Zoals bekend heeft hij een bijtgeschiedenis. Lang verhaal kort er is mij aangegeven dat zijn vrouwtje erg onzeker was en Hummer ook. De baas in huis pikte waarschijnlijk niet zoveel en zal hem er vast wel eens van langs hebben gegeven. Gevolg was dus dat mevrouw steeds gebeten werd en voor meneer kroop hij zo ongeveer. Toen kwam er een kind en moest hij weg.
Ze hebben hebben volgens zeggen de laatste 3 jaar bij honden weg gehouden, maar bij de opvang zou alles redelijk goed verlopen zijn, af en toe eens een snauw hier en daar maar goed, wat verwacht je met een wisselende roedel. Daarna is hij doorgegaan naar de volgende opvang waar er nog 32 honden waren op dat moment, ook daar het zelfde verhaal.
Inmiddels heb ik Hummer een aantal dagen nu, en wat mij opvalt is dat hij het gewoon niet trekt wanneer honden drukker doen. Bij Droef mond dat bijvoorbeeld uit in meteen aan zijn ballen willen zitten en vervolgens willen rijden. Droef doet gelukkig niet moeilijk en Hummer is dan meestal met stem te corrigeren soms is een aanraking nodig. Dit gebeurt alleen bij opwinding. Naar Izzy heeft hij dit niet want Izzy heeft hem al een paar keer duidelijk gemaakt dat hij haar vooral met rust moet laten, spelen doen we alleen op uitnodiging van Izzy.
Buiten is het vergelijkbaar, Hummer maakt netjes kennis met alle mensen. Niks aan de hand, aai over zijn kop en hij gaat weer verder. Maar dan andere honden. Ontmoetingen gaan best wel aardig, geen gedoe eigenlijk maar als er dan honden in zijn gezichtsveld gaan spelen slaat hij door. Als ik hem zijn gang zou laten gaan vliegt hij er op af om gelijk te knokken met elke hond hij dan ook maar te pakken kan krijgen, vandaag dus ook weer toen Droef met zijn vriend aan het spelen was. En alleen tijdens spelen, net zo snel als hij in de drift zeg maar zit is hij er ook weer uit en is hij weer een braaf mannetje.
Nou kan ik mezelf natuurlijk wel suf gaan speculeren maar ik kan zo even niet bedenken waarom hij dit zou doen. Inmiddels heb ik een muilkorf voor hem in huis zodat ik wat makkelijker met hem kan oefenen zonder zelf gebeten te worden (wanneer ik hem uit zo'n situatie moet halen)want dat gebeurt dus in die drift, en zodat hij ook geen succes met bijten heeft.
Voor de rest is hij gewoon best makkelijk tot nu toe en kan ik alles met hem doen.
Iemand nog ideeën waarom hij dit zou doen en eventueel tips hoe dit aan te pakken?
Overigens ben ik niet de wanhoop al nabij hoor, ik vraag het alleen om niet in mijn eigen tunnelvisie te blijven hangen en nieuwe inzichten kunnen daarbij geen kwaad.