Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bang voor de stofzuiger

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Bang voor de stofzuiger

Ongelezen bericht door flamme »

Al zo lang ik weet is Taran bang voor de stofzuiger. In een hoekje duiken en rondrennen. Dus ik zei altijd dat hij even naar buiten moest gaan dan.

Nu een klein winstmomentje! We hebben een nieuwe stofzuiger en Taran blaft daar ineens naar. Een soort hoog overspannen blafje. Een “ik wil wel maar ik durf niet kef”. Klinkt best lollig uit een hond van bijna 40 kilo.

Hij wilde in ieder geval nu wel de stofzuiger benaderen dus daar gebruik van gemaakt. Op de grond gaan zitten en koekjes uitgedeeld terwijl de stofzuiger aanstond. Dat ging prima. Daarna staan met de stofzuiger in de hand, ook dat vond hij geen probleem. Toen de laatste stap. Stofzuigen en ondertussen koekjes geven. Weer onzeker gedrag, af en toe terugdeinzen maar toch waren de koekjes interessanter.
Dat is een overwinning :cheer:
Morgen dus een stapje terug. Beginnen met staan naast de stofzuiger en daarna stofzuigen. Kijken of ik hem zo minder bang kan krijgen. Hij hoeft geen grote vrienden te worden met het ding. Maar plassend naar buiten rennen vind ik wel erg sneu.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Bang voor de stofzuiger

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dat klinkt als een fijne ontwikkeling, hopelijk weten jullie het samen door te zetten zo :ok: .
Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone-H »

Pepper is ook bang voor de stofzuiger. Zodra de kast open gaat waaruit de stofzuiger komt, staat ze ergens achterin de tuin.
Sinds kort heb ik twee parkietjes. Die zitten in hun jeugdrui en maken heel veel troep. Ik had nog een klein stofzuigertje liggen die ik in ooit in de caravan gebruikte. Die ligt nu in handbereik vlak bij de vogelkooi en af en toe zuig ik de ergste troep van de vogeltjes even op. Het ding maakt behoorlijk wat herrie.

En wat denk je? Pepper komt even kijken wat ik aan het doen ben.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Max moest ik juist afleren om de stofzuiger geweldig te vinden....stofzuigen terwijl er een hond steeds probeert de zuigmond te pakken is ook niet handig :mrgreen:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel is ook geen held, maar hij is niet panisch. Hij loopt wel weg als ik in de buurt kom maar dat is prima, dan ga je maar ergens anders liggen. Deze maanden issie toch vooral op het balkon dus das meteen opgelost. Pom moet ik echt opzij duwen want anders blijft ze gewoon liggen tukken, doos :D
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje was er als pup wel bang voor, nu moet ik haar wegbonjouren als ik wil stofzuigen waar zij ligt.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

stoffeltje schreef:Max moest ik juist afleren om de stofzuiger geweldig te vinden....stofzuigen terwijl er een hond steeds probeert de zuigmond te pakken is ook niet handig :mrgreen:
Yep dat doet Kian, die wordt er vrolijk van als zijn oren opgezogen worden :LOL:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Fijn dat het zo vooruit gaat! Dat komt wel goed.

Heb Vic geleerd in zijn mand te liggen als ik ga stofzuigen, hij viel hem aan haha. Stofzuiger in de gang aanzetten en naar mand dirigeren, daar koekje, goed zo. Inmiddels gaat ie al vanzelf in z'n mand liggen en valt er warempel van in slaap als ik ga stofzuigen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Mooie overwinning!
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Abra heeft geen interesse in de stofzuiger, Luus "valt" de stofzuiger aan. Ik had mezelf verwend en een robot stofzuiger gekocht en dat vonden ze allebei wel heel gek en moesten ze het zijne van weten en hebben ze een tijdje achter aan gelopen. Maar nu vinden ze ook dat best.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”