Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blijven voor BIS
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Blijven voor BIS
Ik wil heel die erering eigenlijk niet eens lopen. Het is omdat het moet omdat ze anders dat cac afpakken. Maar hou op zeg, van de ikweetniethoeveel rasgroep 1 honden kiezen ze altijd dezelfde rassen uit. Wassen neus heel dat BIS geneuzel.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Vroeger was je verplicht tot een bepaalde tijd te blijven. Meen uur of 3. Mensen stonden dan al Te dringen bij de uitgang om weg te komen en sommigen probeerden eerder weg te komen af te dwingen. Dat is afgeschaft en nu blijft er letterlijk geen hond de erekeuringen afwachten. Blijkbaar ook niet goed.
Denk dat het is zoals het is, mensen willen niet wachten als ze klaar met de keuring van hun hond zijn. Snap ik ook wel, als je niets meer hebt te doen dan liever naar huis en onderweg evt. nog een tussenstop om een stukje te wandelen. Voor de hond ook fijner.
Denk dat het is zoals het is, mensen willen niet wachten als ze klaar met de keuring van hun hond zijn. Snap ik ook wel, als je niets meer hebt te doen dan liever naar huis en onderweg evt. nog een tussenstop om een stukje te wandelen. Voor de hond ook fijner.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kreeg op de jachthondenshow een rol vlees van Jachtinstinct, die kon ook pas rond de erekeuring opgehaald worden geloof ik. Ach, als ik de tijd heb blijf ik altijd wel kijken. Vind dat mooi om te zien, de verschillende rassen en blijkbaar de beste vertegenwoordigers ervan in één ring. Maar bij veel mensen houdt de interesse op bij hun eigen ras, en dan vind je daar geen klap aan inderdaad. Snap ik wel, maar begrijp vanuit de organisatie ook dat het leuker is als er meer aanwezig zijn bij de eindkeuringen 

-
- Zeer actief
Nou rasgroep 2 dan staan gewoon even 40 honden in de ring en je kan op je handen tellen welke rassen er altijd uit gaan. Wat een absurd grote groep is dat je kan beter een Teckel nemen sta je met 6 in de erering.Nanna schreef:Krek. In rasgroep 1 is het meestal de Bobtail of Beardie die wint vanwege de glamour. Met je Schipperke kun je het mooi bekijken.Machie schreef:Ik wil heel die erering eigenlijk niet eens lopen. Het is omdat het moet omdat ze anders dat cac afpakken. Maar hou op zeg, van de ikweetniethoeveel rasgroep 1 honden kiezen ze altijd dezelfde rassen uit. Wassen neus heel dat BIS geneuzel.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jemig wat is dat slecht geschreven zeg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik blijf ook echt niet altijd. Het duurt ook altijd zon eeuwigheid. Op de show van de rasvereniging hetzelfde verhaal trouwens, wij hebben de kampioenenparade naar de lunch verplaatst omdat er gewoon niemand bleef om voor ze te klappen :p zo jammer was dat
-
- Zeer actief
Oh who wel 3 extraNanna schreef:negenBrigitte schreef: Wat een absurd grote groep is dat je kan beter een Teckel nemen sta je met 6 in de erering.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Even heel specifiek op het Schipperke ingaand hoor. Ik zie de eindkeuringen vrij regelmatig omdat ik nogal eens aan het werk ben op show, en ik heb het Schipperke in de afgelopen maanden in ieder geval 2 keer de groep zien winnen en zelfs een keer reserve BIS zien worden. Uit m'n hoofd in ieder geval in Zwolle 17 en volgens mij in Antwerpen of Luxemburg 18. Dus dat je het met een Schipperke bij voorbaat al kunt bekijken ben ik niet helemaal met je eens. Maar verder ok, er zijn wel honden die succesvoller zijn in de groep dan anderen. Voor mijn gevoel zijn dat echter over het algemeen wel vaak meer specifieke honden dan dat het rassen in het algemeen zijn.Nanna schreef:Krek. In rasgroep 1 is het meestal de Bobtail of Beardie die wint vanwege de glamour. Met je Schipperke kun je het mooi bekijken.Machie schreef:Ik wil heel die erering eigenlijk niet eens lopen. Het is omdat het moet omdat ze anders dat cac afpakken. Maar hou op zeg, van de ikweetniethoeveel rasgroep 1 honden kiezen ze altijd dezelfde rassen uit. Wassen neus heel dat BIS geneuzel.
Overigens als ik niet hoef te werken blijf ik ook lang niet altijd voor de BIS hoor. Heb ik de BOB in handen en moet ik dus de groep in, als mijn gezelschap de groep in moet ook en als we heel laat aan de beurt zijn blijf ik ook nog wel eens hangen. Maar hebben we niks en zijn we vroeg in de ochtend aan de beurt dan ga ik ook liever naar huis ja

Het is toch meestal een feestje tussen de keurmeester en zijn vriendjes die hij de prijs toegeschoven heeft? Waarom moet de ringvulling daar dan als domme knollen bij blijven staan om te applaudisseren? Om de schijn op te houden dat alles fair is verlopen en ze ooit een schijn van kans hadden of zo? 

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer: