Alleen mechelaarhaas kooi.kooi schreef:En jij zou als vrijwilliger natuurlijk met het grootste gemak hondenbiefstuk eten?crutz schreef:Bij een kleine dierentuin waar ik voorheen geregeld kwam was (is?) jaarlijks een bbq met de vrijwilligers. De biefstuk daar is altijd paardenbiefstuk, want dat is voordeliger, maar mochten de meeste vrijwilligers niet weten want dan zouden ze het niet eten. Niemand die de biefstuk vreemd vonddagmar88 schreef:Kan haast niet anders.veertje schreef: Oh dat weet ik niet of dat veranderd is. Ik eet sowieso vrij weinig varkensvlees (en dat voor iemand die in de sector werkt). Het kan voedingsgerelateerd zijn. Daar zijn ook allerlei trends gaande. Voor de grote bulk is vleeskwaliteit vooral gerelateerd aan dripverlies voorkomen, een kleur hebben die past bij de rest van de stukjes in het schap en weinig vet. De nichemarkten met vleesconcepten stellen vaak andere/extra eisen aan vleeskwaliteit en daardoor andere eisen aan de voeding.
Laatst was ik die keuringsdienst van waarde quiz aan het kijken. De hete-aardappel-voedselkenners konden het verschil tussen een biefstuk van hert, rund en paard niet proeven![]()
Dan kun je de gemiddelde consument echt alles laten vreten.

Ik vind overigens zowel paard als hert lekkerder dan rund. Maar het verschil niet proeven, daar kan ik me zo niets bij voorstellen.