Ik ben bezig met 'luid' en 'stil' te leren, maar dat zit er nog niet in.
Ze is nu 6 maanden en bijna 6 weken bij ons.
Op straat gaat ze ook niet naar mensen toe, ze is terughoudend, maar niet echt bang. Dit hoeft van mij niet te veranderen,
maar in huis dus wel.
Wat ik nu doe, is het bezoek leuk maken door ze haar wat lekkers te laten geven, maar is dat op, dan begint ze weer te blaffen naar
die persoon en ze heeft een enorm schelle blaf
Het is deels angst (als niemand oplet, gaat ze heel voorzichtig in d'r 'achteruit' aan die persoon snuffelen, maar zodra die persoon ook maar
haar kant opkijkt dan gaat ze achteruit en begint ze opnieuw te blaffen) en deels een soort van 'dit vind ik niet leuk of wat waaksheid.
Agressief is ze niet, ze gaat niet happen, maar ik wil dat natuurlijk allemaal wel voor zijn.
Overigens, compleet negeren hebben we al geprobeerd en ze blijft dan rustig 2 uur blaffen.
Afijn, aanpak is dus om bezoek haar wat lekkers te geven, haar af te leiden met bv een voerbal of een kluif en ik wil de volgende keer
proberen hoe ze reageert als bezoek bv met haar gaat spelen door een balletje te gooien ofzo. Wellicht dat dit het ijs breekt.
Maar ik heb ook wat demente schoonmoeder van 94 jaar en Jessie vindt haar dus 3 x niks. Zij kan niet even met een balletje gooien en
zelfs een kluifje wordt bijzonder onhandig en stijfjes gegeven.
Goed, kan ik hier verder nog iets meer mee dan wat ik al doe, heeft iemand nog tips?
Ze kan dus nog geen dingen als 'plaats en blijf' of 'stil' ofzo. Daar wordt allemaal aan gewerkt, maar ze is hier nog maar kort.
Mijn doel is dat ze bezoek gewoon accepteert als ik zeg dat het goed is, dus wegzetten en dergelijke daar begin ik niet aan, want hopelijk
hebben we haar nog een jaar of 13