Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is er super irritant aan je hond?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Wat is er super irritant aan je hond?

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden zijn best irritant. Soms halen ze het bloed onder mijn nagels vandaan maar onder de mantel der liefde kan ik veel verdragen.

Bas is eigenlijk vrij lief. Maar ze heeft een makke en dat is vreten van poep en andere ellende. Ze weet dat dat niet mag. Dus ze loopt super blij mee ook langs poep van mensen. Maar dan gaat ze even achter me lopen en als ze door heeft dat ik niet oplet rent ze de hele weg terug en schrokt alles op. Ik kan dan rennen en vloeken maar al doet ze dan de staart tussen de benen, die poep wordt opgegeten en wel helemaal. Daarna is ze heel schuldig maar omdat ik haar nooit corrigeer loopt ze onderdanig maar voldaan smekkend mee. Ze weet domweg dat ze ermee weg komt hoe boos ik ook wordt. Ik vind het vreselijk dat ze het doet en ben altijd bang dat ze vergif eet of paardenpoep met medicijnen of wat dan ook. Bas is een enorm sluw vraatmonster.

Guus is eigenlijk ronduit super irritant. Hij komt ongeveer 15 tot 30 keer op de bank naast me slapen. Onder een deken en na een langdurig knor, brom en zeurconcert als het hem te lang duurt. Dan ligt hij goed 5 minuten en dan ligt de deken over hem heen en slaapt hij. Maar ineens springt hij omhoog, rent over mij en Bas heen en gaat keihard waken....om niks. Dat doet hij de hele avond door. Er zijn avonden dat hij zo 2 uur kan liggen maar ook avonden dat hij dus 30 keer op en af de bank gaat. Hij gaat kermen en aankijken als je hem dan niet op de bank laat. Super irritant.

Hij rent rondjes om je benen zodat je valt als hij eten of snoep krijgt of wil wandelen. Hele strakke super snelle rondjes voor je voeten langs.

Ook laat hij zich niet aanlijnen en moet je hem altijd vangen. Verder blaft en gromt hij veel teveel de hele dag door. Vaak begint hij smorgens om 6 uur te blaffen en als je dan niet naar beneden gaat (ik vertik het vaak) ligt er een plas en een drol in de keuken. Of niks.

Maar ik hou heel veel van ze en accepteer het zoals het is. Nu komt mijn moeder binnenkort op Guus passen. Ben erg benieuwd hoe ze dat gaat vinden want Bas en Tom waren suikerzoet in vergelijking met dit dwingend heersend aanwezig heerschap. :engel:

Nu jullie!
Afbeelding
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Wat is er super irritant aan je hond?

Ongelezen bericht door Lucia »

Eigenlijk zijn ze best zoet.

Milo zijn irritantste eigenschap is: stoken!
Hij weet dat Peer bijvoorbeeld reageert op katten / wild of een enkele andere hond en dan gaat hij blaffen en naar Peer kijken en rennen dat hij mee moet doen.
We noemen hem dan ook stooktrollie.

Peer vreet kattenpoep en dat vind ik zo smerig, maar hij is te snel vaak.
En hij jaagt. En hij kan niet rustig zonder mij zijn. Alleen bij mijn ouders (de oppassers). Maar in ons eigen huis alleen met mijn man zijn, echt niet :roll:
laeken
Zeer actief

Oh dat is ook erg. Stoken doet Bas ook. Ligt Guus eindelijk ge slapen geeft ze ineens een waakse puf. Dat is genoeg om Guus uit zijn diepste slaap te doen opspringen en keihard blaffend naar de achterdeur te laten stuiven. Schrik me dan werkelijk een ongeluk.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Sofi is een bemoeial wat Izzy betreft. Nou ja, niet per se Izzy, maar als ze met een bal bezig is en een andere hond zit te azen op die bal, dan stort Sofi zich er tussen :19: En het is een heel project om dat eruit te trainen (elke keer terugroepen en kaas erin). Izzy is ondertussen de onverstoorbaarheid zelve, die heeft de hele hetze eromheen niet eens in de smiezen. Of het boeit haar niet. Het wordt al minder, maar het is wel irritant, want ze is ook niet te beroerd om joekels aan de kant te beuken en heeft daarbij geen enkel gevoel voor lijfsbehoud.

Izzy kan níet normaal aan de riem lopen als er iemand anders meeloopt. Dan hangt ze als een stoomlocomotief in die riem terwijl ze normaal gesproken gewoon normaal loopt :19: :S:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Het meest irritantste van Vusi is dat ze niet met Zela overweg kan :mep:

en.....

