buitenlandertje en niet voor een hondje van een particulier.?
Krijg meer het gevoel dat je zo iemand het geld niet gunt of zelf voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.. Die heeft er toch ook geld aan uit gegeven . Meer dan bij een buitenlandertje of asielhondje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Mevrouw heeft poedeltje toegezegd voor 400 euro. Kennisgemaakt, van beide kanten goed gevoel. Deal gemaakt.
Dan biedt iemand dezelfde avond 700 euro. Mevrouw heeft de persoon niet gezien, heeft geen idee of hij een goede hondenbaas is, maar ja, méér geld
Ze zegt de in-ieder-geval-betrouwbare nieuwe bazin af, afspraak of niet, en zegt de hond toe aan die onbekende persoon, ongezien, kan een handelaar zijn, iemand die de hond hele dagen in de bench stopt, who cares. Want geeeeeeeldddd
Mijn mening?

Dan biedt iemand dezelfde avond 700 euro. Mevrouw heeft de persoon niet gezien, heeft geen idee of hij een goede hondenbaas is, maar ja, méér geld

Mijn mening?

- dagmar88
- Zeer actief
Heeft geen zak met het hondenforum of gunnen te maken. Er was een prijs en ophaaldag afgesproken, dat is een (mondelinge) overeenkomst. Je auto verkoop je ook niet voor 400 meer de dag nadat je hem al verkocht hebt.bouvierpoedel schreef:S@ndr@ schreef:Je kunt het heel vreemd vinden ,...... maar de wereld is niet het honden forum en het draait om geld van 500 euro kun je ruim een maand vreten- misschien wel 2, en soms denken mensen van wie meer bied heeft er meer voor over, de een geeft 700 euro heeft er blijkbaar veel voor over, de ander wil er niet eens een weekend voor afzeggen en bied veel minder, eehhmmm tjaZamunda schreef:Bijvoorbeeld omdat je een overeenkomst gesloten heb? Ik noem maar iets geks hoor. Daarnaast vind ik het van de zotte om je hond per opbod te verkopen (en geld het belangrijkste criterium te laten zijn in waar de hond naartoe gaat), maar dat ben ik.S@ndr@ schreef:tja, als ik iets kan verkopen voor 700 euro, in plaats van 200//\\ waarom niet ( ik gooi ook geen 500 euri in de vuilnisbak) ....![]()
Waarom wel 250/300 betalen voor een asiel /buitenlandertje en niet voor een hondje van een particulier.?
Krijg meer het gevoel dat je zo iemand het geld niet gunt of zelf voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.. Die heeft er toch ook geld aan uit gegeven . Meer dan bij een buitenlandertje of asielhondje.
En een pup is toevallig geen tosti ijzer

Een jaar of vijf terug had ik het ook met een pup, maar daar werd het afgezegd omdat het beestje naar familie ging, zodat ze hem kon blijven zien.
Daar heb ik dan nog alle begrip voor. Dit soort fratsen niet.
-
- Zeer actief
Heb het ook niet zozeer over de teleurstelling van TS dat ze dat beest hebben verkocht voor 700 . Maar meer over wat mensen wel of niet willen geven voor een hond.

- Zamunda
- Zeer actief
Het is niet vreemd, het is gewoon onfatsoenlijk, onwettig en om te kotsen. Wat ik al zei: je hebt een overeenkomst gesloten. Wat begrijp je daar niet aan? Heeft niets met het HF te maken zoals Dagmar ook al zegt, heeft iets te maken met de wet en fatsoenS@ndr@ schreef: Je kunt het heel vreemd vinden ,...... maar de wereld is niet het honden forum en het draait om geld van 500 euro kun je ruim een maand vreten- misschien wel 2, en soms denken mensen van wie meer bied heeft er meer voor over, de een geeft 700 euro heeft er blijkbaar veel voor over, de ander wil er niet eens een weekend voor afzeggen en bied veel minder, eehhmmm tja

