Wow, bedankt voor alle reacties!
Victor wordt trouwens niet misselijk van eten, daar knapt hij juist van op. Maar hij wordt snel misselijk als hij niet gegeten heeft, en wil dan dus ook niet meer eten. Daarom geef ik hem misschien wat veel, 400 gram kvv en 2-4 flinke handjes brokken. Want ik heb het idee dat het te snel verteerd ofzo. Hij is nu goed op gewicht, maar wordt snel schraal. Hij laat ook altijd vreselijke scheten.
De DLG Ocean fish geperst is hypo-allergeen en graanvrij, dat heb ik juist al gekocht om gevoeligheid op granen te vermijden.
Maar ik ga eens een krokante brok proberen, ik geloof best dat dat beter in de smaak valt dan die droge brokken.
Maandag moet ik hem tegen rabies laten enten, dan zal ik het meteen eens aan de DA vragen. De vorige eigenaren zijn bij de da geweest om te kijken of er maagproblemen waren, maar die heeft hij niet kunnen constateren. (ik denk trouwens niet dat ze naar een internist geweest zijn). Zelf bekruipt mij ook weleens het gevoel dat het iets medisch moet zijn. Maar er valt geen peil op te trekken, dan weer een paar dagen goed, dan weer niet willen eten. Ik kan geen verband erin ontdekken.
Dees en Maylo schreef:Ik heb zowel Maylo als Droef weer aan het eten gekregen met gewoon wat blikvoer door hun brokken. Uiteindelijk gaat dan wel opvallen welke smaakjes de voorkeur hebben.
Ik had voor nood nog een goedkoop bakje natvoer van de lidl staan, uit wanhoop heb ik dat maar over zijn brokken en kvv gegooit, die hij niet wilde. Nou dat ruikt nogal, en dat vind ie lekker. Maar dat is niet echt goed voer.
veertje schreef:...
Daarnaast krijgt hij krokante brok met een beetje kvv of andere toevoegingen. Sinds Tess erbij is is eten geen probleem meer maar daarvoor nam ik altijd iets extra lekkers mee op de ochtendronde, iets dat lekker genoeg was om z'n misselijkheid te overwinnen. Die geurige, naar BBQ ruikende bacon strips of staafjes werken daar wel aardig goed bij. In mini stukjes breken, want te grote stukken liet hij gewoon vallen.
Brokken in huis laten eten daar maakte ik wel eens een spelletje van, een voor door de kamer schieten. Hem een beetje oppeppen en er achter aan laten rennen. Zo gingen we door tot de bak leeg was

...
Als hij misselijk is wil hij zelfs geen snoepje, wat voor spelletje ik er ook van maak. Onderweg helaas ook niet. Vaak ren ik nu met de voerbak door de kamer om zijn aandacht te trekken, dat werkt wel, maar zodra ik de bak neerzet, kijk hij met een afkeurende blik en loopt weer terug naar zijn mand, grrr.
Shibby schreef:Hilde schreef:malinois schreef:Zou die brok gewoon eens weglaten 400 gr kvv is normaal voor 20 kg. Of je geeft 300 gr. Kvv met wat brok.
Ik denk dat dit een prima idee is.
Mijn hond van 19 kilo krijgt ook 500 gram en is schraal. Maar ook een minder goede eter, dus ik denk er ook over hem te laten minderen.
Bij Shib werkte dat beter. Idealiter moest hij 600 gram per dag krijgen, maar dat at hij gewoon niet. Terug gegaan naar 500 en eens in de zoveel tijd gaf hij aan dat hij wel wat extra luste en kreeg dat dan ook.
Ik dacht ook, uitgaande van de verpakking, dat 600 gram de 'norm' was. Er wordt dagelijks minimaal 2,5 met hem los gewandeld, hij rent dan veel en verbrand denk ik ook veel.
Bij zijn vorige eigenaren kreeg hij alleen 's avonds eten, een bak tot de rand toe met brokken/kvv, dat is pas veel in 1 keer. Maar omdat het zo'n drama was met eten/kotsen/diarree toen ik hem net had, ben ik dit in kleinere porties gaan verdelen.
Ik zou graag minder voeren, dan is het niet steeds zo'n worsteling. Maar ik ben zo bang dat hij steeds weer misselijk van de lege maag wordt, en dan dus van ellende niet meer wil eten.
Maar ik kan wel wat met jullie tips, ik ga een en ander eens opzoeken/maken!