Poep eten :kotz:

Maar ik zou haar voor geen goud op de wereld willen/kunnen missen :I:
laeken
Zeer actief

Oh ja. Guus molt ons hek. Hij pakt het gaas met zijn tanden en gaat net zo lang lopen trekken en buigen tot hij bij de kippen zit. Eruit komen lukt niet en de haan valt hem aan. Gillen als een hysterische hound dus dat red ik hem. Uur later zit ik te schilderen zit hij er weer in....
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Het meest irritantste van Zela is dat ze af en toe mensen bijt die op mijn kantoor komen, de ene wel de andere niet.... :L: :boos:
Alleen mannen :F:

Verder is het een keutel van een hond :J:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Luus is lomp en niet zo'n beetje ook.
Als ze van a naar b gaat maait ze alles om , behalve ons :mrgreen: , wat er in de weg staat.

Abra kan enorm zeuren om aandacht, middels zacht piepen en op een gegeven moment gaat ze dan met gekwetste blikken als een geslagen hond iets anders doen als ze het niet krijgt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief

Bas is suikerzoet in vergelijking met onze terror-Guus. Wij hopen dat de jaren hem gaan kalmeren. Voordeel is dat er geen kwaad in die hond zit en hij er heerlijk uitziet. Dat maakt veel goed haha. Wij zeggen altijd gekscherend dat we begrijpen dat hij in een dodingsstation gestopt is door zijn eigen baas. Soms....lol
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Het meest irritante wat ik kan bedenken van Jack is dat hij jat als de raven. Echt gewoon jatten. Razendsnel en bijna uitgekookt op tijdstippen dat je het niet zou kunnen zien. Twee uur 's nachts bijvoorbeeld een verzwaarde krat wegslepen, de voorraadkast openbreken en vervolgens in paniek raken omdat je kop nog vast zit in de Frolic zak. Alles om eten te krijgen. Nu slaap ik met de slaapkamer deur dicht en hond in de slaapkamer.

Jagen. Hij jaagt op alles en daar zijn we hard mee bezig, maar voorlopig is het een 20 meter lijntje en niet weg. De snotaap weet wanneer hij zich moet gedragen en aan de lijn gaat het fantastisch. Tot ik op een onbedacht een paard tegen kwam en nog net aan een neushaar de hond terug kon trekken.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

laeken schreef:Bas is suikerzoet in vergelijking met onze terror-Guus. Wij hopen dat de jaren hem gaan kalmeren. Voordeel is dat er geen kwaad in die hond zit en hij er heerlijk uitziet. Dat maakt veel goed haha. Wij zeggen altijd gekscherend dat we begrijpen dat hij in een dodingsstation gestopt is door zijn eigen baas. Soms....lol
Wij ''dreigen '' Abra met terugbrengen naar het asiel als ze zo loopt te zeuren.
Maar ondertussen gaan we afzonderlijk naar het buitenland op vakantie om ze niet in een pension te hoeven doen of ergens anders onder te brengen :mrgreen:
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
laeken schreef:Bas is suikerzoet in vergelijking met onze terror-Guus. Wij hopen dat de jaren hem gaan kalmeren. Voordeel is dat er geen kwaad in die hond zit en hij er heerlijk uitziet. Dat maakt veel goed haha. Wij zeggen altijd gekscherend dat we begrijpen dat hij in een dodingsstation gestopt is door zijn eigen baas. Soms....lol
Wij ''dreigen '' Abra met terugbrengen naar het asiel als ze zo loopt te zeuren.
Maar ondertussen gaan we afzonderlijk naar het buitenland op vakantie om ze niet in een pension te hoeven doen of ergens anders onder te brengen :mrgreen:
Ik haal mijn moeder in huis en ga maar een week. Ik kan ze ook echt niet in een pension doen. :schrik:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: Tibbe is rete irritant. Het is dat ik geen behang heb.

Doet ie iets dat niet mag, gaat ie bang voor me liggen bibberen. Alsof ik hem doodsla in plaats van normaal corrigeer.
En 10 seconden later weer opspringen om precies hetzelfde te doen.

Sjaak steelt alles :mrgreen: Rent achter me aan als ik de gang op loop en blijft daar dan drentelen om vreten te zoeken.
Maar hij is nog niet zindelijk en op de gang ligt tapijt.
Moet ik hem elke keer weer terug roepen en hij neemt z'n tijd.
Tineke
Zeer actief

laeken schreef:
Tineke schreef:
Ik haal mijn moeder in huis en ga maar een week. Ik kan ze ook echt niet in een pension doen. :schrik:
Ha ha , de kinderen willen best wel oppassen , ook voor een vakantie maar zelfs dat doen we niet.
We hebben wat dingen afzonderlijk gepland en we gaan ook nog naar Drenthe en Texel maar dan gaan ze mee.
Afbeelding

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Alfil is irritant als hij in de waakmodus zit. Hij kan zo uren op de bank liggen maffen zonder een kik te geven, maar vervolgens moet elke voorbij lopende hond/wandelwagen uitgekafferd worden. Echt heel irritant is zijn, loeiblaf, vooral als ik zelf een beetje gespannen Ben. Hij heeft een nogal hoog stemgeluid, dus je schrikt je het apelazarus.
Lily is ook zo'n trut: als ze een wakend blafje geeft, stuift Alfil werkelijk het balkon op om het gevaar al schreeuwend te verjagen. Verder is Alfil super lief en braaf.

Lily is irritant als ik me weer eens door haar onschuldige blik heb laten leiden en niet vertrouw op mijn intuitie. Ik weet bijvoorbeeld dat ik haar niet los moet laten als ze net uitgebreid met haar neus in de lucht heeft gestaan. Maar dan kijkt ze weer zo lief en onschuldig en dan denk ik, ach, vandaag Kan het vast. Niet dus, nooit, want ze is weg. En ze komt gelukkig ook weer terug hoor, maar ik trap er elke keer weer in. Een andere methode van haar is gaan zitten, als ze ergens heen Wil wat niet mag. Dan kun je echt alles uit de kast trekken, maar mevrouw blijft zitten. Heel irritant, vooral als je ergens op tijd moet zijn.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tot nu toe nog niks.
Behalve dan dat hij wel vaak om zoentje komt zeuren en erg volhardend is. En aan de ene kant is dat lief. Maar als hij in zijn bui is dan weet hij niet van ophouden. En dan is dat wel irritant. Maargoed als dat het enige is en blijft dan hebben wij geen klagen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Eigenlijk alleen het geblaf als er mensen voorbij komen, voor de rest is ze hartstikke gemakkelijk. Maakt niks kapot in huis of tuin, kan alles zo laten liggen, ook eten komt ze niet aan.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies rolt door alle soorten (water)vogelpoep en dierenlijkjes. En ze kan uitstekend mikken: met één veeg zit ze van kop tot kont onder of kan je de maden van haar oren plukken. En ze is razendsnel, zelfs aangelijnd ben je te laat om haar omhoog te trekken en heeft ze in een fractie een dot smurrie achter haar oren zitten. Ik moet haar dus heel, heel vaak douchen :kotz:
Ze vreet ook van straat. Álles wat ooit eetbaar was gaat naar binnen. Maar ze heeft minder dan 1 keer per jaar diarree dus als ik net doe of ik het niet zie heb ik er geen last van :engel:

Diem is 32 kilo aan irritatie. Het is een wonder dat ik zoveel van die hond houd en hem voor geen goud wil missen :lief: :mrgreen:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gentle blaft om de 3 passen als we het bos uit lopen en naar huis lopen.
Verder gaat ze ronduit te keer tegen passerende mensen.

Taxi is alleen irritant als er iemand aanbelt. Hij gaat dan over in een soort blaffende sirene op volume maximaal.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dat Truus nog steeds niet rustig kan doen met uitgaan en als ik met ze allebei ga Truus niets meer weet en gaat trekken en miepen tegen van alles, en daar erger ik me kapot aan en dat merkt Truus weer enz enz :mep: :mep:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dushi: was altijd super braaf. Maar nu ze oud is is ze soms de weg kwijt. Ze is dan heel veel aan het piepen of neusfluiten ( vooral als wij aan het eten zijn). Ze kan er niet echt iets aan doen maar irritant is het wel.

Lizzie: is doorgaans heel braaf. Het enige wat en ietsiepietsie irritant is, is dat ze met haar poten slaat bij het spelen en met en keer een blauw oog, grote krassen in mijn gezicht en twee keer een bloedlip heeft geslagen

Maar dan Keetje: deuren openmaken, blaffen tot op het irritante af, kuilen graven in de tuin en ze heeft al mijn bramen uit de tuin opgegeten.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Het enige wat ik irritant aan Biko vind, is dat hij een tijdje voordat we uitgaan hij mij strak in de gaten houd en als ik ook maar 1 teen beweeg hij meteen omhoog vliegt, verder is hij een schatje. Frodo wil nog wel eens doorslaan in zijn waken dus die moet ik dan bij het raam weghalen anders blijft hij krijsen en aan Gandalfje heb ik nog niks irritants kunnen ontdekken.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco: z'n onzekerheid en z'n gekef tegen andere honden