Als jij dat beest voor 700 euro wil verkopen omdat je daar langer/meer van kan vreten moet je dat vooral doen, niemand houdt je tegen. Maar ga hem dan niet eerst voor 400 euro verkopen want dan is dat beest al verkocht namelijk. Oh en dan ook nog eens aankomen met je ''ik heb een fijner gevoel bij jou dus verkoop hem liever aan jou''.
Nou weet ik dat zat mensen schijt hebben aan de wet en aan fatsoen, dus ik had zelf die hele hond nooit laten zitten, maar dat maakt het nog niet okee. Het maakt het nog steeds om te kotsen

-
- Zeer actief
Hee onfatsoenlijk daar staat geen straf op ... dat mag gewoon
. waar je voor wilt verkopen en aan wie en onder welke voorwaarden, staat gewoon vrij ...
met dat soort dingen moet je ook eigenlijk gewoon zeggen ik neem hem gelijk mee,... want je kunt er niet van uitgaan dat mensen op hun woord te geloven zijn.... gewoon niet( niet meer in ieder geval)

met dat soort dingen moet je ook eigenlijk gewoon zeggen ik neem hem gelijk mee,... want je kunt er niet van uitgaan dat mensen op hun woord te geloven zijn.... gewoon niet( niet meer in ieder geval)
- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Hee onfatsoenlijk daar staat geen straf op ... dat mag gewoon. waar je voor wilt verkopen en aan wie en onder welke voorwaarden, staat gewoon vrij ...

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Er was een mondelinge overeenkomst. Dan is het dus tegen de wet om de hond alsnog aan een ander te geven voor wat voor bedrag dan ook, tenzij met instemming van beide oorspronkelijke partijen. Dan gaat het dus niet meer over wat iemand ervoor wil hebben of er voor over heeft, noch om fatsoen. Er was een overeenkomst en die mag je niet eenzijdig lopen ontbinden. Zo simpel is het
-
- Zeer actief
er is bijna niemand, die er legaal werk van gaat maken....ik zou het ook niet doen denk ik... als er een mondelinge afspraak is en ze houden zich er niet aan dan zou ik op een moment denken van jammer maar helaas,.. t is niet anders. Ik weet dat t wettelijk gezien bindend is,....... maar de kans dat mensen er echt werk van gaan maken is heel klein dus komen ze er gewoon mee weg.Fotogravinnetje schreef:Er was een mondelinge overeenkomst. Dan is het dus tegen de wet om de hond alsnog aan een ander te geven voor wat voor bedrag dan ook, tenzij met instemming van beide oorspronkelijke partijen. Dan gaat het dus niet meer over wat iemand ervoor wil hebben of er voor over heeft, noch om fatsoen. Er was een overeenkomst en die mag je niet eenzijdig lopen ontbinden. Zo simpel is het
-
- Zeer actief
Nou niet alleen mondeling maar ook nog een keer een berichtje , Mail, Watsap ,SMS waarin hij toch weggaat naar een ander wat eigenlijk de afspraak die ze hadden bevestigd. .Fotogravinnetje schreef:Er was een mondelinge overeenkomst. Dan is het dus tegen de wet om de hond alsnog aan een ander te geven voor wat voor bedrag dan ook, tenzij met instemming van beide oorspronkelijke partijen. Dan gaat het dus niet meer over wat iemand ervoor wil hebben of er voor over heeft, noch om fatsoen. Er was een overeenkomst en die mag je niet eenzijdig lopen ontbinden. Zo simpel is het

-
- Zeer actief
Ik weet dat als je iets wil je zelf moet zorgen dat je het krijgt. Dus meteen meenemen. Ik heb al zo vaak iets dolgraag gewild. En dan viste ik naast het net door te laag te bieden, te lang te wachten met ophalen en ga zo door.
Dus wil je iets, zeker als je een poedel wil want die wil iedereen, dan haal je hem als de wiedeweerga op of je koopt het bij de fokker want die maken wel afspraken.
Dus eerlijk? Ik had hem meteen meegenomen en nooit gezegd ik heb pas na het weekend tijd etc. Dan weet je dat dat beestje weg is. Die mensen moeten en willen er nl vanaf en ze willen er geld voor. Bij die poedels is het echt voor jou 10 anderen. Jammer maar helaas.
Was dit een Jack Russel van 8 jaar die nipt dan hadden ze hem met liefde voor je vast gehouden.
Dus wil je iets, zeker als je een poedel wil want die wil iedereen, dan haal je hem als de wiedeweerga op of je koopt het bij de fokker want die maken wel afspraken.
Dus eerlijk? Ik had hem meteen meegenomen en nooit gezegd ik heb pas na het weekend tijd etc. Dan weet je dat dat beestje weg is. Die mensen moeten en willen er nl vanaf en ze willen er geld voor. Bij die poedels is het echt voor jou 10 anderen. Jammer maar helaas.
Was dit een Jack Russel van 8 jaar die nipt dan hadden ze hem met liefde voor je vast gehouden.

- Paisley
- Zeer actief
Omdat ze op het hondenforum zit is ze in ieder geval betrouwbaar?*Wolf* schreef: Ze zegt de in-ieder-geval-betrouwbare nieuwe bazin af, afspraak of niet,
Kom nou. Iedereen kan hier posten hoor. En je kent het verhaal van de eigenaar niet.

-
- Zeer actief
Doe niet zo lullig.Paisley schreef:Omdat ze op het hondenforum zit is ze in ieder geval betrouwbaar?*Wolf* schreef: Ze zegt de in-ieder-geval-betrouwbare nieuwe bazin af, afspraak of niet,
Kom nou. Iedereen kan hier posten hoor. En je kent het verhaal van de eigenaar niet.

-
- Zeer actief
Nee je wordt eerst gescreend voor je hier mag posttenbouvierpoedel schreef:Doe niet zo lullig.Paisley schreef:Omdat ze op het hondenforum zit is ze in ieder geval betrouwbaar?*Wolf* schreef: Ze zegt de in-ieder-geval-betrouwbare nieuwe bazin af, afspraak of niet,
Kom nou. Iedereen kan hier posten hoor. En je kent het verhaal van de eigenaar niet.![]()

-
- Zeer actief
TruePaisley schreef:Omdat ze op het hondenforum zit is ze in ieder geval betrouwbaar?*Wolf* schreef: Ze zegt de in-ieder-geval-betrouwbare nieuwe bazin af, afspraak of niet,
Kom nou. Iedereen kan hier posten hoor.

Geldt eigenlijk voor iedereen hier wel, wie is nog te vertrouwen HF of niet

-
- Zeer actief
moraal het het verhaal, je weet t nooit zeker, gewoon niet of iemand te vertrouwen is......... binnen of buiten het honden forum

-
- Zeer actief
Tot en met je vriendenkring
en gezin aan toe. Als het oorlog wordt kan je zomaar voor 7,50 euro verraaien worden 

-
- Zeer actief
Nou ja , zo ben ik dus ook..... en dan ben je gelijk alles voor,... t is een maatje voor een lange tijd en dat weekend komt wel weer, gaan en halen ....Nanna schreef:Ja, dat. Je zult wel vaker in weekenden iets hebben en als je dat hondje echt zo dolgraag wilt dan zeg je wat je komend weekend hebt maar af.laeken schreef:Ik weet dat als je iets wil je zelf moet zorgen dat je het krijgt. Dus meteen meenemen.
Dus eerlijk? Ik had hem meteen meegenomen en nooit gezegd ik heb pas na het weekend tijd etc.
Ik wilde Csikasz zó graag dat ik meteen het volle bedrag betaald heb zodat ik wist dat ze voor mij was. Zodat ze niet onder mijn kont door aan een ander verkocht zou worden.
Glenn hetzelfde verhaal, ik zag hem in dat Belgisch asiel en heb gebeld en ben hem de dag er na op gaan halen. Heb gevraagd of ik vast kon betalen maar dat kon ik want ze wilden me eerst zienNo f*cking way in hell dat ik zou zeggen dat ik wel ergens volgende week zou komen.
- Paisley
- Zeer actief
Nou genoeg. Maar vertrouwen die jij rondstrooit over willekeurige onbekenden is inderdaad wat riskant*Wolf* schreef: Geldt eigenlijk voor iedereen hier wel, wie is nog te vertrouwen HF of niet