Gait: gaat als hij moe is nogal gemakkelijk grommen (waar Elco dan ook weer op wil reageren en met Paco gaat het helemaal mis).
Vaak als we met anderen lopen, blijft hij vastgekleefd aan 1 van de andere honden. Niet altijd, overigens (Deed Elco ook als jonge hond, tegenwoordig niet meer, dus hoop dat het bij Gait er ook nog uit gaat)

Verder zijn ze vooral erg lief en leuk
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind het irritant dat Oor vaak als door een wesp gestoken opstaat als ik ook opsta, en dan voor me uit wil rennen. Maar ze weet natuurlijk niet welke kant ik opga. Dus ze loopt me altijd precies voor de voeten. En als ik zeg dat ze aan de kant moet kiest ze echt stelselmatig precies de verkeerde kant. Ik struikel regelmatig over dat stomme beest :P Ze kijkt er ook altijd zo moeilijk bij, zovan "Sorry! Ik wil niet in de weg lopen maar ik weet niet wat ik meot doen! Sla me niet!" en juist door die twijfel - links gaan en dan toch niet - wordt het veel erger :LOL:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Altijd onder/voor mijn voeten liggen. Dat heeft Murdock tot een kunst verheven.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Irritant van Dico is dat hij over mensen heen walst als hij de kans krijgt en dan gerust agressie in zet. Heb er zelf weinig last van, maar mijn man en onze uitlaat hebben het helaas wel eens moeten ontgelden. Zo moeten de deuren altijd op slot, hij neemt het huis beschermen erg serieus. Als een malloot gaat hij tekeer, springt tegen de deuren op, als die niet op slot zitten is hij buiten. Dat is 1x gebeurd en laten we het erop houden dat de pakketbezorger met de schrik vrij kwam, het pakket was behoorlijk gehavend in luttele seconden :hmmm: .

Hij heeft ook een obsessie om naar water te moeten gaan. Dus de zee, meren of sloten. Hij is eigenlijk altijd heel braaf met uitlaten, blijft keurig in de buurt. Maar als hij maar denkt dat je richting 'zwemwater gaat' en je zegt niks, dan rent hij op meer dan honderd meter al vooruit. Als je er wel wat van zegt, gaat hij vreselijk zenuwachtig doen, want we zijn er bijna :lol1: , maar ik mag nog niet :boos: ...
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Yodi is een beetje te enthousiast bij visite, dan is het echt feest, maar niet iedereen wil geknuffeld worden door een rottweiler.
Afbeelding
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Pepper is echt een heel lief hondje. Alleen vind ze zelf dat anderen dat ook moeten vinden dus ze gaat naar iedereen toe met de bedoeling gekroeld te worden. Nu is ze ook leuk en lief om te zien dus de meesten vinden dat niet erg. Maar ik vind het niet zo leuk.

Wat ik echt irritant vind is dat ze zo moeilijk is met eten. Ze vind iets de ene dag heerlijk, de volgende dag haalt ze haar lieftallige neus ervoor op. En ik heb de juiste gebruiksaanwijzing nog niet ontdekt.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
mosquito1980
Zeer actief

Tamara81 schreef:Lanai wil vaak op schoot als ik op de pc stoel zit en daar heb ik niet altijd zin in; als ik nee zeg dan weet ze me toch in te pakken door op een knuffel-achtige manier tegen me aan te kruipen.

Ze heeft een schelle piep blaf wanneer de deurbel gaat. En ze is standaard haantje de voorste wanneer er hondenkoekjes worden uitgedeeld bij groepswandelingen. Ze weet precies van wie ze koekjes kan krijgen en springt dan tegen diegene op. Doordat het haar in de meeste gevallen succes oplevert ga ik er geen energie in steken om het af te leren, maar het irriteert me wel... staat ze tegen iemand op te kijken met haar schooiersblik alsof ze nooit een snack krijgt.
.. en bij wildvreemden in de tas kijken als die op de grond staat :LOL:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Tot nu toe, hij is nog niet zo oud, dat je net voordat je denkt 'lekker, cola' meneer bedenkt een tukkie voor de koelkast te gaan doen. Als ik er echt een punt van maak en hem vraag opzij te gaan doet hij dat wel in gepast molosser tempo :mrgreen: Maar vaak zet ik dan maar een kopje thee of ga voor een glas kraanwater.. Eigenlijk best een gezond alternatief als ik het zo teruglees :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”