-
- Zeer actief
Nanna schreef:Ja, dat. Je zult wel vaker in weekenden iets hebben en als je dat hondje echt zo dolgraag wilt dan zeg je wat je komend weekend hebt maar af.laeken schreef:Ik weet dat als je iets wil je zelf moet zorgen dat je het krijgt. Dus meteen meenemen.
Dus eerlijk? Ik had hem meteen meegenomen en nooit gezegd ik heb pas na het weekend tijd etc.
Ik wilde Csikasz zó graag dat ik meteen het volle bedrag betaald heb zodat ik wist dat ze voor mij was. Zodat ze niet onder mijn kont door aan een ander verkocht zou worden.
Glenn hetzelfde verhaal, ik zag hem in dat Belgisch asiel en heb gebeld en ben hem de dag er na op gaan halen. Heb gevraagd of ik vast kon betalen maar dat kon ik want ze wilden me eerst zienNo f*cking way in hell dat ik zou zeggen dat ik wel ergens volgende week zou komen.
Herkenbaar. Ik had dat probleem met Bas en Guus gelukkig niet. Die zaten bij mensen van het forum die mij een prima baas vonden. Dat is dan fijn. Maar zodra ik iets op MP regel sta ik eigenlijk die dag op de stoep en haal het meteen op.
Heel gek om te zeggen maar als iemand zei dat ze mijn hondje wilde kopen, langs kwam en niet betaalde en zei dat ze na het weekend het hondje wel kwam halen had ik misschien ook verder gekeken. Het stomme is dat voor zo'n poedeltje domweg 10 keer per dag gemaild wordt. En dan zitten er ook mensen tussen die al een ander poedeltje hebben, een groot vrijstaand huis hebben en die zeggen ik wil en moet haar hebben en ik kom haar nu halen en biedt 700 euro. Zo gaat dat met honden.
Hier wordt een beetje gedaan alsof het om een afgedankt herplaatshondje gaat. Maar eigenlijk, als het beestje lief open sociaal is, is dit de ideale hond. Lief, zindelijk, sociaal, kan al even alleen zijn maar toch nog een halve pup die je naar je hand kan zetten. Ik kan mij zo voorstellen dat een poedeltje van 5 maandjes voor veel mensen een stuk aantrekkelijker is dan een pup van 8 weken. Dat merk je op zulke momenten dus ook. Hoofdprijs en voor je neus weg gekaapt.
Ik heb dat in elk geval. Geef mij maar een hondje van 5 maandjes. Prima leeftijd en dat heb ik veeeel liever dan een pupje als dat hondje goed behandeld is en sociaal en aardig.

- Zamunda
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Hee onfatsoenlijk daar staat geen straf op ... dat mag gewoon. waar je voor wilt verkopen en aan wie en onder welke voorwaarden, staat gewoon vrij ...
Oh. Kom dan niet aan met ''onfatsoenlijk staat geen straf op''.S@ndr@ schreef:Ik weet dat t wettelijk gezien bindend is
Net als jij had ik die hond direct meegenomen maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een klotestreek is (die ook nog tegen de wet ingaat, ook al maakt men er meestal geen werk van).
-
- Zeer actief
tja wie doet er aangifte dan............. volgens mij helemaal niemand.... ik zou het ook niet doen.. geen aangifte geen straf......klaar.Zamunda schreef:S@ndr@ schreef:Hee onfatsoenlijk daar staat geen straf op ... dat mag gewoon. waar je voor wilt verkopen en aan wie en onder welke voorwaarden, staat gewoon vrij ...
Oh. Kom dan niet aan met ''onfatsoenlijk staat geen straf op''.S@ndr@ schreef:Ik weet dat t wettelijk gezien bindend is
Net als jij had ik die hond direct meegenomen maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een klotestreek is (die ook nog tegen de wet ingaat, ook al maakt men er meestal geen werk van).
neemt niet weg dat als iemand zegt van na het weekend, dat ik zelf zou zeggen, van ik hou hem niet voor je vast, weg is weg, dat is duidelijker
- Paisley
- Zeer actief
De straf is dan dat jij het een klotestreek vindt?Zamunda schreef:S@ndr@ schreef:Hee onfatsoenlijk daar staat geen straf op ... dat mag gewoon. waar je voor wilt verkopen en aan wie en onder welke voorwaarden, staat gewoon vrij ...